Vapaasana

Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Länsirannikon Pappa ihmeissään
Päivän sanat v. 2021    (2.1.) - Sivu 6 EmptyTänään kello 8:40 pm kirjoittaja Morosus

» Jeesus ei pilkannut Pihtiputaan mummoa
Päivän sanat v. 2021    (2.1.) - Sivu 6 EmptyTänään kello 5:33 pm kirjoittaja Rea Aalto

» Kristityt ja salainen tieto
Päivän sanat v. 2021    (2.1.) - Sivu 6 EmptyEilen kello 4:05 pm kirjoittaja helluntailainen_

» Totuus ja valhe
Päivän sanat v. 2021    (2.1.) - Sivu 6 EmptyKe Heinä 21, 2021 11:45 am kirjoittaja helluntailainen_

» SaulusMedia /Hallitukset manipuloivat kansalaisiaan pelkäämään Covidia
Päivän sanat v. 2021    (2.1.) - Sivu 6 EmptySu Heinä 18, 2021 2:23 pm kirjoittaja uskon

» Jeesuksen pilkkaaja ristillä
Päivän sanat v. 2021    (2.1.) - Sivu 6 EmptySu Heinä 18, 2021 7:31 am kirjoittaja Hellevi

» Tiesitkö että rokotetut osallistuvat ihmiskokeeseen!
Päivän sanat v. 2021    (2.1.) - Sivu 6 EmptyTo Heinä 15, 2021 6:55 am kirjoittaja arkikalusto

» Sirutettu kansa
Päivän sanat v. 2021    (2.1.) - Sivu 6 EmptyTo Heinä 15, 2021 6:12 am kirjoittaja arkikalusto

» Mihin meitä NYT totutetaan?
Päivän sanat v. 2021    (2.1.) - Sivu 6 EmptyKe Heinä 14, 2021 4:46 pm kirjoittaja helluntailainen_

Heinäkuu 2021
MaTiKeToPeLaSu
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Kalenteri Kalenteri

Yhteistyökumppanit

Päivän sanat v. 2021 (2.1.)

Sivu 6 / 6 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6

Siirry alas

Päivän sanat v. 2021    (2.1.) - Sivu 6 Empty 28.4.2021

Viesti kirjoittaja Stiina Ke Huhti 28, 2021 11:53 am

Me olemme tehneet väärin, me olemme tehneet syntiä, olemme rikkoneet sinua vastaan, kapinoineet ja poikenneet sinun käskyistäsi ja laeistasi. Dan. 9:5.

Lain julistamiseen liittyy mielikuva saarnaajan vihaisesta sormen heristelystä. Oikea lainjulistaja julistaa lakia kuitenkin kyyneleet silmissä, sanan kulkiessa ensin oman sydämen läpi. Vanhan testamentin profeetat puhuivat kansansa synneistä ”meidän synteinä” lukien itsensä kansan joukkoon. Lain haavoittamaa Pyhä Henki lohduttaa osoittamalla Kristusta. Evankelinen isä Heino Pätiälä opetti: ”Ei ole saarnassa neuvottava ihmisiä odottamaan Pyhää Henkeä, vaan sanaa on saarnattava niin, että kuulijat siitä saavat Hengen lahjan. Kun sinulle julistetaan kaikki syntisi anteeksiannetuiksi Jumalan Pojan veressä, niin siitä saat sekä Pyhän Hengen että uskon, jos et jää evankeliumin vastustajaksi.” Kun julistuksen ytimeen liitetään vielä sakramentit, löydetään vastaus siihenkin kysymykseen, missä on se ristin juuri, johon meitä usein kehotetaan saapumaan.

Teksti on Juha Vähäsarjan hartauskirjasta Joka päivä lapsen lailla.

Stiina

Viestien lukumäärä : 1329

Stiina and Hellevi like this post

Takaisin alkuun Siirry alas

Päivän sanat v. 2021    (2.1.) - Sivu 6 Empty 29.4.2021

Viesti kirjoittaja Stiina To Huhti 29, 2021 9:09 am

Hän rohkaisee meitä kaikissa ahdingoissamme, niin että me häneltä saamamme lohdutuksen voimalla jaksamme lohduttaa muita ahdingossa olevia. Niin kuin Kristuksen kärsimykset ovat tulleet runsaina meidän osaksemme, samoin on Kristus tuonut meille runsaasti lohdutusta. 2. Kor. 1:4–5.

Nuori ruotsalainen pappi oli kuuntelemassa tunnettua maallikkosaarnaajaa C. O. Roseniusta. Rosenius oli sanonut, että kristityn ristinkoulussa on neljä luokkaa. Ensimmäisellä hän oppii: Minun täytyy kärsiä. Toisella: Minä tahdon kärsiä. Kolmannella: Minä voin kärsiä. Ja neljännellä: Minä saan kärsiä. Neljäsluokkalaisia en ole monta tavannut ja taidan itse olla vielä vaihtelevasti niillä ensimmäisillä luokilla. Välillä taidan jäädä luokallekin. Mutta perusajatus on tärkeä: Vain suostumalla Jumalan tiehen voi löytää sille kätketyn siunauksen. Jesajan kirjassa Jumala lupaa: ”Minä annan sinulle aarteet pimeistä piiloistaan ja kalleudet kätköistään, jotta oppisit tietämään, että se, joka sinua nimeltä kutsuu, olen minä, Herra, Israelin Jumala” (Jes. 45:3).

Stiina

Päivän sanat v. 2021    (2.1.) - Sivu 6 Empty 30.4.2021

Viesti kirjoittaja Stiina Pe Huhti 30, 2021 8:48 am

Kunpa joku punnitsisi minun ahdistukseni, panisi kaikki minun vaivani vaakakuppiin! Ne painavat enemmän kuin meren hiekka. Job 6:2–3.

Runebergin virressä 609 kuvataan ristin tarkoitusta: ”En kantaja ristin mä ainoa lie, / en viimeinen myöskään maan päällä. / Vaan Jeesuksen luo tämä ristini vie, / hän kantoi sen synnittä täällä”, ja jatketaan: ”Sun ristisi rinnalla Jeesukseni, / mun ristini paljon ei paina. / Kun suot minun katsella kasvojasi, / niin virvoitat sieluni aina. / Ei hätää nyt voi olla mulla.” Ristin syvin, käsittämättömin, salatuin ja ihmeellisin tarkoitus on kiinnittää katseemme ja sydämemme Jeesukseen ja sitoa meidät lujasti häneen. Siksi meillä ei ole oikeasti hätää vaikeimmassakaan paikassa. Hätää ei ole, koska meidät ja meidän ristimme kannettiin Golgatalle ja tapahtui ihme: Jumalan viha leppyi, synti sovitettiin ja armo asuu nyt Isän sydämessä jokaista ristin kantajaa kohtaan. Siksi kristitty saattaa kokea ristinsä ajoittain jopa kevyenä, vaikkei siihen näyttäisi olevan mitään syytä.

Stiina

Päivän sanat v. 2021    (2.1.) - Sivu 6 Empty 1.5.2021

Viesti kirjoittaja Stiina La Toukokuu 01, 2021 9:17 am

Rukoilkaa te siis näin: – Isä meidän, joka olet taivaissa! Matt. 6:9.

Rukouksien rukous on Isä meidän. Siinä uskova ihminen saa parhaiten sanoitetuksi sydämensä tunnot. Mitään muuta rukousta ei tosin rukoilla yhtä ajattelemattomasti kuin tätä. Siksi Isä meidän -rukousta on sanottu marttyyriksi rukousten joukossa. Sitä hoetaan ulkoa kuin koulun ulkoläksyä ajattelematta lainkaan sisältöä. Martti Luther sanoi Isä meidän -rukouksesta: ”Tähän rukoukseen liittyy suurenmoinen todistus siitä, että Jumala kuulee meitä erityisen mielellään. Siksi maailmasta ei voi löytää jalompaa rukousta emmekä vaihtaisi sitä mihinkään maalliseen rikkauteen.” Ja hän lisää: ”Vielä tänä päivänä minä imen isämeitää kuin lapsi – juon ja syön sitä kuin vanha ihminen enkä saa siitä kyllikseni”. Isä meidän -rukous sisältää elämämme kaikki tarpeet. Emme siis voi lakata rukoilemasta sitä ennen taivasta! I love you

Stiina

Päivän sanat v. 2021    (2.1.) - Sivu 6 Empty 2.5.2021

Viesti kirjoittaja Stiina Su Toukokuu 02, 2021 2:21 pm

He saavat syntinsä anteeksi, kun uskovat minuun, ja heillä on oleva paikkansa niiden joukossa, jotka Jumala on pyhittänyt. Apt. 26:18.

Synnit saa anteeksi turvautumalla Jeesukseen. Anteeksiantamus johtaa armosta elämiseen, joka on aivan muuta kuin omien tekojen ihastelua uskon tiellä. Koska armo perustuu Jumalan suuriin tekoihin, on sen kivijalka murtumaton. Se kestää myös meidän heikkoutemme painon. Erkki Leminen vertasi linnunpelätintä ja saarnamiestä: ”Repaleisia molemmat / suorina seisovat paikallaan / kun on ryysyjen sisällä risti.” Risti kantaa meitä, me emme kanna ristiä. Siitä uskon lepo. Olkoot vaatteet repaleiset, olkoon elämä koettelevaa, olkoot ihmisten odotukset mahdottomia, me emme niihin kaadu, kun on ryysyjen sisällä risti. Se kantaa kaiken läpi ja pitää pystyssä. Risti laitettiin ryysyjen sisälle jo silloin, kun meidät kastettiin Jeesuksen omiksi. Kun uskossa turvaamme Jeesukseen, pitää risti kyllä meidät pystyssä. I love you

Stiina

Päivän sanat v. 2021    (2.1.) - Sivu 6 Empty 3.5.2021

Viesti kirjoittaja Stiina Ma Toukokuu 03, 2021 8:49 am

Sinä, jonka käteen minä tartuin, jonka minä toin maan ääristä ja kutsuin kaukaisimmista kolkista, jolle minä sanoin: ”Sinä olet palvelijani, minä olen sinut valinnut, en sinua väheksynyt” – älä pelkää, minä olen sinun kanssasi! Älä arkana pälyile ympärillesi – minä olen sinun Jumalasi. Minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vakaalla, lujalla kädelläni. Jes. 41:9–10.

Kokenut lähetystyöntekijä palasi katsomasta entistä kotiaan ja monivuotista palveluspaikkaansa – omaa elämäntyötään. Kyyneleet silmissä hän kertoi, kuinka kaikki oli ollut raunioina. Kotimaahan paluusta oli vain joitain vuosia, ja sinä aikana kaikki vaivalla rakennettu oli sirpaleina. Sairaala ryöstetty, ihmiset kaikonneet. Elämäntyö voi näyttää menevän hukkaan, sairaalat raunioitua. Ihmiset voivat jättää, terveys pettää, näkyvät työn jäljet muuttua näkymättömiksi tai olla sitä aina. Näillä ei lopulta ole merkitystä, jos pidämme Jumalan sanasta kiinni emmekä kiellä Jeesuksen nimeä. Silloin me pysymme oksastettuina runkoon, Kristukseen, jolta kaikki elämä tulee. Taivaassa saamme vielä ihmetellä sitäkin, mitä emme nyt kykene näkemään: työmme hedelmä, joka on vielä salattu, ettemme näkemällä ylpistyisi.

Stiina

Stiina likes this post

Päivän sanat v. 2021    (2.1.) - Sivu 6 Empty Vs: Päivän sanat v. 2021 (2.1.)

Viesti kirjoittaja Admin Ma Toukokuu 03, 2021 1:04 pm

Sananlaskut

18:6 Tyhmän huulet tuovat mukanaan riidan, ja hänen suunsa kutsuu lyöntejä.

18:7 Oma suu on tyhmälle turmioksi ja omat huulet ansaksi hänelle itselleen.

18:8 Panettelijan puheet ovat kuin herkkupalat ja painuvat sisusten kammioihin asti.

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 127
Ikä : 71

https://vapaasana.swedishforum.net

Päivän sanat v. 2021    (2.1.) - Sivu 6 Empty Vs: Päivän sanat v. 2021 (2.1.)

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 6 / 6 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa