Vapaasana

Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Päivän Sana
Päivän Sana - Sivu 4 EmptyEilen kello 11:45 am kirjoittaja Stiina

» Luterilaisena suosittelen!
Päivän Sana - Sivu 4 EmptyEilen kello 11:27 am kirjoittaja Stiina

» Matti Pyykkönen : Tehkää parannus
Päivän Sana - Sivu 4 EmptyTi Marras 29, 2022 12:57 pm kirjoittaja Hellevi Raitosalo

» Artikkelit /Pyhä Henki, kirkko ja karismaattiset liikkeet/ Pyhä Henki – uudistus vai eksytys?
Päivän Sana - Sivu 4 EmptyTi Marras 29, 2022 12:55 pm kirjoittaja Hellevi Raitosalo

» Matti Pyykkönen : Pyhä Henki ja uudestisyntyminen
Päivän Sana - Sivu 4 EmptyTi Marras 29, 2022 12:54 pm kirjoittaja Hellevi Raitosalo

» Matti Pyykkönen: Henkilökohtaisesti koettua
Päivän Sana - Sivu 4 EmptyTi Marras 29, 2022 12:53 pm kirjoittaja Hellevi Raitosalo

» Anna meille johtaja
Päivän Sana - Sivu 4 EmptyTi Marras 29, 2022 12:42 pm kirjoittaja arkikalusto

» Totuus helvetistä
Päivän Sana - Sivu 4 EmptyTi Marras 29, 2022 7:30 am kirjoittaja Simo

» Merimieskirkko
Päivän Sana - Sivu 4 EmptyTi Marras 29, 2022 4:58 am kirjoittaja Hellevi

Joulukuu 2022
MaTiKeToPeLaSu
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

Kalenteri Kalenteri

Päivän Sana

3 posters

Sivu 4 / 4 Edellinen  1, 2, 3, 4

Siirry alas

Päivän Sana - Sivu 4 Empty 21.11.2022

Viesti kirjoittaja Stiina Ma Marras 21, 2022 11:03 am

Johannes 16:1-15 FB38
"Tämän minä olen teille puhunut, ettette loukkaantuisi. He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle. Ja sen he tekevät teille, koska he eivät tunne Isää eivätkä minua. Mutta tämän minä olen puhunut teille, että, kun se aika tulee, te muistaisitte minun sen teille sanoneen. Tätä minä en ole sanonut teille alusta, koska minä olin teidän kanssanne. Mutta nyt minä menen hänen tykönsä, joka on minut lähettänyt, eikä kukaan teistä kysy minulta: 'Mihin sinä menet?' Mutta koska minä olen tämän teille puhunut, täyttää murhe teidän sydämenne. Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän. Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion: synnin, koska he eivät usko minuun; vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe; ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu. Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa. Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa. Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sen tähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille."
FB38: Kirkkoraamattu 1933/38

Stiina

Viestien lukumäärä : 1516

Hellevi likes this post

Takaisin alkuun Siirry alas

Päivän Sana - Sivu 4 Empty 22.11.2022

Viesti kirjoittaja Stiina Ti Marras 22, 2022 11:08 am

Raamatussa puhutaan selittäen paljon helvetistä eli kadotuksesta. Jeesus puhuu siitä kaikkein eniten. Sitä ei pysty tyhjentävästi selittämään niin kuin ei Taivastakaan monestakaan syystä, joten se mitä väitämme valheeksi ei sitä välttämättä ole:
Raamattu kuvaa helvettiä iankaikkisen kauhistuksen ja rangaistuksen paikaksi, jonne joutuneiden mato ei milloinkaan kuole eikä heidän tulensa koskaan sammu eikä pimeys lopu. Koska Jumalan armo, anteeksianto, rakkaus, lohtu ja hyvyys ovat iäti menetettyjä kadotettujen sielujen kohdalla, sovittamattomien syntien seuraukset vaivaavat kadotukseen joutuvia lakkaamatta. Tässä paikassa itketään ja kiristellään hampaita ikuisesti. (On mielestäni kuitenkin eriasia, mitä ikuisuus merkitsee kadotetuille uudessa luomisessa; emme pysty sitä hahmottamaan, silloin kuitenkin kaikki entinen on myös kadonnut ikuisiksi ajoiksi.)

Käykäämme sen tähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan. (Hepr. 4:16)

Jos uskova luopuu uskostaan, on hänellä sama osa kuin sellaisella, joka ei ole koskaan uskonut.
On ymmärrettävä lukea Raamattua kokonaisuutena, sitten vasta voi poimia sieltä selittäviä irrallisia lauseita.

Vuorisaarna Matt. 5:26, 29 - 30
"26Usko minua: sieltä sinä et pääse, ennen kuin olet maksanut kaiken viimeistä kolikkoa myöten.
29
Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin.
30
Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden jäsenen, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin."

Stiina

arkikalusto likes this post

Päivän Sana - Sivu 4 Empty 11.23.2022

Viesti kirjoittaja Stiina Ke Marras 23, 2022 10:30 am

(1. Tess. 1)

"Varoitus vieraista opeista
3
Makedoniaan lähtiessäni kehotin sinua jäämään Efesokseen, jotta kieltäisit siellä eräitä levittämästä vieraita oppeja
4
ja harrastamasta taruja ja noita loputtomia sukuluetteloita. Ne johtavat vain turhiin tutkisteluihin eivätkä palvele Jumalan suunnitelmaa, joka avautuu vain uskolle.
5
Kehotuksemme päämääränä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
6
Eräät ovat eksyneet tästä pois ja ruvenneet jaarittelemaan joutavia.
7
He haluavat esiintyä lainopettajina, vaikka eivät itsekään ymmärrä, mitä puhuvat ja mitä niin varmasti väittävät.

Stiina

Hellevi likes this post

Päivän Sana - Sivu 4 Empty 24.11.2022

Viesti kirjoittaja Stiina To Marras 24, 2022 10:33 am

Jumalan Sanaa!

(1 Joh 1: 8 ) "Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. 9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä."

Stiina

Hellevi likes this post

Päivän Sana - Sivu 4 Empty 25.11.2022

Viesti kirjoittaja Stiina Pe Marras 25, 2022 10:42 am

Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä. (19 7:19 Matt. 3:10 Joh. 15:2,6) Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen. 20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.

Stiina

Päivän Sana - Sivu 4 Empty 26.11.2022

Viesti kirjoittaja Stiina La Marras 26, 2022 9:44 am

Yksi tärkeimmistä varoituksista siksi laitan uudestaan!

Gal. 1:3–10
"3 Jumalan, meidän Isämme, ja Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja rauha teille -- Kristuksen, 4 joka uhrasi itsensä meidän syntiemme tähden pelastaakseen meidät nykyisestä pahasta maailmasta, niin kuin oli Jumalan, meidän Isämme, tahto. 5 Hänen on kunnia aina ja ikuisesti. Aamen. 6 Olen hämmästynyt, kun te näin pian olette luopumassa hänestä, joka on armossaan kutsunut teidät, ja olette siirtymässä toisenlaiseen evankeliumiin. 7 Mitään toista evankeliumia ei kuitenkaan ole. Jotkut vain hämmentävät teidän ajatuksianne ja koettavat vääristää Kristuksen evankeliumia. 8 Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu. 9 Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu. 10 Yritänkö minä tässä vaikuttaa ihmisiin? Tai kukaties Jumalaan? Pyrinkö olemaan ihmisille mieliksi? Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija."

Stiina

Päivän Sana - Sivu 4 Empty 27.11.2022

Viesti kirjoittaja Stiina Su Marras 27, 2022 8:43 am

Very Happy Adventtia!

"Sakarjan kirja 9:9 FB92
Iloitse, tytär Siion! Riemuitse, tytär Jerusalem! Katso, kuninkaasi tulee. Vanhurskas ja voittoisa hän on, hän on nöyrä, hän ratsastaa aasilla, aasi on hänen kuninkaallinen ratsunsa.

FB92: Kirkkoraamattu 1992."

Stiina

Päivän Sana - Sivu 4 Empty 28.11.2022

Viesti kirjoittaja Stiina Ma Marras 28, 2022 10:46 am

https://www.hos.fi/paivan-sana/

Päivittäinen, rukouksellinen Raamatun lukeminen on osa kristityn elämää. Tässä apuna on ensimmäisen kristillisen vuosituhannen aikana muotoutunut tapa määritellä vuoden jokaiselle päivälle omat tekstinsä jumalanpalveluksissa luettavaksi. Ne sopivat kuitenkin myös henkilökohtaisen rukouselämän tukirangaksi.

Pääsääntöisesti luettavat epistola- ja evankeliumitekstit määräytyvät pääsiäisen mukaan, ellei ole jokin erityinen juhla. Näin pääsiäisen kirkkaus valaisee läpi kirkkovuoden. Suuren paaston arkipäivinä lukukappaleina on ainoastaan Vanhan testamentin tekstejä. Päivittäiset lukukappaleet on helppo etsiä myös perinteisestä ortodoksisesta käsikalenterista.

28.11.2022

1. Tim. 1:1–7
1 Paavali, Kristuksen Jeesuksen apostoli, jonka Jumala, meidän pelastajamme, ja Kristus Jeesus, meidän toivomme, ovat määränneet tähän virkaan, 2 tervehtii Timoteusta, omaa hengellistä poikaansa. Isän Jumalan ja Herramme Kristuksen Jeesuksen armo, laupeus ja rauha sinulle! 3 Makedoniaan lähtiessäni kehotin sinua jäämään Efesokseen, jotta kieltäisit siellä eräitä levittämästä vieraita oppeja 4 ja harrastamasta taruja ja noita loputtomia sukuluetteloita. Ne johtavat vain turhiin tutkisteluihin eivätkä palvele Jumalan suunnitelmaa, joka avautuu vain uskolle. 5 Kehotuksemme päämääränä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta. 6 Eräät ovat eksyneet tästä pois ja ruvenneet jaarittelemaan joutavia. 7 He haluavat esiintyä lainopettajina, vaikka eivät itsekään ymmärrä, mitä puhuvat ja mitä niin varmasti väittävät.

2. Tim. 1:8–18
8 Älä siis häpeä todistaa Herrastamme äläkä häpeä minua, joka olen hänen takiaan vangittuna, vaan kärsi sinäkin vaivaa evankeliumin vuoksi. Siihen saat voimaa Jumalalta. 9 Hän on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsullaan, ei meidän tekojemme perusteella vaan oman päätöksensä ja armonsa mukaisesti, jonka hän jo ennen aikojen alkua soi meille antamalla meille Kristuksen Jeesuksen 10 ja joka nyt on tullut julki, kun meidän Vapahtajamme, Kristus Jeesus, on ilmestynyt. Hän on kukistanut kuoleman ja tuonut valoon elämän ja katoamattomuuden lähettämällä maailmaan evankeliumin. 11 Sen kuuluttajaksi, apostoliksi ja opettajaksi minut on asetettu. 12 Siksi minä saan kärsiä tätä kaikkea. En silti häpeä, sillä tiedän, keneen uskon, ja olen varma siitä, että hän kykenee varjelemaan sen, mikä on minun haltuuni uskottu, aina tulemisensa päivään asti. 13 Pidä esikuvanasi niitä terveitä opetuksia, jotka olet minulta kuullut, ja säilytä se usko ja rakkaus, jonka Kristus Jeesus saa aikaan. 14 Pidä meissä asuvan Pyhän Hengen avulla tallessa se hyvä, mikä on uskottu haltuusi. 15 Niin kuin tiedät, Aasian maakunnassa kaikki ovat luopuneet minusta, heidän joukossaan Fygelos ja Hermogenes. 16 Herra osoittakoon laupeutta Onesiforoksen perheelle, koska hän on usein minua rohkaissut eikä ole hävennyt minua, vaikka olen vankina. 17 Roomaan tultuaan hän päinvastoin ryhtyi tarmokkaasti etsimään, kunnes löysi minut. 18 Osoittakoon Herra hänelle laupeutta tulemisensa päivänä! Ja kuinka paljon hän auttoi minua Efesoksessa, sen tiedät sinä parhaiten.

Luuk. 19:37–44
37 Jeesuksen lähestyessä sitä paikkaa, mistä tie laskeutuu Öljymäen rinnettä alas, koko opetuslasten joukko alkoi riemuissaan suureen ääneen ylistää Jumalaa kaikista niistä voimateoista, jotka he olivat nähneet. 38 He huusivat: -- Siunattu hän, kuningas, joka tulee Herran nimessä! Taivaassa rauha, kunnia korkeuksissa! 39 Muutamat fariseukset sanoivat väkijoukon keskeltä Jeesukselle: "Opettaja, kiellä opetuslapsiasi!" 40 Mutta Jeesus vastasi: "Minä sanon teille: jos he olisivat vaiti, niin kivet huutaisivat." 41 Kun Jeesus tuli lähemmäksi ja näki kaupungin, hän puhkesi itkuun sen tähden 42 ja sanoi: "Kunpa sinäkin tänä päivänä ymmärtäisit, missä turvasi on! Mutta nyt se on sinun silmiltäsi kätketty. 43 Vielä tulet näkemään ajan, jolloin viholliset rakentavat ympärillesi vallin, saartavat sinut ja käyvät kimppuusi joka puolelta. 44 He murskaavat maan tasalle sinut ja sinun asukkaasi. Sinuun ei jätetä kiveä kiven päälle, koska et tajunnut etsikkoaikaasi."

Pyhä tunnustaja ja marttyyri Stefanos Uusi († 766)
Matt. 10:23–31
Herra sanoi opetuslapsilleen: 23 "Kun teitä yhdessä kaupungissa vainotaan, paetkaa toiseen. Totisesti: te ette ehdi käydä kaikissa Israelin kaupungeissa ennen kuin Ihmisen Poika tulee. 24 "Ei opetuslapsi ole opettajaansa ylempi eikä palvelija isäntäänsä. 25 Tyytyköön opetuslapsi samaan kuin opettaja ja palvelija samaan kuin isäntä. Jos talon isäntää nimitetään Belsebuliksi, kuinka paljon helpommin sen nimen saa talonväki! 26 "Älkää siis pelätkö ihmisiä. Ei ole kätköä, joka ei paljastuisi, eikä salaisuutta, joka ei tulisi ilmi. 27 Minkä minä sanon teille pimeässä, se julistakaa päivänvalossa, ja mitä kuulette korvaanne kuiskattavan, se kuuluttakaa julki katoilta. 28 Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin. 29 Varpusia saa kolikolla kaksi, mutta yksikään niistä ei putoa maahan, ellei teidän Isänne sitä salli. 30 Teidän jokainen hiuskarvannekin on laskettu. 31 Älkää siis pelätkö. Olettehan te arvokkaampia kuin kaikki varpuset.
-------------------
https://sro.fi/paivan-sana/

Minä annan teille uuden käskyn: rakastakaa toisianne! Niin kuin minä olen rakastanut teitä, rakastakaa tekin toinen toistanne. Kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos te rakastatte toisianne. Joh. 13:34–35
Jos me kiellämme, että meissä on edelleen syntiä, me emme ole totuudesta. Jos me emme tahdo rakastaa toisiamme Jeesuksen opetuslapsina, me emme tunne Jumalan sydämenlyöntejä. Kaikessa me kristityt emme ole samaa mieltä. Kaikkia näkemyksiä tai luonteenpiirteitä emme voi toisissamme hyväksyä. Kaikessa ei tarvitse väkisin kulkea käsikynkässä. Mutta jokaista tulee rakastaa, niin kuin Kristus rakasti meitä: ehdottomasti ja koko sydämestä. Erityisesti uskonveljiä ja -sisaria. Se tarkoittaa, että tahdomme toiselle hyvää, tarkoitamme toiselle hyvää ja puhumme toisesta hyvää. Se tarkoittaa, että olemme valmiita jakamaan omastamme toisten hyväksi, erityisesti uskonystävien. Jos me rakastamme toisiamme ja niitäkin, jotka eivät kulje samaa tietä, me laskemme rakkauden ja uskon kipinöitä moniin sydämiin. Ehkä meidät voi oppia tunnistamaan kristityiksi rakkaudestamme ja siitä, että me pidämme toisistamme hyvää huolta.

Teksti on Juha Vähäsarjan hartauskirjasta Joka päivä lupaus kantaa.
© Juha Vähäsarja & Perussanoma Oy

(Tänään oli Avainmedialta oikein hyvä haastattelu Radio Deissä klo 8 - 10. (Vähän epäilen että on tapana liioitella omaksi eduksi, erityisesti siis hellareilla. Simo saattaisi löytää Pekka Reinikaisesta 'hengen heimolaisensa' !)

Stiina

Päivän Sana - Sivu 4 Empty 29.11.2022

Viesti kirjoittaja Stiina Ti Marras 29, 2022 10:02 am

Raamattu 1992 (KR92) Jesaja 11
Daavidin jälkeläinen tuo oikeuden ja rauhan
1
Iisain kannosta nousee verso,
vesa puhkeaa sen juuresta ja kantaa hedelmää.
2
Hänen ylleen laskeutuu Herran henki,
viisauden ja ymmärryksen henki,
taidon ja voiman henki,
totuuden tuntemisen ja Herran pelon henki:

3
hänen ilonsa on totella Herraa.
Hän ei tuomitse silmämitalla
eikä jaa oikeutta korvakuulolta
4
vaan antaa heikoille oikean tuomion
ja ajaa vakaasti maan köyhien asiaa.
Hän lyö väkivaltaista sanansa sauvalla
ja surmaa huultensa henkäyksellä väärintekijän.
5
Vanhurskaus on hänellä varustuksena
ja uskollisuus vyönä hänen uumillaan.

Tästä kohdasta löytyy Vanhasta Testamentista Pyhän Hengen ehdottomasti tärkeimmät tuntomerkit ja armolahjat. Ne tulee kaikilla oikeilla uskovilla olla. Jeesus Kristus on ensimmäinen, jolla ne täytenä ihmisenäkin ovat, koska Pyhä Henki lähtee Isästä ja Pojasta. Käytännössä siis Pyhä Henki kirkastaa Kristusta Jeesusta. (Muut armolahjat (Kor.) ovat kehällisiä asioita. Kaikkia ei ole kaikilla ja on tarkoitettu vain palvelukseen, joku uskon vahvistukseen. Merkkinä suuresta pyhityksestä ei niitä saa pitää, todella farisealaisuutta olisi. Hengen Hedelmästä vain tunnistaa oikean kristityn ja huonosti kylläkin, koska puhkeaminen on useimmilla aina vaan aivan alussa. Kuitenkin, jos tämä kokonaan puuttuu, tuskin ko. vaeltaa Hengessä ja Totuudessa.) I love you

Stiina

Päivän Sana - Sivu 4 Empty 30.11.2022

Viesti kirjoittaja Stiina Ke Marras 30, 2022 11:00 am

PS. 89

28
Minä otan hänet esikoisekseni,
nostan kuninkaista korkeimmaksi.
29Koskaan en ota häneltä pois armoani,
minun liittoni kestää horjumatta.
30Minä annan hänen sukunsa säilyä iäti,
annan hänen valtaistuimensa pysyä
niin kauan kuin taivas kaartuu maan yllä.
31»Jos hänen jälkeläisensä hylkäävät minun lakini
eivätkä vaella niin kuin oikeuteni vaatii,
32jos he halveksivat minun säädöksiäni
eivätkä pidä minun käskyjäni,
33niin minä rankaisen heitä heidän rikoksistaan,
kuritan heitä heidän syntiensä tähden.
34Mutta armoani minä en ota heiltä pois,
minun uskollisuuteni ei horju.

35Minä en riko liittoani,
en muuta sitä, minkä olen luvannut.

------------------
"Sitä, joka luokseni tulee, minä en aja pois.
Joh. 6:37

Ei siis ketään. Ei minkäänlaisen asian kanssa kamppailevaa. Sellaista ihmistä ei yksinkertaisesti ole, joka ajettaisiin pois. Lähteä voi, mutta pois ei ajeta. Älkäämme koskaan menettäkö luottamustamme Jumalan uskollisuuteen ja rakkauteen. Älkäämme kuunnelko sydämemme syytöksiä siitä, ettei armo kuulu meille. Älkäämme suostuko sielunvihollisen vakuutteluihin, että anteeksiantamus on ehtoja täynnä ja syntisen ulottumattomissa. Älkäämme kuunnelko niitäkään, jotka tahtovat asettaa meidän ja taivaan väliin jotakin muuta kuin Jeesuksen. Armosta on maksettu kallis hinta Golgatan ristillä, se on lahja Jumalalta. Tätä vapautta ei saa myydä kenellekään eikä millään ehdoin. Pysyessämme Jeesuksen luona, sanan ja sakramenttien äärellä, hänen hoidettavanaan ja armahdettavanaan, meillä ei ole mitään hätää. Kaikki on hyvin.
Juha Vähäsarja."

Stiina

Päivän Sana - Sivu 4 Empty 1.12.2022

Viesti kirjoittaja Stiina To Joulu 01, 2022 11:17 am

22 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Tulee aika, jolloin te halajaisitte nähdä edes yhtä Ihmisen Pojan päivää, mutta ette saa nähdä.
23 Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä.
24 Sillä niin kuin salaman leimaus loistaa taivaan äärestä taivaan ääreen, niin on Ihmisen Poika päivänänsä oleva.

( Luuk 17)

21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
26 Sen tähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
27 Sillä niin kuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.

( Matt 24)

(Tempaukseen on todella hyvin vähän perusteita, jos ollenkaan. Viimeiset päivät eksyttävät melkein kaikki, niin että Jeesus tullessansa saarnaa = sotii suunsa miekalla. Tosin järjestystä (kronol.) emme tiedä, kun ei selvää vaan salattua.)

Stiina

Päivän Sana - Sivu 4 Empty Kadonneet Raamatun kohdat!

Viesti kirjoittaja Stiina Eilen kello 11:45 am

"Jumala ei kunniaansa jaa ja yksin polki viinikuurnan"

Stiina

Päivän Sana - Sivu 4 Empty Vs: Päivän Sana

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 4 / 4 Edellinen  1, 2, 3, 4

Takaisin alkuun

- Similar topics