Vapaasana
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Jouko Nieminen /Matteuksen evankeliumi: 16:24 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
Eilen kello 8:59 am kirjoittaja Stiina

» Monen ahdistuksen kautta meidän on meneminen sisälle Jumalan valtakuntaan.
Eilen kello 7:54 am kirjoittaja jarrut

» Näkökulma lehti Jun 27, 2018
Eilen kello 7:21 am kirjoittaja jarrut

» Pirkko Jalovaara
Ma Syys 24, 2018 2:18 pm kirjoittaja jarrut

» ”Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä”
Ma Syys 24, 2018 10:39 am kirjoittaja Stiina

» Harhaoppi esiintyy kristillisenä uskona
Ma Syys 24, 2018 10:33 am kirjoittaja Stiina

» Hyvyyden voiman ihmeelliseen suojaan
Ma Syys 24, 2018 8:41 am kirjoittaja jarrut

» Harhaoppi esiintyy kristillisenä uskona ?
Su Syys 23, 2018 7:59 am kirjoittaja jarrut

» Pesemistä tarvitaan
La Syys 22, 2018 8:00 am kirjoittaja Vierailija

Syyskuu 2018
MaTiKeToPeLaSu
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Kalenteri Kalenteri

Yhteistyökumppanit

Horjumaton Jumalan Sana

Siirry alas

Horjumaton Jumalan Sana

Viesti  arkikalusto lähetetty Ma Helmi 19, 2018 10:28 am

Horjumaton Jumalan Sana

kirj. (Joseph Chambers)

On mahtavaa lukea Raamatusta etukäteen kirjoitettua historiaa. Tutkittuani 52 vuotta tätä suurenmoista kirjaa olen vakuuttuneempi kuin koskaan, että Raamattu on täydellinen. Genesiksestä Ilmestyskirjaan en koskaan ole löytänyt yhtään ajatusta, joka ei olisi osoittautunut todeksi. Itseasiassa opin lukemaan Raamatun avulla: olin maatalon poika, joka kieltäydyin opiskelusta, pinnasin koulusta niin paljon kuin pystyin ja lopulta minun annettiin kokonaan lopettaa. Kun otin vastaan Kristuksen elämääni 16 -vuotiaana, minulle annettiin Raamattu ja minun odotettiin tutkivan sitä. En koskaan tule unohtamaan, kuinka mahdottomalta tämä iso kirja minusta näytti ja kuitenkaan en koskaan ole luopunut päätöksestäni hallita sitä. Minusta ei vielä ole tullut mestaria siinä, eikä varmaan tulekaan, mutta olen sen ja Herran opetuslapsi. Jokin uusi ja tuore valtaa sydämeni lähes päivittäin.

Tutkin myös Raamatun arkeologiaa. Äskettäin paljastui mahtava juttu. Aloittakaamme Raamatulla, ennenkuin menemme itse asiaan. Jumalan Sana sanoo:

"Ja Eedenistä lähti joki, joka kasteli paratiisia, ja se jakaantui sieltä neljään haaraan. Ensimmäisen nimi on Piison; se kiertää koko Havilan maan, jossa on kultaa; ja sen maan kulta on hyvää. Siellä on myös bedellion-pihkaa ja onyks-kiveä."(1.Moos.2:10-12)

Tämä puutarha oli eteläisessä Iraqissa ja mainittiin myös kolme muuta jokea. Historia on täynnä mainintoja kahdesta joesta, mutta toiset kaksi ovat kauan sitten kadonneet. Tästä alkaa tämä juttu. Arkeologit ovat löytäneet Piison-joen, joka on ollut kateissa yli 5000 vuotta. Se on hämmästyttävää, mutta kaikki tähän juttuun liittyvä sopii täydellisesti Mooseksen sanoihin ensimmäisessä niistä viidestä kirjasta, joita pidetään hänen kirjoittaminaan. Näitä viittä kirjaa sanotaan Pentateukiksi ja minä uskon, että Genesis on täydellinen ja tarkka kuvaus luomisesta, joka tapahtui noin 6000 vuotta sitten.

Artikkelissa, jossa tästä kerrottiin, sanottiin, että eräs herrasmies nimeltä Farouk El-Baz oli käyttämässä kaukotunnistustekniikkaa (remote sensing technology) jäljittäessään joen pohjaa, joka kulkee Etelä-Iraqista Kuwaitin läpi Saudi-Arabiaan. Herra El-Baz antoi tälle joen pohjalle nimen Kuwait. Tämän joen arvioidaan kuivuneen noin 3500 eKr. Asiaan kuuluvalla teknologialla he pystyivät havaitsemaan todisteita, että tämä joki virtasi hiekkadyyneissä ja niistä ulos poikki Arabian erämaan. Ja mikä ihmeellistä, he jäljittivät tätä joenpohjaa alueelle Saudi-Arabiassa, jossa sijaitsee yksi maailman rikkaimmista kultakaivoksista. Artikkelissa sanotaan, että tässä kaivoksessa, jonka löysi uudelleen amerikkalainen kaivosinsinööri Karl Twitchell, tuotetaan vuosittain viisi tonnia kultaa. Eikä tämän muinaisen joen pään lähellä ole vain kultakaivos, vaan myös bedellium ja muut kalliit Raamatussa mainitut kivet ovat ominaisia tälle alueelle.

Se, että tämä arkeologinen löytö tulee valoon samanaikaisesti, kun Iraq on maailman uutisissa ja tämä maa, sivistyksen kehto, on noussut historian haudastaan, on henkeä salpaavaa. Olen ollut Iraqissa kahdesti ja joka kerta opin uusia syitä, miksi Raamattu on täydellinen Jumalan historia ja Hänen tulevaisuuden suunnitelmiensa kuva. Yhdistä tämä tarina Israelin valtion uudelleen syntymiseen ja Lähi-Idän valtioiden nykyiseen järjestelyyn, niin Raamatusta tulee historian kirja vailla vertaa.

Koko tämä maailmankaikkeus on alistettu horjumattomittomille totuuksille, jotka hallitsevat koko luomakuntaa. Maailmassa ei ole Raamatun lisäksi toista laillista dokumenttia, josta voisimme oppia täydellisen viisauden menneestä, täydelliset periaatteet elämälle nykyisyydessä ja täydellisen kuvan tulevaisuudesta. Arkkivihollisemme Saatanan täytyy toteuttaa juoniaan Pyhien Kirjoitusten tarkoissa rajoissa. Tämä Kirja sisältää hänen rajansa ja tulevan häviönsä. Jos sinä elät Raamatun mukaan, Saatana voi ampua nuoliaan sinua kohti, mutta ellet luovu, hän ei voi ylittää Pyhän Kirjan rajoja.

Jopa luonnon lait ja koko maailmankaikkeus ovat kaikki tämän laillisen dokumentin alaisia. Raamatun suuri Jumala on asettanut suunnitelmansa koko luodulle maailmankaikkeudelle ja on kirjoittanut ne tähän kirjaan, jonka Hänen profeettansa ovat meille julistaneet. Kukin heistä kirjoitti Pyhän Hengen vaikutuksesta. Ikuinen viisaus on jokaisen nälkäisen sielun saatavilla. Joku voi sanoa sinulle: ”Minä tiedän paremman tien.” Kehotan vastaamaan: ”Minä valitsen sen tien, jonka tunnen.” Raamattu, joka on kirjoitettu Sana yhdessä Jeesuksen Kristuksen, elävän Sanan kanssa, on polku, joka johtaa sinut ”kotiin.”

arkikalusto

Viestien lukumäärä : 705

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa