Vapaasana


Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 

 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» CO ROSENIUS ||ORJATTAREN VAI VAPAAN POIKA?
Kristuksen ylösnousemus – ristinkuoleman aamen EmptyTänään kello 3:58 am kirjoittaja Hellevi

» Nätti kuva tai + ajatus
Kristuksen ylösnousemus – ristinkuoleman aamen EmptyTänään kello 3:45 am kirjoittaja Hellevi

» Kysymys oikeasta kristinuskosta Auvo Naukkarinen Kaarlo Arffman, Mistä tiedämme, mitä on oikea kristinusko? Rovaniemi: Väyläkirjat 2022.
Kristuksen ylösnousemus – ristinkuoleman aamen EmptyKe Huhti 17, 2024 6:49 am kirjoittaja jarrut

» Glenn Beck raportoi punaisten hiehojen yhteydestä Gazan sodan alkamiseen 7. lokakuuta 2023
Kristuksen ylösnousemus – ristinkuoleman aamen EmptyKe Huhti 17, 2024 6:07 am kirjoittaja jarrut

» KIELILLÄPUHUMINEN Väinö Hotti
Kristuksen ylösnousemus – ristinkuoleman aamen EmptyTi Huhti 16, 2024 8:07 am kirjoittaja jarrut

» SUURTA (BIG) :: By Daymond Duck
Kristuksen ylösnousemus – ristinkuoleman aamen EmptyTi Huhti 16, 2024 7:18 am kirjoittaja jarrut

» Mielipuolen päiväkirja
Kristuksen ylösnousemus – ristinkuoleman aamen EmptySu Huhti 14, 2024 8:53 am kirjoittaja jarrut

» Iranin hyökkäys Israeliin – muna vaiko kana?
Kristuksen ylösnousemus – ristinkuoleman aamen EmptySu Huhti 14, 2024 7:52 am kirjoittaja jarrut

» Sigmund Freud ja hänen juutalaisuutensa Matti Myllykoski
Kristuksen ylösnousemus – ristinkuoleman aamen EmptyLa Huhti 13, 2024 6:58 am kirjoittaja Hellevi

Huhtikuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Kalenteri Kalenteri


Kristuksen ylösnousemus – ristinkuoleman aamen

Siirry alas

Kristuksen ylösnousemus – ristinkuoleman aamen Empty Kristuksen ylösnousemus – ristinkuoleman aamen

Viesti kirjoittaja Hellevi To Marras 29, 2018 7:11 am






Kristuksen ylösnousemus
– ristinkuoleman aamen



Tämän numeron aihepiiri liikkuu Kristuksen ristin kärsimyksen ja hänen kuolemansa ympärillä. Se oli maailman syntivelan maksu, josta Kristus sanoi: "Se on täytetty." Kunpa sen uskossa ymmärtäisimme ja panisimme siihen sielumme turvan. Kristuksen ristin juurella moni on kokenut paradoksin. Siinähän katselemme kammottavinta näkyä, mitä voi olla, ja kuitenkin sitä katsellessamme puhkeamme pyhään, kiitolliseen riemuun: Tämä on uhri minun,edestäni. Minä olen vapaa. Taivas on auki minulle, samoin kuin se oli auki ryövärille.


Usein Kristuksen rististä puhuttaessa unohtuu, että oli risti oli kirouksen puu. Siinä Kristus oli Jumalan hylkäämänä vailla kaikkea Jumalan hyvyyttä ja rakkautta, äärimmäiseen tuskaan ja pimeyteen naulittuna. Mutta Kristus tuli kiroukseksi meidän edestämme, että siunaus tulisi meidän osaksemme. Risti on Kristukselle kirouksen puu, mutta meille siunauksen puu, taivaallisen, iankaikkisen siunauksen puu.

Kun Jumala herätti Kristuksen kuolleista, kirous oli poissa, sillä velkamme oli maksettu ja Isä oli hyväksynyt Poikansa uhrin syntivelkamme maksuksi. Koska Kristuksen noustessa haudasta, synti ei enää ollut hänen kannettavanaan, se oli otettu pois. Koko maailman syntejä hän oli kantanut, ja nyt, koko maailman synnit oli otettu pois Jumalan edessä.

Tähän tosiasiaan perustuu usko ja myös tunnon rauha uskossa Jeesukseen. Koska Kristus on maksanut koko syntivelan, kukaan ei voi nyt itse syntejään sovittaa – eikä kenenkään tarvitsekaan, mikä olisi mahdotonta. Omia tekoja ei tarvita pelastukseen. Kristuksen lunastustyö on riittävä, täydellinen. Jeesuksen ylösnousemus on Kristuksen ristinkuoleman aamen, jonka Isä on lausunut. Sen tähden Ylösnoussut julistaa: "Rauha teille!"


Markku Särelä


Hellevi
Hellevi

Viestien lukumäärä : 2072
Join date : 13.11.2017

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa