Vapaasana

Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Länsirannikon Pappa ihmeissään
OIKEIN !      EmptyTänään kello 8:40 pm kirjoittaja Morosus

» Jeesus ei pilkannut Pihtiputaan mummoa
OIKEIN !      EmptyTänään kello 5:33 pm kirjoittaja Rea Aalto

» Kristityt ja salainen tieto
OIKEIN !      EmptyEilen kello 4:05 pm kirjoittaja helluntailainen_

» Totuus ja valhe
OIKEIN !      EmptyKe Heinä 21, 2021 11:45 am kirjoittaja helluntailainen_

» SaulusMedia /Hallitukset manipuloivat kansalaisiaan pelkäämään Covidia
OIKEIN !      EmptySu Heinä 18, 2021 2:23 pm kirjoittaja uskon

» Jeesuksen pilkkaaja ristillä
OIKEIN !      EmptySu Heinä 18, 2021 7:31 am kirjoittaja Hellevi

» Tiesitkö että rokotetut osallistuvat ihmiskokeeseen!
OIKEIN !      EmptyTo Heinä 15, 2021 6:55 am kirjoittaja arkikalusto

» Sirutettu kansa
OIKEIN !      EmptyTo Heinä 15, 2021 6:12 am kirjoittaja arkikalusto

» Mihin meitä NYT totutetaan?
OIKEIN !      EmptyKe Heinä 14, 2021 4:46 pm kirjoittaja helluntailainen_

Heinäkuu 2021
MaTiKeToPeLaSu
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Kalenteri Kalenteri

Yhteistyökumppanit

OIKEIN !

Siirry alas

OIKEIN !      Empty OIKEIN !

Viesti kirjoittaja Stiina Pe Huhti 03, 2020 3:19 pm

"KIRJOITTANUT

EERO JUNKKAALA Seurakuntalainen.fi

Viruspandemian jatkuessa kristityt ovat alkaneet pohtia, mitä tästä olisi Raamatun valossa ajateltava. Kertooko Ilmestyskirja tai jokin muu raamatunkohta juuri tästä kriisistä?

Oikea vastaus on: ei kerro. Kuten ei ole kertonut mustasta surmasta eikä sarsistakaan, ei myöskään maailmansodista eikä tsunameista eikä Islannin tulivuoren purkauksista. Tai oikeastaan se on kertonut näistä kaikista. Sillä jokainen kriisi on Jumalan puhuttelua ihmiskunnalle, eikä yksikään niistä ole tullut Jumalan sallimatta. ”Ovathan kaikki kansat kuin pisara ammennusastiassa” ja ”minä yksin olen Herra, minä joka luon valon ja luon pimeyden ja tuotan yhtä lailla onnen ja onnettomuuden. Minä olen Herra. Kaiken tämän minä teen.” (Jes. 40:15; 45:7).

Ilmestyskirjaa on luettu aina ahdingon aikana ja silloin sitä on luettu oikein. Sen pääsanoma on, että kun tässä maailmassa ajat ovat vaikeat, Jumalalla on koko ajan homma hanskassa. Vaikka paha riehuu, se ei kuitenkaan tee mitään, mitä sen ei anneta tehdä. Jumalan sallimatta ei hiuskarvakaan putoa.

Mitä Raamatusta nyt pitäisi lukea? Sieltä löytyy paljon hyviä rohkaisun ja lohdutuksen sanoja. Voisit avata vaikka tällaiset kohdat: Ps. 91 ja Matt. 6:25-35. Jumala ei anna omilleen takeita, että virus ei kosketa heitä, mutta hän antaa takeet siitä, että vaikeimmassakin ahdingossa hän on kanssamme. Epidemia ei ole rangaistus kenenkään synneistä, mutta se on Jumalan kutsu kaikille kääntyä hänen puoleensa.

Olen ajatellut tässä yhteydessä luomiskertomusta. Alkuperäisellä tekstillä on kaksi kontekstia. Se on syntynyt maailmassa, jossa vallitsi sumerilainen monijumalainen kulttuuri. Se julisti epäajanmukaisesti yhtä ainoaa elävää Jumalaa. Tälle samalle on tilausta edelleen tänään maailman uskonnollisen sekamelskan keskellä. Sen lopullinen tekstimuoto lienee syntynyt pakkosiirtolaisuuden aikana. Tuolloin se ”löydettiin uudelleen”. Sen sanoma oli järisyttävä: vaikka Juudan kansa oli menettänyt kaiken ja joutunut historiansa kovimpaan kriisiin, sen Jumala oli kuitenkin koko maailman Luoja, kaikkivaltias ja hyvä. Pakkosiirtolaisuus kääntyikin lopulta suureksi siunaukseksi, sillä juuri tuona aikana alettiin koota Vanhan testamentin kirjoituksia. Jumala on erikoistunut kääntämään pahan hyväksi.

Profeetta Jeremia kirjoittaa pakkosirtolaisille, että näiden tulisi toimia sen kaupungin parhaaksi, jonne Jumala on heidät siirtänyt. Hän jatkaa: ”Minulla on omat suunnitelmani teitä varten, sanoo Herra. Minun ajatukseni ovat rauhan, eivätkä tuhon ajatuksia: minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.” (Jer. 29:7, 11). Tämä muistuttaa meitä siitä, että meidän tulee toimia mahdollisimman viisaasti ja maltillisesti nykyisenä poikkeuksellisena aikana. On siis pestävä käsiä ja vältettävä lähikontakteja toisiin ihmisiin. Näin toimimme oman kaupunkimme ja maamme parhaaksi.

Mitä Jumala tällä puhuttelulla haluaa sanoa? En tiedä, mutta uskon, että hänellä on meille asiaa. Jos ihmiset vähänkin enemmän etsiytyvät rukoilemaan ja tarttumaan Raamattuun tai hengellisiin kirjoihin, jotain hyvää on jo tapahtunut. Saamme myös muistutuksen elämän katoavaisuudesta. Tämä aika puhuttelee myös sillä, kuinka koko ihmiskunta on täysin ennen kuulumattomalla tavalla samassa veneessä. Se kutsuu meitä kristittyjä palvelemaan ja rakastamaan muita."

Stiina

Viestien lukumäärä : 1329

Takaisin alkuun Siirry alas

OIKEIN !      Empty Vs: OIKEIN !

Viesti kirjoittaja Rea Aalto Pe Huhti 03, 2020 5:02 pm

Luin tekstin Eero Junkkaala ja vastaan:

Huomaan että Eero Junkkaala ei ole perehtynyt Ilmestyskirjan sanomaan eikä hänellä siksi ole armoitusta eikä viisautta siitä, missä ajassa elämme!
Kaikille ei Jumala anna armoitustaan eikä avaa ymmärrystä omaan Sanaansa, se on vain todettava!

Ilmestyskirjassa on kerrottu kaikki mitä nyt olemme elämässä näkemässä ja kokemassa ja se on vain esimakua sille,mitä tulemme näkemään.

Nyt olisi jokaisen uskovan syytä lukea rukoillen Raamattua, että Jumala Sanansa kautta saisi meitä itse lohduttaa rohkaista ja kehoittaa sillä Jeesus Kristus ei ketään peloittele eikä saata murheelliseksi näillä totuuksilla, mitkä Ilmestyskirja kertoo, Jeesus Kristus on itse ne näyt antanut !

Rea Aalto

Viestien lukumäärä : 436
Ikä : 71

Viesti kirjoittaja Morosus Pe Huhti 03, 2020 7:26 pm

Eero on kääntänyt asiassa kuin asiassa takkinsa. Useaan kertaan.
Esintyy Raamatullisena, mutta libilaariksi tunnistan.

Morosus

Viestien lukumäärä : 114

Viesti kirjoittaja Rea Aalto La Huhti 04, 2020 2:20 am

@Morosus kirjoitti:Eero on kääntänyt asiassa kuin asiassa takkinsa. Useaan kertaan.
Esintyy Raamatullisena, mutta libilaariksi tunnistan.

Minulle Eero Junkkaala on aivan tuntematon puhuja tähän asti.

Rea Aalto

OIKEIN !      Empty Kommentti!

Viesti kirjoittaja Stiina La Huhti 04, 2020 9:26 am

Eivät Eero ja veljensä Timo tietenkään mitään täydellisiä ole. (Kuka on! Morosus!) Liberaalius heillä ei ole minulle pahaksi, vaan tervettä. Ovat aina olleet virheineen päivineen tarpeellisia ja mielestäni, rehellisiä itseään korottamattomia, luterilaisia uskovia, vaikka älymystöä. I love you Kuuntelen heitä säännöllisesti mielelläni. Samoin tykkään entisestä nunnasta Riitta Lemmetyinen. (SRO)
(Luterilaisena en kestä Paavolaa (soolo hellari) ja olen varovainen mm. Vuolannon ja Niemisen kanssa, vaikka luterilaisia, mutta karismaattisia.) I love you

Stiina

Viestien lukumäärä : 1329

Viesti kirjoittaja Morosus La Huhti 04, 2020 9:46 pm

Kukaan ei ole täydellinen.
Opettajalta kuitenkin vaaditaan hieman enemmän Sanan mukaan.

Eerolla on vankka Raamatun tuntemus ja kyky opettaa.
Kuitenkin liberaalisoitunut, vaikka tuntee mitä Sana opettaa.
Kehottanut / vedonnut herätyskristittyjä kompromissien tielle, kun ovat jääneet pois Lut. kirkon toiminnasta  kirkon väärien valintojen takia.
Oman tuntonsa mukaan he ovat jääneet; sen mukaan mitä Sanasta ovat ymmärtäneet.
Eero on yhtälailla flirttaillut karismaattisuuden kanssa (mm. yhteinen kirja Pirkko Jalovaaran kanssa).
On vähän kuin Väyrynen politiikassa. Takki sinne päin mistä parhaiten tuulee.

Jumalan lapset joutuvat usein kulkemaan vasten myrsky säätä.
Silloin he joutuvat rukoillen turvaamaan yksin Kristus kallioon.

Morosus

Viestien lukumäärä : 114

Viesti kirjoittaja Rea Aalto Su Huhti 05, 2020 5:14 am

"KIRJOITTANUT

EERO JUNKKAALA Seurakuntalainen.fi

Viruspandemian jatkuessa kristityt ovat alkaneet pohtia, mitä tästä olisi Raamatun valossa ajateltava. Kertooko Ilmestyskirja tai jokin muu raamatunkohta juuri tästä kriisistä?

Oikea vastaus on: ei kerro. Kuten ei ole kertonut mustasta surmasta eikä sarsistakaan, ei myöskään maailmansodista eikä tsunameista eikä Islannin tulivuoren purkauksista. Tai oikeastaan se on kertonut näistä kaikista. Sillä jokainen kriisi on Jumalan puhuttelua ihmiskunnalle, eikä yksikään niistä ole tullut Jumalan sallimatta. ”Ovathan kaikki kansat kuin pisara ammennusastiassa” ja ”minä yksin olen Herra, minä joka luon valon ja luon pimeyden ja tuotan yhtä lailla onnen ja onnettomuuden. Minä olen Herra. Kaiken tämän minä teen.” (Jes. 40:15; 45:7).

--------------------------------------------------

Mitäs Eero Junkkaala tuossa sanookaan:  Raamattu EI kerro!
Mutta minun Raamattuni kertoo! Mitä Raamattua Junkkaala lukee?Itsensä kirjoittamaako?

Ilmestyskirja nimenomaan puhuu antikristuksesta ja sen toiminnasta!
Antikristuksen henki on jo kauan sitten tullut kirkkoihin ja seurakuntiin sisälle, opettamaan!!
Antikristuksen henki on maailmassa opettamassa ja määräämässä!

Jumala itse sallii sen tehdä tekojaan ja kristittyjä koetellaan, olemmeko Jeesuksen seuraajia vai seuraammmeko epäjumalia ja menemme antikristuksen valheiden ansoihin!

Olkoon sitten kiinalaisten tai illuminaattien lähettämä koronaviirus, se on kuitenkin antikristuksen hengen lähettämä. Ja koronaviirus on kerrottu ilmestyskirjassa tällä tavoin!

Ps Petri Paavola ei ole helluntailainen, eikä Jouko Nieminen, itse en kuuntele helluntailaisten opetuksia, koska helluntaiherätys on harhaoppinen seurakunta!

Rea Aalto

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa