Vapaasana
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Like a Star@heaven
Eilen kello 9:49 am kirjoittaja arkikalusto

» Sodat ja konfliktit tässä nykyajassa! (The Wars And Conflicts Of This Modern Age!)
Eilen kello 9:33 am kirjoittaja arkikalusto

» Mato ja toukka
Ma Heinä 24, 2017 2:29 pm kirjoittaja arkikalusto

» Israelin arabien terroristi-isku Temppelivuorella voi lietsoa profeetallisen sodan Lähi-itään
Ma Heinä 24, 2017 2:09 pm kirjoittaja arkikalusto

» silloin kun on
La Heinä 22, 2017 7:49 am kirjoittaja jarrut

» Uskontojen uhrien tuki ry/Vertaistukiryhmät
La Heinä 22, 2017 6:47 am kirjoittaja jarrut

» Paavo Hiltunen / Temmataanko serakunta todellakin pois?
Pe Heinä 21, 2017 8:28 am kirjoittaja jarrut

» Paavo Hiltunen / Uusi maailmanjärjestys
Pe Heinä 21, 2017 8:25 am kirjoittaja jarrut

» Paavo Hiltunen /Huonot ihmissuhteet
Pe Heinä 21, 2017 8:23 am kirjoittaja jarrut

Heinäkuu 2017
MaTiKeToPeLaSu
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

Kalenteri Kalenteri

Yhteistyökumppanit

Voittajan suojissa

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas

Voittajan suojissa

Viesti  jarrut lähetetty Ke Elo 26, 2015 6:05 am

Maailmassa käydään jatkuvasti kilpailua. Kyse ei ole vain ladulla, radalla tai jäällä käytävästä kamppailusta. Kilpailua käydään paljon lähempänä meitä. Se on kamppailua arkipäivässä. Elämän suurissa ja pienissä kilpailuissa voittajia on vähän. Vain parhaat saavat palkinnon. Mestarit muistetaan, muut unohdetaan. Arkielämän kamppailuissa me kärsimme yleensä tappioita. Vain harvoin saavutamme voittoja. Voiton tunne kestää hetken. Useimmiten luonamme on tappion tunnelma. Ja jos taistelusta syntiä vastaan puhutaan, kaikki me olemme tuossa kamppailussa häviäjiä.

Raamatussa käytetään voittoon viittaavia ilmaisuja puhuttaessa pelastuksesta Jeesuksessa Kristuksessa. Kristuksen voitto ei kuitenkaan ole sellainen, jonka saavuttamisessa on käytetty kelloa mittaamaan nopeutta tai mittanauhaa korkeutta. Voiton perustana ei ole tuomariston antamat pisteet. Voitto, josta Jeesus puhuu, on aivan toisenlainen kuin tässä ajassa käytävien kilpailujen voitot. Voitto, josta Jeesus puhuu, on voitto synnistä, kuolemasta ja perkeleestä.

Kristuksen voitto ei ole maallinen. Sitä ei voi ymmärtää järjellä. ”Olen puhunut teille tämän, jotta teillä olisi minussa rauha. Maailmassa te olette ahtaalla, mutta pysykää rohkeina: minä olen voittanut maailman”, sanoo Jeesus. (Joh. 16:33) Jeesuksen sanojen mukaan me olemme ahtaalla maailmassa. Me kamppailemme joka päivä ja häviämme taistomme yhtä usein. Voitto, josta Jeesus puhuu, ei perustu siihen, mitä me teemme tai olemme tekemättä.

Jeesus on voittanut maailman. Kristinuskossa tähän voittoon perustuu kaikki. Pelastus ei perustu meihin eikä meidän tekoihimme. Pelastuksen perusta on Jeesuksen työ. Hän on voittanut. Hän on voittaja. Hän kannattelee meitä, jotka päädymme elämän kilpailuissa toisille, kolmansille ja viimeisille sijoille. Hän sanoo meille: Pysy rohkeana, minä olen voittanut maailman. Sinun ei tarvitse hävetä elämäsi tappioita, menetyksiä ja ahtautta. Käännä katseesi Jeesukseen, joka on voittanut maailman.

Hän vapauttaa sinut synnin kahleista. Pääset osalliseksi hänen voitostaan. Hän armahtaa sinut. Hän on voittaja, joka pysyy sinun luonasi kaikki päivät maailman loppuun asti. Saat levätä voittajan suojassa.

Markus Malk

jarrut

Viestien lukumäärä : 1282

Takaisin alkuun Siirry alas

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa