Vapaasana
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Kristus + (plus)
Tässä puhutaan sydämistä EmptyEilen kello 10:14 am kirjoittaja Stiina

» ”Onko Jumala todellakin sanonut?”
Tässä puhutaan sydämistä EmptyPe Tammi 17, 2020 10:46 am kirjoittaja jarrut

» Ymmärrätkö Lutheria?
Tässä puhutaan sydämistä EmptyKe Tammi 15, 2020 11:48 am kirjoittaja Stiina

» Kristitty kilvoittelee pysyäkseen armossa
Tässä puhutaan sydämistä EmptyKe Tammi 15, 2020 10:37 am kirjoittaja Hellevi

» Tässä puhutaan sydämistä
Tässä puhutaan sydämistä EmptyTi Tammi 14, 2020 11:03 am kirjoittaja jarrut

»  Jeesuksen seuraaminen nykyajassa
Tässä puhutaan sydämistä EmptyTi Tammi 14, 2020 10:46 am kirjoittaja jarrut

» Isä meidän rukous
Tässä puhutaan sydämistä EmptyMa Tammi 13, 2020 9:16 am kirjoittaja Hellevi

» Jorma Pihkala: KASTEEN ARMO
Tässä puhutaan sydämistä EmptyMa Tammi 13, 2020 9:01 am kirjoittaja Hellevi

» vähän huokailen
Tässä puhutaan sydämistä EmptySu Tammi 12, 2020 5:51 am kirjoittaja Vierailija

Tammikuu 2020
MaTiKeToPeLaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Kalenteri Kalenteri

Yhteistyökumppanit

Tässä puhutaan sydämistä

Siirry alas

Tässä puhutaan sydämistä Empty Tässä puhutaan sydämistä

Viesti kirjoittaja jarrut lähetetty Ti Tammi 14, 2020 11:03 am

Kopioin tämän Stiinan Leipäsen tällekin päivälle!/Kiitos!

Tässä puhutaan sydämistä Zkzisi10

Rosenius 19.11. LEIPÄSET

Tässä puhutaan sydämistä, ei syntien pois pyyhkimisestä.

Herra sanoo: " Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan. Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille  lihasydämen (ts. pehmeän, taipuisan sydämen). Henkeni minä annan teidän sisimpäänne" (Hes. 36:25-27).
Tässä Herra puhuu nimen omaan uudesta, puhtaasta sydämestä.

Ja apostoli sanoo: "Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan on Hengen mieli" (Room. 8:5).

Tässä tehdään selvä ero niiden kesken, joilla on lihallinen (=luonnollisen ihmisen) mieli ja niiden joilla on hengellinen mieli. Jos joku siis sanoo, ettei kristityllä itsellään ole puhtautta, joka erottaisi heidät maailman lapsista, se on väärää oppia. Ja se on raskas ja vaarallinen eksytys, joka helposti johtaa kristityn elämän lihallisuuteen (= oman mielen mukaan itsekkääseen elämään).

Ei aivan varmaa on, että uskovalla on uusi, puhdas sydän ja pyhä henki. Mutta sitten vastustajat sanovat: Mutta jos heillä kerran on puhdas sydän, ei heillä enää ole syntiä eikä saastaisuutta. Sillä Kristushan sanoo, että kaikki saastaisuus lähtee sydämestä. Ja jos heidän sydämensä on puhdas, ei heillä enää voi olla edes pahoja ajatuksia.''

Mutta tämä on eksytystä, niin kuin aina, kun joku ei ole harjaantunut käsittämään, mitä Raamattu tarkoittaa. Missään kohdin Raamatussa ei sanota, että uskovat ovat lihansa puolesta puhtaita. Päinvastoin. Liha sotii Henkeä vastaan, niin että "sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee" (Gal.5 ja Room. 7). Siksi sama apostoli sanoo, että " ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen" (Gal. 5:24).

Apostoli puhuu tässä niistä, jotka ovat Kristuksen omia. Hän ei sano, että he olisivat puhtaita himoista ja haluista, vaan päinvastoin, että heillä on niitä ja että heidän lihansa on niin paha, että se täytyy yhä uudelleen ristiinnaulita.

_ _ _

(Ristiinnaulitseminen on tässä katumuksessa ja rukouksessa synnin poispanemista ja anteeksisaamista.)

jarrut
jarrut

Viestien lukumäärä : 2351

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa