Vapaasana
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» KADONNUT JA JÄLLEEN LÖYTYNYT!
Kristuksen ylösnousemus – ristinkuoleman aamen EmptyEilen kello 4:40 am kirjoittaja arkikalusto

» VÄSYNYT JA STRESSAANTUNUT
Kristuksen ylösnousemus – ristinkuoleman aamen EmptyEilen kello 4:19 am kirjoittaja arkikalusto

» PROFETIAT UUDESSA TESTAMENTISSA
Kristuksen ylösnousemus – ristinkuoleman aamen EmptyEilen kello 4:07 am kirjoittaja arkikalusto

» Lutherin viimeinen saarna
Kristuksen ylösnousemus – ristinkuoleman aamen EmptyEilen kello 3:44 am kirjoittaja arkikalusto

» Apu tulee ylhäältä
Kristuksen ylösnousemus – ristinkuoleman aamen EmptyPe Heinä 19, 2019 8:35 am kirjoittaja Hellevi

» Rohkeus ihmisenä olemiseen
Kristuksen ylösnousemus – ristinkuoleman aamen EmptyTo Heinä 18, 2019 5:15 pm kirjoittaja Rea Aalto

» Laittomuus aikamme haaste
Kristuksen ylösnousemus – ristinkuoleman aamen EmptyTo Heinä 18, 2019 7:08 am kirjoittaja Hellevi

» Pääsy todelliseen elämään
Kristuksen ylösnousemus – ristinkuoleman aamen EmptyKe Heinä 17, 2019 8:12 am kirjoittaja arkikalusto

» Maailma on Jeesuksen käsialaa
Kristuksen ylösnousemus – ristinkuoleman aamen EmptyKe Heinä 17, 2019 6:46 am kirjoittaja arkikalusto

Heinäkuu 2019
MaTiKeToPeLaSu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

Kalenteri Kalenteri

Yhteistyökumppanit

Kristuksen ylösnousemus – ristinkuoleman aamen

Siirry alas

Kristuksen ylösnousemus – ristinkuoleman aamen Empty Kristuksen ylösnousemus – ristinkuoleman aamen

Viesti  Hellevi lähetetty To Marras 29, 2018 7:11 am

Kristuksen ylösnousemus
– ristinkuoleman aamen

Tämän numeron aihepiiri liikkuu Kristuksen ristin kärsimyksen ja hänen kuolemansa ympärillä. Se oli maailman syntivelan maksu, josta Kristus sanoi: "Se on täytetty." Kunpa sen uskossa ymmärtäisimme ja panisimme siihen sielumme turvan. Kristuksen ristin juurella moni on kokenut paradoksin. Siinähän katselemme kammottavinta näkyä, mitä voi olla, ja kuitenkin sitä katsellessamme puhkeamme pyhään, kiitolliseen riemuun: Tämä on uhri minun,edestäni. Minä olen vapaa. Taivas on auki minulle, samoin kuin se oli auki ryövärille.

Usein Kristuksen rististä puhuttaessa unohtuu, että oli risti oli kirouksen puu. Siinä Kristus oli Jumalan hylkäämänä vailla kaikkea Jumalan hyvyyttä ja rakkautta, äärimmäiseen tuskaan ja pimeyteen naulittuna. Mutta Kristus tuli kiroukseksi meidän edestämme, että siunaus tulisi meidän osaksemme. Risti on Kristukselle kirouksen puu, mutta meille siunauksen puu, taivaallisen, iankaikkisen siunauksen puu.

Kun Jumala herätti Kristuksen kuolleista, kirous oli poissa, sillä velkamme oli maksettu ja Isä oli hyväksynyt Poikansa uhrin syntivelkamme maksuksi. Koska Kristuksen noustessa haudasta, synti ei enää ollut hänen kannettavanaan, se oli otettu pois. Koko maailman syntejä hän oli kantanut, ja nyt, koko maailman synnit oli otettu pois Jumalan edessä.

Tähän tosiasiaan perustuu usko ja myös tunnon rauha uskossa Jeesukseen. Koska Kristus on maksanut koko syntivelan, kukaan ei voi nyt itse syntejään sovittaa – eikä kenenkään tarvitsekaan, mikä olisi mahdotonta. Omia tekoja ei tarvita pelastukseen. Kristuksen lunastustyö on riittävä, täydellinen. Jeesuksen ylösnousemus on Kristuksen ristinkuoleman aamen, jonka Isä on lausunut. Sen tähden Ylösnoussut julistaa: "Rauha teille!"

Markku Särelä

Hellevi
Hellevi

Viestien lukumäärä : 306

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa