Vapaasana
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» UUSI NÄKÖKULMA!
KOMMENTTEJA! EmptyEilen kello 3:02 pm kirjoittaja jarrut

» Juhani Aitoniemi: vakavia puheita
KOMMENTTEJA! EmptyEilen kello 2:44 pm kirjoittaja Stiina

» Jumalan salaisuus
KOMMENTTEJA! EmptyEilen kello 8:39 am kirjoittaja arkikalusto

» Martin Luther ja evankelisen uskonpuhdistuksen 500-vuotinen perintö
KOMMENTTEJA! EmptyEilen kello 8:33 am kirjoittaja arkikalusto

» Ristin kantaminen
KOMMENTTEJA! EmptyEilen kello 7:48 am kirjoittaja jarrut

» Sana sinulle
KOMMENTTEJA! EmptyEilen kello 7:37 am kirjoittaja jarrut

»  Arvo ja ikuisuus
KOMMENTTEJA! EmptySu Loka 13, 2019 5:01 pm kirjoittaja jarrut

» Kommentti
KOMMENTTEJA! EmptyLa Loka 12, 2019 8:32 am kirjoittaja Vierailija

» ARMOA ARMOSTA
KOMMENTTEJA! EmptyLa Loka 12, 2019 7:24 am kirjoittaja jarrut

Lokakuu 2019
MaTiKeToPeLaSu
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Kalenteri Kalenteri

Yhteistyökumppanit

KOMMENTTEJA!

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin

Siirry alas

KOMMENTTEJA! Empty KOMMENTTEJA!

Viesti  Stiina 10 lähetetty Pe Kesä 14, 2019 11:15 am

flower Niinpä Lennartin n. 10 vuotta sitten tehdyille tutkimuksille (suuren työn tehnyt). Edelleen kyseiset hlöt porskuttavat suosiollisena.
Jo n. 40 vuotta sitten nämä hlöt ja eksytykset näkyivät myös luterilaisessa kirkossa ja edelleen näkyvät kymmenine uusine eksytyksineen tavallisten ja "nöyrienkin" kristittyjen keskuudessa. Ehkä minä en ärsytyksekseni kelpaa sen takia heille kelleen, koska en voi, enkä halua muuttua laisikseen. Silti minua synnillisesti se kelpaamattomuus ärsyttää, masentaa, vihastuttaa enkä välillä pääse niistä yli yms. Sattaa olla että Jumala onkin pelastanut minut eksytykseltä eikä vaan ole vastaamatta rukouksiini. "ent. körttivaikutteisen" on vaan vaikea (mahdoton) uskoa sellaiseen, koska aina vaan kaipaa jotakin täyttymättömiin tarpeisiinsa. Voi olla kuitenkin, että varjelus onkin tällaista minulle. Joka tapauksessa ei tästä viidakosta enää omin avuin selviä yksinään ja kehenkään ei voi enää täysin luottaa. Hellareilla ja lutkuilla on eronsa. Sana ja Sakramentit (Isä-meidän) ovat meikäläiselle se oikealla tiellä pysymisen tae. Jos ne menee lut.kirkosta niin huh. Mielestäni Raamatussa lukee, että kaikki eksyvät johonkin juuri ennen Jeesuksen paluuta. Minulle riittää, että on saanut Kristuksessa syntinsä anteeksi. Ulospäin ei luterilaisuudessa täydy muuta näkyä, kuin että myös itse yrittää pitää "lihansa" kurissa, koska jos ei sitä tee niin on vaarassa menettää lahjavanhurskautensa (paatuu). Synnin suosiminen on kadottavaa. Armolahjat ja muut ovat eri asia. Eivät ole mikään tae.
Norvanto on kirjoittanut kirjan (en ole lukenut) Hengen hedelmästä, joka on Jeesus Kristus itse vaikutuksineen. Samoin on muistuttanut Kainin ja Abelin erosta. Abel oli se Jumalalle otollinen ja Kain se syntinen tekojen tarjoaja. Me olemme parantumattomasti Kainin jälkeläisiä. Joten ei ole Lennartkaan tae Jumalalle oikeasta ihmisestä. Jeesus Kristus yksin. Ei Jumala vaadi meiltä enää mitään tekoja pelastukseen, eikä kaikki niitä pystyisi tässä ajassa tekemäänkään huh. Oikeille teoille on ihan muut syyt, mitkä ovat motiiveiltaan meillä aina synnin saastuttamat. Kristuksessa ne tulevat puhtaiksi nekin uskomme mukaan. Ei siis tarvita mitään kielilläpuhumista yms. muita lukuisia armolahjoja ja näkyjä sekä ilmestyksiä yms. pelastukseen. Kuiva, tylsä luterilainen pelastuu, kun on saanut syntinsä joka päivä anteeksi = uudestisyntynyt Ylhäältä.

Stiina 10
Vierailija

Takaisin alkuun Siirry alas

KOMMENTTEJA! Empty LISÄYS!

Viesti  Stiina lähetetty Pe Kesä 14, 2019 1:47 pm

https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/hedelmastaan-puu-tunnetaan-jukka-norvanto-tarkastelee-uskon-ja-tekojen-suhdetta/

Tässäpä tämä. Seurakuntalainen sivustolla on muutakin mielenkiintoista luettavaa, huom. I love you

Stiina

Viestien lukumäärä : 421

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin

Oikeudet tällä foorumilla:
Voit vastata viesteihin tässä foorumissa