Vapaasana
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Painia Jumalan kanssa
Tänään kello 10:39 am kirjoittaja jarrut

» Menetkö joukon mukana?
Tänään kello 10:33 am kirjoittaja Stiina

» Lutherin ensimmäinen teesi: miten elämän mittainen parannus ja usko suhteutuvat toisiinsa?
Eilen kello 10:28 am kirjoittaja jarrut

» MARTTI LUTHER Rakkauden kautta vaikuttava usko
Eilen kello 10:00 am kirjoittaja jarrut

» Kappale Johanneksen ensimmäsen kirjeen selityksestä 1902 SLEY 1532
Eilen kello 9:45 am kirjoittaja jarrut

» 1. Piet. 04 Jäljellä oleva aika ja Osallisuus Kristuksen kärsimyksistä 4:12-19
Eilen kello 9:36 am kirjoittaja jarrut

» Lohdutus Kristuksessa
Ti Tammi 22, 2019 2:08 pm kirjoittaja jarrut

»  Ilo kärsimyksistä[
Ti Tammi 22, 2019 2:00 pm kirjoittaja jarrut

» BibelFocus/Mistä tulee ennen vaivanaikaa-oppi, oppi yhtäkkisestä ja salaisesta tempauksesta?
Ti Tammi 22, 2019 1:49 pm kirjoittaja jarrut

Tammikuu 2019
MaTiKeToPeLaSu
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Kalenteri Kalenteri

Yhteistyökumppanit

LEIPÄSET ROSENIUS

Siirry alas

LEIPÄSET ROSENIUS

Viesti  Stiina lähetetty Ti Marras 20, 2018 1:07 pm

(Vastauksen eilisiin naputtelen taas Roseniuksen Leipäsistä yhden. Kiitos taas kaikista mielenkiintoisista artikkeleista. Tosta 90-v norjalaisen näystä on hyvä muistaa, että sellaiset eivät koskaan parhaimmillaankaan ole tae Jeesuksesta Kristuksesta ja on pidettävä omassa arvossaan evankeliumin alapuolella. Hämmästyttävän osuvaa ennustusta, on niitä ollut muitakin, jopa isellänikin, jotka on toteutuneet. Eipä niistä paljoa iloa ja hyötyä kuitenkaan ole. Usein aiheuttaa paisumista ja riitoja, jopa pelkoja ennen aikojaan. 50- ja 60-luvuilla oli paljon kuuluisia selvänäkijöitä, joiden "näkemiset" saattoivat osua täysin oikeaan. Väärä kristus heillä mielestäni kuitenkin oli/on = henkiopas. Niitä on vieläkin runsaasti kaikissa uskonnoissa ja jopa uskonnottomissa ihan samanlaisia; olen joutunut hämmästymään. Muut artikkelit olivat hyviä ja ikävän tosia uskovien keskuudessa olevasta uudesta synnistä, josta ei ole tehty parannusta, vaan otettu se muka oikean uskovaisuuden merkiksi, menestys/kunnian oppi.)

Eikä hän tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla. Apt. 15.9.

Rosenius 19.11. LEIPÄSET

Tässä puhutaan sydämistä, ei syntien pois pyyhkimisestä.
Herra sanoo: " Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan. Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille  lihasydämen (ts. pehmeän, taipuisan sydämen). Henkeni minä annan teidän sisimpäänne" (Hes. 36:25-27).
Tässä Herra puhuu nimen omaan uudesta, puhtaasta sydämestä. Ja apostoli sanoo: "Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan on Hengen mieli" (Room. 8:5).
Tässä tehdään selvä ero niiden kesken, joilla on lihallinen (=luonnollisen ihmisen) mieli ja niiden joilla on hengellinen mieli. Jos joku siis sanoo, ettei kristityllä itsellään ole puhtautta, joka erottaisi heidät maailman lapsista, se on väärää oppia. Ja se on raskas ja vaarallinen eksytys, joka helposti johtaa kristityn elämän lihallisuuteen (= oman mielen mukaan itsekkääseen elämään).
Ei aivan varmaa on, että uskovalla on uusi, puhdas sydän ja pyhä henki.
Mutta sitten vastustajat sanovat: Mutta jos heillä kerran on puhdas sydän, ei heillä enää ole syntiä eikä saastaisuutta. Sillä Kristushan sanoo, että kaikki saastaisuus lähtee sydämestä. Ja jos heidän sydämensä on puhdas, ei heillä enää voi olla edes pahoja ajatuksia.
Mutta tämä on eksytystä, niin kuin aina, kun joku ei ole harjaantunut käsittämään, mitä Raamattu tarkoittaa. Missään kohdin Raamatussa ei sanota, että uskovat ovat lihansa puolesta puhtaita. Päinvastoin. Liha sotii Henkeä vastaan, niin että "sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee" (Gal.5 ja Room. 7). Siksi sama apostoli sanoo, että " ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen" (Gal. 5:24).
Apostoli puhuu tässä niistä, jotka ovat Kristuksen omia. Hän ei sano, että he olisivat puhtaita himoista ja haluista, vaan päinvastoin, että heillä on niitä ja että heidän lihansa on niin paha, että se täytyy yhä uudelleen ristiinnaulita.

_ _ _

(Ristiinnaulitseminen on tässä katumuksessa ja rukouksessa synnin poispanemista ja anteeksisaamista.)

Stiina

Viestien lukumäärä : 284

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: LEIPÄSET ROSENIUS

Viesti  jarrut lähetetty Ke Marras 21, 2018 9:12 am

Sanon AAMEN. Kiitos Stina.

Apostoli puhuu tässä niistä, jotka ovat Kristuksen omia. Hän ei sano, että he olisivat puhtaita himoista ja haluista, vaan päinvastoin, että heillä on niitä ja että heidän lihansa on niin paha, että se täytyy yhä uudelleen ristiinnaulita.

_ _ _

(Ristiinnaulitseminen on tässä katumuksessa ja rukouksessa synnin poispanemista ja anteeksisaamista.)

Täällä Vapaasanalla kävi kerran kirjoittaja, joka levitti sellaista harhaoppia, että uskova ei enää tee syntiä, että olemme synnittömiä. Eikä hän halunnut uskoa sitä, mitä Raamattu sanoo asiasta, vaan väitti, että ei täällä ymmärretä oikein.

Järkytyshän se oli, kun omalla kohdallaan sai ymmärtää, että Raamattu puhuu totta, uskosta huolimatta, vanha luonto ja liha ovat aina vastustamassa hengestä syntynyttä uutta ihmistämme. Uskovassa se Taivaallinen ja Taivaaton taistelevat loppuun asti. Liha ja veri eivät Taivasta peri, ne on Jumalan SANAN ja Hengen voimalla pidettävä kurissa. Parannuksessa ja katumuksessa saa elää perille asti.

Ristiinnaulitseminen on tässä katumuksessa ja rukouksessa synnin poispanemista ja anteeksisaamista.
jarrut
jarrut

Viestien lukumäärä : 1929

Viesti  Stiina lähetetty Ke Marras 21, 2018 11:03 am

Siunauttua, että myös sinä "Jarrut" olet sydämestäsi tämän takana niin kuin minäkin. Kehoitan kaikkia mahdollisia lukijoita tutkimaan tätä erityisesti ja hlökohtaisesti sydämessään Raamatun kokonaisilmoituksen ymmärtäen (Pyhän Evankeliumin). Vaikka tämän onkin sisäistänyt, on sitä tarpeen kerrata ainakin kerran vuodessa (= jalkojen pesu). Kun liha pääsee voitolle, alkaa kaikenmaailman eksytykset. Synnintunto on tärkeää säilyttää, muutoin menetämme Pyhän Hengen jne. I love you

Stiina

LEIPÄSET ROSENIUS

Viesti  Stiina lähetetty Ti Tammi 08, 2019 12:37 pm

7.1.4
JOKAINEN, JOKA USKOO (= luottaa, turvautuu) HÄNEEN, SAA SYNNIT ANTEEKSI HÄNEN NIMENSÄ KAUTTA Apt. 10:43

Mitä minun täytyy uskoa ja tietää tästä anteeksiannosta?
Minun tulee tietää, ja uskoa Jumalan oman, ikuisen sanan perusteella, että vaikka syntini olisivat kuinka suuret, vaikka ne olisivat "verirusket", niin syntien anteeksiantamus Kristuksessa on niin täydellinen, ettei mikään synti voi sitä horjuttaa eikä rajata.
Sitä paitsi, mikään synti ei pysy voittamaan meidän suuren, kaikkivaltiaan Vapahtajamme vanhurskautta ja hänen ansiotaan meidän puolestamme. Synti voi kyllä aiheuttaa epätäydellisyyttä maan päällä, ts. meidän maallisen vanhurskautemme epätäydellisyyden. Mutta se ei voi ulottua taivaaseen eikä muuttaa Jumalan armoa. Daavid nimittäin sanoo: "Niin korkealla kuin taivas on maasta, niin voimallinen on hänen armonsa niitä kohtaan, jotka häntä pelkäävät."
Kysymys on siis siitä, kumpi on suurempi, meidän syntimme vai Kristuksen vanhurskaus. Paavali sanoo: "Sillä tuomio tuli yhdestä ihmisestä kadotukseksi, mutta armolahja tulee monesta rikkomuksesta vanhurskauttamiseksi. Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen kautta" (Room. 5.16-17).
Armo on siis syntiä suurempi.
Suuren Herran Kristuksen edessä me olemme pieniä ja heikkoja. Meidän tekomme, synti, ei sen tähden myöskään voi voittaa hänen tekoaan, armoa ja anteksiantoa. Jos minä, joka uskon Kristukseen, omistaisin armon vain silloin kun olen hurskas, ja menettäisin sen tehdessäni syntiä ja eksyessäni, olisi Kristuksen valtakunta tekojen valtakunta. Mitä hyötyä meillä silloin olisi Kristuksesta? Jos saisin armon vain silloin, kun olen hurskas, enkä muulloin, silloinhan vanhurskaus olisi tekojen hedelmä. Mutta silloin Kristus olisi kuollut turhaan! Hän ei tullut ihmiseksi eikä uhrannut vertaan tällaisen horjuvan armon vuoksi.

Stiina

Viesti  Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa