Vapaasana
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Katso, käsiini olen minä sinut piirtänyt. Jes. 49:14.
" Nisunjyvän kuoleminen" Osa 1 EmptyTänään kello 12:45 pm kirjoittaja Stiina

» Sakarjan selitysteos
" Nisunjyvän kuoleminen" Osa 1 EmptyTänään kello 12:38 pm kirjoittaja Stiina

» HUOMIO nyt!
" Nisunjyvän kuoleminen" Osa 1 EmptyEilen kello 3:05 pm kirjoittaja Vierailija

» feis tu feis
" Nisunjyvän kuoleminen" Osa 1 EmptyEilen kello 8:12 am kirjoittaja jarrut

» Ylhäältä tuleva viisaus
" Nisunjyvän kuoleminen" Osa 1 EmptyEilen kello 7:48 am kirjoittaja arkikalusto

» Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä
" Nisunjyvän kuoleminen" Osa 1 EmptyEilen kello 7:44 am kirjoittaja arkikalusto

» JORMA PIHKALA krjoituksia ja äänityksiä
" Nisunjyvän kuoleminen" Osa 1 EmptyEilen kello 7:27 am kirjoittaja jarrut

» Sakramenttioppi
" Nisunjyvän kuoleminen" Osa 1 EmptyTi Syys 17, 2019 2:10 pm kirjoittaja rauhansoturi

» kummituksista
" Nisunjyvän kuoleminen" Osa 1 EmptyTi Syys 17, 2019 11:01 am kirjoittaja Vierailija

Syyskuu 2019
MaTiKeToPeLaSu
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

Kalenteri Kalenteri

Yhteistyökumppanit

" Nisunjyvän kuoleminen" Osa 1

Siirry alas

" Nisunjyvän kuoleminen" Osa 1 Empty " Nisunjyvän kuoleminen" Osa 1

Viesti  Hellevi lähetetty To Toukokuu 23, 2019 7:45 am

Juha Norolampi
Published on Oct 23, 2017
Juuka 10.01.2013 Puhuja: Juha Norolampi
Hellevi
Hellevi

Viestien lukumäärä : 354

Takaisin alkuun Siirry alas

" Nisunjyvän kuoleminen" Osa 1 Empty " Nisunjyvän kuoleminen" Osa 2 Todistuksia Jumalan ihmeistä

Viesti  Hellevi lähetetty To Toukokuu 23, 2019 7:47 am

" Nisunjyvän kuoleminen" Osa 2 Todistuksia Jumalan ihmeistä

Juha Norolampi
Published on Oct 23, 2017
Juuka 10.01.2013 Juha Norolampi kertoo Jumalan ihmeistä ja huolenpidosta elämässään.
Hellevi
Hellevi

Viestien lukumäärä : 354

" Nisunjyvän kuoleminen" Osa 1 Empty negatiivinen kommentti!

Viesti  Stiina lähetetty To Toukokuu 23, 2019 9:40 am

Rehellisyyden nimissä pakko sanoa puolestani, että minä en tykkää enkä peukuta. Ihan eri usko kuin minulla. Minulla on heikot kohtani ja napisen Jumalaani vastaan suuresti aika ajoin. Olen tarttunut siihen lupaukseen, että Jumala tahtoo, että kaikki tulevat pelastukseen ja suren sitä liikaakin, että näyttää olevan, että vain harva pelastuu.
Minulle tämä (Noro.) on väärä uskonto. Lopetan ehkä täällä kirjoittamisen, jos joku on samanhenkinen kuin tämä. I love you Odotan rehellisyyttä. Ei Jumala ole puolueellinen. Tämä kuulostaa omavanhurskaudelta, yök. En jaksanut edes loppuun kuunnella, joten saattaa olla väärä "tuomio". Riitelemättä kuitenkin. I love you
(Totta on, että minä olen epäonnistunut "Valtakunnan" työssä useammin kuin kerran, mutta olen armosta saanut nousta tähän saakka ainakin.) Vierasta ja väärää on tämä puhe (Noro.) minulle. Masentaa. Crying or Very sad
Armo Kristuksessa riittää onneksi heikollekin vaeltajalle. En ymmärrä muuta.
Muuten eivät Jeesus eivätkä opetuslapsetkaan onnistuneet läheskään aina ja kuolivat jopa Johannesta (kärsi kuitenkin) lukuunottamatta liian varhaisen marttyyrikuoleman. Vaikea on seurata ja luottaa ihmisenä apostoleihinkaan, joilla sentään oli näkemistä paljon enemmän kuin meillä. Kyllä tarvitsen armoa joka päivä sekä rukousta. En tiedä miksi niin harvoin saan positiivisen rukousvastauksen, vaikka mielestäni asia millä olen on oikea. Sitäpaitsi henkioppaat tuppaavat vielä uudestisyntynyttäkin kristittyä kiusaamaan ja langettamaan pois armosta.
Sen uskallan sanoa, että Kristus ei kuollut minun puolestani turhaan. Kirjoitan vielä lisää Roseniusta, kunhan ehdin.
Anteeksi, mutta rehellisyyden nimissä taas sanon, että vapaasuuntaiset ovat lahko siinä missä adventistitkin ja sieltä on vaikea pelastua, niin on tietty tänään kirkoon kuuluvillakin. Raamattu sanoo: "Yksin polki viinikuurnan". Ei ole enää Jumalan valittuja ja suosikkeja, jotka olisivat muka muita ihmisiä parempia pelastumaan. Väärät opit armolahjoista eksyttävät. Kukaan ei pelastu ilman Jeesusta, kukaan ei ole täällä arvokkaampi kuin toinen Jumalan edessä. Miksi inhimillisiltä ominaisuuksiltamme olemme niin erilaisia ja pärjäämme niin erilailla kuuluu tähän maailmaan ja on meiltä salattu, mutta lapset ja kehitysvammaiset ja suuret syntiset pelastunevat armosta hekin, kun uskovat.
Palvelusta ei tule eikä menestyksestä lisäpinnoja. Kaikkihan on lahjaa eikä Jumala voi olla väärämielinen ihmisten kesken. Ylpistymisen vaaraa joutuu onnistunut kristittykin varomaan. Pahoittelut vuodatuksesta.
Uuudestisyntyminen ylhäältä on synonyymi henkilökohtaisesti syntinsä saaneelle Kristuksen sovitustyön tähden. Joka siihen lisää onnistunutta kilvoitteluaan tai havaittavaa muutosta itsessään on vaarassa menettää pelastuksensa.
Uskovan kilvoittelu ja saamansa siunaukset ovat eri asia, eikä oikeasti uudetisyntynyt ylhäältä korota ja leuhki itsestään. Sitä paitsi kukaan ei tule täydelliseksi tämän elämän aikana ja se on myös suurta armoa, jos saa palvella ja pysyä uskossa. Itse sitä ei voi ottaa.
Katolisetkin eksyvät luullessaan Neitsyt Marian olleen jo synnittömänä siinnyt ja sen tähden hänestä tuli Jumalan äiti. Mutta Raamatun mukaan hänestä tuli suuresta armosta Jumalan äiti ja joutui siitä kärsimään. On todennäköistä

Stiina

Viestien lukumäärä : 404

" Nisunjyvän kuoleminen" Osa 1 Empty jatkuu

Viesti  Stiina lähetetty To Toukokuu 23, 2019 9:49 am

On todennäköistä, että hän sai myös lisää tavallisia lapsia ja eli armosta ihmisen elämän kunnioitettuna Jumalan äitinä, mutta ei jumaloiduksi tarkoitettuna. Luther tässä taas oikeassa katolisiin nähden. I love you
Saan rakastaa, vaikka se ei ihmisellä täydellistä eikä riittävää olekaan. Saan antaa anteeksi, vaikka en haluaisikaan, saan tunnustaa Jumalalle, jos en pysty. Ihmeellistä, että huonot kristyt saavat sen Armon 77 x 7, Raamatun mukaan. Ne jotka luulevat synnittömiksi tulleensa ja erikoisasemassa olevansa ovat mielestäni vaarassa eksyä pois armosta eivätkä voi täten pelastua. Lopetan jo.

Stiina

Viestien lukumäärä : 404

" Nisunjyvän kuoleminen" Osa 1 Empty Vs: " Nisunjyvän kuoleminen" Osa 1

Viesti  jarrut lähetetty To Toukokuu 23, 2019 4:38 pm

Viesti Stiina
negatiivinen kommentti!

Rehellisyyden nimissä pakko sanoa puolestani, että minä en tykkää enkä peukuta. Ihan eri usko kuin minulla. Minulla on heikot kohtani ja napisen Jumalaani vastaan suuresti aika ajoin. Olen tarttunut siihen lupaukseen, että Jumala tahtoo, että kaikki tulevat pelastukseen ja suren sitä liikaakin, että näyttää olevan, että vain harva pelastuu.
Minulle tämä (Noro.) on väärä uskonto. Lopetan ehkä täällä kirjoittamisen, jos joku on samanhenkinen kuin tämä. I love you Odotan rehellisyyttä. Ei Jumala ole puolueellinen. Tämä kuulostaa omavanhurskaudelta, yök. En jaksanut edes loppuun kuunnella, joten saattaa olla väärä "tuomio". Riitelemättä kuitenkin. I love you
(Totta on, että minä olen epäonnistunut "Valtakunnan" työssä useammin kuin kerran, mutta olen armosta saanut nousta tähän saakka ainakin.) Vierasta ja väärää on tämä puhe (Noro.) minulle. Masentaa. Crying or Very sad

Täällä on lupa sanoa negatiivisetkin mielipiteensä.
Tutkikaamme ja koetelkaamme kaikki, ja pitäkäämme se mikä hyvää on. Emme me silti  pysty edes sitä hyvääkään aina ottamaan itsellemme, olemmehan ihmisiä emmekä koneita.

Näin se on Stiina, Armo Kristuksessa riittää, heikollekin vaeltajalle, siihen itsekin turvaan.

"Tässä suhteessa kaikki kristityt ovat samanlaisia: he eivät tule toimeen ilman Kristusta. He tarvitsevat Häntä sovitukseksi ja vanhurskaudeksi, mutta myös pyhitykseksi ja lunastukseksi. Eikö tämä olekin merkillistä: Kaikissa maissa ja kaikkina aikoina, kaikissa kansanheimoissa, roduissa ja kieliryhmissä, on kristittyjä joille juuri tämä on yhteistä. He voivat muuten olla hyvinkin erilaisia. Heillä on erilainen luonteenlaatu, erilaiset taipumukset, eri tehtävät. Heillä voi olla erilainen kanta monessa asiassa. Mutta yhdessä asiassa he ovat samanlaisia: Kristuksessa! Kristuksessa he elävät ja Kristuksessa he laulavat. Niin se on. Kristityt ovat Kristuksen ystäviä, vaikka he eivät muuta olisikaan. He eivät ole täydellisiä eivätkä koskaan voi olla itseensä tyytyväisiä, mutta Kristus on heille suuri ja kallis. Tämä on ratkaiseva tunnusmerkki - se eikä mikään muu.

Meidän on varottava esittämästä muita tunnuksia kuin mitkä Jumalan sana osoittaa. Jos niin teemme, saatamme erehtyä perusteellisesti. Monet kylläkin haluaisivat kaikkien kristittyjen olevan samanlaisia. He unohtavat, että jäsenet ovat erilaisia ja tehtävät moninaisia, vaikka Henki on sama. Mutta aina kun kohtaat ihmisiä, jotka syntiensä tähden kaipaavat evankeliumia Vapahtajasta enemmän kuin mitään muuta, silloin tiedät tavanneesi iankaikkisesti yhteen kuuluvia veljiä ja sisaria. Olet kohdannut "pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä". Olkoon he miten viheliäisiä tahansa, he ovat kuitenkin Jumalan silmissä suuressa kunniassa. He ovat vaatetettuja Jumalan Pojan vanhurskauteen ja mielisuosioon"

(C.O. Rosenius, Usko yhdistää, s.23
http://vapaasana.swedishforum.net/t369-viha-ja-rakkaus-uskovien-kesken#5739)
jarrut
jarrut

Viestien lukumäärä : 2168

" Nisunjyvän kuoleminen" Osa 1 Empty Vs: " Nisunjyvän kuoleminen" Osa 1

Viesti  Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa