Vapaasana
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Pentti Tynjälä / Seurakunnan kolme vaaraa
Tänään kello 5:38 pm kirjoittaja Hellevi Raitosalo

» Pentti Tynjälä / Pyhä Henki
Tänään kello 5:35 pm kirjoittaja Hellevi Raitosalo

» Pentti Tynjälä /Valvo itseäsi
Tänään kello 5:28 pm kirjoittaja Hellevi Raitosalo

» Jouko Nieminen: Kiusattujen Kristus
Tänään kello 9:01 am kirjoittaja arkikalusto

»  Armo on Kristus minun puolestani ja Kristus minussa
Tänään kello 8:46 am kirjoittaja arkikalusto

» Ristin luona kiusatulla
Tänään kello 8:34 am kirjoittaja arkikalusto

» KristitynFoorumi: Nettilehti Näkökulma: Uusi apostolinen uskonpuhdistus
Tänään kello 7:46 am kirjoittaja arkikalusto

» David Wilkerson Moskovassa 28. 06. 2001 /Saadokin pappeus /lopussa profetia Venäjän seurakunnille
Ke Huhti 19, 2017 2:05 pm kirjoittaja Hellevi Raitosalo

» MITÄ RAAMATTU SANOO MAAILMAN LOPUSTA?
Ke Huhti 19, 2017 7:32 am kirjoittaja arkikalusto

Huhtikuu 2017
MaTiKeToPeLaSu
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Kalenteri Kalenteri

Yhteistyökumppanit

”Minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus”

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas

Viesti  jarrut lähetetty Ke Loka 07, 2015 9:28 am

On niin vaikea suostua siihen, että jatkuvasti jokin asia on ahdistuksena kiusaamassa. Olen huomannut, että kun yksi ahdistus loppuu, niin toinen alkaa. Jotkut asiat ovat ahdistaneet vuosikymmeniä. Toki eräänä syynä tähän voi olla sekin, että otan kohtaamani tilanteet, ihmissuhteet ja ongelmat kovin raskaasti. Joku toinen saattaa samassa tilanteessa sanoa, että hänellä on kaikki hyvin ja paljon huonomminkin asiat voisivat olla. Hän osaa nähdä myönteiset asiat niin tärkeinä, että pystyynsivuuttamaan kielteiset. Taidanpa nähdä kaiken tummien silmälasien lävitse. Ahdistuksissa ei kuitenkaan joka kerta ole kysymys vain siitä, miten asiat näen, vaan siitä, miten koen. Tosiasiat pysyvät tosiasioina, vaikka niihin asennoidunkin niin kuin asennoidun.

Kuinka hyvin psalmista osaakaan kuvata sitä tilannetta, jossa kokee olevansa ja samalla hän rohkaisee: ”Sinä... olet antanut meidän kokea paljon ahdistusta ja onnettomuutta” (Ps. 71:20, KR 38, ”hätä ja ahdistus ovat minut saavuttaneet” (Ps. 119:143) ja nytkin ”minulla on ahdistus” Ps. 102:3). Mutta minä ”kerron hänelle ahdistukseni” ja kun koen, että ”minun henkeni minussa nääntyy, niin sinä tunnet minun tieni” (Ps. 142:3–4). Mitäpä voin muuta kuin pyytää: ”Herra, auta minun sieluni ahdistuksesta” (Ps. 143:11). Samalla koetan pitää kiinni siitä, että ”Herra, varhain sinä kuulet minun ääneni” (Ps. 5:4) ja kyllä ”sinä kuulet minua, kun kerron, mitä teitä olen kulkenut” (Ps. 119:26, KR 92) ja tällä hetkellä kuljen.

Ennen kaikkea jälleen opettelen luottamaan siihen ihmeelliseen Psalmin sanaan, jossa Herra lupaa: ”Minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus (Ps.91:15, KR 38. Oli minulla millaista ja mistä tahansa johtuvaa pahaa oloa, niin tartun tähän lupaukseen ja koetan tyytyä siihen. Lupaus Herran läsnäolosta riittää aina ja kaikissa olosuhteissa. Ja kuitenkaan se ei millään tahdo riittää. Liian usein huomaan vaativani Herran tunnettavaa tai vaikuttavaa läsnäoloa. En tyydy pelkkään hänen lupaukseensa.Tiedän, ettei minulla ole oikeutta vaatia häntä muuttamaan olosuhteitani oman nmieleni mukaiseksi eikä odottaa hänen ilmaisevan itsensä tahtomallani tavalla. Minulle riittäköön se, että hän on se, joka on ja että hän on tässä ja nyt kanssani, näkee ja tietää kaiken.

Juuri tämän oivaltaminen rohkaisi lopulta Jobiakin: ”Nyt minä ymmärrän, että kaikki on sinun vallassasi eikä mikään suunnitelmasi ole mahdoton sinun toteuttaa” (Job. 42:2). Rohkaiskoon tämä tieto Herran kaikkivaltiudesta ja voimasta minuakin niin, että vaivoistani ja ahdistuksistani huolimatta täytän joka päivä uskollisesti lähimmät velvollisuuteni.

Olavi Peltola / http://www.evankeliumikoulu.fi/wp-content/uploads/2014/10/AR_2008-2.pdf

Viimeinen muokkaaja, jarrut pvm Su Helmi 26, 2017 5:54 am, muokattu 1 kertaa

jarrut

Viestien lukumäärä : 1207

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: ”Minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus”

Viesti  jarrut lähetetty Ke Loka 14, 2015 3:25 am

Kuinka vaikeaa onkaan ahdistusten kohdatessa luottaa Jumalan lupauksiin.
Aina pitäisi olla hyvänolon tunne, kun sitä ei ole, jaksanko luottaa siihen, että olen silloinkin Jumalan yhtä
Rakas lapsi kuin hyvinä päivinä? Enkö luotakaan, että hänen Sanansa lupaukset ovat totta, että hän on luonani,
aina, eikä koskaan jätä? On helppoa jäädä valituskuoppaan ja itsesääliin.

Usko ei ole tunne. Usko on lujaa luottamusta ja ojentautumista sen mukaan,
vaikka miltään ei tunnu eikä mitään näy!

Muista,että Jumalan Sanan lupaukset juuri  vaikeina
hetkinä ovat suuremmat kuin tunteemme.
Tunteet menevät ja tulevat, Jumalan  SANA pysyy ikuisesti.

jarrut

Viestien lukumäärä : 1207

Takaisin alkuun Siirry alas

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa