Vapaasana
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Veikko Wright / Kun menneisyys ahdistaa
Tänään kello 12:11 pm kirjoittaja jarrut

» Petri Malk/ Kiusattu Kristus
Tänään kello 11:59 am kirjoittaja jarrut

» Synneistä suurin?
Tänään kello 11:36 am kirjoittaja jarrut

» Per-Olof Malk / Hävettävä ja halveksittava Paavali
Tänään kello 10:02 am kirjoittaja jarrut

» Ystävä tunnetaan hädässä
Eilen kello 5:31 am kirjoittaja jarrut

» Jeesus on ylösnousseenakin ristiinnaulittu
Eilen kello 4:43 am kirjoittaja jarrut

» Mitä teettekin
To Elo 16, 2018 6:17 am kirjoittaja arkikalusto

» Kirkon tutkimuskeskuksen verkkojulkaisuja/HERÄTYSLIIKKEET SUOMALAISESSA YHTEISKUNNASSA
To Elo 16, 2018 6:08 am kirjoittaja arkikalusto

» TIEDOKSI tänään
Ke Elo 15, 2018 10:52 am kirjoittaja Stiina

Elokuu 2018
MaTiKeToPeLaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Kalenteri Kalenteri

Yhteistyökumppanit

Jeesuksen jalkojen juuressa

Siirry alas

Viesti  jarrut lähetetty To Heinä 19, 2018 12:29 pm

Tänäänkin haluan Marian tavoin istua Jeesuksen jalkojen juuressa, kuunnella, keskittyä häneen ja sanoa: Kyllä sinä Jeesus Kristus olet kaikkein tärkein elämässäni, se ainoa, jolle haluan antaa sydämeni ja itseni. Mutta en osaa enkä kykene!  Koen olevani niin monikerroksinen ja sekava, niin ailahteleva, ettei mitään ehjää nouse sisimmästäni, on vain hetken tunteita.  

Sinä Jeesus Kristus minut tunnet. Tunsit jo silloin kun ensin kerran kutsuit. Tiesit millaista tekoa olen. Kuitenkin kutsuit ja olet pitänyt siitä lähtien omanasi ja uskon, että pidät tänäänkin. Kutsuit, annoit synnin ja armon tunnon ja kuitenkin olen edelleenkin niin monella tavoin rikkinäinen ja sekava.

Tiedän olevani kokonaisuus enkä voi erottaa itsestäni vanhaa ja uutta ihmistä. Tajuan, että minussa käy jatkuva taistelu lihan ja Hengen välillä (Gal. 5:17) – kaksi valtaa taistelee siitä, kumpi saa ohjata mielialojani, tunteitani, ajatuksiani, sanojani, tekojani – niin koko elämääni.

Ymmärrän, että Henki minussa on sitä, että sinä Herra Jeesus Kristus olet minun kanssani, kuljet vierelläni. Minä en osaa enkä uskalla ajatella, että olet minussa, vaan että olet lähelläni niin kuin paimen on lähellä lammasta ja nimenomaan silloin, kun pitää sitä  sylissään.

Eräs Paavalin keskeinen sanonta on ”olla Kristuksessa” (en Khristo). Ymmärrän sen tarkoittavan sitä, että olen Kristuksen valtakunnassa kansalaisena kuten olen Suomessa Suomen kansalaisena. Minulla on Jeesuksen verellä leimattu passi.

Mutta Kristuksen valtakunnassa olen edelleen se sama ihminen, joka olin silloinkin, kun en uskonut häneen.   On kurjaa huomata toistuvasti, etten hänen valtakuntansa kansalaisena ole samalla tavoin keskittynyt hallitsijaani kuten Maria.

En osaa tavoitella ja ajatella sitä, mikä on ylhäällä, missä Kristus istuu. Mieleni on jatkuvasti aivan liikaa siihen, mikä on maan päällä (Kol. 3:1-2).  Kuinka riemullista onkaan, että kerran pääsen taivaan kirkkauteen. Silloin en enää ole tällainen kuin nyt olen.

Silloin olen taivaallisen todellisuuden täyttämä.  Nyt olen aivan liian paljon tämän onnettoman maallisen todellisuuden täyttämä. Silloin olen vasta todella muuttunut aivan toisenlaiseksi ihmiseksi. Miten Raamattu sanookaan?

”Meistä tulee hänen kaltaisiaan, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena kuin hän on” (1. Joh. 3:2). Kaikista puutteellisuuksistamme huolimatta kuitenkin ”jo nyt me olemme Jumalan lapsia”.  Emme ole saanet vain Jumalan lapsen nimeä, vaan me  myös olemme hänen lapsiaan. Niin suurta rakkautta Isä on meille osoittanut (1. Joh. 3:1). Kunpa siksi malttaisin mieleni ja oppisin usein istumaan Marian vierellä Jeesuksen jalkojen juuressa ja kuuntelemaan häntä.  

jarrut

Viestien lukumäärä : 1781

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa