Vapaasana
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
Syyskuu 2018
MaTiKeToPeLaSu
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Kalenteri Kalenteri

Yhteistyökumppanit

Hän on meidän syntiemme sovitus

Siirry alas

Hän on meidän syntiemme sovitus

Viesti  jarrut lähetetty Su Huhti 08, 2018 6:32 am

Hän on meidän syntiemme sovitus (1. Joh. 2:2).

Tässä Raamatun lauseessa on ilmaistu evankeliumin sydän. Evankeliumin sydän on Jeesuksen Kristuksen lunastustyö, hänen sijaiskärsimyksensä, joka riitti Jumalan vihan sammuttamiseen. Jos katsot mitä muuta Kristuksen työtä tahansa, näitpä sinä hänen parantamisihmeensä tai ruokkimisihmeensä tai muut
merkittävät tekonsa, niin niissä ei ole mitään rajattoman suurta. Mutta kun näet ”Jumalan Karitsan, joka ottaa pois maailman synnin” ja joka ”on meidän syntiemme sovitus”, niin silloin näet jotakin rajattoman merkittävää.

Julistus on tärkeää vain kun se sisältää sanoman Jeesuksesta, joka on meidän syntiemme sovittaja. Evankeliumin julistajaksi voidaan kutsua henkilöä, joka on ikään kuin hukkunut tämän ihmeen totuuteen.
Todellisen evankeliumin julistajan erottaa siitä, että hänelle Kristuksen elämä merkitsee synninpäästöä. Evankeliumin julistajalle Kristuksen ystävällisyys, hyvyys tai muut hänen lämpimät piirteensä
tai tekonsa eivät merkitse paljoa. Tärkeää on, mitä Jeesus itse tahtoi: ”Kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista.” (Luuk. 45:47).

Sanoma, jolla on rajattoman suuri merkitys on tämä: ”Hän on meidän syntiemme sovitus.” Kun Pyhä Henki tulee luokseni, hän ei johda minua siihen tai tähän asiaan, vaan hän johtaa minut Jeesuksen Kristuk-
sen luokse ja puhumaan muille hänestä. Evankeliumin julistaja on kuin avioliitossa Jeesuksen Kristuksen antaman evankeliumin julistustehtävän kanssa. Evankeliumin julistajan ei tule julistaa omia näkemyksiään. Hänen ainoa tehtävänsä on julistaa sanomaa Jumalan Karitsasta, joka ottaa pois maailman synnin.

On helppoa kuulua ryhmään, jossa keskitytään kertomaan, mitä Jeesus on tehnyt minulle. On helppoa tulla sairaiden parantajaksi. On helppoa tulla pyhittyneeksi tai Hengen täyttämäksi kristityksi. Kaikkihan tämä on mahdollista. Mutta evankeliumin löytäminen ja julistaminen on vaikeaa. Paavalihan ei sanonut: ”Voi minua, ellen julista sitä, mitä Jeesus on minussa tehnyt”, vaan: ”Voi minua, ellen evankeliumia julista!” (1.Kor. 9:16).

Ja tämä on evankeliumi: ”Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin.”

Oswald Chambers (1874–1917)
(Suom. POM) Armo riittää lehdestä

jarrut

Viestien lukumäärä : 1840

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa