Vapaasana

Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Ukraina ihmiskunnan ansaitsema kohtalo
Päivän Sana EmptyTänään kello 9:40 am kirjoittaja arkikalusto

» Onko vastuu oikeushenkilöillä vai minulla / sinulla yksilönä?
Päivän Sana EmptyTänään kello 9:34 am kirjoittaja arkikalusto

» Päivän Sana
Päivän Sana EmptyEilen kello 11:45 am kirjoittaja Stiina

» Luterilaisena suosittelen!
Päivän Sana EmptyEilen kello 11:27 am kirjoittaja Stiina

» Matti Pyykkönen : Tehkää parannus
Päivän Sana EmptyTi Marras 29, 2022 12:57 pm kirjoittaja Hellevi Raitosalo

» Artikkelit /Pyhä Henki, kirkko ja karismaattiset liikkeet/ Pyhä Henki – uudistus vai eksytys?
Päivän Sana EmptyTi Marras 29, 2022 12:55 pm kirjoittaja Hellevi Raitosalo

» Matti Pyykkönen : Pyhä Henki ja uudestisyntyminen
Päivän Sana EmptyTi Marras 29, 2022 12:54 pm kirjoittaja Hellevi Raitosalo

» Matti Pyykkönen: Henkilökohtaisesti koettua
Päivän Sana EmptyTi Marras 29, 2022 12:53 pm kirjoittaja Hellevi Raitosalo

» Anna meille johtaja
Päivän Sana EmptyTi Marras 29, 2022 12:42 pm kirjoittaja arkikalusto

Joulukuu 2022
MaTiKeToPeLaSu
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Kalenteri Kalenteri

Päivän Sana

3 posters

Sivu 1 / 4 1, 2, 3, 4  Seuraava

Siirry alas

Päivän Sana Empty Päivän Sana

Viesti kirjoittaja Stiina Ti Syys 13, 2022 12:33 pm

13.9.2020

"Hebr. 10: 5- 18. Sen tähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit; polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt. Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen - kirjakääröön on minusta kirjoitettu tekemään sinun tahtosi, Jumala.” Kun hän ensin sanoo: “Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt”, vaikka niitä lain mukaan uhrataankin, sanoo hän sitten: “Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi.” Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen. Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan Ja kaikki papit seisovat päivä päivältä palvelustaan toimittamassa ja usein uhraamassa, aina samoja uhreja, jotka eivät ikinä voi syntejä poistaa; mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle, ja odottaa nyt vain, kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi. Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään. Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan: “Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan”, sanoo Herra: “Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä”; ja: “heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista.” Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita."

Uskojarukous -sivusto/ 9 x

Stiina

Viestien lukumäärä : 1516

Rea Aalto, Stiina and Hellevi like this post

Takaisin alkuun Siirry alas

Päivän Sana Empty Vs: Päivän Sana

Viesti kirjoittaja Stiina Ke Syys 14, 2022 11:41 am

14.9.2022

"Jos joku silloin sanoo teille: 'Täällä on Messias', tai: 'Messias on tuolla', älkää uskoko... Tämän minä olen teille nyt ennalta ilmoittanut. "Jos siis teille sanotaan: 'Hän on tuolla autiomaassa', älkää lähtekö sinne, tai jos sanotaan: 'Hän on sisällä talossa', älkää uskoko sitä. Sillä niin kuin salama leimahtaa idässä ja valaisee taivaan länteen asti, niin on oleva Ihmisen Pojan tulo."
- Matt. 24:23-27

Stiina

Rea Aalto and Hellevi like this post

Viesti kirjoittaja Stiina To Syys 15, 2022 9:02 am

15.9.22
"Koetelkaa kaikkea ja pitäkää se mikä on hyvää. Pysykää erossa kaikesta pahasta."

1. Tess. 5:21–22

Stiina

Viesti kirjoittaja Stiina Pe Syys 16, 2022 9:50 am

”Jumala on kyllä osoittanut viisautensa, mutta kun maailma ei omassa viisaudessaan oppinut tuntemaan Jumalaa, Jumala katsoi hyväksi julistaa hulluutta ja näin pelastaa ne, jotka uskovat. Juutalaiset vaativat ihmetekoja, ja kreikkalaiset etsivät viisautta. Me sen sijaan julistamme ristiinnaulittua Kristusta. Juutalaiset torjuvat sen herjauksena, ja muiden mielestä se on hulluutta, mutta kutsutuille, niin juutalaisille kuin kreikkalaisillekin, ristiinnaulittu Kristus on Jumalan voima ja Jumalan viisaus.” 1. Kor. 1:21-24

Stiina

Viesti kirjoittaja Stiina La Syys 17, 2022 6:16 pm

1. Kor. 1:26–29
"26 Ajatelkaa, veljet, mitä te olitte, kun teidät kutsuttiin: teissä ei ollut monta ihmisten mielestä viisasta, ei monta vaikutusvaltaista, ei monta jalosukuista. 27 Mikä maailmassa on hulluutta, sen Jumala valitsi saattaakseen viisaat häpeään. Mikä maailmassa on heikkoa, sen Jumala valitsi saattaakseen häpeään sen, mikä on voimakasta. 28 Mikä maailmassa on vähäpätöistä ja halveksittua, mikä ei ole yhtään mitään, sen Jumala valitsi tehdäkseen tyhjäksi sen, mikä on jotakin. 29 Näin ei yksikään ihminen voi ylpeillä Jumalan edessä."

Stiina

Hellevi likes this post

Viesti kirjoittaja Stiina Su Syys 18, 2022 10:26 am

Luukas 17
26
»Niin kuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan päivinä oleva.
27
Ihmiset söivät ja joivat, menivät naimisiin ja naittivat tyttäriään aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin, ja tulva tuli ja tuhosi heidät kaikki.
28
On oleva niin kuin oli Lootin päivinä. Ihmiset söivät ja joivat, ostivat ja myivät, istuttivat ja rakensivat.
29
Mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, taivaasta satoi tulta ja tulikiveä, ja se tuhosi heidät kaikki.
30
»Samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy.

31
Jos sinä päivänä joku on katolla ja hänen tavaransa ovat sisällä talossa, hänen ei pidä mennä alas noutamaan niitä, ja jos joku on pellolla, hänen ei pidä palata kotiin.
32
Muistakaa Lootin vaimoa!
33
Joka yrittää turvata elämänsä, kadottaa sen, mutta joka sen kadottaa, on pelastava sen omakseen.
34
Minä sanon teille: Sinä yönä on kaksi samalla vuoteella: toinen otetaan, toinen jätetään. 35
Kaksi naista on yhdessä jauhamassa: toinen otetaan, toinen jätetään.
[ 36
Kaksi miestä on pellolla: toinen otetaan, toinen jätetään.]»
37
»Missä, Herra?» kysyivät opetuslapset. Hän sanoi: »Missä on haaska, sinne kokoontuvat korppikotkat.»

------------------
( Tätä "toinen otetaan - toinen jätetään" -lausetta on jossain vaiheessa ruvettu uudelleen tulkitsemaan ja puolustamaan sillä "Tempausta", mutta totuudellisesti tässähän verrataan Nooan päiviin, joten ne jotka jätettiin Arkkiin pelastuivat ja ne jotka hukkuivat otettiin (siis pois). Uusi tulkinta on mielestäni eksyttävä ja vaarallinen.)

Stiina

Hellevi likes this post

Päivän Sana Empty 19.9.2022

Viesti kirjoittaja Stiina Ma Syys 19, 2022 9:54 am

Gal. 5
"4 Te, jotka pyritte vanhurskauteen lakia noudattamalla, olette joutuneet eroon Kristuksesta, armon ulkopuolelle. 5 Koska me uskosta olemme saaneet Hengen, odotamme hartaasti, että toivomme toteutuisi ja me saavuttaisimme vanhurskauden. 6 Kristuksessa Jeesuksessa on yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei. Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko. 7 Te etenitte jo hyvää vauhtia. Kuka teidät on pysäyttänyt? Tehän ette enää tottele totuutta. 8 Tämä ei ole lähtöisin ainakaan hänestä, joka teitä kutsuu. 9 Pieni määrä hapatetta hapattaa koko taikinan. 10 Herraan luottaen minä olen varma siitä, että te tulette ajattelemaan samoin kuin minä. Mutta se, joka on hämmentänyt teidän ajatuksenne, tulee saamaan rangaistuksensa, olipa hän kuka tahansa."

Stiina

Päivän Sana Empty 20.9.2022

Viesti kirjoittaja Stiina Ti Syys 20, 2022 12:33 pm

Ei ole kätköä, joka ei paljastuisi, eikä salaisuutta, joka ei tulisi ilmi. Matt. 10:28

(En pystynyt varsinaista ajattelemaani lausetta jostain syystä liittämään tähän. Tämän pystyin ja siis ajattelen, että kuitenkin Tuomiolla ollaan vielä kaikki uskomattomat ja uskovat, vaikka Jumala tietää kaiken, mutta paljon jää täällä selvittämättömiä asioita ja vääryyksiä, joiden täytyy Totuuden tähden tulla ilmi, vaikka se ei ole jakoperuste. Jeesuksen kuolema ja sovitus merkitsee uskomattomillekin, että Totuus kaikesta tulee ilmi. En voi muuta ajatella.
Jos en enää pääse tänne foorumille,on taas jotain tapahtunut, vika ei ole halussani)

Stiina

Hellevi likes this post

Viesti kirjoittaja Hellevi Ke Syys 21, 2022 6:20 am

Gal. 5
"4 Te, jotka pyritte vanhurskauteen lakia noudattamalla, olette joutuneet eroon Kristuksesta, armon ulkopuolelle. ."

Lakia noudattamalla, sääntöjen ja määräysten tottelemista, ja joka paikan höylänä olemista, tätä on  vapaissa suunnissa, varsinkin helluntaikirkoissa on ne omat teesit, jotka ovat 2000 luvunkin puolella seinälle naulittuna. Ne sitoutumissäännöt, yhteisrauhan rakentamista varten, eli yksimielisyyttä rakennettiin/ rakennetaan sääntöjä noudattamalla. Eihän siinä sinänsä mitään pahaa ole, mutta ei se Raamatun oppia ole, vaan ihmisten keksintö, joka ei ketään pelasta, vaan on taakkojen laittamista ihmisten päälle.

Kukaan ei uskaltanut edes noita sääntöjä ottaa puheeksi, vastustamisesta puhumattakaan, ettei vaan joutuisi mustalle listalle ja silmälläpidon alaiseksi.

Jos koko uskon elämä on perustettu ulkoisen ihmisen putsaamiseen ja kiillottamiseen, ei se mitään Raamatullista uskoa edusta, vaan on tekopyhää uskonnollista teatteria. Siitä pitää sanoutua irti, ja niistä pitää uskaltaa puhua, ja lukea Raamatusta, mitä siellä asioista sanotaan.

Hellevi

Viestien lukumäärä : 1424

Stiina likes this post

Päivän Sana Empty 21.9.2022

Viesti kirjoittaja Stiina Ke Syys 21, 2022 11:20 am

"Gal. 6:2–10
2 Kantakaa toistenne taakkoja, niin te toteutatte Kristuksen lain. 3 Joka luulee olevansa jotakin, vaikka ei ole mitään, pettää itseään. 4 Kukin tutkikoon vain omia tekojaan. Silloin hän voi ylpeillä vain siitä, mitä hän itse on, vertaamatta itseään toiseen. 5 Jokaisen on kannettava oma kuormansa. 6 Se, jolle Jumalan sanaa opetetaan, antakoon opettajalleen kaikkea hyvää. 7 Älkää pettäkö itseänne! Jumala ei salli itseään pilkattavan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää. 8 Joka kylvää siemenen itsekkyyden peltoon, korjaa siitä satona tuhon, mutta se, joka kylvää Hengen peltoon, korjaa siitä satona ikuisen elämän. 9 Meidän ei pidä väsyä tekemään hyvää, sillä jos emme hellitä, saamme aikanaan korjata sadon. 10 Kun meillä vielä on aikaa, meidän on siis tehtävä hyvää kaikille, mutta varsinkin niille, joita usko yhdistää meihin."

---------------------------------------

(Muistutan myös hyvistä, lyhyehköistä opetusjaksoista Avaimia Raamattuun SEKL. Tällä viikolla opettaa R. Lappi, kuuntelin juuri Radio Deistä yllättäen, oikein hieno. Heillä on monta tapaa mistä voi kuunnella tarpeeseensa halutessaan, en osaa kuitenkaan näitä asioita neuvoa, minulle täytyy näyttää, en ymmärrä ohjeita.)

Stiina

Hellevi likes this post

Päivän Sana Empty 22.9.2022

Viesti kirjoittaja Stiina To Syys 22, 2022 11:30 am

"Päivän Sana

Jumala on kyllä osoittanut viisautensa, mutta kun maailma ei omassa viisaudessaan oppinut tuntemaan Jumalaa, Jumala katsoi hyväksi julistaa hulluutta ja näin pelastaa ne, jotka uskovat. Juutalaiset vaativat ihmetekoja, ja kreikkalaiset etsivät viisautta. Me sen sijaan julistamme ristiinnaulittua Kristusta. 1 Kor. 1:21–23
Maailma ei viisauden kautta oppinut tuntemaan Jumalaa eikä kyennyt lainkäskyjä noudattaen elämään hänen tahtonsa mukaan, niinpä Jumala päätti hullutuksen kautta pelastaa tämän maailman. Hulluuteen kuuluu Jumalan ihmiseksi tulo neitsyt Mariasta vastoin kaikkea säädyllisyyttä ja siihen kuuluu ristin mielettömyys, kun itse Jumala kuolee roiston kuoleman. Hulluuteen kuuluu kasteen vaatimattomuus, jossa Pyhä Henki tekee suuria tekojaan, ja siihen kuuluu ehtoollisen yksinkertaisuus, jossa nautimme Jumalan Pojan ruumiin ja veren. Hulluuteen kuuluu Jumalan rosoinen sana, joka tästä kaikesta kertoo. ”Autuas se, joka ei loukkaannu minuun,” sanoi Jeesus. Älä sinäkään loukkaannu Jumalan pelastustekojen vaatimattomuuteen, vaan usko ne iloisesti ja varmasti tosiksi ja sinua koskeviksi. Sinullakin on Vapahtaja, joka on Kristus, Herra.

Teksti on Juha Vähäsarjan hartauskirjasta Joka päivä lupaus kantaa.
© Juha Vähäsarja & Perussanoma Oy"

Stiina

Päivän Sana Empty Päivän Sana 2.

Viesti kirjoittaja Stiina To Syys 22, 2022 12:03 pm

Kun sielu velvollisuuksiaan täyttäessään ja kaikissa ahdistuksissaan voi sanoa: ’Kristus, yksin Kristus, vanhurskaudeksi, pyhitykseksi, lunastukseksi (1. Kor. 1: 30), eivät minun nöyrtymiseni, eivät tekoni eivätkä armonkokemukseni’, silloin on sielu päässyt sinne, missä aallot eivät sitä tavoita.”

Stiina

Stiina and Hellevi like this post

Päivän Sana Empty 23.9.2022

Viesti kirjoittaja Stiina Pe Syys 23, 2022 9:42 am

Käänny puoleeni ja ole minulle armollinen,
sillä minä olen yksin ja avuton.

Ps. 25:16

------------------------------------------

Jesaja 55

Herran sana ei tyhjänä palaa
6

Etsikää Herraa, kun hänet vielä voi löytää,
huutakaa häntä avuksi, kun hän on lähellä!
7
Hylätköön jumalaton tiensä
ja väärintekijä juonensa,
kääntyköön takaisin Herran luo,
sillä hän armahtaa,
turvautukoon Jumalaan,
sillä hänen anteeksiantonsa on runsas.
8
– Minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne
eivätkä teidän tienne ole minun teitäni,
sanoo Herra.
9
Sillä niin korkealla kuin taivas kaartuu maan yllä,
niin korkealla ovat minun tieni
teidän teittenne yläpuolella
ja minun ajatukseni
teidän ajatustenne yläpuolella.
10
Niin kuin sade ja lumi tulevat taivaasta
eivätkä sinne palaa
vaan kastelevat maan,
joka hedelmöityy ja versoo
ja antaa kylväjälle siemenen ja nälkäiselle leivän,
11
niin käy myös sanan,
joka minun suustani lähtee:
se ei tyhjänä palaa
vaan täyttää tehtävän,
jonka minä sille annan,
ja saa menestymään kaiken,
mitä varten sen lähetän.

Stiina

Päivän Sana Empty 24.9.2022

Viesti kirjoittaja Stiina La Syys 24, 2022 10:25 am

Fil. 3: 8-9: Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana – että voittaisin omakseni Kristuksen ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;

Stiina

Rea Aalto likes this post

Päivän Sana Empty 25.9.2022

Viesti kirjoittaja Stiina Su Syys 25, 2022 10:26 am

'Päivän Sana

"Sinä olet tarkoin seurannut sanaani ja kestänyt, ja siksi minä puolestani tarkoin varjelen sinua ja pelastan sinut siitä koetuksen hetkestä, joka kohtaa koko maailman ja panee koetteelle maan asukkaat." Ilm. 3:10
Sanan seuraaminen ei ole ihanissa tunteissa vellomista tai hurmoksessa hykertelemistä. Sanan seuraaminen on taistelua ja työtä, se on haavoittumista ja voittoja kipujen läpi kulkien. Sanan seuraaminen merkitsee jännitettä Jumalan valtakunnan ja maailman välillä. Seuraaminen on tahdon asia ja rukouksen asia. Se on uskomista näkemättä ja turvautumista puhtaaseen Jumalan sanaan, joka ei osoita aina selkeästi voimaansa. Pitämällä tarkoin kiinni sanasta me voimme kuitenkin kestää myös viimeisenä hetkenä, jolloin koko maailma pannaan koetteelle. Silloin kestää vain sanan varaan rakennettu, kaikki muu palaa tuhkaksi. Jumalan sanassa on Henki ja voima.

© Juha Vähäsarja & Perussanoma Oy'

Stiina

arkikalusto and Stiina like this post

Päivän Sana Empty 26.9.2022

Viesti kirjoittaja Stiina Ma Syys 26, 2022 11:12 am

Room. 14:12: ”Jokainen meistä joutuu tekemään Jumalalle tilin itsestään.”

"jokaisen polven on notkistuttava Jeesuksen edessä ja tunnustettava hänet Herraksi" (Filippiläiskirje 2:10–11).

(Todistaa, että myös uskomattomat joutuvat tuomiolle. Myös on aika selvää, että "pilvessä" tarkoittaa kirkkautta ja myös Jumalan kätkeytymistä pilveen, ettei kirkkautta näkyisi. Jumala on siis pimeydessä (1 Kun 8:12). Myöskin olen aika vakuuttunut, että Ilmestyskirjan "Kaksi Todistajaa", tarkoittaa Lakia ja Evankeliumia eikä kahta evankelistaa (ihmistä).

Stiina

arkikalusto likes this post

Päivän Sana Empty 27.9.2022

Viesti kirjoittaja Stiina Ti Syys 27, 2022 9:07 am

"1 Kor 3:18. Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.
19. Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa";
20. ja vielä: "Herra tuntee viisasten ajatukset, hän tietää ne turhiksi".
21. Älköön siis kukaan kerskatko ihmisistä; sillä kaikki on teidän,

4:7. Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikäänkuin se ei olisi saatua?

8:1. Mitä sitten epäjumalille uhrattuun lihaan tulee, niin tiedämme, että meillä kaikilla on tieto. Tieto paisuttaa, mutta rakkaus rakentaa.
2. Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niin kuin tietää tulee;
3. mutta joka rakastaa Jumalaa, sen Jumala tuntee."

Stiina

Päivän Sana Empty 28.9.2022

Viesti kirjoittaja Stiina Ke Syys 28, 2022 10:12 am

Ef. 6:10–17
210 Lopuksi: vahvistukaa Herrassa, ottakaa voimaksenne hänen väkevyytensä. 11 Pukekaa yllenne Jumalan taisteluvarustus, jotta voisitte pitää puolianne Paholaisen juonia vastaan. 12 Emmehän me taistele ihmisiä vastaan vaan henkivaltoja ja voimia vastaan, tämän pimeyden maailman hallitsijoita ja avaruuden pahoja henkiä vastaan. 13 Ottakaa siis yllenne Jumalan taisteluvarustus, niin että kykenette pahan päivän tullen tekemään vastarintaa ja selviytymään taistelusta pystyssä pysyen. 14 Seiskää lujina! Kiinnittäkää vyöksenne totuus, pukeutukaa vanhurskauden haarniskaan 15 ja sitokaa jalkineiksenne alttius julistaa rauhan evankeliumia. 16 Ottakaa kaikessa suojaksenne uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa pahan palavat nuolet. 17 Ottakaa myös pelastuksen kypärä, ottakaa Hengen miekka, Jumalan sana."

Stiina

Rea Aalto and arkikalusto like this post

Päivän Sana Empty 29.9.2022

Viesti kirjoittaja Stiina To Syys 29, 2022 8:27 am

"Älkäämme enää tuomitko toisiamme. Katsokaa sen sijaan, ettette saata veljeänne kompastumaan ja kaatumaan." Room. 14:13

Stiina

Rea Aalto and arkikalusto like this post

Päivän Sana Empty 30.9.2022

Viesti kirjoittaja Stiina Pe Syys 30, 2022 10:59 am

Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta” (Room. 10:17).

[i]'Matt. 24:42–47
42 "Valvokaa siis, sillä te ette tiedä, minä päivänä teidän Herran­ne tulee. 43 Ymmärrättehän, että jos talon isäntä tietäisi, mihin aikaan yöstä varas tulee, hän valvoisi eikä antaisi murtau­tua taloonsa. 44 Olkaa siis tekin valmiit, sillä Ihmisen Poika tulee hetkellä, jota ette aavista. 45 "Kuka siis on uskollinen ja viisas palvelija, jonka talon isäntä asettaa palvelusväkensä esimieheksi katsomaan, että kaikki saavat ruokansa ajallaan? 46 Autuas se palvelija, jonka hänen herransa palatessaan tapaa näin tekemästä! 47 Totisesti: herra uskoo hänen hoitoonsa koko omaisuutensa.['/i]

Stiina

Päivän Sana Empty 1.10.2022

Viesti kirjoittaja Stiina La Loka 01, 2022 8:54 am

Päivän Sana
Päivän Sana
01.10.22

Kun kuitenkin tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi tekemällä lain vaatimia tekoja vaan uskomalla Jeesukseen Kristukseen, olemme mekin uskoneet Jeesukseen Kristukseen, jotta tulisimme vanhurskaiksi hä- neen uskomalla emmekä tekemällä lain vaatimia tekoja. Eihän kukaan ihminen tule vanhurskaaksi tekemällä mitä laki vaatii. Gal. 2:16
Lain täyttämisen tie on kaksijakoinen. Ensin se tuottaa syvän tyytyväisyyden, kun uskova oivaltaa onnistuvansa siinä kohtuullisen hyvin. Tämä on etenkin uuden uskovan kokemus kristityn elämästä. Melko nopeasti hän kuitenkin huomaa, kun rehellisesti sydäntään Jumalan sanan valossa tutkii, että synti on paljon syvempää kuin vain pinnallisia synnintekoja. Syntisestä luonnosta ei pääsekään eroon vaikka kuinka tahtoisi ja yrittäisi. Jumalan laki vaatii mahdottomia eikä ihminen kykene sitä täyttämään. Lain tie osoittaa oman hurskauden olemattomaksi. Tässä tilanteessa evankeliumi voi aueta aivan uudella tavalla. Uskova saa ymmärtää, että Jeesuksen sovitustyö ristillä riittää hänenkin vanhurskaudekseen. Uskomalla Jeesukseen Kristukseen hän on jo Jumalan oma, taivaaseen matkalla, vaikkei onnistunutkaan täyttämään lakia.

© Juha Vähäsarja & Perussanoma Oy

---------------------------------------

'Sananl. 9:1–11
1 Viisaus on rakentanut itselleen talon, seitsenpylväisen rakennuksen. 2 Hän on teuraansa teurastanut, maustanut viinin, kattanut pöydän 3 ja lähettänyt palvelustyttönsä kaupunkiin kuuluttamaan sen kukkuloilta: 4 "Oletko kokematon? Tule silloin tänne!" Ja ymmärtämättömille hän sanoo: 5 "Tulkaa, syökää pöytäni antimia, juokaa viiniä, jonka olen itse maustanut. 6 Jättäkää haihattelu, niin menestytte, kulkekaa vakaasti viisauden tietä." 7 Jos omahyväistä ojennat, hän pilkkaa sinua, jos jumalatonta nuhtelet, saat solvauksen. 8 Omahyväistä älä nuhtele, hän vihastuu sinuun, nuhtele viisasta, niin hän rakastaa sinua. 9 Neuvo viisasta, ja hän viisastuu yhä, opeta hurskasta, ja hän oppii lisää. 10 Herran pelko on viisauden alku, Pyhän tunteminen on ymmärryksen perusta. 11 "Minä, viisaus, lisään elinpäiviäsi, kartutan elämäsi vuosia."

Stiina

Päivän Sana Empty 2.10.2022

Viesti kirjoittaja Stiina Su Loka 02, 2022 8:25 am

Jeesus sanoi: "Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan." (Matt. 7:7-8.)

Stiina

Päivän Sana Empty 3.10.2022

Viesti kirjoittaja Stiina Ma Loka 03, 2022 6:08 pm

Mutta kotijumalat puhuvat valheita, ennustajat näkevät valhenäkyjä, kertovat joutavia uniaan, lohduttavat tyhjillä lupauksilla. Sen tähden kansa harhailee kuin lammaslauma uupuneena ja kurjana. Paimenta ei ole. Sak. 10:2
Kristinuskon vaikutuksen kaventuessa palaavat pakanuus ja taikausko keskellemme. Ei iltapäivälehteä ilman horoskooppia tai naistenlehteä ilman uskonnollisia rentoutumisohjeita. Miehet paikkaavat uskonpuutettaan menestymisellä, viihteellä, naisilla ja viinalla. Uskonnollisimmat kaikilla näillä. Uskomukset eivät ole hävinneet, ne ovat vain muuttaneet muotoaan. Tyhjiä lupauksia on maailma edelleen pullollaan. Herkkäuskoiset kietoutuvat valheisiin ja outoihin taruihin. Jokainen näyttää tarvitsevan silti jumalansa, onpa sen nimi mikä tahansa. Jospa paimenet kirkossamme palaisivat vartiopaikoilleen ja julistaisivat taas Jumalan sanaa. Jospa harhailevat lampaat saisivat uupumukseensa ja kurjuuteensa kuulla taas evankeliumin virvoittavaa lohdutusta. Se alkaa sanoilla: ”Näin sanoo Herra.”

© Juha Vähäsarja & Perussanoma Oy

Stiina

arkikalusto and Stiina like this post

Päivän Sana Empty 4.10.2022

Viesti kirjoittaja Stiina Ti Loka 04, 2022 10:25 am

Luuk. 6:37–45
"Herra sanoi: 37 "Älkää tuomitko, niin ei teitäkään tuomita. Älkää julistako ketään syylliseksi, niin ei teitäkään julisteta syyllisiksi. Päästäkää vapaaksi, niin teidätkin vapautetaan. 38 Antakaa, niin teille annetaan. Runsas mitta, tiiviiksi paineltu, ravisteltu ja kukkurainen, annetaan teidän syliinne. Niin kuin te mittaatte, niin teille mitataan." 39 Hän puhui heille vielä vertauksin: "Miten sokea voisi taluttaa sokeaa? Molemmathan siinä putoavat kuoppaan. 40 Ei oppilas ole opettajaansa etevämpi, mutta kyllin oppia saatuaan jokainen on opettajansa veroinen. 41 "Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi? 42 Kuinka voit sanoa veljellesi: 'Annapa, veli, kun otan roskan silmästäsi'? Ethän sinä näe edes hirttä omassa silmässäsi. Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä. 43 "Yksikään hyvä puu ei tee kelvotonta hedelmää eikä yksikään kelvoton puu hyvää hedelmää. 44 Hedelmästään jokainen puu tunnetaan. Eihän orjantappuroista koota viikunoita eikä piikkipensaasta poimita rypäleitä. 45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvyyden varastosta esiin hyvää, paha ihminen tuo pahuutensa varastosta esiin pahaa. Mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu."
------------------------------
https://sro.fi/paivan-sana/

hyvä!

Stiina

Päivän Sana Empty 5.10.2022

Viesti kirjoittaja Stiina Ke Loka 05, 2022 9:44 am

Kolossalaiskirje:
"Kristus ja hänen työnsä
12
Kiittäkää iloiten Isää, joka on tehnyt teidät kelvollisiksi saamaan pyhille kuuluvan perintöosan valon valtakunnasta.
13
Hän on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan,
14
hänen, joka on meidän lunastuksemme, syntiemme anteeksianto."

Stiina

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 1 / 4 1, 2, 3, 4  Seuraava

Takaisin alkuun