Vapaasana
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
»  Kumpiko on tärkeämpi, joko Jumalan Sana tai palvelijan voitelu?
Sana sinulle EmptyEilen kello 11:23 am kirjoittaja Stiina

» BibelFocus: Minun kansani joutuu häviöön, sillä se on tietoa vailla (Hoosea 4:6)
Sana sinulle EmptyTi Marras 12, 2019 11:57 am kirjoittaja Hellevi

» ultra pyhät
Sana sinulle EmptyTi Marras 12, 2019 9:24 am kirjoittaja Vierailija

»  ”Ei sinun aurinkosi enää laske
Sana sinulle EmptyTi Marras 12, 2019 8:03 am kirjoittaja jarrut

» Tunne-elämän taitoja oppii aikuisenakin
Sana sinulle EmptyTi Marras 12, 2019 7:57 am kirjoittaja jarrut

»  Pöyhkeää varmuutta ja vapisevaa luottamusta
Sana sinulle EmptyMa Marras 11, 2019 2:09 pm kirjoittaja jarrut

» Kun yöt vaan pitenevät
Sana sinulle EmptyMa Marras 11, 2019 10:17 am kirjoittaja Hellevi

» arjen salaatti "pitää" -leivällä
Sana sinulle EmptyMa Marras 11, 2019 9:20 am kirjoittaja Vierailija

» Hän seisoo torin laidassa, on melko ruma mies
Sana sinulle EmptySu Marras 10, 2019 11:52 am kirjoittaja arkikalusto

Marraskuu 2019
MaTiKeToPeLaSu
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Kalenteri Kalenteri

Yhteistyökumppanit

Sana sinulle

Siirry alas

Sana sinulle Empty Sana sinulle

Viesti kirjoittaja jarrut lähetetty Ma Loka 14, 2019 7:27 am

Sana sinulle Zarkik10

Sana sinulle
Samuli Suonpää
Matt. 22:34–40

On helpompi rakastaa Jumalaa yli kaiken kuin lähimmäistäni niin kuin itseäni.

Jumalan rakastaminen on itse asiassa oikeastaan todella helppoa. Jumalahan on hieno ja ylevä, rakkautta täynnä. Jumala on viisas ja oikeamielinen, vähän niin kuin minä, Jumalan kuvaksi luotu. Semmoisia on helppo rakastaa, Jumalaa ja minua.

Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Ei ole ihan loppuun asti ajatellut Jeesus tätä. Minä olen rakastettava, kuten Jumalakin, rakastan siksi itseäni kovin paljon. Olen sen arvoinen, niin kuin saippuamainoskin sanoi. Lähimmäiseni sen sijaan, noh, he ovat vain ihmisiä, vaikea heitä on ihan määrättömästi rakastaa.

Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Ei ole helppoa tämä. Luulisi Jeesuksenkin tajunneen, miten kurjia lähimmäiset joskus ovat, nehän tappoivat hänet, ne minun lähimmäiseni. Rakasta siinä sitten.

Ei rajaton rakkaus kuulu lähimmäisilleni, Jumalalle se kuuluu. Lähimmäisilleni minä annostelen rakkautta. Oppivat olemaan vähän rakastettavampia.

Aivan lähimpiä lähimmäisiäni tietysti rakastan, rakastavathan hekin minua. Vähän vähempi rakkaus saa luvan kuitenkin riittää niille lähimmäisille, jotka eivät aivan iholle ole tulossa. Pidän Jumalan lähellä ja lähimmäiset vähän etäämmällä, onhan se turvallisempaakin näin.

”Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.” Miten raivostuttava käsky! Mieluummin otan lait ja profeetat kuin lähimmäisen. Lähimmäisten kanssa hosaamisen sijaan panostan käskyistä tärkeimpään. Minä palvon ja ylistän. Katsokaa! Minä rakastan Jumalaa yli kaiken! Turha muiden on tässä rakkauteni perään porata.

Samuli Suonpää
Kirjoittaja on toimittaja ja uskontojen ystävä
https://evl.fi/verkkokirkko/hartaudet/sana-sinulle/-/d/15913/20-10-2019+Samuli+Suonpaa

Viimeinen muokkaaja, jarrut pvm Ma Loka 14, 2019 7:39 am, muokattu 1 kertaa
jarrut
jarrut

Viestien lukumäärä : 2292

Takaisin alkuun Siirry alas

Sana sinulle Empty mutta

Viesti kirjoittaja jarrut lähetetty Ma Loka 14, 2019 7:37 am

lähimmisen Rakkaudesta puhuttaessa;

vastarakkautta
odottamaton
Rakkaus
voi muuttaa
ilmansuuntia

ihmisten
sisäisiä raitoja,
lommoja, haavoja
sekä läiskiä

jarrut
jarrut
jarrut

Viestien lukumäärä : 2292

Sana sinulle Empty Päivän Sana!

Viesti kirjoittaja Stiina lähetetty La Marras 09, 2019 12:15 pm

Vähäsarja

"Te loistatte siinä kuin tähdet taivaalla, kun pidätte esillä elämän sanaa, ja minä voin Kristuksen tulemisen päivänä ylpeillä siitä, että en ole turhan vuoksi ponnistellut ja nähnyt vaivaa. Fil. 2:15–16.

Ei ole hedelmällistä tyrkyttää pakolla evankeliumia, mutta hedelmällistä on pitää sitä tarjolla sopivalla etäisyydellä. Siten, että halukkaat kykenevät siihen tarttumaan. Jeesuksen kutsun alla elävä on usein herkällä mielellä ja sisältä arka. Hän katselee kristittyjä pohtien, voiko heidän sanomaansa ja vilpittömään rakkauteensa luottaa. Hengellisellä rymistelyllä karkotamme kyselijän varmasti, ehkä lopullisesti. Totuuksien kylmään lateluun tai liian suurien lupausten antamiseen ei kenelläkään ole lupaa. Herkkä ihminen vaistoaa, jos hän on pelkkä käännytyksen kohde. Yläpuolelle asettujalta on syytäkin suojautua, kuka sellaiseen ihmiseen voisi luottaa? Kristitylle todellinen kysymys on se, rakastaako hän ihmistä, jolle tahtoo jakaa elämän sanaa? Rakastaako ja luottaako hän Jumalan Pyhän Hengen työhön myös tämän lähimmäisen elämässä?"

Stiina

Viestien lukumäärä : 437

Sana sinulle Empty Vs: Sana sinulle

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa