Vapaasana
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Silloin kun epäilysten aallot vyöryvät ylitse
Sukukirous EmptyTänään kello 9:05 am kirjoittaja Hellevi

» UUSI NÄKÖKULMA!
Sukukirous EmptyEilen kello 10:18 am kirjoittaja jarrut

» ☺Tuolla>>>>
Sukukirous EmptyEilen kello 9:35 am kirjoittaja arkikalusto

»  Isänmaa ja uskonto on varastettu, ottakaa varkaat kiinni!
Sukukirous EmptyEilen kello 9:00 am kirjoittaja arkikalusto

» Jumala, Trump ja Putin – kristillisen konservatiivioikeiston toiminta Suomessa kulkee samoilla raiteilla kuin Yhdysvaltain evankelikaaleilla
Sukukirous EmptyEilen kello 8:45 am kirjoittaja arkikalusto

» Juhani Aitomaa: vakavia puheita
Sukukirous EmptyMa Loka 14, 2019 2:44 pm kirjoittaja Stiina

» Jumalan salaisuus
Sukukirous EmptyMa Loka 14, 2019 8:39 am kirjoittaja arkikalusto

» Martin Luther ja evankelisen uskonpuhdistuksen 500-vuotinen perintö
Sukukirous EmptyMa Loka 14, 2019 8:33 am kirjoittaja arkikalusto

» Ristin kantaminen
Sukukirous EmptyMa Loka 14, 2019 7:48 am kirjoittaja jarrut

Lokakuu 2019
MaTiKeToPeLaSu
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Kalenteri Kalenteri

Yhteistyökumppanit

Sukukirous

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin

Siirry alas

Sukukirous Empty Sukukirous

Viesti  Ad hoc lähetetty Su Tammi 21, 2018 10:54 am

Sukukirous

Kymmenessä käskyssä on se kohta, mikä johtaa väärinymmärrykseen luullen, että pitää katkaista Jeesuksen nimessä isien pahat teot ja sairaukset, kun luullaan, että ne teot ja sairaukset siirtyvät kolmanteen ja neljänteen polveen saakka. Katsotaan yhdessä muutamat Raamatun kohdat, mitä ne tarkalleen tarkoittavat.

Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Minä vaadin lapset tilille isien pahoista teoista kolmanteen ja neljänteen polveen saakka, jos he vihaavat minua,
mutta osoitan armoa niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja pitävät minun käskyni. 2 Moos. 20:5-6 RK

Siinä käännöksessä lukee: "Minä vaadin lapset tilille..." Huom! Ei puhu, että Jumala kiroaa, vaan että Jumala vaatii. Se tarkoittaa, että Jumala vaatii oman itsevalinnan kohdalla valitsemaan itse. Kyse on omasta henkilökohtaisesta ja vapaaehtoisesta itsevalinnasta.

2Moos. 20:5 kohdassa lukee: "kolmanteen ja neljänteen polveen saakka. JOS he vihaavat minua." Huomaatteko, että siinä lukee "JOS" he vihaavat. Kyse on siis omasta henkilökohtaisesta valinnasta, kun he valitsevat vihaakseen Jumalaa. Ei siinä sano "kun" vaan että "jos". Se on päivänselvää, että Raamattu ei tarkoita yhtään mitään sukukiroutta.

Se hepreankielen sana 'avon' ei tarkoita sukukiroutta eikä tarkoita isien pahoja tekoja, vaan että se tarkoittaa ihmisen omaa henkilökohtaista syntiä. Ne kohdat johtaa väärinymmärrykseen luullen sukukiroukseksi, vaikka ne kohdat ei mitään tarkoita sitä.

Toisen Raamatun 5Moos. 11:26-32 luvun mukaan kyse on vapaaehtoisesta itsevalinnasta; jokos siunauksen vai kirouksen. Siinä puhuu vapaaehtoisesta itsevalinnasta, mikäli tarkoittaa, että ihminen itse valitsee, kumman itse haluaa valita; jokos siunauksen vai kirouksen. Se ei puhu mitään sukukirouksesta, isien pahoista teoista.

"Katsokaa, minä asetan tänä päivänä teidän eteenne siunauksen ja kirouksen: 5Moos. 11:26 RK

Jokainen joutuu vastuuseen omista teoistaan:
On päivänselvää, että Sanan kokonaisopetuksen mukaan Raamattu ei puhu mitään sukukirouksesta. Vielä toisen luvun mukaan eli Hes. 18 luku puhuu siitä, että jokainen joutuu vastuuseen omista teoistaan, eikä siinä mitään puhu isien pahoista teoista. Hes. 18 luvun mukaan on se otsikko, siinä lukee; "Jokainen joutuu vastuuseen omista teoistaan."

Mutta sen, joka tekee syntiä, on kuoltava. Poika ei kanna isän syyllisyyttä eikä isä pojan syyllisyyttä. Vanhurskas saa vanhurskautensa mukaan, jumalaton jumalattomuutensa mukaan. Hes. 18:20 RK

Yhtäkään hänen tekemistään synneistä ei enää muisteta. Hän saa elää vanhurskautensa tähden, jota hän on noudattanut. 22 RK

Kyse on siis omasta henkilökohtaisesta ja vapaaehtoisesta itsevalinnasta. Sehän on päivänselvää, että Raamattu ei todella tarkoita sukukiroutta. Kun Jumala vaatii meidät tilille, mikäli tarkoittaa, että Jumala vaatii oman itsevalinnan kohdalla valitsemaan itse, jokos kirouksen tai siunauksen.

Riivaajien oppeihin kuuluu myös sukukirous:

Henki sanoo selvästi, että viimeisinä aikoina jotkut luopuvat uskosta ja seuraavat eksyttäviä henkiä ja riivaajien oppeja 1Tim. 4:1 RK

Se kohta puhuu riivaajien opeista, joihin sukukirous kuuluu. Jos eksyy uskomaan sukukirouksen opetusta, silloin se on luopunut tietämättään Jeesuksesta, eli terveestä opista, joka on Raamatun pohjasta. On päivänselvää, että isien tehdyt synnit eivät siirry meihin. Sukukirouksen opetus on eksytysoppi, riivaajien oppi.

Jos siihen eksytään uskomaan, silloin se luopuu tietämättään Jeesuksesta eli Hänen terveestä opista, joka on Raamatun pohjasta. Koska sukukirous perustuu riivaajien oppeihin. Se on vakava asia, joten kehotan pysymään erossa siitä opetuksesta ja tämä kirjoitus olkoon rakkaudelliseksi varoitukseksi kaikille rakkaille lukijoille.

Lohdullista tietää:
Jumala ei kosta jälkipolville isien syntien takia, kun Jeesus otti vastaan kertakaikkiaan kaikki synnit kirouksineen kannettavakseen ja ne ovat jo puuhun ripustettu.

Kristus lunasti meidät vapaiksi lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän puolestamme, sillä on kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu." Gal. 3:13 RK

Kun Jeesus kertakaikkiaan otti vastaan kaikki synnit kirouksineen kannettavakseen ja ne ovat jo meidän puolesta puuhun ripustettu. Jos eksyy uskomaan luullen, että Raamattu opettaisi sukukirouksesta, niin silloin irtisanoutumalla se tietämättään luopuu kaikesta, minkä Jeesus jo kertakaikkiaan otti vastaan kaikki synnit kirouksineen ja kantoi ne puuhun ripustettavaksi meidän puolestamme. Erittäin vakava eksytys- ja riivaajien oppi.

Perinnölliset sairaudet:
Huomasin itse, että äidilläni on sama vaiva, kuin minulla, niin ymmärsin, että johtuu vääränlaisesta ruokavaliosta. Tein ruokavaliomuutoksen, niin siten huomasin terveyteni muutoksen ja nyt voin paremmin, paitsi äitini, joka ei tehnyt ruokavaliomuutoksen. Isien sairaukset eivät siirry meihin sukukirouksen ohessa, vaan että vääränlaisen ruokavalion ohessa.

Riivaaja on mestari valehtelemaan:
Isäni oli alkoholisti. Hän hukkui ja kuoli, niin siten eräänä päivänä yhtäkkiä krapulainen olo iski minuun, vaikka olin täysin raittiina. Päässäni ääni käski juomaan ja sanoi toistuvasti samaa sanaa: 'Juo, juo, juo, juo...' Minä käännyin Jumalan puoleen ja rukoilin, niin siten tämä kaikki lakkasi olemasta, eikä minulla ollut enää krapulainen olo, se katosi itsestään ilman muuta syytä. Kummastelin itse miettien.

Ja siten muistin kolme kohtaa Raamatusta, että Raamatun mukaan saatana osaa tekeytyä valkeuden enkeliksi eli osaa naamioittua esittämällä sukukiroutta, että isäni alkoholiongelma eli synti siirtyisi minuun ja minun pitäisi katkaista sen Jeesuksen nimessä eksymällä uskomaan siihen, koska se yritti saada minua luopumaan Jeesuksesta eli terveestä opista.

Teitä se yrittää saada luopumaan Jeesuksesta eli terveestä opista, joka on yksin Raamatun pohjasta. Älkää uskoko siihen!

Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi. 2Kor. 11:14

Te olette isästä Paholaisesta ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, eikä hän pysy totuudessa, koska hänessä ei ole totuutta. Kun hän valehtelee, hän puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä. Joh. 8:44 RK

Olkaa raittiita, valvokaa. Teidän vastustajanne, Paholainen, kulkee ympäri kuin ärjyvä leijona etsien, kenet voisi niellä. 1Piet. 5:8 RK

Sukukiroukset ovat väärää demonologiaa, pysykää poissa niistä!
Jumalan evankeliumi vapauttaa, sillä siinä on Jumalan voima, niin uskova on vapaa pimeydestä ja Jumalan Henki asuu hänessä. Herran Sana on tulessa koeteltu, jonka mukaan Kristus tuli kiroukseksi meidän tähtemme. Hän on kertakaikkisesti vapauttanut meidät kaikista kirouksista ja se on uskossa otettava vastaan!

Golgatan veressä on pelastava, parantava ja vapauttava voima, tänäpäivänäkin! Jos joku yrittää lisätä jotakin Kristuksen työhön ristillä, poistaa siitä sen voiman ja täydellisen. Jumalan siunaus on yllämme Herran Jeesuksen kautta, ja mikään kirous ei voi koskea meitä. Me siunaamme ja rukoilemme pelastusta niille, jotka kiroavat. Uskovien ylle tulevaan "kiroukseen" on Herran Jeesuksen opetus: Luuk. 6:28 "...siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat." Jeesus ei opeta ajamaan ulos riivaajia "kiroajista", vaan siunaamaan. Tämä on Jumalan evankeliumia. Kol. 1:13 jakeen mukaan Jumala on siirtänyt Jeesuksessa pelastuneet pois pimeyden vallasta (kaikki kiroukset) ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.

Jumala on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan, Kol. 1:13 RK

siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat. Luuk. 6:28 RK

Ad hoc
Vierailija

Takaisin alkuun Siirry alas

Sukukirous Empty Vs: Sukukirous

Viesti  Rea lähetetty To Tammi 25, 2018 9:47 pm

Kiitos oli hyvä kirjoitus sukukirouksesta!

Rea
Vierailija

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin

Oikeudet tällä foorumilla:
Voit vastata viesteihin tässä foorumissa