Vapaasana


Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 

 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
»  Terve järki (Common Sense) :: By Daymond Duck
Siirretty karit:  synnittömyys "evankeliumi" - Sivu 2 EmptyTänään kello 8:39 am kirjoittaja jarrut

» Amerikka/Ukraina teki terrori-iskun Moskovaan avustajiensa kautta illuministisena '322'-päivänä tappaen ainakin 137 viatonta siviiliä konserttitalossa?![
Siirretty karit:  synnittömyys "evankeliumi" - Sivu 2 EmptyTänään kello 8:24 am kirjoittaja jarrut

»  Väinö Hotti || HERRAN ODOTTAMINEN
Siirretty karit:  synnittömyys "evankeliumi" - Sivu 2 EmptyTi Maalis 26, 2024 9:06 am kirjoittaja Hellevi

» Nätti kuva tai + ajatus
Siirretty karit:  synnittömyys "evankeliumi" - Sivu 2 EmptyTi Maalis 26, 2024 8:28 am kirjoittaja Hellevi

» Profeettakoulu – oikein vai väärin?
Siirretty karit:  synnittömyys "evankeliumi" - Sivu 2 EmptySu Maalis 24, 2024 9:07 am kirjoittaja Hellevi

» BibelFocus /Ruotsin kirkko tarjoaa okkulttista "hengen kastetta" messussa!
Siirretty karit:  synnittömyys "evankeliumi" - Sivu 2 EmptySu Maalis 24, 2024 8:37 am kirjoittaja Hellevi

» Katso Ihmistä
Siirretty karit:  synnittömyys "evankeliumi" - Sivu 2 EmptyPe Maalis 22, 2024 9:53 am kirjoittaja jarrut

» Jerusalemin murhenäytelmä
Siirretty karit:  synnittömyys "evankeliumi" - Sivu 2 EmptyPe Maalis 22, 2024 9:45 am kirjoittaja jarrut

» Käynti tuonelan portilla
Siirretty karit:  synnittömyys "evankeliumi" - Sivu 2 EmptyPe Maalis 22, 2024 9:32 am kirjoittaja jarrut

Maaliskuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Kalenteri Kalenteri


Siirretty karit: synnittömyys "evankeliumi"

4 posters

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Siirry alas

Siirretty karit:  synnittömyys "evankeliumi" - Sivu 2 Empty Vs: Siirretty karit: synnittömyys "evankeliumi"

Viesti kirjoittaja Vierailija Ma Syys 15, 2014 4:19 pm

Ryöväri on hyvä esimerkki, että tekoja vaaditaan. Ellei hän olisi puolustanut Jeesusta, mikä on vanhurskauden  teko,  niin meillä ei ole mitään syytä olettaa, että hänelle olisi hyvin käynyt.

Leiviskävertaus ja sitä seuraava tuomiovertaus ovat vakavia muistutuksia siitä, että tekoja tarvitaan, aina.

Matteus 25 kirjoitti:29 Sillä jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on. 30 Ja heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.'

ja

'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'. 46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

Hyviä tekoja tarvitaan aina tuomiolla. Ne ovat ne valkeat vaatteet.

Tuomiolla tarvittavien hyvien tekojen keräämiseksi on kaksi tapaa; lain Vanha liitto, jossa hyvät teot pyrittiin tekemään lihassa omina tekoina sen käskyjen mukaan, sekä Uusi liitto, jossa edeltävalmistetut hyvät teot saadaan armosta lahjaksi Kristuksessa, jos vain suostutaan lihassa kuolemaan. Uuden liiton teot kattavat myös Vanhan liiton lain vaatimukset.

Vanhassa Liitossa juutalaisten syntien vuoksi uhraaminen tapahtui uusiutuvasti ja jatkuvasti, kuten kristityilläkin nykyään. Tämä johtuu siitä, että kummatkin Jumalan lähestymistavat ovat voimattomia, koska ne tapahtuvat lihassa ja himon viettelyksissä.

Todellisessa Uudessa liitossa uhraaminen ja parannuksen teko tapahtuu vain kerran, koska Jumalan lupaus ja Hengen liitto on niin voimallinen.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Siirretty karit:  synnittömyys "evankeliumi" - Sivu 2 Empty Vs: Siirretty karit: synnittömyys "evankeliumi"

Viesti kirjoittaja Rea Aalto Ma Syys 15, 2014 5:16 pm

karit kirjoitti:Ryöväri on hyvä esimerkki, että tekoja vaaditaan. Ellei hän olisi puolustanut Jeesusta, mikä on vanhurskauden  teko,  niin meillä ei ole mitään syytä olettaa, että hänelle olisi hyvin käynyt.

Leiviskävertaus ja sitä seuraava tuomiovertaus ovat vakavia muistutuksia siitä, että tekoja tarvitaan, aina.

Matteus 25 kirjoitti:29 Sillä jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on. 30 Ja heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.'

ja

'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'. 46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

Hyviä tekoja tarvitaan aina tuomiolla. Ne ovat ne valkeat vaatteet.

Tuomiolla tarvittavien hyvien tekojen keräämiseksi on kaksi tapaa; lain Vanha liitto, jossa hyvät teot pyrittiin tekemään lihassa omina tekoina sen käskyjen mukaan, sekä Uusi liitto, jossa edeltävalmistetut hyvät teot saadaan armosta lahjaksi Kristuksessa, jos vain suostutaan lihassa kuolemaan. Uuden liiton teot kattavat myös Vanhan liiton lain vaatimukset.

Vanhassa Liitossa juutalaisten syntien vuoksi uhraaminen tapahtui uusiutuvasti ja jatkuvasti, kuten kristityilläkin nykyään. Tämä johtuu siitä, että kummatkin Jumalan lähestymistavat ovat voimattomia, koska ne tapahtuvat lihassa ja himon viettelyksissä.

Todellisessa Uudessa liitossa uhraaminen ja parannuksen teko tapahtuu vain kerran, koska Jumalan lupaus ja Hengen liitto on niin voimallinen.

karit

"Tuomiolla tarvittavien hyvien tekojen keräämiseksi on kaksi tapaa; lain Vanha liitto, jossa hyvät teot pyrittiin tekemään lihassa omina tekoina sen käskyjen mukaan, sekä Uusi liitto, jossa edeltävalmistetut hyvät teot saadaan armosta lahjaksi Kristuksessa, jos vain suostutaan lihassa kuolemaan. Uuden liiton teot kattavat myös Vanhan liiton lain vaatimukset. "

Ei se todellakaan ole näin, Vanha Liitto oli ja sitä ei enää Uudessa Liitossa tarvita, siksihän Kristus uhrasi itsensä, koska ihminen ei pysty täyttämään kymmentä käskyä.Uudessä Liitossa Kristuksen Henki, Pyhä Henki joka uudestisyntyneessä asuu, opettaa jokaista uskovaa siten, kuten itsekutakin voi missäkin elämän tilanteessa opettaa ja vaikuttaa.Kasvu on hidasta, eikä kukaan kasva samaa tahtia, olemme persoonia, Jumalan luomia, eikä Hän vaadi ja kiirehdi meitä.Jos lankeamme syntiin, Pyhä Henki murehtii meissä ja silloin sellainen uskova voi, jos omaksi parhaakseen tahtoo tehdä parannuksen se on: tunnustaa langenneensa ja jälleen Kristus armahtaa.Onhan tietysti sellaisiakin uskovia jotka paaduttavat sydämensä, omaksi turmiokseen, valitettavasti!

Tämä uskon tie on ainaista taistelua syntiä ja kiusauksia vastaan.
Mutta kysyn taas sinulta, missä se armo on mistä Raamattu puhuu?

Rea Aalto

Viestien lukumäärä : 566
Join date : 23.10.2013
Ikä : 73
Paikkakunta : Ruotsi

Takaisin alkuun Siirry alas

Siirretty karit:  synnittömyys "evankeliumi" - Sivu 2 Empty Vs: Siirretty karit: synnittömyys "evankeliumi"

Viesti kirjoittaja Vierailija Ma Syys 15, 2014 6:46 pm

Rea Aalto kirjoitti: Ei se todellakaan ole näin, Vanha Liitto oli ja sitä ei enää Uudessa Liitossa tarvita, siksihän Kristus uhrasi itsensä, koska ihminen ei pysty täyttämään kymmentä käskyä.

Vanha liitto lakeineen on edelleen voimassa juutalaisille, ja Nooan liitto käskyineen meille muille.

Matt.5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. 19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. 20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan

Vanhan liiton kautta päästään samaan syntiseen pyhään vaellukseen kuin mihin kristitytkin pääsevät "armonsalva" opillaan.
Siinä tehdään halvaksi Kristuksen veri, koska härkien verellä päästiin samaan.

Jos Jumalan totinen armo ilmestyy ihmisen elämään, niin hän pyhittyy ja vapautuu synnistä.

Room.5: 15 Mutta armolahjan laita ei ole sama kuin lankeemuksen; sillä joskin yhden lankeemuksesta monet ovat kuolleet, niin paljoa enemmän on Jumalan armo ja lahja yhden ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, armon kautta ylenpalttisesti tullut monien osaksi. 16 Eikä lahjan laita ole, niinkuin on sen, mikä tuli yhden synnintekijän kautta; sillä tuomio tuli yhdestä ihmisestä kadotukseksi, mutta armolahja tulee monesta rikkomuksesta vanhurskauttamiseksi

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Siirretty karit:  synnittömyys "evankeliumi" - Sivu 2 Empty Vs: Siirretty karit: synnittömyys "evankeliumi"

Viesti kirjoittaja Rea Aalto Ti Syys 16, 2014 4:35 am

karit kirjoitti:
Rea Aalto kirjoitti: Ei se todellakaan ole näin, Vanha Liitto oli ja sitä ei enää Uudessa Liitossa tarvita, siksihän Kristus uhrasi itsensä, koska ihminen ei pysty täyttämään kymmentä käskyä.

Vanha liitto lakeineen on edelleen voimassa juutalaisille, ja Nooan liitto käskyineen meille muille.

Matt.5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. 19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. 20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan

Vanhan liiton kautta päästään samaan syntiseen pyhään vaellukseen kuin mihin kristitytkin pääsevät "armonsalva" opillaan.
Siinä tehdään halvaksi Kristuksen veri, koska härkien verellä päästiin samaan.

Jos Jumalan totinen armo ilmestyy ihmisen elämään, niin hän pyhittyy ja vapautuu synnistä.

Room.5: 15 Mutta armolahjan laita ei ole sama kuin lankeemuksen; sillä joskin yhden lankeemuksesta monet ovat kuolleet, niin paljoa enemmän on Jumalan armo ja lahja yhden ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, armon kautta ylenpalttisesti tullut monien osaksi. 16 Eikä lahjan laita ole, niinkuin on sen, mikä tuli yhden synnintekijän kautta; sillä tuomio tuli yhdestä ihmisestä kadotukseksi, mutta armolahja tulee monesta rikkomuksesta vanhurskauttamiseksi

karit

Mikä on Nooan liitto???

Rea Aalto

Viestien lukumäärä : 566
Join date : 23.10.2013
Ikä : 73
Paikkakunta : Ruotsi

Takaisin alkuun Siirry alas

Siirretty karit:  synnittömyys "evankeliumi" - Sivu 2 Empty Vs: Siirretty karit: synnittömyys "evankeliumi"

Viesti kirjoittaja Vierailija Ti Syys 16, 2014 7:18 am

Liitto, jonka Jumala teki Nooan kanssa. Hän antoi muutaman käskyn ja lupasi olla enää hukuttamatta maata. Sen merkiksi laitettiin sateenkaari. Seuraavalla kerralla maa tuhotaan tulella.  Tosin ei kaikkea.

1Moos.9: kirjoitti:1.Ja Jumala siunasi Nooan ja hänen poikansa ja sanoi heille:... 11 Minä teen liiton teidän kanssanne : ei koskaan enää pidä kaikkea lihaa hukutettaman vedenpaisumuksella, eikä vedenpaisumus koskaan enää maata turmele." 12 Ja Jumala sanoi: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat: 13 minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä

Alkuseurakunta päätti pitää pakanoille nämä säädökset voimassa:

Apt.15: kirjoitti: 19 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen, 20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta. 21 Sillä Mooseksella on ammoisista ajoista asti joka kaupungissa julistajansa; luetaanhan häntä synagoogissa jokaisena sapattina."... "Me apostolit ja vanhimmat, teidän veljenne, lähetämme teille, pakanuudesta kääntyneille veljille ... 27 Me lähetämme siis Juudaan ja Silaan, jotka myös suusanalla ilmoittavat teille saman. 28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät: 29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin Jääkää hyvästi!"

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Siirretty karit:  synnittömyys "evankeliumi" - Sivu 2 Empty Vs: Siirretty karit: synnittömyys "evankeliumi"

Viesti kirjoittaja Rea Aalto Ti Syys 16, 2014 8:28 am

karit kirjoitti:Liitto, jonka Jumala teki Nooan kanssa. Hän antoi muutaman käskyn ja lupasi olla enää hukuttamatta maata. Sen merkiksi laitettiin sateenkaari. Seuraavalla kerralla maa tuhotaan tulella.  Tosin ei kaikkea.

1Moos.9: kirjoitti:1.Ja Jumala siunasi Nooan ja hänen poikansa ja sanoi heille:... 11 Minä teen liiton teidän kanssanne : ei koskaan enää pidä kaikkea lihaa hukutettaman vedenpaisumuksella, eikä vedenpaisumus koskaan enää maata turmele." 12 Ja Jumala sanoi: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat: 13 minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä

Alkuseurakunta päätti pitää pakanoille nämä säädökset voimassa:

Apt.15: kirjoitti: 19 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen, 20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta. 21 Sillä Mooseksella on ammoisista ajoista asti joka kaupungissa julistajansa; luetaanhan häntä synagoogissa jokaisena sapattina."... "Me apostolit ja vanhimmat, teidän veljenne, lähetämme teille, pakanuudesta kääntyneille veljille ... 27 Me lähetämme siis Juudaan ja Silaan, jotka myös suusanalla ilmoittavat teille saman. 28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät: 29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin Jääkää hyvästi!"

karit

Paljon on sinulla kirjatietoa ja ja muutakin tietämistä.Ja koko evankeliumin sanoma jää kokonaan pois.
Uudestisyntyneelle ihmiselle Jumalan Pyhä Henki avaa kirjoitukset, siten ja silloin kun HÄN  hyväksi näkee.
Sinä olet selvästikin selittänyt Raamatun kirjoituksia oman pääsi, eli oman järkeilysi mukaan!

Ei kaikkea tarvitse tietää, riittää että nöyrtyy ja pitää tiensä puhtaana, ja jos lankeaa on meillä, kuten jatkuvasti
siitä kirjoitan, AINA mahdollisuus nöyrtyä Kristuksen eteen vilpittömin sydämin ja tehdä parannusta!

Mutta liika ihmisviisaus ja tieto ei ole hyväksi,

Alexander Solsjenitsyn sanoi vanhoilla päivillään viisaasti, kun häneltä kysyttiin miksi hän ei käytä internettiä:

Ihminen saa liikaa tietoa internetistä ja kenenkään ihmisen aivot eivät kykene vastaanottamaan kaikkea sitä mitä sieltä löytyy!
(jotenkuten näin muistan hänen sanoneen) Yhdyn hänen mielipiteeseensä!

Rea Aalto

Viestien lukumäärä : 566
Join date : 23.10.2013
Ikä : 73
Paikkakunta : Ruotsi

Takaisin alkuun Siirry alas

Siirretty karit:  synnittömyys "evankeliumi" - Sivu 2 Empty Vs: Siirretty karit: synnittömyys "evankeliumi"

Viesti kirjoittaja Vierailija Ti Syys 16, 2014 8:41 am

Minä olen lukenut pelkästään Raamattua ja kirkkohistoriaa, kuten kirjoituksistanikin käy ilmi. Hylkäsin tietoisesti kaikki ihmisopit ja heidän kirjojensa lukemiset jo nuoruudessani.  

Sinun oppisi, kuten kaikkien muidenkin tällä palstalla kirjoittavien oppi tulee -400 luvulla kerätyistä ihmisten(mm. Augustinus) kehittämistä tunnustuskirjoista, joiden Jumalan voiman kieltävän, mutta jumalisuuden ulkokuoren säilyttävän  antikristuksen evankeliumin Luther aikanaan levitti Pohjolaan. Valitettavasti.


1 Kor.15: kirjoitti: 34 Raitistukaa oikealla tavalla, älkääkä syntiä tehkö; sillä niitä on, joilla ei ole mitään tietoa Jumalasta. Teidän häpeäksenne minä tämän sanon.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Siirretty karit:  synnittömyys "evankeliumi" - Sivu 2 Empty Vs: Siirretty karit: synnittömyys "evankeliumi"

Viesti kirjoittaja Rea Aalto Ti Syys 16, 2014 8:48 am

karit kirjoitti:Minä olen lukenut pelkästään Raamattua ja kirkkohistoriaa, kuten kirjoituksistanikin käy ilmi. Hylkäsin tietoisesti kaikki ihmisopit ja heidän kirjojensa lukemiset jo nuoruudessani.  

Sinun oppisi, kuten kaikkien muidenkin tällä palstalla kirjoittavien oppi tulee -400 luvulla kerätyistä ihmisten(mm. Augustinus) kehittämistä tunnustuskirjoista, joiden Jumalan voiman kieltävän, mutta jumalisuuden ulkokuoren säilyttävän  antikristuksen evankeliumin Luther aikanaan levitti Pohjolaan. Valitettavasti.  

karit

Tämä on sinun mielipiteesi, ja saathan toki ajatella miten tahdot!Minä en eläisi ilman Kristuksen armoa
ja Hänen voimaansa mikä on Raamatun mukaan juuri evankeliumi.

Roomalaiskirje:
1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.


1.Korinttolaiskirje:
1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
1:24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
2:5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.

Rea Aalto

Viestien lukumäärä : 566
Join date : 23.10.2013
Ikä : 73
Paikkakunta : Ruotsi

Takaisin alkuun Siirry alas

Siirretty karit:  synnittömyys "evankeliumi" - Sivu 2 Empty Vs: Siirretty karit: synnittömyys "evankeliumi"

Viesti kirjoittaja Vierailija Ti Syys 16, 2014 9:20 am

En ole perustellut opetustani millään muulla kuin Raamatulla. Päinvastoin kuin muut täällä.
Kenenkään synnintekijän usko ei perustu Jumalan voimaan, eikä Hänen kirjoitustensa tuntemiseen.

Jumalan armo auttakoon teitä etsiessänne Hänen teitään.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Siirretty karit:  synnittömyys "evankeliumi" - Sivu 2 Empty viesti

Viesti kirjoittaja miikkulainen71 Ti Syys 16, 2014 1:22 pm

Sääliksi käy Nooaa, joka oli ensimmäinen uskova, joka juopui. Samoin Daavidia, joka teki syntiä Batseban kanssa ja tapatti tämän miehen. Eivät taida olla pelastettujen joukossa. Siellä taitaa olla vain faithforumin kirjoittajat. Voisiko joku Raamatun käännöskomitea tehdä uuden Raamatun, josta jätettäisiin synti sana kokonaan pois, niin ehkä sitten taivaaseen pääsisi muitakin uskovia. Muutenhan se tulee olemaan kovin autio paikka. Että turhaan te muut uskovaiset Jeesusta odotatte. Turhaan on myös kirjoitettu monet virret ja hengelliset laulut. Minäkin tapasin muutamia uskovia, mutta heilläkään ei ole mitään toivoa pelastua, koska olivat jokainen tehneet syntiä.

miikkulainen71

Viestien lukumäärä : 23
Join date : 19.12.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Siirretty karit:  synnittömyys "evankeliumi" - Sivu 2 Empty Vs: Siirretty karit: synnittömyys "evankeliumi"

Viesti kirjoittaja Vierailija Ti Syys 16, 2014 3:07 pm

Miksi sääliä Nooaa? kannattaa sääliä ennemmin niitä, jotka tekevät syntiä. Daavidkin katui syntiään ja sai sen anteeksi, ja Faithforumin kirjoittajien lopullisesta päämäärästä minulla ei ole mitään tietoa, vaikka syntiä ei olekaan näköpiirissä, mutta tietääkö Miikkulainen mikä on pilkkaajien kohtalo?

He eivät välttämättä saa syntejään anteeksi.

Matt. 12: kirjoitti:31 Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta. 32


Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Siirretty karit:  synnittömyys "evankeliumi" - Sivu 2 Empty Vs: Siirretty karit: synnittömyys "evankeliumi"

Viesti kirjoittaja Rea Aalto Ti Syys 16, 2014 5:54 pm

karit kirjoitti:Miksi sääliä Nooaa? kannattaa sääliä ennemmin niitä, jotka tekevät syntiä.  Daavidkin katui syntiään ja sai sen anteeksi, ja Faithforumin kirjoittajien lopullisesta päämäärästä minulla ei ole mitään tietoa, vaikka syntiä ei olekaan näköpiirissä, mutta tietääkö Miikkulainen mikä on pilkkaajien kohtalo?

He eivät välttämättä saa syntejään anteeksi.

Matt. 12: kirjoitti:31 Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta. 32


karit

Millä tavalla Pyhän Hengen pilkkaaminen on asiayhteydessä tässä ketjussa olevien kirjoitusten kanssa Shocked

Rea Aalto

Viestien lukumäärä : 566
Join date : 23.10.2013
Ikä : 73
Paikkakunta : Ruotsi

Takaisin alkuun Siirry alas

Siirretty karit:  synnittömyys "evankeliumi" - Sivu 2 Empty viesti

Viesti kirjoittaja miikkulainen71 Ti Syys 16, 2014 6:08 pm

Oletko sinä Pyhä Henki? Luulin, että olet vain ihminen. Ei taida olla oppisi tässäkään kohdin ihan oikea.

- Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin; mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin. Mark. 3:28-29

Toiseksi en pilkannut sinua, sanoin vain sen, että sinun foorumisi kirjoittajat ovat niitä harvoja, jotka taivaaseen pääsevät, koska olette synnittömiä, toisin kuin tämän foorumin kirjoittajat, jotka tekevät syntiä. Tätähän olet viesteissäsi tuonut esille HUOM! Raamattu sanoo selvästi näin:

- Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas. 1. Joh. 2:1

Jeesus on tämän foorumin lukijoiden puolustaja, jos he syntiä tekevät. Näin sanoo Raamattu, ei ihmisoppi.

Tässä muutama jae sinulle.

- Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen, mutta jumalattomat suistuvat onnettomuuteen. Sananl. 24:16

- Älä ole kovin vanhurskas äläkä esiinny ylen viisaana: miksi tuhoaisit itsesi? Saarn. 7:16

Lopuksi jakeet, joita muutkin tämän foorumin käyttäjät ovat sinulle laittaneet. Sinä kun taas viestissäsi sanot itseäsi synnittömäksi.

- Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. 1. Joh. 1:8
- Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä. 1. Joh. 1:10

Sinua on yritetty monin Raamatun kohdin ohjata oikealle tielle sekä myös Raamatun opettajien kirjoituksilla ja puheilla ja varmasti lukijat rukoilevat myös puolestasi. Mutta tämän maailman jumala sokaissut sinut niin, että ymmärrät Raamatun totuuden väärin.

miikkulainen71

Viestien lukumäärä : 23
Join date : 19.12.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Siirretty karit:  synnittömyys "evankeliumi" - Sivu 2 Empty Vs: Siirretty karit: synnittömyys "evankeliumi"

Viesti kirjoittaja Vierailija Ti Syys 16, 2014 6:29 pm

Rea Aalto kirjoitti: Millä tavalla Pyhän Hengen pilkkaaminen on asiayhteydessä tässä ketjussa olevien kirjoitusten kanssa Shocked

Ei muutoin  millään tavalla, paitsi että lainaamani Jeesuksen sanat selvensivät Miikkulaisen(synnintekijänä?) koskettelemaa kysymystä siitä, millaisia syntejä ja kuka voi saada anteeksi.
Synnin ja pilkan voi saada anteeksi, Pyhän Hengen pilkkaa ei. Siinä kulkee raja. Juopumus sinänsä ei ole synti. Tosin usein johtaa siihen.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Siirretty karit:  synnittömyys "evankeliumi" - Sivu 2 Empty Vs: Siirretty karit: synnittömyys "evankeliumi"

Viesti kirjoittaja Vierailija Ti Syys 16, 2014 6:45 pm

Miikkulainen. Lainaamasi kohta jatkuu:

1Joh.1: kirjoitti:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä . 10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

Kukaan ei ole täällä sanonut, ettei ole syntiä tehnyt, kuten Johannekselle ilmeisesti sanottiin.

Ylipäätään ei kannata pilkkoa asiayhteydestään Raamatun lauseita vääristääkseen kirjoittajan sanomaa, tai ylikorostaakseen jotakin omaa oppia tukevaa, ettei kävisi näin:

2Piet.3: kirjoitti: vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Siirretty karit:  synnittömyys "evankeliumi" - Sivu 2 Empty Vs: Siirretty karit: synnittömyys "evankeliumi"

Viesti kirjoittaja Vierailija Ke Syys 17, 2014 5:29 am

Miikkulainen kirjoitti:Toiseksi en pilkannut sinua, sanoin vain sen, että sinun foorumisi kirjoittajat ovat niitä harvoja, jotka taivaaseen pääsevät, koska olette synnittömiä, toisin kuin tämän foorumin kirjoittajat, jotka tekevät syntiä. Tätähän olet viesteissäsi tuonut esille

En ole kirjoittanut omasta foorumistani yhtään mitään ennen eilistä puolustustani. Enkä myöskään tämän Foorumin kirjoittajista, että he eivät pääse taivaaseen, sillä minulla ei ole varaa tuomita ihmisiä. Ainoastaan tekoja voin tuomita, kuten pilkkaamisia ja toisenlaisen evankeliumin levittämistä.

Tämän foorumin kirjoittajat pääsääntöisesti uskovat, että jumala ei voi heitä vapauttaa synneistään täällä ajassa.

Matt. 8: kirjoitti: 13 Ja Jeesus sanoi ... "Mene. Niinkuin sinä uskot, niin sinulle tapahtukoon."

Joku taas uskoo ettei Jumalle mikään ole mahdotonta, ja synneistä vapauttaminen tapahtui Jeesuksessa jo lähes 2000 vuotta sitten niille, jotka tahtovat vapautua synneistään jo täällä ajassa.

Matt.15: kirjoitti: 28 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi ... suuri on sinun uskosi, tapahtukoon sinulle, niinkuin tahdot

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Siirretty karit:  synnittömyys "evankeliumi" - Sivu 2 Empty viesti

Viesti kirjoittaja miikkulainen71 Ke Syys 17, 2014 7:01 am

Karit:lle

Etkö itse ole Raamatun pilkkoja, kun hylkäät syntisanan kokonaan ja korotat vanhurskas oppia. Sinä teet syntiä siinä, missä muutkin ihmiset, vaikka toista väität. Vain Jeesus oli synnitön. Toisekseen minua ei pelota sinun Raamatun jakeesi, jolla pelottelet minua kadotuksella. Minä en ole eksyttänyt täällä ketään, toisin kuin sinä teet. Eikö riitä, että sinut on jo yhdeltä foorumilta poistettu. Eikö se saa sinua ajattelemaan, että oma oppisi on väärä? Mutta, tiedän että sinun kanssa on turha jatkaa keskustelua. Aika näyttää sinulle, oliko oppisi oikea vai väärä.

miikkulainen71

Viestien lukumäärä : 23
Join date : 19.12.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Siirretty karit:  synnittömyys "evankeliumi" - Sivu 2 Empty Vs: Siirretty karit: synnittömyys "evankeliumi"

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa