Vapaasana

Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
Kesäkuu 2021
MaTiKeToPeLaSu
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

Kalenteri Kalenteri

Yhteistyökumppanit

Viimeinen Sana!

Siirry alas

Viimeinen Sana! Empty Viimeinen Sana!

Viesti kirjoittaja Stiina To Heinä 23, 2020 10:10 pm

(Tämä ei ahdista.)

ARMO RIITTÄÄ -lehdestä

”Kaikki se rakkaus ja hyväksyntä, jonka Jumala olisi antanut sinulle palkaksi täydellisestä kuuliaisuudestasi, kuuluu sinulle sillä perusteella, että Kristus oli täydellisesti kuuliainen. Ne, jotka panevat sivuun Kristuksen kärsimän syntiemme rangaistuksen, tuhoavat myös opin jumalattoman vanhurskauttamisesta yksin uskon
kautta. Sillä sovitusopissa ja vanhurskauttamisopissa on yhteinen tekijä, jonka johdosta toisen kieltäminen tuhoaa toisenkin.

Nykyaikainen hengellinen ajattelu ei ole mitään muuta kuin yritys tuoda takaisin lain noudattamiseen perustuva pelastus. Meidän taistelumme on sama kuin minkä Luther kävi. Jos menet tämän taistelun perussyyhyn ja juureen, niin näet, että kysymys on armon ottamisesta pois ja ihmisten ansioiden tuomisesta armon tilalle. Jumalan armollinen anteeksiantamus siirretään syrjään ja ihmisteoista tehdään kaikki kaikessa. J

okaisesta ihmisestä tulee pelastaja itselleen ja Jumalan sovitustyö huuhdotaan pois hurskaana petoksena.
Minä en likaa suutani niillä arvottomilla lauseilla joilla Herramme Jeesuksen Kristuksen sijaiskärsimystä on halveksittu. Mutta on sydäntä särkevää huomata, kuinka ihmiset, joita kunnioitamme, sietävät näitä häväistyksiä.

Minulla täytyy olla vanhurskaus ja vanhurskauteni täytyy olla täydellistä ja jumalallista. Mutta omin voimin en pysty sitä aikaan saamaan. Minä löydän sen Kristuksessa. Minä luen Raamatusta, että hänen vanhurskautensa on uskon kautta minun. Uskomalla otan vastaan hänen vanhurskautensa. Omatuntoni sanoo, että minun täytyy korvata pyhälle Jumalalle kaikki se, mitä olen tehnyt vastoin hänen lakiaan.

Mutta en löydä mitään, millä korvaisin Jumalalle rikkomukseni – ennen kuin katson Jeesukseen Kristukseen.”

Charles H. Spurgeon (1834–1892)
(Suom. POM)
Löydän avun kun näen
Kristuksen lahjan minulle
5. vsk
Vanhaa ja uutta armon valtakunnasta

-----
Paavali:
"SILLÄ MINÄ OLIN PÄÄTTÄNYT OLLA TEIDÄN TYKÖNÄNNE TUNTEMATTA mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja Hänet ristiinnaulittuna."
( 1 Kor. 2:2 )
---
"Yksin meidän edestämme ristiinnaulittu, kärsinyt ja kuollut, ylösnoussut Herramme ja Vapahtajamme Jeesus Kristus riittää meille. Lisää Häneen jotain, jäljelle ei jää mitään.
Ota Hänestä pois jotain, sama lopputulos - jäljelle ei jää mitään."  Saviseutulainen (Suomi 24, Uskonnot ja uskomukset,tammik. 2020)

Stiina

Viestien lukumäärä : 1329

jarrut and Stiina like this post

Takaisin alkuun Siirry alas

Viimeinen Sana! Empty Lisäys!

Viesti kirjoittaja Stiina Pe Heinä 24, 2020 2:15 pm

Saviseutulainen (Tämä hyvä kirjoitus oli pudonnut pois jostain syystä)

"Paavali on erinomainen esimerkki siitä, mitä merkitsee Kristuksen salaisuudesta eläminen. Vaivalloinen ja ylivoimaiseksi osoittautunut lain tie, jolle ihminen luonnostaan pyrkii, vaihtui aivan toiseksi:
”Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.” ( Room. 10:4 )

Entinen Kristuksen vihamies ja seurakunnan vainooja arvioi asioita uudelta kannalta: ”Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi. Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana – että voittaisin omakseni Kristuksen.” ( Fil. 3:7-8 ).

Paavalille on elämä Kristus ( Fil. l:21 ).
Kokonaista 164 kertaa toistuu hänen kirjeissään Kristus-yhteyttä ilmaiseva (kreikankielinen) termi ”einai en Khris-tuu”. Paavali on hulluuteen saakka yhden asian mies, Kristus-mysteerin valtaama.

Kaikkea hän tarkastelee ja arvioi tästä näkökohdasta käsin. Hän ei halua kerskata muusta kuin Jeesuksen Kristuksen rististä, ( Gal. 6:14. Vrt. 1. Kor. 1:30-31 ).

Hän asettaa seurakuntalaisilleen tavoitteeksi oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä ( Ef. 3:18-19 ). Kaikessa, mitä hän ajattelee, puhuu ja toimii, on perustavana motiivina pyrkimys toteuttaa Kristuksen tahtoa.

Raamattu on mitä rikassisältöisin kirja, jonka ydinsanomaan ja oikeaan ymmärtämiseen päästään käsiksi vain yhdestä lähtökohdasta, josta sitten avautuukin koko Pyhä Kirja. Solus Christus, yksin Kristus – siinä Raamatun salaisuus, joka on niin yksinkertainen, että moni juuri sen tähden kulkee sen sivu.

Luonnollinen ihminen kaipaa uskonnossa aina jotakin ihmeellistä ja monivivahteista, ja erityisesti hän odottaa sellaista pelastusjärjestelmää, jossa hänelle itselleen jää ainakin pieni osuus. Siitä syystä häntä ei ollenkaan miellytä se ajatus, että Kristukseen ja hänen työhönsä keskittyy kaikki meidän pelastumisessamme.

Tästäkin syystä on koko kristinuskon historia taistelua pelastustiestä ja Kristuksen ainutlaatuisesta asemasta. Kristus-salaisuus on niin kätketty, että kokonaiset kirkot ja aikakaudet ovat saattaneet elää niin, että tämä kaiken keskus on ollut syrjäytettynä. Hengellisesti pimeinäkin aikoina on kuitenkin aina ollut yksilöitä, jotka ovat löytäneet kaiken toisarvoisen keskeltä yksinkertaisen sanoman Kristuksesta.

Heihin nähden pitää paikkansa Jeesuksen sana, jonka mukaan Taivaallinen Isä on salannut asiansa viisailta ja ymmärtäväisiltä, mutta ilmoittanut ne lapsenmielisille ( Matt. 11:25 ). Voisimme sanoa lyhyesti Raamatun salaisuuden: meitä ei pelasta kristillisyys, vaan Kristus.

( Lähde: Olavi Tarvainen - Salattu Jumala, 1955. S. 65-66. )"

Stiina

Viestien lukumäärä : 1329

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa