Vapaasana


Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 

 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
»  Terve järki (Common Sense) :: By Daymond Duck
Kokonaan ristin rakkauden varaan EmptyTänään kello 8:39 am kirjoittaja jarrut

» Amerikka/Ukraina teki terrori-iskun Moskovaan avustajiensa kautta illuministisena '322'-päivänä tappaen ainakin 137 viatonta siviiliä konserttitalossa?![
Kokonaan ristin rakkauden varaan EmptyTänään kello 8:24 am kirjoittaja jarrut

»  Väinö Hotti || HERRAN ODOTTAMINEN
Kokonaan ristin rakkauden varaan EmptyTi Maalis 26, 2024 9:06 am kirjoittaja Hellevi

» Nätti kuva tai + ajatus
Kokonaan ristin rakkauden varaan EmptyTi Maalis 26, 2024 8:28 am kirjoittaja Hellevi

» Profeettakoulu – oikein vai väärin?
Kokonaan ristin rakkauden varaan EmptySu Maalis 24, 2024 9:07 am kirjoittaja Hellevi

» BibelFocus /Ruotsin kirkko tarjoaa okkulttista "hengen kastetta" messussa!
Kokonaan ristin rakkauden varaan EmptySu Maalis 24, 2024 8:37 am kirjoittaja Hellevi

» Katso Ihmistä
Kokonaan ristin rakkauden varaan EmptyPe Maalis 22, 2024 9:53 am kirjoittaja jarrut

» Jerusalemin murhenäytelmä
Kokonaan ristin rakkauden varaan EmptyPe Maalis 22, 2024 9:45 am kirjoittaja jarrut

» Käynti tuonelan portilla
Kokonaan ristin rakkauden varaan EmptyPe Maalis 22, 2024 9:32 am kirjoittaja jarrut

Maaliskuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Kalenteri Kalenteri


Kokonaan ristin rakkauden varaan

2 posters

Siirry alas

Kokonaan ristin rakkauden varaan Empty Kokonaan ristin rakkauden varaan

Viesti kirjoittaja jarrut Su Joulu 03, 2017 11:09 am

Kokonaan ristin rakkauden varaan

En ole vielä päässyt tarpeeksi syvälle katsomaan Jeesuksen ristin rakkau­teen enkä ole uskalta­nut pudottautua kokonaan sen varaan. Sisimmässäni on vielä paljon osittain tiedostama­tonta syyllisyyt­tä ja unelmia parempana olemi­sesta. Siksi en uskalla antaa Herran rakastaa minua vielä enemmän. Kuitenkin Jumala on valmis vanhurs­kaut­tamaan tänäänkin minut jumalat­tomana (Room 4:5). Siihen hänellä on varaa Poikansa kuoleman tähden. "Älä siis ihminen, kuka lienetkin, jännitä voimiasi ja ponnis­tele ollaksesi uskollinen ja ahkera, elävä ja hengelli­nen, vaan laskeudu hiljaa Armahta­jasi jalkoi­hin voi­mattomana, uskottoma­na, laiskana, hitaana ja kuolleena. Puhu vain hänelle huonoista asioista­si ja pyydä lupaa saada katsella häntä ja ano apua kaidalla tiellä kulkemiseen" (Jonas Lagus).

Meille riittää hänen persoonansa. Me luotamme siihen, että Jumalan vastaus niin yksityisen ihmisen kuin koko ihmiskunnan hätään ja kyselyyn on vain tuossa yhdessä ainoassa persoonas­sa.

Yksin Jeesuksen Kristuksen sovituskuolema koko ihmiskunnan syntien rangaistuk­sena antaa siihen luottavalle rauhan rauhatto­muuden keskelle. Yksin se antaa turvan turvatto­muu­teen. Se tuo ilon vaikka jatkuvasti joudun huokailemaan ja usein kyyne­leet ovat silmissäni. Se tuo elämään valoa, vaikka pimeyttä on vielä paljon ja moni asiaa jää ratkai­sematta.

"Kaikki muu menettää arvonsa, kun vertaan sitä aarteeseen, joka on omani siksi, että tunnen Jeesuksen Kristuksen, Herrani. Olen työntänyt kaiken muun arvottomana syrjään omistaakseni vain Kristuksen ja saadakse­ni olla yhteydessä häneen" (EU Fil 3:8.

Vanhat sanoivat: ”Maanpiiri järkkyy, mutta risti seisoo lujana." Poikansa kärsimys ristillä  on Jumalan maailmansuunnitelman keskus. Se on se ihmiskunnan historian sarana, jonka ympäri kaikki kääntyy ja joka kääntää jokaisen ihmisen kohdalla kaiken.

Risti on Jumalan teko ja ihme meitä jokaista varten. Hän lähestyy siinä rakastaen meitä ja vapauttaa meidät Jeesuksen kärsimisen ja kuoleman kautta synnin, kuoleman ja perkeleen kahelista. Hän kuuluttaa tätä tekoaan korvillemme ja johtaa silmämme lukemaan siitä. Tämä on hänen valintansa. Suostummeko me siihen. Hyväksymmekö sen, että Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat ja ottavat vastaan tämän hullutukselta tuntuvan sanoman. Annammeko tämän uutisen tulla kohti meitä, annammeko sen mennä korviemme kautta sydämeemme.

”Ristisi on kunniani, veresi on aarteeni, autuuteni, iloni. Siinä turva syntiselle sielun ahdistuksissa, siinä toivo ainoa” (virsi 56:10).

Sinun Poikasi "kiitti sinua siunatessaan leivän ja viinin viimeisellä il­lallisella ystäviensä kanssa ennen kuolemaansa.  Verihikensä, henkisen ja ruumiillisen tuskansa jälkeen hän antoi henkensä sinun käsiisi. Uskonhohde lepää Golgatankin yllä. Siinä on hohtoa, joka liennyttää ja lämmittää, parantaa ja pelastaa. Poikasi uskoi sinuun Golgatallakin, ei vain Genetsaretin järvellä, jolla hän käveli kuin kuivalla maalla eikä vain kirkastusvuorella, jolla kaikkien oli hyvä olla. Minäkin uskon sinuun, ei vain Turussa, jossa tulin uskoon tai Tampereella, jossa taistelin uskossa. Vapahtajaani seuraten uskon sinuun tässä päänsäryn grillissä ja annan henkeni sinun käsiisi, vaikka en näe käsiäsi, en tarkoi­tuksiasi, en taivastasi. Uskon, että kerran näkisin - sinut ja samalla kaiken. Vasta sitten kaikki, mitä minussa on, kiittää sinun pyhää nimeäsi" (Simo Talvitie, s. 99).

Hänen jumaluutensa kätkeytyy ihmisyyteen, hänen suuruu­tensa pienuuteen, hänen ylhäisyytensä alhaisuu­teen.

Voimme kat­sella sitä valtavaa pelastussanomaa, jonka Jumala on antanut meille Kristuksessa. Voimme iloita erikoisesti ylösnousemuk­sesta. Jos tilanne koskaan on näyttänyt täysin toivottamalta, niin se oli silloin, kun Jumalan Poika naulittiin ristiin ja haudat­tiin. Opetuslapset olivat masentuneita, sillä loppu näytti todella tulleen. Mutta Jumala teki ylösnousemuksen ihmeen. Hän osoitti olevansa vielä Jumala, niin ettei mikään ollut mahdotonta. Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus ei ole vain aja­tusrakennelma vaan kirjaimellinen, histo­riallinen totuus. Jos se ei sitä ole, niin ei ole olemassa mitään evankeliumiakaan. Me emme usko pelkästään vain jonkinlaiseen elämän jatkumiseen haudan tuolla puolen. Me emme vain sano, että Jeesus elää yhä. Me selitämme, että Hän kirjaimellisesti nousi haudasta. Kaikki riippuu elämässämme siitä, pi­dämmekö sen totena ja luotamme häneen.

Toivoni ei perustu mihinkään sen vähempään
kuin Jeesuksen vereen ja vanhurskauteen.
En uskalla luottaa omaan itseeni
vaan turvaudun täysin Jeesuksen nimeen.

Kun pimeys näyttää kätkevän Hänen kasvonsa
minä turvaan Hänen muuttumattomaan armoonsa.
Kaikissa suurissa myrskyissä
minun ankkurin pitää tässä turvassa.

Hänen valansa, Hänen liittonsa ja verensä
kannattavat minua virrassa,
joka uhkaa niellä minut.

Kun kaikki ympärilläni antaa myöten,
Hän on ainoa toivoni ja turvani.
Kristukseen, vahvaan kallioon minä luotan.

Kaikki muu on vain vajottavaa hiekkaa. (Martyn Lloyd-Jones, Vapisevat kansat).

”Oi, Lunastajani, en saata käsittää sitä, en käsittää si­nun ihmiseksi tulemisesi salaisuutta. Se on minulle liian korkeata ja ihmeellistä! Kuinka ihmeellinen on­kaan syntymisesi maan päälle, jonka kautta me syn­nymme taivaaseen! Kuinka ihmeellinen sinun heik­koutesi, jossa sinä voitat synnin, kuoleman ja perke­leen! Kuinka ihmeellinen sinun pienuutesi, jonka kautta hankit meille Jumalan lapsen oikeuden, sinun häpeäsi, jonka kautta viet meidät kunniaan, köyhyy­tesi, jonka kautta lahjoitat meille iäiset ja taivaalliset tavarat! Oi, Jeesus, sinä suloinen, ihmeellinen Vapahtaja! Anna minulle ja kaikille lunastetuillesi armoa, että si­nun rakkautesi, sinun vanhurskautesi, sinun valta­kuntasi, sinun viisautesi, sinun autuutesi päivä päi­vältä tulisi meille ihmeellisemmäksi ja ihanimmaksi, jotta sydä­memme leimahtaisi liekkiin rakkaudesta ja suumme puhkeaisi sinun iloiseen ylistykseesi ja kii­tokseesi!” Amen (Christian Scriver).

Olavi Peltola/http://rovasti.fi/node/403
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2750
Join date : 24.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Kokonaan ristin rakkauden varaan Empty Vs: Kokonaan ristin rakkauden varaan

Viesti kirjoittaja Hellevi Ma Maalis 26, 2018 8:27 am

"Toivoni ei perustu mihinkään sen vähempään
kuin Jeesuksen vereen ja vanhurskauteen.
En uskalla luottaa omaan itseeni
vaan turvaudun täysin Jeesuksen nimeen.

Kun pimeys näyttää kätkevän Hänen kasvonsa
minä turvaan Hänen muuttumattomaan armoonsa.
Kaikissa suurissa myrskyissä
minun ankkurin pitää tässä turvassa.

Hänen valansa, Hänen liittonsa ja verensä
kannattavat minua virrassa,
joka uhkaa niellä minut.

Kun kaikki ympärilläni antaa myöten,
Hän on ainoa toivoni ja turvani.
Kristukseen, vahvaan kallioon minä luotan.

Kaikki muu on vain vajottavaa hiekkaa. (Martyn Lloyd-Jones, Vapisevat kansat)."
Hellevi
Hellevi

Viestien lukumäärä : 2048
Join date : 13.11.2017

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa