Haku
Viimeisimmät aiheet
Eniten katsotut aiheet
Yhteistyökumppanit
Ainoastaan yksin uskosta antaa pelastusvarmuuden
Sivu 1 / 1 • Jaa •
Oppiin pelastuksesta liittyy olennaisesti myös kysymys pelastusvarmuudesta. Vapahtaja itse opetti lohdullisesti siitä, että uskova saa olla varma autuaaksi tulemisestaan: ”Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.” (Joh. 10:27,28) Kun apostoli Paavali julisti evankeliumia, hän opetti myös varmuutta pelastuksesta: ”Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat, ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.” (Room. 8:38,39)
Koska Vapahtajan armo työ on ainoa pelastuksen perustus, on usko ainoa mahdollinen väline, jolla omistamme pelastuksen ja varmuuden pelastuksesta. Muut mahdollisuudet olisivat joko ihmisen omat teot ja ajatukset tai toisten ihmisten teot ja ajatukset. Nämä kaikki ovat kuitenkin synnin ja kuoleman alaisia, joten niihin ei vähimmässäkään määrin voi luottaa missään pelastusta koskevassa asiassa. Apostoli Paavalin perusteltu päätelmä: ”Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.” osoittaa uskon Kristukseen ainoaksi, mutta samalla lohdulliseksi ja varmaksi tieksi pelastukseen ja myös pelastusvarmuuden omistamiseksi.
Kimmo Närhi
jarrut- Viestien lukumäärä : 1957
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
|
|
» YNTIMME OVAT POIS OTETUT KRISTUKSEN KUOLEMASSA
» USKO, TIEDE JA RAAMATTU
» NAISPAPPEUS, HOMOSUHTEET JA GOLGATAN VERIUHRI - ONKO NAISPAPPEUSKIRKOSSA PELASTUSTA
» Katsokaa, ettei teitä kukaan eksytä
» Pysy vapaudessa!
» Jumala on poissa
» TIEDOKSI tänään
» Terve opetus: Timo Junkkaala