Vapaasana
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Kristus + (plus)
Itse Herra laskeutuu taivaasta EmptyEilen kello 10:14 am kirjoittaja Stiina

» ”Onko Jumala todellakin sanonut?”
Itse Herra laskeutuu taivaasta EmptyPe Tammi 17, 2020 10:46 am kirjoittaja jarrut

» Ymmärrätkö Lutheria?
Itse Herra laskeutuu taivaasta EmptyKe Tammi 15, 2020 11:48 am kirjoittaja Stiina

» Kristitty kilvoittelee pysyäkseen armossa
Itse Herra laskeutuu taivaasta EmptyKe Tammi 15, 2020 10:37 am kirjoittaja Hellevi

» Tässä puhutaan sydämistä
Itse Herra laskeutuu taivaasta EmptyTi Tammi 14, 2020 11:03 am kirjoittaja jarrut

»  Jeesuksen seuraaminen nykyajassa
Itse Herra laskeutuu taivaasta EmptyTi Tammi 14, 2020 10:46 am kirjoittaja jarrut

» Isä meidän rukous
Itse Herra laskeutuu taivaasta EmptyMa Tammi 13, 2020 9:16 am kirjoittaja Hellevi

» Jorma Pihkala: KASTEEN ARMO
Itse Herra laskeutuu taivaasta EmptyMa Tammi 13, 2020 9:01 am kirjoittaja Hellevi

» vähän huokailen
Itse Herra laskeutuu taivaasta EmptySu Tammi 12, 2020 5:51 am kirjoittaja Vierailija

Tammikuu 2020
MaTiKeToPeLaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Kalenteri Kalenteri

Yhteistyökumppanit

Itse Herra laskeutuu taivaasta

Siirry alas

Itse Herra laskeutuu taivaasta Empty Itse Herra laskeutuu taivaasta

Viesti kirjoittaja jarrut lähetetty Pe Tammi 10, 2020 7:54 am

Itse Herra laskeutuu taivaasta Zparus10

"Itse Herra laskeutuu taivaasta
ylienkelin käskyhuudon kuuluessa
ja Jumalan pasuunan kaikuessa,
ja ensin nousevat ylös ne,
jotka ovat kuolleet Kristukseen uskovina.

Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä,
temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä
yläilmoihin Herraa vastaan.

Näin saamme olla aina Herran kanssa."

1. Tess. 4:16-17 [rk92]
jarrut
jarrut

Viestien lukumäärä : 2351

Takaisin alkuun Siirry alas

Itse Herra laskeutuu taivaasta Empty Vs: Itse Herra laskeutuu taivaasta

Viesti kirjoittaja jarrut lähetetty Pe Tammi 10, 2020 8:00 am

jarrut
jarrut

Viestien lukumäärä : 2351

Itse Herra laskeutuu taivaasta Empty Ystävällinen selvennys!

Viesti kirjoittaja Stiina lähetetty Pe Tammi 10, 2020 9:41 am

Mielestäni tarpeellinen selvennys Junkkaalalta. (Muiltakin olen kuullut samanlaista, tarpeeseeni).

"Kysymys & vastaus
Kysymys: Kuuntelin juuri ohjelmanne. Mitä kuoleman uni tarkoittaa? Onko kyseessä unenomainen tila josta herätetään vai voiko ihminen kuoltuaan olla tietoisessa tilassa? Raamattu puhuu useissa kohdissa kuoleman unesta ja siitä herättämisestä. Miksi hautaan siunatessa aina sanotaan "maasta olet sinä tullut ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman, kunnes Jeesus Kristus herättää sinut viimeisenä päivänä", ellei se perustuisi Raamattuun?
Vastaus: Sain radioraamattupiirille lähettämäsi kysymyksen, joka koski kuoleman jälkeisiä tapahtumia. Kerron tässä, mitä tarkoitin ohjelmassa ja miten itse näen nämä asiat.
Kiitos hyvästä kysymyksestä. Tämä asia askarruttaa ihmisiä paljon, sillä jokainen jolta joku läheinen on kuollut, miettii, missä tämä nyt on ja mitä näistä asioista voidaan tietää. Jotkut kristityt ja kristilliset suuntaukset pitävät tärkeänä, että kuoleman jälkeisistä tapahtumista muodostetaan selvä tapahtumien kulku. Raamattu kuvaa tuonpuoleisia asioita hyvin monin erilaisin symbolisin ilmauksin, eikä niitä muulla tavoin voida kuvatakaan, koska tuonpuoleisuus ei alistu tämänpuoleisten termien käyttämiselle. Millaista taivaassa on, on mahdotonta sanoa muutoinkin kuin joidenkin hapuilevien sanojen tai negaatioiden (mitä siellä ei ole) kautta.
Tätä taustaa vasten ymmärrän Raamatun puheen kuolemasta unena. Tätä kuvaa todellakin käytetään usein, koska se on luonnollinen tapa sanoa, että ihminen joka ei enää ole elossa, eikä siis hereillä, nukkuu. Mutta tarkoittaako tämä sitä, että hän oikeasti kuoltuaan on nukuksissa ties kuinka kauan ja että kaikki kuolleet edelleen nukkuvat jossain ja vasta joskus tulevaisuudessa heräävät unestaan, ei ole lainkaan selvää. Poisnukkuneet rakkaamme eivät siis olisi vielä taivaassa, ainakaan hereillä. Kyllä Raamatun mukaan voidaan näin ajatella, mutta minusta se ei ole lainkaan välttämätön tai edes oikea tapa ajatella. Luukkaan evankeliumin 16. luvun mukaan kuolleet ovat heti tietoisessa tilassa (Luuk. 16:19-31) ja Paavali puhuu Kristuksen näkemisestä kasvoista kasvoihin (1. Kor. 13:12).
Pidän siis tätä nukkumistermiä kuvaannollisena ilmaisuna, joka ei kerro mitään siitä todellisesta tilasta, jossa Jeesukseen uskossa kuolleet nyt ovat. En sano, ovatko he hereillä vai nukkumassa, mutta sanon, että he ovat perillä Jeesuksen luona ja se riittää minulle. Mielestäni spekulointi heidän olemuksestaan tai valveilla olostaan on yritys tunkeutua alueelle, jossa meidän sanamme loppuvat.
Kyllä minä hautaan siunatessani luen yllä mainitut sanat. En silti ajattele, että vainaja lähti nyt ehkä sadoiksi tai tuhansiksi vuosiksi nukkumaan, vaan että hän - mikäli kuoli uskossa Jeesukseen - meni kohtaamaan Vapahtajansa ja voi nyt iloita taivaan ihanuudesta.
Kiitos siis kysymyksestäsi, jota monet pohtivat. Voita aivan hyvin ajatella tästä eri tavoin kuin minä olen tässä kirjoittanut. Tämä ei ole mikään kristinuskon ydinkohta, jonka mukaan pitäisi ajatella toiset oikeaoppisiksi ja toiset vääräoppisiksi. Kristikunta on aina ymmärtänyt, että tuonpuoleiset asiat on jätetty meiltä salatuiksi ja perille päästyämme vasta ymmärrämme, miten asiat ovat.
Ystävällisin terveisin Eero"

I love you

Stiina

Viestien lukumäärä : 489

Itse Herra laskeutuu taivaasta Empty Vs: Itse Herra laskeutuu taivaasta

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa