Vapaasana
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
»  Kumpiko on tärkeämpi, joko Jumalan Sana tai palvelijan voitelu?
 Arvo ja ikuisuus EmptyEilen kello 11:23 am kirjoittaja Stiina

» BibelFocus: Minun kansani joutuu häviöön, sillä se on tietoa vailla (Hoosea 4:6)
 Arvo ja ikuisuus EmptyTi Marras 12, 2019 11:57 am kirjoittaja Hellevi

» ultra pyhät
 Arvo ja ikuisuus EmptyTi Marras 12, 2019 9:24 am kirjoittaja Vierailija

»  ”Ei sinun aurinkosi enää laske
 Arvo ja ikuisuus EmptyTi Marras 12, 2019 8:03 am kirjoittaja jarrut

» Tunne-elämän taitoja oppii aikuisenakin
 Arvo ja ikuisuus EmptyTi Marras 12, 2019 7:57 am kirjoittaja jarrut

»  Pöyhkeää varmuutta ja vapisevaa luottamusta
 Arvo ja ikuisuus EmptyMa Marras 11, 2019 2:09 pm kirjoittaja jarrut

» Kun yöt vaan pitenevät
 Arvo ja ikuisuus EmptyMa Marras 11, 2019 10:17 am kirjoittaja Hellevi

» arjen salaatti "pitää" -leivällä
 Arvo ja ikuisuus EmptyMa Marras 11, 2019 9:20 am kirjoittaja Vierailija

» Hän seisoo torin laidassa, on melko ruma mies
 Arvo ja ikuisuus EmptySu Marras 10, 2019 11:52 am kirjoittaja arkikalusto

Marraskuu 2019
MaTiKeToPeLaSu
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Kalenteri Kalenteri

Yhteistyökumppanit

Arvo ja ikuisuus

Siirry alas

Arvo ja ikuisuus Empty Arvo ja ikuisuus

Viesti kirjoittaja jarrut lähetetty Su Loka 13, 2019 5:01 pm

Arvo ja ikuisuus Wp_20114

Arvo ja ikuisuus

Tapio Kilpiä

Tykkään maalata. Joskus myös taidemaalata, mutta ennen kaikkea maalata seiniä, ikkunanpuitteita ja muuta sellaista. Kun maalaan, käden jälki näkyy heti, ja pian näen, onnistuiko maalaus vai ei.

On etuoikeus tehdä Jumalan valtakunnan työtä, etenkin kun työ on ennen kaikkea Jumalan työ, jossa saan olla mukana hänen suunaan, käsinään ja korvinaan. Kuitenkaan työn jälkeä ei voi selvästi nähdä tai mitata. Kun Jeesus on antanut meille kristityille tehtävän viedä evankeliumia eteenpäin, jotta mahdollisimman moni voisi kuulla, uskoa ja pelastua, niin tämän työn lopputulosta pystyy tarkastelemaan kunnolla vasta ikuisuudesta käsin.

Elämme aikaa, jossa asioita mitataan todella monilla mittareilla, ja monessa paikassa lasketaan tarkoin, mikä kannattaa ja mikä ei, ja toimitaan sitten saatujen tulosten mukaan. Meistä ihmisistä voidaan mitata hyödyllisyyttä eri tavoin, meistä voidaan mitata tehokkuutta tai tuottavuutta. Ihmisellekin voidaan laskea arvo. Mutta entä jos en tuota tarpeeksi tai mitään? Entä jos en jaksa? Mikä on minun arvoni?

Jokainen mittari kertoo jostakin, mutta kaikkea me ihmiset tuskin osaamme ottaa huomioon mittaillessamme. Loputa vain Hän, joka on mittaamaton ja ikuinen – siis Jumala itse osaa mitata kaiken kunnolla. Hän on luonut meidät ikuisuutta varten. Ihmiselle voidaan laskea rahallinenkin arvo, mutta kun minkä tahansa arvon kertoo äärettömän pitkällä ajalla, jokaisen arvo on samalla tavalla ääretön. Äärettömässä rakkaudessaan Jumala syntyi ihmiseksi armahtamaan ja kutsumaan meistä jokaista samalla tavalla ikuisiin asuntoihin, jossa on ikuinen ilo, vaikka siellä ei voisikaan enää maalata, kun kaikki on jo valmistettu.

Meidän Jumalamme arvot ja mitat ovat toisenlaiset. Efesolaiskirjeen lukuun 3 on kirjoitettu:
“Näin Kristus asuu teidän sydämissänne, kun te uskotte, ja rakkaus on elämänne perustus ja kasvupohja.  Silloin te kykenette yhdessä kaikkien pyhien kanssa käsittämään kaiken leveyden, pituuden, korkeuden ja syvyyden, ja voitte tajuta Kristuksen rakkauden, joka ylittää kaiken tiedon. Niin Jumalan koko täyteys valtaa teidät.”
(Ef. 3:17-19)

Rukoilemme:
“Herra, sinä olet minut tutkinut, sinä tunnet minut. Missä olenkin, minne menenkin, sen sinä tiedät, jo kaukaa sinä näet aikeeni. Kuljen tai lepään, kaiken olet mitannut, perin pohjin sinä tunnet minun tekemiseni. Kielelläni ei ole yhtäkään sanaa, jota sinä, Herra, et tuntisi. Sinä suojaat minua edestä ja takaa, sinä lasket kätesi minun päälleni. Sinä tiedät kaiken. Se on ihmeellistä, siihen ei ymmärrykseni yllä. Tutki minut, Jumala, katso sydämeeni. Koettele minua, katso ajatuksiini. Katso, olenko vieraalla, väärällä tiellä, ja ohjaa minut ikiaikojen tielle.” (Ps. 139: 1-6, 23-24)
Amen.

jarrut
jarrut

Viestien lukumäärä : 2292

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa