Vapaasana
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» UUSI NÄKÖKULMA!
Rauhaa kaikille!  EmptyEilen kello 3:02 pm kirjoittaja jarrut

» Juhani Aitoniemi: vakavia puheita
Rauhaa kaikille!  EmptyEilen kello 2:44 pm kirjoittaja Stiina

» Jumalan salaisuus
Rauhaa kaikille!  EmptyEilen kello 8:39 am kirjoittaja arkikalusto

» Martin Luther ja evankelisen uskonpuhdistuksen 500-vuotinen perintö
Rauhaa kaikille!  EmptyEilen kello 8:33 am kirjoittaja arkikalusto

» Ristin kantaminen
Rauhaa kaikille!  EmptyEilen kello 7:48 am kirjoittaja jarrut

» Sana sinulle
Rauhaa kaikille!  EmptyEilen kello 7:37 am kirjoittaja jarrut

»  Arvo ja ikuisuus
Rauhaa kaikille!  EmptySu Loka 13, 2019 5:01 pm kirjoittaja jarrut

» Kommentti
Rauhaa kaikille!  EmptyLa Loka 12, 2019 8:32 am kirjoittaja Vierailija

» ARMOA ARMOSTA
Rauhaa kaikille!  EmptyLa Loka 12, 2019 7:24 am kirjoittaja jarrut

Lokakuu 2019
MaTiKeToPeLaSu
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Kalenteri Kalenteri

Yhteistyökumppanit

Rauhaa kaikille!

Siirry alas

Rauhaa kaikille!  Empty Rauhaa kaikille!

Viesti  Vierailija lähetetty La Syys 21, 2019 10:48 am

Kysyn, onko tämä foorumi tarkoitettu vain ainoastaan luterilaisille uskoville?

Ihmettelin aluksi, että täällä puhutaan luterilaisittain. Rolling Eyes

Tiedoksi vain, en ole herätysliikkeistä, jos minua luullaan kuuluvaksi yhteen
niistä herätysliikkeistä.

Vierailija
Vierailija

Takaisin alkuun Siirry alas

Rauhaa kaikille!  Empty Vs: Rauhaa kaikille!

Viesti  Stiina lähetetty La Syys 21, 2019 6:49 pm

Rolling Eyes I love you
Olisi kiva tietää taustastasi jotain todellista. Arvuuttelemaan joutuminen on väärää lapsellisuutta ja itsekkyyttä sinun puoleltasi. Jos saan 45 % tarkuudella tuntemuksen perusteella arvata, niin olisit alle 40 v. Vieraskielinen ainakin alunperin, mutta tuskin ruotsinkielinen. Voisit olla entinen muhamettilainen, koska luet Raamattua niin kuin Koraania luetaan. Sellaisesta sanottiin ennen vanhaan, että lukee kuin piru Raamattua.
Raamattua luetaan oikein Uuden Testamentin läpi ja siis lopusta alkuun etsien siitä Kristusta ja pelastusta. Emme ole muuten Vanhan Testamentin alaisia, emmekä lainalaisia. Olisi todellakin syytä kuunnella viisaampia eikä keksiä itse omaa uskontoa kaivellen Raamatusta sopivia lauseita sekaisin. Niinhän monet ei kristillisetkin uskonnot tekevät (mm. mormonit ja Jtodistajat). Raamattu on niin rikas, että sitä voi halutessaan väännellä miten tahansa ja eksyä Raamatullisesti jne. Yritän I love you kuitenkin.

"Raamattu ajaa Kristusta" "Laista tulee synnintunto"

Stiina

Viestien lukumäärä : 421

Viesti  Vierailija lähetetty Su Syys 22, 2019 10:54 am

Kännykällä vastaan lyhyesti, että Jumala ilmaantui minulle ihan konkreettisesti, niin Hän johdatri minua pelastavaan uskon tilaan. Olen Hengen syntymästä Jumalan lapsi ja Raamatun Jeesus on minun Herra ja Jumala. Uskoontulon kautta kuulun Jeesuksen ruumiilliseen seurakuntaan, niinkuin te Raamatun opetuksen mukaan.

Uskoni keskeisin kohde on Jumalan Sana (lihaan tullut Jeesus). Uskon Raamatun mukaista ja Herran tahdonmukaista yhteisen kokoontumisen yhteyttä (Hepr. 10:25).

Kieliongelmaisuudeni on henkilökohtainen asia.

Jos tämä foorumi on tarkoitettu luterilaisille uskoville, olisi hyvä sanoa se suoraan minulle.

Kiitos!

Vierailija
Vierailija

Rauhaa kaikille!  Empty Rauhansoturille

Viesti  Hellevi Raitosalo lähetetty Ma Syys 23, 2019 6:07 am

Rauhan tervehdys

Foorumin säännöistä löytyy http://vapaasana.swedishforum.net/t371-yllapidon-linja

Mitä seurakuntaan tulee, Vapaasana ei ole minkään seurakunnan ylläpitämä foorumi,
vaan noin 15 vuotta sitten aloitimme kirjoittelemaan evankeliumin väärennöksistä -
siis harhaopeista, ja on edelleenkin tarpeellista. Kirjoittajia on siis eri kirkkokunnista.

Rauhan terveisin Hellevi

Hellevi Raitosalo
Hellevi Raitosalo

Viestien lukumäärä : 412

Rauhaa kaikille!  Empty Tervehdys

Viesti  jarrut lähetetty Ma Syys 23, 2019 1:41 pm

Tervehdys kaikille kirjoittajille, nykyisille ja tulevillekin!

Kristityn foorumilla on kirjoittajia monista eri seurakunnista, on baptisteista luterilaisiin ja helluntailaisiin ja muut vapaakirkollisetkin mukaan luettuina! Kaikki he pystyvät kirjoittamaan samalla foorumilla, ja monissa lehdissä, sovussa, niin kuin kristityt ainakin. Kaikki me täällä Vapaasanalla kopioimme kaikkien heidän kirjoituksiaan, iloisina siitä, että sellainen paikka vielä on olemassa, josta löytyy hyviä opetuksia puheita ja saarnoja.

Emme mekään täällä kiistele opinkappaleista, jos kerran luemme Raamattuamme, niin kuin kristittyinä teemme, Jumalan Sana on selvää, ja jos joku on omaksunut esimerkiksi erilaisen kastenäkemyksen, emme me ketään voi muuttaa, asioiden pitää omakohtaisesti tulla itse kullekin selväksi.

Jeesus on Tie Totuus ja Elämä, joka uskoo ja kastetaan, pelastuu. Ilman uskoa Jeesukseen Kristukseen ei edes kastettu pelastu, siitä voimme sovussa jokainen olla samaa mieltä, vai mitä!

Hyvää alkanutta viikkoa ja kirjoitteluintoa kaikille, myös Teille, jotka luette!

Toivoo
jarrut

jarrut
jarrut

Viestien lukumäärä : 2239

Viesti  Vierailija lähetetty Ma Syys 23, 2019 7:02 pm

Kiitos!

Voisiko ylläpitäjä poistaa minua kokonaan pois täältä foorumista? En itse löytänyt kohdan...

Vierailija
Vierailija

Rauhaa kaikille!  Empty Vapaasana foorumin säännöt

Viesti  jarrut lähetetty Ti Syys 24, 2019 7:19 am

Vapaasana foorumin säännöt 2019-01-12

Tervetuloa keskustelemaan Vapaasana foorumille.

Keskustelu on kristinuskosta sekä karismaattisista harhaopeista.

Vapaasana kirjoitusfoorumi on tarkoitettu ensisijaisesti kristilliselle keskustelulle,
siihen liittyviin aiheisiin ja asioihin joihin kuuluvat myös karismaattiset liikkeet ja harhaopit.

Foorumille kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Käyttäjäksi voit rekisteröityä ylälaidan
linkistä. Rekisteröityjän tulee antaa oma toimiva sähköpostiosoitteensa rekisteröityessään.

Noudata netikettiä foorumille kirjoittaessasi. Hyvä keskustelija kunnioittaa toisten mielipiteitä
ja perustelee omansa. Perustele myös itse pohtimalla, älä ainoastaan pitkillä sitaateilla Raamatusta.
Kiroilu on yleensä turhaa. Kirjoita pienillä kirjaimilla, Valitse nimimerkkisi niin, että se on asiallinen.

Foorumilta erotaan lopettamalla foorumin käyttö. Ylläpito ei poista vanhoja viestejä eikä
nimimerkkiä. Ylläpito poistaa pyynnöstä sähköpostiosoitteen postituslistalta. Käyttäjä vastaa itse käyttäjätietoihin lisäämiensä tietojen (sähköpostiosoite, asuinpaikka, ikä ym.) poistamisesta.

Tekijänoikeuksilla suojatun materiaalin (esim. kuvien) lainaaminen foorumille on kiellettyä ja rikollista, mikäli siihen ei ole lupaa tekijänoikeuksien haltijalta. Jos lainaat tekstiä, osoita se selvästi lainaukseksi esim. lainausmerkein tai kursivoimalla se. Lainauksen pitää olla täsmälleen alkuperäisen kaltainen. Jos lyhennät tekstiä keskeltä, osoita se selvästi kolmella viivalla --- tai muulla selvällä tavalla.

On mukavampi keskustella, kun ei jäädä vain lukijoiksi, vaan että kirjautuneet osallistuisivat kirjoitteluun.

Foorumi on julkinen ja kirjoittajat pystytään tarvittaessa jäljittämään, joten käyttäydy asiallisesti. Olet itse vastuussa teksteistäsi. Foorumin ylläpito ja moderaattori voivat poistaa foorumin sääntöjä rikkovat ja hyvän maun vastaiset viestit ja kuvat. Ylläpito voi antaa häiriköiville tai sääntöjä muutoin rikkoville keskustelijoille porttikiellon (ns.banni). Porttikielto voi olla myös määräaikainen. Sen pituus riippuu tapauksesta. Jos foorumilla saatua varoitusta ei huomioida, porttikiellosta ei ilmoiteta, vaan astuu voimaan välittömästi.Ylläpito ei kommentoi moderointiin liittyviä seikkoja yksityisesti eikä yleisesti.

Foorumin ylläpitäjä on Rea Aalto. Yhteyttä ylläpitäjään voit ottaa yksityisviestillä tai sähköpostilla.
( reaaalto@ hotmail.com) Myös moderaattoriin: "jarrut" voit ottaa yhteyttä Vaapaasanan foorumilla yksityisviestillä tai sähköpostilla ( vapaasana@outlook.com) esim. mikäli törmäät palstalla epäasialliseen viestiin, jonka toivot poistettavan.

Asiallista ja antoisaa kirjoittelua!

Päivitetty Tammikuu 12 2019
jarrut/ moderaattori
jarrut
jarrut

Viesti  jarrut lähetetty Ti Syys 24, 2019 7:32 am

rauhansoturi kirjoitti:

Kiitos!

Voisiko ylläpitäjä poistaa minua kokonaan pois täältä foorumista? En itse löytänyt kohdan...

Poistetaanko sähköpostiosoitteesi  postituslistalta?
jarrut
jarrut

Viesti  Vierailija lähetetty Ti Syys 24, 2019 2:07 pm

@jarrut kirjoitti:
rauhansoturi kirjoitti:

Kiitos!

Poistetaanko sähköpostiosoitteesi  postituslistalta?

Kyllä, poistetaan vaan. Kiitos ja Herran siunausta kanssasi! Smile

Vierailija
Vierailija

Viesti  Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa