Vapaasana
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
Maaliskuu 2017
MaTiKeToPeLaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Kalenteri Kalenteri

Yhteistyökumppanit

”Heittäydy arkailematta minun huomaani”

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas

Viesti  jarrut lähetetty Su Marras 01, 2015 9:55 am

(2 Mooses  34:5 Niin Herra astui alas pilvessä, ja Mooses asettui
siellä hänen läheisyyteensä ja huusi Herran nimeä./jarrut/)

Minä tiedän, missä sinä asut (Ilm. 2:13). Mikään ei ole salattua Jumalan silmiltä. ”Maan  matosen” hän  näkee, lintujen lentoa hän seuraa,  suokukkasia  kaukana saloseuduilla hän hoivaa ja kalaparvien tiet merellä hän tuntee. Niin  synkkää  pimeyttä  ei  ole, etteikö hänen katseensa tunkeutuisi sen läpi. Kukaan ei ole niin unohdettu, ettei olisi hänen tiedossaan. Hän tietää, missä sinä asut. Kun ajattelet tätä asiaa, vakavat mietteet tulevat mieleesi.

Hänen katseensa on siis  lävistänyt  sinut.  Hänelle  ei  kannata tekeytyä sen paremmaksi kuin on. Kun  meistä  on  kysymys,  on  kaikki alastonta ja paljasta hänen edessään. Ajatusmaailmasi kaikkine  kirjavuuksineen  ei ole salaisuus hänelle. Sanasi ja tekosi hän tuntee. Syyt hän ymmärtää. Ulkokuori ei ole ratkaiseva hänelle. Ei ole ihme, vaikka tuollaisella hetkellä  yhtyisit psalmintekijän sanoihin:

”Jos sinä, Herra, pidät mielessäsi synnit, Herra, kuka silloin kestää?”Hän ymmärtää myös, että kaipaat häntä ja rauhaa ja haluat iloita turvallisuudesta. Se kaipuu on lähtöisin juuri hänestä. Ja nyt hän  tietää,  missä  asut.  Hän  tulee  noutamaan  sinut luokseen.  Hän  kaipaa  sinua enemmän  kuin  sinä  häntä.  Hän  kaipaa sinua antaakseen sinulle kaikki sinun syntisi anteeksi ja antaakseen sinulle rauhan, jonka  hän  verellään  sinulle  lunasti.

Hän haluaa antaa sinulle lapsen oikeuden astua Jumalan armoistuimen eteen. Rakas –ota siitä oikeudesta vaarin. Hän,  joka  tietää  missä  asut,  ei  ole unohtanut sinua. Juuri sinun luoksesi hän tulee.  Hän  tietää,  että  olet  yksinäinen  ja väsynyt, hän tietää, ettei sinuun enää ole niinkään helppoa pitää ajatuksiasi koossa. Hän tietää kaiken sinun raskaitten ajatustesi aiheuttamasta paineesta. Nyt hän haluaa sanoa sinulle: Heittäydy  rauhassa  ja  arkailematta  minun  huomaani. Minä en hylkää sinua, vaan pysyn sinun luonasi. Muista vain, että minulle ei mikään ole mahdotonta.

Hans  Edvard  Wisløff  (1902-1969).
Norjalainen evankeliumin  julistaja, pappi
ja  kirjailija.  Kuoli  67 vuotiaana palveltu-
aan piispana 10 vuotta. Sitä ennen hän oli
ollut  Norjan Sisälähetysseuran  pääsihtee-
rinä 10 vuotta.
Ote  kirjasta  Päivän  matka,  Kirjapaja,
1996

Numero 3/2014 Armo riittää

jarrut

Viestien lukumäärä : 1200

Takaisin alkuun Siirry alas