Vapaasana
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Uskontojen uhrien tuki UUT ry Tervehdys UUT:sta!
Eilen kello 7:52 am kirjoittaja jarrut

»  Armo kasvattaa kohti Kristusta
Eilen kello 7:20 am kirjoittaja jarrut

» Wilhelmi Malmivaara /Tekstimme on kappale Vapahtajan n.s. vuorisaarnasta
Eilen kello 7:02 am kirjoittaja jarrut

» Onko kaikki sitä miltä päältäpäin näyttää
Eilen kello 6:51 am kirjoittaja jarrut

»  Niilo Tuomenoksa: Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa
To Joulu 14, 2017 9:54 am kirjoittaja Stiina

» ”Luukas 10 – tapa elää” eli ”L10T”
To Joulu 14, 2017 5:05 am kirjoittaja Vierailija

» Terroria on monta lajia
Ke Joulu 13, 2017 9:27 am kirjoittaja Vierailija

»  Niko Vannasmaa,/OiKEIDEN HEDELMIEN PUUTTUMISESTA TE TUNNETTE HEIDÄT
Ti Joulu 12, 2017 5:11 am kirjoittaja jarrut

» EVANKELIUMI KÖYHILLE
Ma Joulu 11, 2017 3:55 pm kirjoittaja Hellevi

Joulukuu 2017
MaTiKeToPeLaSu
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Kalenteri Kalenteri

Yhteistyökumppanit

Herran kuritus, Jumalan rakkautta?

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas

Viesti  Hellevi lähetetty Ke Marras 29, 2017 8:14 am

Hebrealaiskirje 12: 4.-13 puhuu kurituksesta, joka liittyy pyhitykseemme. Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta äläkä menetä toivoasi, kun hän nuhtelee sinua. Sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa. Hän ruoskii jokaista lasta, jonka ottaa huomaansa.  Tämähän merkitsee sitä, jos kuulumme hänelle ja olemme hänen lapsiaan, on meidän alistuttava hänen kuritukseensa ja nuhteluunsa. Mutta miksi?

Teidän kärsimyksenne on kasvatusta. Jumala kohtelee teitä kuin lapsia.
Kuka näet on lapsi, jota isä ei kurita?
Meissä on paljon poispantavaa: Ylpeyttä, omahyväisyyttä, itsensä korostusta,  omavanhurskautta, epäaitoutta, vihaa, kateutta, maailmanrakkautta, toisten halveksuntaa, - tai kunnioituksen puutetta ja riidanhalua. Jopa epäjumalanpalvelusta.  Tässä vain muutamia aiheita kuritukseen. Valitettavasti emme läheskään aina
tiedosta niitä itsessämme. Eikä myöskään ulkoinen olemuksemme aina kerro lähimmäiselle niistä, koska olemme
pukeutuneet taitavasti naamareihimme.

On tosin joitakin, joilla on lahja tiedostaa tilamme, ja saamme heiltä tukea. Mutta kaikista synneistä joudumme tekemään tiliä Herramme edessä ja rukoilemaan hänen armoaan avuksi.  Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa tunnu olevan iloksi vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa hedelmänään vanhurskauden rauhan niille, joita siten on harjoitettu. Sen tähden:”Ojentakaa hervonneet kätenne ja rauenneet polvenne”.

Mitä menetelmiä Taivaan Isä käyttää tässä kaikessa on hänen asiansa, mutta aika usein saa nähdä ja kokea erilaisia sairauksia, vaivoja, epäonnistumisia, Taloudellisia tappioita, onnettomuuksia, erilaista riisumista, ja jopa lankeemuksiakin, jotka erityisesti nöyryyttävät Jumalan lasta. Itse asiassa Hän sallii näitä meille, että  turvautuisimme Kristukseen pyytämällä häntä avuksemme. Tässä on asian ydin. Tämä tie on ristin tie, jota ei ole hyväksytty kaikissa kristillisissä seurakunnissa.  

Nöyrtykää Jumalan väkevän käden alle, että Hän ajallaan teidät korottaisi. 1.Pt.5:6 *

Martti Ruuska
https://asiakas.kotisivukone.com/files/ruotsinkl.palvelee.fi/tiedostot/ystavalehti/0311.pdf

* Alleviivaukset ja sanavärjäykset teki Hellevi

Hellevi

Viestien lukumäärä : 16

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Herran kuritus, Jumalan rakkautta?

Viesti  Stiina lähetetty Ke Marras 29, 2017 9:40 am

Very Happy Kiitokset tästä.

Stiina

Viestien lukumäärä : 79

Viesti  Stiina lähetetty Ke Marras 29, 2017 11:55 am

Haluan varmuuden vuoksi lisätä, että minun luterilaiseen kristinuskooni kuuluu ehdottomasti Tuomiopäivä, jossa kaikki tulee ilmi sekä uskovien että uskomattomien synnit ja kätköt. Muuten en jaksaisikaan, niin paljon on maailmassa vääriä syytöksiä ja syntiä, joka ei tule valoon koskaan. Ei voisi olla taivaassa onnellinen, jos asioita ei ole perinpohjin selvitetty ja uskoville annetaan anteeksi, mitä he eivät ole ehdoin tahdoin (=luopumus) tehneet, ajatelleet, sanoneet. Kuitenkin uskovassakin on syntiä loppuun saakka. Minä en ainakaan mitenkään pysty ajatuksiani hallitsemaan ja vääriin sanoihin lankean helposti yms. Iltaisin tai aamuisin tunnustan tietoiset ja tietämättömät syntini ja yritän elää armosta paremmin ja huonommin.
Minulla on monen trauman tausta, joihin en ole itse syyllistynyt, mutta on syyllistetty rankasti monta kertaa. Psykologin neuvo on ollut, että en niistä puhu ja varon. Uskon, että ne selviävät Tuomion päivänä ja saan oman mahdollisen osuuteni anteeksi Jeesuksen Ristin kuoleman tähden.
Ja taas ne osapuolet, jotka ovat mielestäni väärin syyttäneet, eivät ole uudestisyntyneet ylhäältä eli saaneet syntejään anteeksi, joutuvat kadotukseen eli helvettiin, mikä lienee. Välillä toivon, että sittenkin kaikki pelastuisivat, koska on niin kauheaa täällä maanpäällä monella ja eivät saa synnintuntoa mitenkään, että voisivat uskoa ne anteeksi. Kyllä tämä maailma on helvetti monelle ilman suurempaa syyllisyyttä kuin muillakaan. (Jeesuskin sanoi, etteivät ole sen syntisempiä, kuin muutkaan (Siiloan tornin kaatuminen, massamurhat veri sekoittui) Luther osasi ottaa väärät syytökset oikein eli niin, että ei väliä, miten paljon tuomitsevat, koska oikeasti jokaisessa on enemmän syntiä kuin kukaan ehtii ikinä syyttämään.
Rehellisesti sanon, vaikka se teitä monia saattaa loukata, mutta tällaisella foorumilla loukkauksia ei lueta, että kannatan naispappeutta, en usko ns. Tuhatvuotiseen rauhan valtakuntaan, luultavasti eroan rakkaasta kansankirkosta, jos Jumalan nimissä "parisuhteet" mitenkään siunataan, muuta kuin anteeksiannon nimissä yhteisasuminen sallitaan. Kilvoitelkoon sitten yhdessä seksittömästä liitosta. Anteeksianto ja armo kuuluu sitten heillekin, mutta ei perhe eikä avioliitto.
Minä pidän pahana, että täällä ei ole näytetty väriä, joten en sittenkään tiedä millä Foorumilla olen. Lainaukset ovat enimmäkseen todella hyviä ja rakentavia, mutta niistä ei keskustella mitenkään, vaan välillä tulee manipuloinnin vainoharha päälle ja saa minut hyökkäämään. Pidän sitä vaitioloa siis ahdistavana epärehellisyytenä, sorry. Uskonto/usko on vaikea asia, siinä ei saa olla liian varma, mutta uskoa se minkä kokee oikeaksi, muuten henkistä väkivaltaa. Jos täällä ei ole ketään yhtään samanmielistä, joudun lopettamaan pettyneenä. En voi liittyä Vapaasuuntaisiin, koska sairastun hurmahenkisyydestä. Uskon, että niistä pelastuu moni, ehkä enemmän kuin vars. kirkoista, koska evankeliumi leviää paremmin heidän kauttaan, näyttää? Tulipa vuodatus! Pahoittelen.!Lisään, että Sa...lla näyttää olevan liikaa valtaa maailmassa uskoviinkin nähden. Minkään sortin menestysoppi ei sovi Jeesukseen, Paavaliin eikä Luhteriinkaan. Tätä voisi jatkaa loputtomiin. Jäi tämän takia yksi meneminen väliin. Olen myös kiihko luonne (syntiä), vaikea asia sekin.
Voin kestää miespiispuuden ja -pappeuden, jos naisille löytyy tasa-arvoinen palveluvirka seurakunnista. Ehdottoman tärkeää. Erityisesti protestanttiset- ja muslimiuskonnot ovat sortaneet mennä vuosina naisia ja tyttöjä kaikin tavoin. Vieläkin se näyttää olevan monen miehen intohimo ja vielä Jumalan nimissä. Saatan pitää sitä kuoleman syntinä, jos jaksan ajatella. Sekin on nähty, että mies ei tuskin koskaan ymmärrä naista sielunasioissa, on rassannut uskoa kauan. Vaikeaa on usko tässä maailmassa. Onneksi ei pelastuta omalla uskolla ja oikeassa olemisella.

Stiina

Viesti  Rea Aalto lähetetty Ke Marras 29, 2017 5:37 pm

Stiina " Minä pidän pahana, että täällä ei ole näytetty väriä, joten en sittenkään tiedä millä Foorumilla olen. Lainaukset ovat enimmäkseen todella hyviä ja rakentavia, mutta niistä ei keskustella mitenkään, vaan välillä tulee manipuloinnin vainoharha päälle ja saa minut hyökkäämään. Pidän sitä vaitioloa siis ahdistavana epärehellisyytenä, sorry"

Ensiksikin, ei täällä ole montaa kirjoittajaa ja minä joka perustin tämän ( kai neljännen foorumin )
En kaikista asioista jaksa uudelleen kirjoittaa, mutta varmasti vanhoista ketjuista löytyy mielipide moniin aiheisiin!

Mistä pitäisi aloittaa? Homoudesta: Ei ole Raamatun mukaista!
Naispappeus: Ei ole Raamatun mukaista!

Rea Aalto

Viestien lukumäärä : 255
Ikä : 67

Viesti  Hellevi Raitosalo lähetetty To Marras 30, 2017 9:22 am

Täytyy myöntää, että ahdistavaa on täällä pitää tätä "yksinpuhelua", kun ei kukaan sano mitään.
Mietin missä on vika, kun yli 200 sisäänkirjautunutta on ja vain  harva  kirjoittaa.
Sekin on tullut mieleen,  olisiko paras lopettaa koko foorumi, kun lukijakunta on mykkänä,
ja onhan täältä moni lähtenyt.

Reakin oli pitkään poissa, lukijana kuitenkin. Haukkujia ja riidanhaastajiakin oli, mutta hekin ovat
harvinaisia nykyisin. En minä tiedä mitä pitäisi tehdä, foorumi on foorumi, eikä edes
mikään uskovien yhteisö, joten varmaan niitten samanmielisten ja henkistenkin osuus on
niin ja näin. Syvällisempää keskustelua todella kaipaisi, mutta ei sekään tällaisella
foorumilla taida oikein onnistua.

Ei saisi arvostella mitään niinkuin täällä tehdään, sanovat, pitäisi olla rakkaudellisempaa
kirjoittelua ja iloisia asioita, lohdutusta, on tuomio henkeä, ynnä muuta ynnä muuta.
Kaikki eivät parin henkilön kirjoituksista ehkä saa mitään, pitäsi olla enempi kirjoittajia, että olisi
valinnan varaa ja jokainen saisi jotakin, jos ei yhden kirjoitukset ole mieleen, niin ehkä toisen,
jos  kirjoittajia olisi.  

Olisiko Teillä lukijat ehdotuksia, mitä pitäisi/voisi tehdä, että muutosta saataisiin aikaan?

Hellevi Raitosalo

Viestien lukumäärä : 380

Viesti  Stiina lähetetty To Marras 30, 2017 10:24 am

Taas katosi teksti. Vainoharha iskee jälleen, miksi katoaa niin usein. Siis olen saanut tältä foorumilta paljon tietoa ja uskon vahvistusta. En sittenkään haluaisi, että se loppuu.
Jos on aina samaa mieltä niin ei ole mitään sanottavaa. Jos on eri mieltä tulee helposti riita ja kina. Uskonnosta keskusteleminen on eriyisen altis kiihkoilulle ja jopa sodalle. Pitäisi kilvoitella toisten sietämisessä Kristuksessa. Kaikkien meidän puolesta on Kristus kuollut ristillä ja joka ikisen synnin on sovittanut, mitä maan päällä on. Lahjavanhurskaus pitää vain osata uskossa ottaa vastaan, kun lahjoitetaan. (Joelin armeija kauhistus, vaikka lähetysihminen olenkin).
Raamattu on Jumalan Sanaa ehdottomasti, silti se on "rosoinen" ja paikoin vaikeasti tulkittavissa. On myös ihmisten kirjoittama, eikä pudonnut Taivaasta. Vanha Testamentti erityisesti, ei voi matkia, on löydettävä Punainen Lanka = J K.
Haluaisin liittää Markus Korrin puolustuksen luterilaiselle näkemykselle ei konkreettista Tuhat...
Se löytyy lokakuun Elämään lehdestä. Luotan vanhojen kirkkojen tulkintaan enemmän näissä asioissa. Kaikki teologit, jotka eivät ole modernisteja, eivät torju naispappeja. Näkevät raamatusta saman, mitä minä ja ne naispapit, jotka todella uskovat ja joilla on kutsumus. Tästä voisi tulla nyrkkitappelu Rean kanssa. Ei tule, opettelen kunnioittamaan toisten vakaumusta ja ehkä Jumala kääntää jomman kumman mielen vielä. Jeesus Kristus on ainoa Tie, Totuus ja Elämä.

Stiina

Viesti  Stiina lähetetty To Marras 30, 2017 10:27 am

Taas katosi teksti. Vainoharha iskee jälleen, miksi katoaa niin usein.  Siis olen saanut tältä foorumilta paljon tietoa ja uskon vahvistusta. En sittenkään haluaisi, että se loppuu.
Jos on aina samaa mieltä niin ei ole mitään sanottavaa. Jos on eri mieltä tulee helposti riita ja kina. Uskonnosta keskusteleminen on eriyisen altis kiihkoilulle ja jopa sodalle. Pitäisi kilvoitella toisten sietämisessä Kristuksessa. Kaikkien meidän puolesta on Kristus kuollut ristillä ja joka ikisen synnin on sovittanut, mitä maan päällä on. Lahjavanhurskaus pitää vain osata uskossa ottaa vastaan, kun lahjoitetaan. (Joelin armeija kauhistus, vaikka lähetysihminen olenkin).
Raamattu on Jumalan Sanaa ehdottomasti, silti se on "rosoinen" ja paikoin vaikeasti tulkittavissa. On myös ihmisten kirjoittama, eikä pudonnut Taivaasta. Vanha Testamentti erityisesti, ei voi matkia, on löydettävä Punainen Lanka = J K.
Haluaisin liittää Markus Korrin puolustuksen luterilaiselle näkemykselle ei konkreettista Tuhat...
Se löytyy lokakuun Elämään lehdestä. Luotan vanhojen kirkkojen tulkintaan enemmän näissä asioissa. Kaikki teologit, jotka eivät ole modernisteja, eivät torju naispappeja. Näkevät raamatusta saman, mitä minä ja ne naispapit, jotka todella uskovat ja joilla on kutsumus. Tästä voisi tulla nyrkkitappelu Rean kanssa. Ei tule, opettelen kunnioittamaan toisten vakaumusta ja ehkä Jumala kääntää jomman kumman mielen vielä.  Jeesus Kristus on ainoa Tie, Totuus ja Elämä.

Stiina

Viesti  Rea Aalto lähetetty To Marras 30, 2017 3:32 pm

Tuo, että tekstit katoaa, johtuu foorumin jostain " jutusta".
On kadonnut minultakin monta kertaa.Pitkät kirjoitukset kirjoitin aikoinaan
wordissa ja sitten kopioin tänne.
Nyt en jaksa pitkiä kirjoituksia kirjoittaa.

Naispappeudesta ei varmaan tule riitaa.En nim muuta sitä
näkemystä, koska Raamattu ei missään kohden anna ymmärtää
että olisi asettanut naisen sellaiseen paikkaan.
Miksi ei ollut yhtään naista apostolien joukossa, kun naiset kuitenkin
tekivät vaikka mitä siihenkin aikaan?

Rea Aalto

Viesti  Stiina lähetetty To Marras 30, 2017 9:28 pm

OK. Vitsi, vitsi. Ei minusta ole riitelemään, puhumattakaan tappelusta. Ei ole minulle pelastuskysymys. Ainoastaan, en voi käydä Lähetyshiippakunnan jumalanpalveluksissa vai onko nekin messuja? Sinäkään et voi, koska taas vastustavat Tuhatvuotista valtakuntaa minun kanssani. Tämmöistä tämä kenttä on. Usko säilyy, kunhan saa uskoa itse Vapahtajaan. I love you

p.s. Viidesläiset lähinnä sopii minulle, vaikka kyllä keksin valittamista, jos täytyy... Suren kyllä Kansankirkkoa, koska olen siihen tottunut. No Jeesus tulee kohta. Saisipa läheisensä pelastettujen joukkoon.

Stiina

Viesti  Rea Aalto lähetetty Pe Joulu 01, 2017 8:13 am

Stiina

Vitsinä minäkin sen ymmärsin! Tässä kirjoittamisen ja puhumisen erossa on se paha puoli, että kirjoittaessa ei niitä äänen painotuksia ole, joten paljon tulee väärinkäsityksiäSmile

Tuohon naispappeuteen vielä palaan:

Itse ajattelen niistä naisista jotka sille papin paikalle pyrkivät, ovat sisimmässään Jumalan vastaan kapinassa!
Tai sitten niin etteivät ole koskaan edes uudestisyntyneet, ja sillä tavoin ei sisin ole koskaan Jumalan
ääntä kuunnelleet, sillä tarkoitan, että Jumalan kirjoitettua Sanaa eivät ole totelleet.

Mieleeni tulee eräs nainen vuosikymmenten takaa.Hän oli naimisissa ja neljän lapsen äiti.Kuului ensin helluntaiseurakuntaan, erosi sieltä ja lähti opiskelemaan papiksi erääseen yliopistoon.

Myöhemmin sain kuulla, että hän oli eronnut ja hänestä oli tullut lesbo!
Toimi lesbona ollessaan monta vuotta pappina Suomessa.

Eli sydämessään oli koko ajan ollut kapina Jumalaa vastaan!

Näin minä sen näen!

Rea Aalto

Viesti  Stiina lähetetty Pe Joulu 01, 2017 9:38 am

Kiitos selvennyksestä. Very Happy Ymmärrän tältä pohjalta täysin kantasi ja myöhemminkin. En pysty minäkään ko. naista kristityksi hyväksymään ilman totista parannuksen tekoa, (mikä hänelle myös suotakoon tietenkin). Missään tapauksessa ei saisi missään Jumalan töissä olla. Huomautan vaan, että myös miehiä on ainakin kirkossa ei uudestisyntyneitä selvästi. Koska en jaksa / osaa kunnolla nyt perustella, miksi sallin naisen olla tasvertainen myös hengellisissä asioissa, niin hyväksyn sinut ja kaikki muutkin tässä naispappeuksen torjunta-asiassa. Olen itse Jumalan ja Raamatun edessä ymmärryksieni kanssa. Aamen I love you

j.k. (jos löydän hyvän puolustelun, laitan sen tänne ilman lukemis-, hyväksymispakkoa vain tiedoksi)

Stiina

Viesti  Stiina lähetetty Pe Joulu 01, 2017 12:19 pm

http://kotisatama.net/fi/raamattujasana/viikonsana/sana.php?paivays=2009-03-09

Tässä maltillinen, tervehenkinen tutkielma asiasta. Pitkä study

Hyvää adventtia teille kaikille myös. I love you

Stiina