Vapaasana


Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 

 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
»  Terve järki (Common Sense) :: By Daymond Duck
Sinun täytyy syntyä uudesti EmptyTänään kello 8:39 am kirjoittaja jarrut

» Amerikka/Ukraina teki terrori-iskun Moskovaan avustajiensa kautta illuministisena '322'-päivänä tappaen ainakin 137 viatonta siviiliä konserttitalossa?![
Sinun täytyy syntyä uudesti EmptyTänään kello 8:24 am kirjoittaja jarrut

»  Väinö Hotti || HERRAN ODOTTAMINEN
Sinun täytyy syntyä uudesti EmptyTi Maalis 26, 2024 9:06 am kirjoittaja Hellevi

» Nätti kuva tai + ajatus
Sinun täytyy syntyä uudesti EmptyTi Maalis 26, 2024 8:28 am kirjoittaja Hellevi

» Profeettakoulu – oikein vai väärin?
Sinun täytyy syntyä uudesti EmptySu Maalis 24, 2024 9:07 am kirjoittaja Hellevi

» BibelFocus /Ruotsin kirkko tarjoaa okkulttista "hengen kastetta" messussa!
Sinun täytyy syntyä uudesti EmptySu Maalis 24, 2024 8:37 am kirjoittaja Hellevi

» Katso Ihmistä
Sinun täytyy syntyä uudesti EmptyPe Maalis 22, 2024 9:53 am kirjoittaja jarrut

» Jerusalemin murhenäytelmä
Sinun täytyy syntyä uudesti EmptyPe Maalis 22, 2024 9:45 am kirjoittaja jarrut

» Käynti tuonelan portilla
Sinun täytyy syntyä uudesti EmptyPe Maalis 22, 2024 9:32 am kirjoittaja jarrut

Maaliskuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Kalenteri Kalenteri


Sinun täytyy syntyä uudesti

Siirry alas

Sinun täytyy syntyä uudesti Empty Sinun täytyy syntyä uudesti

Viesti kirjoittaja Vierailija La Toukokuu 11, 2019 6:01 am

Sinun täytyy syntyä uudesti


Raamattu on hyvin selkeä kertoessaan, että ihmisen täytyy "syntyä uudesti" jotta hän voisi vastaanottaa ikuisen elämän. Jeesus selitti tämän termin Johanneksen evankeliumin kohdassa 3:3-7 kun hän hertoi Nikodeemukselle: "Sinun täytyy syntyä uudesti" päästäksesi Taivasten valtakuntaan. Koska Tämä on ehdoton vaatimus, Saatana on hyökännyt kaikella voimallaan jo 2000 vuotta saaden useimmat "kristilliset" kirkot lopettamaan tämän opin opettamisen, vaikka kukaan ei voi pelastua ilman että käy läpi tämän ihmeellisen hengellisen kääntymyksen. Kuitenkin, Saatanan kaikkein tehokkain ase uudestisyntymistä vastaan on ollut ja on yhä epävarmuus.

Onneksi Jeesus rakkaudessaan teki tämän muuntumisprosessin hyvin yksinkertaiseksi, niin yksinkertaiseksi että jopa ne jotka ovat kehitysvammaisia tai huonosti koulutettuja voivat tämän ymmärtää. Uudestisyntymisessä on useita vaiheita. Ne on listattu alle:

1. Ymmärrä, että kaikki ovat syntisiä. Roomalaiskirje 3:23 sanoo: "Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla." Tämä viesti, että kaikki ovat syntisiä on toistettu moneen kertaan läpi Raamatun. Tämä tarkoittaa että sinä olet syntinen ihminen vihaisen Jumalan edessä, jonka täytyy rangaista kaikkea syntiä. Uskotko sinä että olet syntinen?

2. Koska ihminen on sekä epätäydellinen että syntinen, ja Jumala on täydellinen Jumala, kukaan ei voi itse pelastaa itseään. Jeesus teki tämän hyvin selväksi Matteuksen evankeliumin luvussa 5:48, kun hän sanoi: "Olkaa te siis täydelliset niinkuin teidän Taivaallinen Isänne täydellinen on."

3. Jos meidän kaikkien täytyy olla täydellisiä Jumalan silmissä, kuinka Taivaassa voi edes olla ketään, erityisesti kun Raamattu sanoo että kaikki ihmiset ovat syntisiä? Ilmeisesti kukaan ei pääse Taivaaseen yrittämällä olla kyllin hyvä. Koska Raamattu kuitenkin sanoo, että Taivaassa on oleva lukematon joukko ihmisiä, silloin täytyy olla olemassa joku toinen keino päästä sinne, muu kuin olla "tarpeeksi hyvä". Sinun täytyy olla hyvin pahoillasi syntiesi vuoksi ja haluta saada ne anteeksi; tätä on katumus. Sana "katumus" tarkoittaa sekä sitä, että ollaan hyvin pahoillamme syntiemme vuoksi että myös halua olla tekemättä enempää syntiä. Katumus tarkoittaa halua kääntää elämän suuntaa 180 astetta. Tämä ei tarkoita sitä että sinä et enää koskaan tee syntiä, mutta se tarkoittaa että synnistä tulee poikkeus sinun elämässäsi, ei sääntö.

4. Kun synnitön Jumalan Poika Jeesus Kristus vuodatti kallisarvoisen verensä Golgatalla, Hän kuoli kansansa syntien vuoksi uhrikaritsan korvikkeena. Tekemällä näin Hän kärsi Jumalan vihan jota Jumala tuntee syntiä kohtaan. Hän maksoi synnin hinnan omassa ruumiissaan ja hankki näin ihmisille ikuisen lunastuksen. Tämä tekee mahdolliseksi sen, että Jeesus on kykenevä antamaan ilmaisen lahjan Hänen omassa pyhyydessään ja vanhurskaudessaan niille jotka uskovat Häneen ja luottavat Hänen antamaan pelastukseen, tehden heidät täydellisiksi Jumalan silmissä.

Roomalaiskirje 6:23 sanoo: "Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme." Kukaan meistä ei ansaitse tulla pelastetuksi; Armossaan ja rakkaudessaan Jumala laajentaa armon niille jotka uskovat. Armo määritellään termillä "ansaitsematon suosio". Ehkä tämä auttaa muistamaan sen merkityksen: ARMO = Ansaitsematon Rakkaus Meidän Osaksemme.

4. Efesolaiskirjeessä 2:8-9 Paavali toistaa opetustaan, että ikuinen elämä Jumalan kanssa on ilmainen lahja: "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta -- se on Jumalan lahja -- ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi." Kukaan ei voi seistä Jumalan edessä ikuisuudessa ja ylpeillä että he olivat ansainneet pääsyn Taivaaseen. Kaikki ihmiset Taivaassa ovat siellä ainoastaan siksi koska Jeesus antoi ilmaisen lahjan jonka Hän sai Jumalalta kärsiessään ristinkuoleman sijaisuhrina. Mieluummin kuin rangaista jokaista ihmistä hänen henkilökohtaisista synneistään Jumala kasasi kaikki nuo synnit Jeesuksen päälle ristillä (Jesaja 53:2-12).

Nyt sinä toivottavasti ajattelet: "Kuinka minä voisin saada tämän ikuisen elämän ilmaisen lahjan?" Taaskaan Raamattu ei ole hiljaa. Apostolien teoissa 16:25-33 vanginvartija kysyy huolestuneesti Paavalilta: "Mitä minun täytyy tehdä voidakseni pelastua?" Paavali vastaa: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut..." (jae 31). Sinun täytyy uskoa Jeesukseen Kristukseen henkilökohtaisena Herrana sekä Vapahtajana. Uskoaksesi tähän todella sinun täytyy asettaa täydellinen uskosi ja luottamuksesi Kristukseen, sekä luottaa häneen ainoana toivonasi pelastukseen ja ikuiseen elämään.

Tämä on sydämesi asia, etkä sinä voi huijata Jumalaa turvautumalla näyttelemiseen koska Jeesus tietää sinusta kaiken. Monet ihmiset virheellisesti luulevat, että uskomalla pelkästään faktat koskien Jeesuksen kuolemaa, hautaamista ja ylösnousemista he automaattisesti saavat ikuisen elämän lahjan. Mutta näin ei ole. Saarnaajat kutsuvat sitä "pään uskoksi" eikä "sydämen uskoksi". Pelastus annetaan ilmaiseksi, mutta ainoastaan niille jotka ovat aitoja uskovia.

5. Johanneksen evankeliumissa 1:1,14 me näemme että Jeesus Kristus on Jumala, samanarvoinen Jumalan kanssa, läsnä Jumalan kanssa ennen aikojen alkua, sekä itse asiassa Universumin luoja. Hän on 100% Jumala ja 100% ihminen samanaikaisesti, minkä takia Hän käytti näitä kahta nimikettä maanpäällisen palvelustyönsä aikana; Jumalan poika ja ihmisen poika. Syntyäksesi uudesti sinun täytyy uskoa tämä oppi Jeesuksesta.

Jae 14 on tärkein: Jeesus Jumala tuli ihmiseksi. Tämä opetus erottaa Jeesuksen ja Antikristuksen seuraajat. 1.Joh.4:1-3 me näemme, että jokainen joka kieltää sen että Jeesus tuli lihaksi on Antikristuksen hengestä. Tämä on juuri sitä mitä gnostilaiset tuona päivänä opettivat, että inhimillinen Jeesus ei ollut Jumala, Messias lihaksi tulleena, vaan jonkinlainen "jumalallinen tietoisuus", "kristustietoisuus" joka tuli Jeesukseen kasteessa ja jätti Hänet ristillä; he uskovat että Jeesus ei ollut sekä Jumala että ihminen. Uuden ajan liike (New Age) sekä vapaamuurarit ovat elvyttäneet tämän jumalanpilkan.

6. Jesaja 53:6 ennustaa tarkkaan mitä Jeesus Kristus teki meidän puolestamme ristillä: "Mutta Herra heitti Hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme." Ylistä Jumalaa!! Ainoastaan kaikkivaltiaan Jumalan viisaus, armo ja voima voisivat saada aikaan sellaisen armollisen pelastussuunnitelman!! Jumalan luonne on sellainen että synnistä pitää saada rangaistus. Mutta, Jumala teki suunnitelman, missä viatonta sijaista rangaistiin syyllisen ihmisen sijaan. Vanhassa Testamentissa Jumala salli karitsan olevan sijaisuhri; sitten Jeesus tuli lopulliseksi sijaisuhriksi, koko maailman syntien sovitukseksi. Hän oli Täydellinen Uhri, sellainen jota ei tarvitse koskaan toistaa, ja joka pelastaa kaikki ihmiset.

Sinun täytyy uskoa tämä ja ymmärtää tämän kärsimyksen periaate ennenkuin sinä voit syntyä uudesti. Ja, sinun täytyy uskoa, että Jeesus Kristus tuli täydelliseksi sijaisuhriksi sinun puolestasi, ennenkuin sinä voit syntyä uudesti.

Nyt kun sinä ymmärrät nämä totuudet ja uskot elämäsi niiden varaan, sinun täytyy nyt ymmärtää, kuinka saavuttaa tämä ikuisen elämän ilmainen lahja Jeesuksen Kristuksen kautta. Jos minä yrittäisin antaa sinulle ilmaisen lahjan, se lahja ei olisi sinun jos sinä kieltäytyisit ojentamasta käsiäsi ja ottamasta tätä lahjaa. Niinpä tässä se on. Sinun täytyy ojentaa kätesi ja ottaa tämä ilmainen ikuisen elämän lahja Jeesuksen Kristuksen kädestä. Kuinka tämä tehdään? Pelastavan uskon kautta.

Huomaa että minä sanoin pelastava usko. On olemassa kaikenlaisia uskoja jotka eivät pelasta. Sinulla saattaa olla "pään usko", usko joka pelkästään älyllisesti suostuu hyväksymään Jeesuksen persoonaa koskevat faktat mutta joka ei ole pelastavaa uskoa. Sinä voit kuulua kirkkoon tai lahkoon joka opettaa monia totuuksia Jeesuksesta, mutta joka opettaa myös että sinun täytyy tehdä monia asioita ansaitaksesi pääsyn Taivaaseen. Tämä ei ole pelastavaa uskoa.


Pelastava usko on luottamista Jeesukseen Kristukseen, Häneen yksin pelastuaksesi


Jos sinä alattelet että pelastuaksesi sinun tarvitsee tehdä jotakin muuta kuin luottaa Jeesuksen työhön ristillä, sinä syyllistyt Efesolaiskirjeen 2:8-9 sekä Jesaja 53:6 häpäisemiseen. Monet kultit ja väärät kristilliset uskonnot tekevät virheen tässä asiassa; he lisäävät asioita jotka ovat "välttämättömiä" pelastukseen, tai he tarjoavat väärän tien Taivaaseen, esimerkiksi pelastumisen kastamalla.

Haluatko sinä tämän ikuisen elämän lahjan jonka Jeesus antoi sinulle jättäessään Taivaan ja kuollessaan ristillä? Jos vastaat "kyllä", sinulla voi olla ikuinen elämä välittömästi. Anna minun selvittää tarkkaan mitä tämä sisältää: ensiksi sinä siirrät luottamuksesi, toivosi ikuisesta elämästä siitä mitä sinä olet tehnyt siihen mitä Jeesus Kristus on tehnyt sinun vuoksesi ristillä. Jeesus ottaa sinun syntisi ja siirtää sinuun Hänen oikeudenmukaisuutensa. Tämä tarkoittaa, että vaikka me jatkuvasti epäonnistumme noudattamaan Jumalan käskyjä, Kristus itse noudatti Jumalan lakeja täydellisesti. Hän eli täydellistä elämää jotta Hän voisi olla täydellinen, viaton sijaisuhri, niin että JUmala voisi antaa anteeksi sinun syntisi sekä koko maailman synnit, kaikkien niiden jotka uskovat.

Haluatko sinä katua syntejäsi juuri nyt ja tulla täysivaltaiseksi Jumalan perheen jäseneksi seuraamalla Häntä ja palvelemalla Häntä osana Jeesuksen ruumista, seurakuntaa? Jos sinun rehellinen vastauksesi on "kyllä", sitten me voimme nyt mennä Herran eteen rukouksessa ja kertoa Hänelle, että sinä haluat luopua luottamasta mihinkään muuhun kuin Jeesukseen, kun kyseessä on ikuinen pelastus. Ennenkuin me rukoilemme tämän yksinkertaisen rukouksen, minun tarvitsee painottaa että Herra Jeesus Kristus katsoo sinun sydämeesi enemmän kuin kuuntelee mitä sinä sanot. Kuten Hän lupasi: "Te etsitte minua ja löydätte minut, kun te etsitte minua täydestä sydämestänne." (Jeremia 29:13).

Jos tämä on sitä mitä sinä tarkoitat, Herra kuulee sinun rukouksesi ja myöntää sinulle ikuisen elämän, juuri nyt, omassa kodisasi. Jeesus Kristus on sinun kanssasi juuri nyt. Sinä et puhu kenellekään muulle kuin Hänelle. Jos sinä todella haluat syntyä uudesti, Jumalan ikuiseen perheeseen Jeesuksen Kristuksen kautta, rukoile tämä rukous täydestä sydämestäsi.

"Herra Jeesus, minä haluan sinun tulevan luokseni ja ottavan elämäni haltuusi. Olen syntinen. Olen luottanut itseeni, omiin hyviin tekoihini sekä muihin asioihin. Mutta nyt minä asetan luottamukseni Sinuun. Minä haluan Sinun olevan henkilökohtainen pelastajani. Uskon että Sinä kuolit minun puolestani. Minä vastaanotan Sinut Herranani ja elämäni Isäntänä. Auta minua kääntymään pois synneistäni ja seuraamaan Sinua. Minä kiitän Sinua tarjoamastasi ikuisen elämän lahjasta. En ole sen arvoinen, mutta minä kiitän Sinua siitä. Amen."

Sinä olet juuri rukoillut elämäsi tärkeimmän rukouksen. Jos olit vilpitön tässä rukouksessa, haluan sinun näkevän mitä Jeesus sanoo siitä mitä sinä olet juuri tehnyt. Johanneksen evankeliumin luvussa 6:47 Jeesus sanoo: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo sillä on iankaikkinen elämä." Et kuullut rukouksesi aikana enkelikuoron laulua tai nähnyt näkyjä; kuitenkin, yksinkertaisella uskon teolla sinä olet asettanut luottamuksesi Jeesukseen Kristukseen.

Pelastava usko on luottamista yksin Jeesuksen Kristuksen pelastustyöhön. Jos sinä tarkoitat sydämessäsi sitä mitä sinä juuri sanoit huulillasi, sinulla on lupaus Jeesukselta Kristukselta että Hän on antanut anteeksi sinun syntisi, ottanut lapseksi valtakuntaansa sekä antanut sinulle ikuisen elämän Taivaassa kanssaan.

Jos tämä kuulostaa niin yksinkertaiselta että sinun on vaikea uskoa tätä todeksi, Raamattu vakuuttaa sinulle että se on ehdottomasti totta. Kautta vuosisatojen ihmiset ovat tarkoituksellisesti mutkistaneet tätä yksinkertaista pelastussuunnitelmaa, niin että useimmat ihmiset eivät usein ymmärrä, kuinka yksinkertaiseksi ja mutkattomaksi JUmala on suunnitellut pelastuksen Jeesuksen Kristuksen kautta. Jos sinä olit tosissasi rukouksessasi, sinulla on nyt ikuinen elämä, ja on kuin olisit jo Taivaassa!! Tämän vuoksi Jeesus sanoi, että kukaan ei voi ottaa Hänen omiaan, jotka ovat uudestisyntyneet, pois Taivaallisen Isän kädestä.

Kuinka voit olla varma siitä että olet uudestisyntynyt? Älä odota mitään maata järisyttäviä kokemuksia, sillä pelastus tulee valtaosassa tapauksista melko rauhallisella tavalla, helpotuksen tunteena. Mutta ajan kuluessa, olen huomannut, että yksi parhaita mittareita uudestisyntymisen toteamiseksi on aito Jumalan Sanan ymmärtäminen. Ennen uudestisyntymistä "luonnollinen ihminen", kuten Raamattu kutsuu Häntä ei voi ymmärtää sitä (1 Kor 2:14).

Totisesti, se on hullutusta hänelle! Joten, kun Jumalan Sana alkaa puhua sydämeesi ja vakuuttaa sinut syntisyydestäsi, se on hyvä mittari joka osoittaa että sinussa asuu Jumalan Pyhä Henki. Kristitty saavuttaa uuden hengellisen luonnon uudestisyntymisessä, mutta hän ei pääse eroon vanhasta luonnosta jossa Hän syntyi. Tämän vuoksi on elintärkeää että me "kasvamme armossa ja Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa" (2 Piet. 3:18. Meidän täytyy tehdä yhteistyötä Pyhän Hengen kanssa kun kuljemme tämän syntisen maailman läpi. Pyhä Henki kirjaimellisesti asuu meissä kun me olemme uudestisyntyneitä eikä koskaan jätä tai hylkää meitä.

Toinen ihmeellinen todiste aidosta pelastuksesta ovat "Hengen hedelmät" (Gal. 5:22) jotka ottavat paikkansa meidän päivittäisessä elämässämme, kun Pyhä Henki tekee työtään meissä. Hänen läsnäolonsa ilmenee ulkopuolisille rakkautena, ilona, kärsivällisyytenä, uskona jne. He näkevät sen meissä. Raamattu kertoo meille Roomalaiskirjeessä 8:16 näin: "Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia." Toisin sanoen, Pyhä Henki, eläem syvällä itsessämme kertoo että me kuulumme Jumalalle.

Mutta, Hän on tehnyt paljon muutakin!! Ilmestyskirjan luvussa 3:20 Jeesus lupasi: "Katso, minä seison ovella ja kolkutan; Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani." Jeesus Kristus on juuri astunut sisään sinun sydämeesi Pyhän Hengen työn kautta asuaksensa siellä elämäsi loppuun!! Mikä suuri uutinen, koska meillä on nyt sama Pyhän Hengen voima joka nostatti Jeesuksen kuolleista (Room. 8:11). Itse asiassa, lue Roomalaiskirjeen 8. luku nähdäksesi ne kaikki edut jotka meillä on, koska Pyhä Henki vaikuttaa meissä päivittäin.

Pelastus Jeesuksen vuodatetun veren kautta Golgatalla antaa sinulle syvän, pysyvän henkilökohtaisen suhteen Hänen Pyhän Henkensä kanssa sillä aikaa kun sinä elät maan päällä!! Kun sinä luet Raamattua, erityisesti Uutta Testamenttia, sinä tulet ymmärtämään sen ihmeellisen syvyyden jonka sinä voit saavuttaa sinun ja luojasi välillä!! Pelastus saa aikaan suhteen joka syvästi rikastuttaa päivittäistä elämääsi!!

Kirjoita meille (englanniksi!) jos olet päättänyt syntyä uudesti. Me annamme sinulle joitakin käytännön neuvoja siitä kuinka varmistaa jatkuva kypsyys ja tuotteliaisuus Herrassa. Kun lähetät meille sähköpostia, laita sana "Born Again" otsikkoriville.

Me rakastamme sinua Herrassa. Rukoile tämän Cutting Edge -ministeriön puolesta, siinä kun me varoitamme ihmisiä lähestyvästä "Uudesta maailmanjärjestyksestä". Saatana on niin voimakkaasti ollut hyökkäämässä tätä ministeriötä vastaan.

Hänen Golgatan rakkautensa vuoksi

David Bay
Cutting Edge Ministries


Käännetty Cutting Edge -ministeriön suostumuksella.

Kääntäjä: Pasi Toivonen
patato@sunpoint.net
http://www.sunpoint.net/~patato/cefb.html

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa