Vapaasana
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Olavi Peltola /Juudaksen kirje
Eilen kello 9:27 am kirjoittaja arkikalusto

» Juudaan kirje
Eilen kello 8:57 am kirjoittaja arkikalusto

» Turkka Aaltonen /Kristuksen näköinen mies
Eilen kello 8:34 am kirjoittaja arkikalusto

» Epävarmuusrutto on hylättävä
To Loka 19, 2017 10:19 am kirjoittaja jarrut

» Aikamme Ahdistukset Suomessa
To Loka 19, 2017 9:24 am kirjoittaja jarrut

» Tapio Puolimatka: Sukupuolineutraali avioliittolaki muuttaisi kouluopetusta
To Loka 19, 2017 8:45 am kirjoittaja jarrut

» Turkka Aaltonen// Kristityn näköinen mies//Kristityn vai Kristuksen kasvu
Ke Loka 18, 2017 6:54 am kirjoittaja arkikalusto

»  Niilo Tuomenoksa: Kristusta kohti
Ma Loka 16, 2017 2:39 pm kirjoittaja arkikalusto

» Kaiken keskellä Jumala
Ma Loka 16, 2017 12:38 pm kirjoittaja arkikalusto

Lokakuu 2017
MaTiKeToPeLaSu
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Kalenteri Kalenteri

Yhteistyökumppanit

Petri Paavola : Kritiikki kristinuskoa vastaan

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas

Petri Paavola : Kritiikki kristinuskoa vastaan

Viesti  arkikalusto lähetetty Ti Syys 20, 2016 7:21 am

Kritiikki kristinuskoa vastaan

Luonnontieteiden kehittyminen länsimaissa 1600-luvulla johti kritiikkiin kristinuskoa kohtaan, jossa kristinusko joutui ankaran arvostelun kohteeksi. 1800 ja 1900-luvulla tieteellisen maailmankuvan omaavista ihmisistä enemmistö on hylännyt kristinuskon ja pitää sitä pelkkänä uskonnollisena taruna tai satuna.

Raamattu on kuitenkin Jumalan sanaa ja negatiivinen sekä vääristelevä kritiikki on helppo kumota Jumalan sanan todistuksen kautta. Tässä kirjoituksessa tuon esille sen kuinka Raamattu on Jumalan sanan totuus, jota kritiikki ei kykene kumoamaan.

Kirjoitukseni tarkoitus ei ole väitellä, riidellä tai halveksua ketään, vaan tuoda esille Jumalan sanan totuuden valossa rehellisesti asioita, jotka todistavat sen, että Raamattua vastaan esitetty kritiikki ei kestä Raamatun sanan edessä.

Sisällys:

Kritiikki väärässä osoitteessa
Luonnontieteen kritiikki
Nietzschen kritiikki
Russelin kritiikki
Kristillisen ateismin kritiikki
Kristinuskon moraalinen kritiikki
Arkeologiset todisteet
Loppusanat

http://www.kotipetripaavola.com/kritiikkikristinuskoavastaan.html

arkikalusto

Viestien lukumäärä : 528

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Petri Paavola : Kritiikki kristinuskoa vastaan

Viesti  Rea Aalto lähetetty Su Syys 17, 2017 7:17 pm

En tiedä arkikalusto nimimerkin tarkoitusta sillä, että olet tuonut Petri Paavolan opetuksia sivustolle, mutta
tänne saa kirjoittaa vapaasti!

Itse olen sitä mieltä, että Petri Paavola on tutkinut valtavan määrän aiheita, kirjoja ja varmasti Raamattua.
On vain niin, että niitä on liikaa ja vaikeatajuisia, enkä itse henkilökohtaisesti ole paljoakaan saanut apua
hänen opteuksistaan, silloin kun apua olen tarvinnut.

Pakko myös tähän verrata rovasti Olavi Peltolan sekä Per-Olof Malkin opetuksia, ne ovat antaneet minulle henkilökohtaisesti
valtavasti apua, Raamatun mukaan.
Tarkoitan tällä sitä, että olen saanut sisäisen avun, koska em opetukset ovat Raamatun armoon perustetut.

Sitä samaa ei valitettavasti voi sanoa Petri Paavolan opetuksista, vaan päinvastoin: Paavola on lakihenkinen!
Positiivista Paavolan kirjoituksissa on se, että niistä löytää paljon asiatietoa.

Rea Aalto

Viestien lukumäärä : 246
Ikä : 67

Viesti  arkikalusto lähetetty Ti Syys 19, 2017 9:29 am

Rea Aalto lähetetty Su Syys 17, 2017 7:17 pm
En tiedä arkikalusto nimimerkin tarkoitusta sillä, että olet tuonut Petri Paavolan opetuksia sivustolle, mutta
tänne saa kirjoittaa vapaasti!

Itse olen sitä mieltä, että Petri Paavola on tutkinut valtavan määrän aiheita, kirjoja ja varmasti Raamattua.
On vain niin, että niitä on liikaa ja vaikeatajuisia, enkä itse henkilökohtaisesti ole paljoakaan saanut apua
hänen opteuksistaan, silloin kun apua olen tarvinnut.

Pakko myös tähän verrata rovasti Olavi Peltolan sekä Per-Olof Malkin opetuksia, ne ovat antaneet minulle henkilökohtaisesti
valtavasti apua, Raamatun mukaan.
Tarkoitan tällä sitä, että olen saanut sisäisen avun, koska em opetukset ovat Raamatun armoon perustetut.

Sitä samaa ei valitettavasti voi sanoa Petri Paavolan opetuksista, vaan päinvastoin: Paavola on lakihenkinen!
Positiivista Paavolan kirjoituksissa on se, että niistä löytää paljon asiatietoa.

Arvoisa ylläpito

Harkitsen tarkkaan mitä kirjoituksia tuon sivustolle, tein sen tämän Petri Paavolankin kirjoituksen suhteen.
Jossa jo otsikko oli mielenkiintoinen, siis: Kritiikki kristinuskoa vastaan.
Jos luit koko kirjoituksen hänen sivustoltaan, huomasit aika mielenkiintoisia näkemyksiä, esim DNA:sta ja
Luonnontieteen kritiikistä, Nietzschen kritiikistä, Russelin kritiikistä, Kristillisen ateismin kritiikistä, Kristinuskon moraalisesta kritiikistä, kristinuskoa vastaan. Toivon aina, että lukijat ajattelisivat mitä lukevat, ja  heräisi ajatuksia, siinä määrin että niistä joitakin päätyisi tänne Vapaasanalle saakka, ihan vain keskustelemista varten.
Kuten mainitsit, P. Paavolalla on  paljon asiatietoa, josta olen ylläpidon kanssa samaa mieltä.
 Lopusi, ylläpidolla tai moderaattorillahan on aina mahdollisuus poistaa kirjoitus, jos se on Vapaasanan etiketin vastainen.

PS. Se on hyvin positiivinen puoli P. Paavolassa, kun hän saoo: "Tutki ja koettele kirjoitukseni Jumalan sanan avulla rukouksen kera."

arkikalusto

Viestien lukumäärä : 528

Viesti  Rea Aalto lähetetty To Syys 21, 2017 9:52 pm

Arkikalusto

Kiitos vastauksesta! Arvelinkin hieman, että olet laittanut kirjoituksen/ kirjoituksia
että lukijat alkaisivat tutkia ja ajatella itse asioista.
Petri Paavola tosiaan tutkii tarkkaan ja aika lailla , on paljon asiatietoa.

Hyvä niin, on paljon uskovia jotka eivät lue mitään
tai korkeintaan uskonnollista roskakirjallisuutta!

Rea Aalto

Viestien lukumäärä : 246
Ikä : 67

Viesti  Sponsored content

Sponsored content

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa