Vapaasana
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Sielun kuolemattomuudesta
Ainoastaan yksin uskosta antaa pelastusvarmuuden EmptyTänään kello 7:05 am kirjoittaja jarrut

» UUT:n uutiskirje, toukokuu 2019
Ainoastaan yksin uskosta antaa pelastusvarmuuden EmptyEilen kello 11:48 am kirjoittaja jarrut

» VIHA JA RAKKAUS USKOVIEN KESKEN
Ainoastaan yksin uskosta antaa pelastusvarmuuden EmptyEilen kello 8:48 am kirjoittaja Stiina

» Kristinusko ilman Kristusta
Ainoastaan yksin uskosta antaa pelastusvarmuuden EmptyEilen kello 6:05 am kirjoittaja jarrut

» Oikean kristityn tuntomerkki
Ainoastaan yksin uskosta antaa pelastusvarmuuden EmptyEilen kello 5:51 am kirjoittaja jarrut

» Harhaoppi: Uskovien synnittömyys
Ainoastaan yksin uskosta antaa pelastusvarmuuden EmptyEilen kello 5:28 am kirjoittaja jarrut

» Uusjudaismi tunkeutuu esiin
Ainoastaan yksin uskosta antaa pelastusvarmuuden EmptyEilen kello 5:15 am kirjoittaja jarrut

» Paavo Hiltunen/ Suurin sanoma
Ainoastaan yksin uskosta antaa pelastusvarmuuden EmptyTo Toukokuu 23, 2019 4:48 pm kirjoittaja jarrut

» " Nisunjyvän kuoleminen" Osa 1
Ainoastaan yksin uskosta antaa pelastusvarmuuden EmptyTo Toukokuu 23, 2019 4:38 pm kirjoittaja jarrut

Toukokuu 2019
MaTiKeToPeLaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Kalenteri Kalenteri

Yhteistyökumppanit

Ainoastaan yksin uskosta antaa pelastusvarmuuden

Siirry alas

Ainoastaan yksin uskosta antaa pelastusvarmuuden Empty Ainoastaan yksin uskosta antaa pelastusvarmuuden

Viesti  jarrut lähetetty To Marras 22, 2018 11:13 am

Ainoastaan yksin uskosta antaa pelastusvarmuuden Zlambi10

Ainoastaan yksin uskosta antaa pelastusvarmuuden

Oppiin pelastuksesta liittyy olennaisesti myös kysymys pelastusvarmuudesta. Vapahtaja itse opetti lohdullisesti siitä, että uskova saa olla varma autuaaksi tulemisestaan: ”Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.” (Joh. 10:27,28) Kun apostoli Paavali julisti evankeliumia, hän opetti myös varmuutta pelastuksesta: ”Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat, ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.” (Room. 8:38,39)

Koska Vapahtajan armo työ on ainoa pelastuksen perustus, on usko ainoa mahdollinen väline, jolla omistamme pelastuksen ja varmuuden pelastuksesta. Muut mahdollisuudet olisivat joko ihmisen omat teot ja ajatukset tai toisten ihmisten teot ja ajatukset. Nämä kaikki ovat kuitenkin synnin ja kuoleman alaisia, joten niihin ei vähimmässäkään määrin voi luottaa missään pelastusta koskevassa asiassa. Apostoli Paavalin perusteltu päätelmä: ”Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.” osoittaa uskon Kristukseen ainoaksi, mutta samalla lohdulliseksi ja varmaksi tieksi pelastukseen ja myös pelastusvarmuuden omistamiseksi.

Kimmo Närhi

jarrut
jarrut

Viestien lukumäärä : 2098

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa