Vapaasana


Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 

 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» MBK media: Aleksei Navalnyi on tullut uskoon
Healingrooms  EmptyTänään kello 8:24 am kirjoittaja jarrut

» Salaa äänitetty Navalnyn oikeussalin puheenvuoro todistaa rohkean miehen uskosta[
Healingrooms  EmptyTänään kello 8:07 am kirjoittaja jarrut

» Ikäviksi (Nasty) :: By Daymond Duck
Healingrooms  EmptyEilen kello 8:52 am kirjoittaja jarrut

» Benjamin Turkia - Tulo erämaasta
Healingrooms  EmptySu Maalis 17, 2024 10:07 am kirjoittaja Hellevi

» Sakari Kalliomaa // Treffit Galileassa
Healingrooms  EmptySu Maalis 17, 2024 8:49 am kirjoittaja Hellevi

» Vain veri riittää
Healingrooms  EmptySu Maalis 17, 2024 8:38 am kirjoittaja Hellevi

» LUOTU, LANGENNUT JA LUNASTETTU IHMINEN
Healingrooms  EmptySu Maalis 17, 2024 8:20 am kirjoittaja Hellevi

» Nätti kuva tai + ajatus
Healingrooms  EmptySu Maalis 17, 2024 8:13 am kirjoittaja Hellevi

» Tuleeko Alzheimerkin Herran kädestä?
Healingrooms  EmptySu Maalis 17, 2024 7:57 am kirjoittaja Hellevi

Maaliskuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Kalenteri Kalenteri


Healingrooms

2 posters

Siirry alas

Healingrooms  Empty Healing Rooms -palvominen

Viesti kirjoittaja Vierailija Su Joulu 08, 2013 8:21 am

Healing Rooms Finland ry järjestää seminaarin:
"Palvo Hengessä ja totuudessa"

Tule Palvo Hengessä ja totuudessa -seminaariin!

- Voit saada ilmestystä ylistykseen seminaarissa, jossa opettaa ja ylistystä johtaa Johanna Tunturipuro.
Kurssilla ylistystä, palvontaa, opetusta.
"Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset palvojat palvovat Isää hengessä
ja totuudessa; sillä senkaltaisia palvojia myös Isä tahtoo."
(engl.) Ylistyksessä ja opetuksessa Johanna Tunturipuro.

Tuossa viitataan Joh.4:23: Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
Useissa käännöksissä sanat proskynétai ja proskynésüsin käännetään sanoilla palvojat ja palvovat. Näin tekee myös Aapeli Saarisalo. Sen vuoksi katsoin hänen Raamatun sanakirjastaan sanan palvoa. Se olikin korvattu kokonaan sanalla palvella. Kyse on Jumalan palvelemisesta. Enää se ei tapahdu vuorella, eikä Jerusalemissa, vaan olemme saaneet sisimpäämme Jumalan Pyhän Hengen. "Temppelin" paikka on tavallaan vaihtunut. Palvelemme ja rukoilemme Jumalaa hengessä ja totuudessa (Joh. 4:20-24).

Otan tähän lainaukseni Aapeli Saarisalon Raamatun sanakirjasta. Sanahakuni perustui sanaan palvoa.
Palveleminen
kunnioittaminen. Laajimmassa mielessä Raamattu tarkoittaa tällä sanalla jokaista Jumalalle tai korkeille henkilöille osoitettua ulkonaista kunnioituksen ilmausta. Kumarruttiin syvään, «1. Moos. 18:2»; «1. Moos. 19:1»; «1. Moos. 23:7» jne., ja langettiin kasvoille, «1. Moos. 17:3». Ahtaammassa mielessä p. merkitsee Jumalalle omistettua kunnioitusta, «2. Moos. 32:8»; «5. Moos. 29:26». Israelin on palveltava yksin Jumalaa, «5. Moos. 6:13»; «5. Moos. 10:20»; vrt. «Matt. 4:10»; «Luuk. 4:8». Jumalan tahto ihmisiin nähden on, että kaikkien on palveltava häntä, «Jes. 45:23». Kristusta, Jumalan Poikaa, on kumarrettava, «Fil. 2:10» s.; «Hepr. 1:6». Todellinen palveleminen tapahtuu hengessä (so. ihmisen hengessä) ja totuudessa, «Joh. 4:23» s. «Ilm. 4-5» kertovat, miten Isää ja Poikaa kunnioitetaan taivaassa. Luku «Ilm. 4» kuvaa Isän kunnioittamista Luojana ja luku «Ilm. 5» Pojan kunnioittamista Sovittajana. Kun "Karitsa" otti kirjakäärön tulevaisten kirjan niin taivaallinen maailma kumarsi häntä. Neljä olentoa ja kaksikymmentäneljä vanhinta lankesivat hänen eteensä, ja heillä oli kantele kullakin ja kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka olivat pyhien rukoukset. «Ilm. 7:9-12»:ssa Jumalaa ja Karitsaa palvelee lukematon valkopukuinen joukko.
Kirjallisuutta:
Eetu Rissanen, Kristillinen palvelu N. L. von Zinzendorfin teologiassa (1959).
Olen myös lukenut tuon Saarisalon suosittaman kirjan kristillisestä palvelusta.

Totuudesta (osa) Saarisalon sanakirjasta:
T. voidaan kadottaa, ja silloin elämä muuttuu harhailuksi, «Hepr. 10:26». Ilman sitä pelastus on mahdoton, «2. Tess. 2:10». "Vaeltaminen t:ssa" kuvaa uutta elämää, «2. Piet. 2:2»; «3. Joh. 4»; «2. Joh. 4»; «Gal. 2:14». T. vapauttaa tekohurskaudesta, «Joh. 4:23», «Joh. 4:24»; «1. Joh. 3:18»; «1. Kor. 5:8».  

Jeesus on koko olemukseltaan valheen vihollinen. Itse kiusaaja näkee tämän, «Matt. 22:16». Jeesus on täynnä armoa ja t:ta, «Joh. 1:14», vrt. j. «Joh. 1:17», hän on itse t., totuuden henkilöitymä, «Joh. 14:6»; «Joh. 8:32-36», vrt. «Joh. 18:37» ss.; «3. Joh. 12».

Tässä ei ole kysymys t:sta minään aatteena, vaan elävästä t:sta, "t:n Hengestä", joka meitäkin voi johdattaa koko t:een, «Joh. 16:13», täydellisesti tuntemaan Jumalan ilmoituksen Kristuksessa. Hengen työ syntisessä ihmisessä alkaa siten, että Hän näyttää ihmiselle todeksi synnin, «Joh. 16:8» s., näyttää ihmiselle hänen syntisen tilansa. Jumala tahtoo t:ta salatuimpaan saakka, «Ps. 51:8». T. synnistä ja syntisten Vapahtajasta tekee ihmisen vapaaksi, «Joh. 8:32».
Healing Rooms ymmärtää väärin sanat palvoa ja totuus. He esittävät ylistyksen tapana päästä korkeammalle "läsnäolon" tasolle. Käsittääkseni se toimii myös rikkoen tietoisuuden rajoja, jolloin ihminen herkistyy uudenlaiselle kuulemiselle ja näkemiselle (hengellinen lähde jää arvioimatta). Joka tapauksessa Johanna Tunturipuro ei ole oikea henkilö opettamaan Pyhästä Hengestä, eikä raamatullisesta totuudesta.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Healingrooms  Empty Healing Rooms

Viesti kirjoittaja voinas Su Joulu 08, 2013 10:26 am

Nämä sisäisenparantumisen puoskarit ovat täysin armotonta porukkaa, ne parantavat kerralla vain sen verran, että seuraavalla vastaanotolla ollaan taas täynnä haavoja. Tämä on niin surullista katsella niitä, jotka ovat joutuneet näiden puoskareiden hallintavallan alle. Nämä puoskarit nauttivat suuresti siitä, että saavat käyttää valtaansa heikkoja kohtaan.

voinas

Viestien lukumäärä : 19
Join date : 10.11.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Healingrooms  Empty Vs: Healingrooms

Viesti kirjoittaja Vierailija Ti Joulu 10, 2013 3:03 pm

Hankala asia on se, että Healing Rooms -rukousklinikoista toimii moni luterilaisen kirkon tiloissa. Lahdessa klinikka on osoitteessa Ristinkirkko, Kirkkokatu 4. Se on aivan kaupungin keskustassa, pääkirkolla.
Healing Rooms Finland ry kertoo internet-sivuillaan näin:
Toiminnan taustalla ovat Keski-Lahden seurakunta, Joutjärven seurakunta, Helluntaiseurakunta, Kristillinen Yhteisö Lahti ja Vapaaseurakunta.
Hengen uudistus kirkossamme -liikkeelle myönteiset kirkkoherrat ovat tuoneet Lahdessa Healing Rooms -rukousklinikat luterilaisiin tiloihin. Ja ainakin tuo ilmoitus antaa sen kuvan, että kyse on luterilaisen seurakunnan toiminnasta luterilaisessa kirkossa. Tällöin se tapahtuu kirkkoherran vastuulla. Pekka Särkiö oli muistaakseni Keski-Lahden kirkkoherrana, kun Healing Rooms -klinikka tuli luterilaisiin tiloihin Lahdessa. Healing Rooms -koulutus oli Joutjärven seurakunnassa Seppo Hämäläisen ollessa kirkkoherrana.

Tuossa pari viestiä aikaisemmin kerroin Healing Roomin ylistys- ja palvontakurssista, jossa opettaa Johanna Tunturipuro. Hänen kotiseurakuntansa taitaa olla nimenomaan Lahdessa, Ilmestysmaja Lahden Palvontapaikka ry. Nyt kyllä Tunturipuro kiertää ympäri Suomea. Healing Roomin palvontakurssi ei ole Lahdessa, mutta tämän pitäisi mielestäni olla jonkinlaisena hälytysmerkkinä luterilaisille kirkkoherroille.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Healingrooms  Empty Vs: Healingrooms

Viesti kirjoittaja Vierailija Ti Joulu 10, 2013 4:21 pm

Minulle tuli mieleeni, että ehkä luterilaiset papit ja kirkkoherrat eivät huomanneet, että v. 2012 Todd Bentley vieraili juuri Johanna Tunturipuron seurakunnassa Lahdessa. Se ei ehkä kiinnosta heitä, että Tunturipuro opettaa Healing Roomin kurssilla palvontaa, vaikka kyseessä on sama tuttu Healing Rooms -liike, jonka klinikka toimii omassa seurakunnassa. Kyseessä on sama organisaatio, joka sanoo valvovansa itse opetuksen ja toiminnan raittiutta. Kumpi siis valvoo: luterilainen kirkkoherra vai Healing Rooms -organisaatio? Kukaan ei valvo.

Tässä on linkki Todd Bentleyn sivustolta Johanna Tunturipuron seurakuntaan:
http://www.freshfireusa.com/events/view/553-Lahti-Finland
Lahti, Finland Aug 31 - Sep 02, 2012

Location Venue
Tabernacle Revival Ministries
Mestarinkatu 1 B, Lahti,
Tabernacle Revival Ministries with Johanna Tunturipuro


http://www.healingrooms.fi/?sid=407
1.2.2014 Johanna Tunturipuron palvontakurssi Espoossa
Johanna Tunturipuro, Todd Bentley ja Healing Roomin Susanne Laitinen toimivat samassa hengessä.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Healingrooms  Empty Healing Rooms -rukousklinikkatyön alullepanija Suomessa ja kouluttaja Susanne Laitinen kertoo tässä työn taustoista videolla

Viesti kirjoittaja Admin Ma Kesä 23, 2014 5:19 pm



Healing Rooms -rukousklinikkatyön alullepanija Suomessa ja kouluttaja Susanne Laitinen kertoo tässä työn taustoista videolla:
http://www.healingrooms.fi/?sid=305

Susanne Laitinen on Tv7:ssa ohjelmassa ”Jumalan juoksutytöt” Mirja Ojaresin haastateltavana. Kuunnelkaa video. Kuitenkin harhaoppiseen puheeseen ja rukoukseen voi tulla sidotuksi. Tämä on syytä huomioida ja tutkia materiaali arvioiden ja Jumalan sanaan verraten. Lisäksi tutkimiseen voi liittyä videosta irtisanoutuminen Jeesuksen ristin sovitustyöhön turvautuen. Kun on tämän kaltaisen materiaalin parissa, siihen liittyy aina hengellinen valintatilanne Jumalan pyhien kasvojen edessä.
_____

http://www.healingrooms.fi/filearc/57_Naky_5_07_Healing_Room.pdf


Usko-on kirjoitti:
Healing Rooms -rukousklinikkatyön alullepanija Suomessa ja kouluttaja Susanne Laitinen kertoo tässä työn taustoista videolla:
http://www.healingrooms.fi/?sid=305

Susanne Laitinen on Tv7:ssa ohjelmassa ”Jumalan juoksutytöt” Mirja Ojaresin haastateltavana. Kuunnelkaa video. Kuitenkin harhaoppiseen puheeseen ja rukoukseen voi tulla sidotuksi. Tämä on syytä huomioida ja tutkia materiaali arvioiden ja Jumalan sanaan verraten. Lisäksi tutkimiseen voi liittyä videosta irtisanoutuminen Jeesuksen ristin sovitustyöhön turvautuen. Kun on tämän kaltaisen materiaalin parissa, siihen liittyy aina hengellinen valintatilanne Jumalan pyhien kasvojen edessä.

Tällaisessa Vineyard-liikkeen "tuli-kokemuksessa", voimavirrassa, on mielestäni salakavala vaikutus. Se kuin hitaasti hivuttaa pois oikealta perustalta. Nämä henkilöt säilyttävät toki entiset tietonsa, lahjansa, miellyttävyytensä jne. Heille muodostuu uusi sisäinen lämmin yhteys keskenään. Ja lopultakin tähän yhteyteen voi liukua ilman voimakasta "torontolaista" kokemustakin, hyväksymällä ja omaksumalla väärän Raamatun vastaisen opetuksen ja hengen.

On tietysti selvää, että kaikki minun arvioni on syytä myös tutkia. Jumalan kasvojen edessä pyrin toimimaan, ja koen usein itseni aika pieneksi ja avuttomaksi, kun huomaan etten osaa sanoa asioita niin kuin pitäisi.


Tämä tuli-kokemus on monen harhautuneen
suuri kokemus. Mikään kokemus ei pelasta.
Mikään kokemus, olkoon tulta tai mitä tahansa,
ei anna iankaikkista elämää.

Usko Jeesukseen Kristukseen on ainut
tie pelastukseen.



Rea Aalto


Kiitos Usko-on että laitoit tuon kamalan videon
nähtäväksi, jospa joku tulisi "järkiinsä" ja ymmärtäisi
että on mukana harhaopissa.
_________________
Olen itse vastuussa kaikista sanoistani Jumalan ja ihmisten edessä.Rea Aalto reaaalto@hotmail.com

Usko-on

http://www.healingrooms.fi/?sid=305

Minuuttien 22.00-24.30 kohdalla ”Healing Room katsojien puolesta”,
Susanne Laitinen rukoilee videolla näin:

Lainaus:
Rakas Taivaallinen Isä

Kiitos, että se tuli, jonka sä olet sytyttänyt monien sydämissä, saa lähteä tällä hetkellä leviämään. Sä oot sanonut, että sä oot tullut tulta heittämään. Sanoit, että kunpa se olisi jo syttynyt. Anna sen nyt syttyä, tällä hetkellä. Isä, me kiitetään, että sun tules laskeutuu nyt tällä hetkellä monen ylle, ja se polttava hiili alkaa polttaa. Ja siemenen lailla tää siemen laskeutuu sydämeen. Ja mä nään, että moni nyt kuulee, että tää on se mitä mää oon etsinyt nää vuodet.

Ja silloin kun sä kuulet tän asian sun sydämessä, niin lähde liikkeelle. Pyhä Henki haluaa ohjata liikkuvaa laivaa. Paikallaan pysyvää laivaa on vaikea ohjata. Herra, mä haluan pyytää nyt, että se rohkeus, oikein rohkeuden henki, saa asettua nyt niiden ystävien ylle, joita sä aivan erityisesti nyt tällä hetkellä kutsut. Rohkeuden henki, joka lähettää liikkeelle, lähettää liikkeelle vaikka ei olisi ehkä ollut sitä rohkeutta aikaisemmin.

Ja Herra, kiitos siitä, että tällä hetkellä selkäkipu tulee lähtemään. Ota vastaan parantuminen, Jeesuksen nimessä. Laita kätesi nyt selkäsi päälle, ota vastaan se, Jeesuksen Kristuksen nimessä. Sun selkäsi tulee terveeksi. Jeesuksen nimessä paranee myös jonkun Addisonin tauti, tällä hetkellä. Herra, mä kiitän siitä, että sun rakkautes saa vuotaa tällä hetkellä, sun parantava rakkautes. Aamen.



Mitä mieltä olette?
Laitan myöhemmin omaa arvostelua. Jotainhan jo aiemmin olen kirjoittanutkin.

Healing Rooms -rukousklinikkatyön alullepanija Suomessa ja kouluttaja Susanne Laitinen kertoo tässä työn taustoista videolla:
http://www.healingrooms.fi/?sid=305

Susanne Laitinen on Tv7:ssa ohjelmassa Jumalan juoksutytöt Mirja Ojaresin haastateltavana. Kuunnelkaa video. Kuitenkin harhaoppiseen puheeseen ja rukoukseen voi tulla sidotuksi. Tämä on syytä huomioida ja tutkia materiaali arvioiden ja Jumalan sanaan verraten. Lisäksi tutkimiseen voi liittyä videosta irtisanoutuminen Jeesuksen ristin sovitustyöhön turvautuen. Kun on tämän kaltaisen materiaalin parissa, siihen liittyy aina hengellinen valintatilanne Jumalan pyhien kasvojen edessä.
14.5. aamulla healingrooms-linkkiin tulee seuraava teksti:
This text will be replaced.
Ohjelma tuli ulos tv7:ssa 25.9.2011 (min 28.02).

Korjasin viestiäni:
Illalla 14.5. näyttäisi olevan paikoillaan tuo ohjelma ja avautuu kotikoneella moitteettomasti, ja video näyttäisi olevan tuossa kokonaisuudessaan.

Kuuntelin osan videosta uudelleen. Susanne Laitinen sai johtajuusseminaarissa helmikuussa 2006 "tulikokemuksen". Hän kuvaa sitä taivaalliseksi sähkövirraksi, joka kesti 2 tuntia hänen maatessaan lattialla. "Tuli huuhtoi", "tuliliekit virtasivat", sanoo Susanne Laitinen videolla.

Tuolloin oli ainakin NMKY:n johtajuusseminaari, jonka pääpuhuja oli Neil Cole. Puhujia oli tietysti runsaastikin. Emme tiedä enempää tapahtumasta. Kuitenkin ilmeisesti tuo Laitisen tulikokemus liittyi tähän seminaariin. Suomessa ei ainakaan ollut muita johtajuusseminaareja helmikuussa 2006. Ja tämän kaltaisen tulen hän soisi leviävän. Näin ymmärrän tuosta rukouksesta.

Tällaista "taivaallista sähkövirtaa", "tulta", ei löydy Raamatusta. Myöskään siellä ei meitä kehoiteta rukoilemaan sitä, että voisimme ottaa vastaan tulikokemuksen.


Usko-on kirjoitti:
http://www.healingrooms.fi/?sid=305

Minuuttien 22.00-24.30 kohdalla ”Healing Room katsojien puolesta”,
Susanne Laitinen rukoilee videolla näin:

Lainaus:
Rakas Taivaallinen Isä

Kiitos, että se tuli, jonka sä olet sytyttänyt monien sydämissä, saa lähteä tällä hetkellä leviämään. Sä oot sanonut, että sä oot tullut tulta heittämään. Sanoit, että kunpa se olisi jo syttynyt. Anna sen nyt syttyä, tällä hetkellä. Isä, me kiitetään, että sun tules laskeutuu nyt tällä hetkellä monen ylle, ja se polttava hiili alkaa polttaa. Ja siemenen lailla tää siemen laskeutuu sydämeen. Ja mä nään, että moni nyt kuulee, että tää on se mitä mää oon etsinyt nää vuodet.
...
Aamen.



Menen vielä parilla lauseella tuohon Susanne Laitisen tulikokemukseen. Hän oli jo aikaisemmin tutustunut lomamatkallaan ilmeisesti Spokanen Healing Rooms -klinikan toimintaan. Miehensä kanssa he olivat ihastuneet siihen ja etsineet työlle aloittajia Suomesta. Se, että Susanne Laitinen sai tulikokemuksensa toisessa tilanteessa, ei ole ihmeellistä lainkaan. Sama henki vaikuttaa nyt jo monessa paikassa, ja ilmeisesti avautuminen tuolle hengelle oli tapahtunut lähinnä jo sisäisenä asiana ja valmistautumisena.

Rukouksessa pyydetään tulta laskeutumaan ja polttamaan hiilen tavoin. Kyse ei varmastikaan ole siitä, että tarkoitetaan videon katsojien saavan juuri samaa tulikokemusta kuin mitä Laitinen oli saanut kokea. Ilmeisesti kuitenkin pyydetään kokemusta, joka tapahtuu samassa hengessä. Kokemus tuntuu ehkä lämpönä. Usein herkät ihmiset kokevat jotain siitä, mitä toinen kuvailee.

Rukouksessa lainataan Raamattua "Tulta minä olen tullut heittämään".
Luukkaan evankeliumi:
12:49 Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!
Raamatussa tämä kohta viittaa Jeesuksen lähestyvään ristinkuolemaan ja ylösnousemukseen. Tuosta hetkestä ja erityisesti Pyhän Hengen vuodatuksesta lähtee liikkeelle evankeliumi, sanoma sovituksesta ja syntien anteeksiantamuksesta. Puhutaan herätysten tulesta, joskus myös viitataan siihen ettei evankeliumista olla yhtä mieltä, vaan se on ristiriidassa maailman kanssa.

Lainaus:
Ja siemenen lailla tää siemen laskeutuu sydämeen. Ja mä nään, että moni nyt kuulee, että tää on se mitä mää oon etsinyt nää vuodet.
Tässä viitataan jälleen Raamattuun, kun puhutaan siemenestä. Nyt vain mennään vielä enemmän harhaan. Tässä rukouksessa ilmeisesti tarkoitetaan että tuli ja Pyhä Henki ovat sama asia, ja tulen tulisi laskeutua sydämeen. Raamattu opettaa eri tavoin.
1.Pietarin kirje:
1:23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
Uudestisyntyminen tapahtuu Jumalan sanan kautta. Sana on siemen, joka itää hyvässä maaperässä. Raamatun kielessä "sydän" on keskeinen paikka ihmisessä ja sana otetaan siellä vastaan. Löydämme mm. nämä jakeet: "älkää paaduttako sydämiänne" ja "pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne". Pyhä Henki kuin valmistaa sydämen ottamaan vastaan pelastuksen Kristuksessa. Pyhä Henki on Herran Henki, joka kirkastaa Kristusta ja Kristuksen pelastustyötä, ja avaa Raamatun sanaa. Pyhä Henki ei ole tulen tai lämmön kaltainen kokemus.

Lainaus:
Ja mä nään, että moni nyt kuulee, että tää on se mitä mää oon etsinyt nää vuodet.
Tässä johdetaan harhaan. Kun puhutaan aidosta etsimisestä, niin sillä tarkoitetaan ihmisen sisällä olevaa kaipausta löytää elävä Jumala. Jumala on kaikkitietävä, kaikkialla läsnäoleva, pyhä ja vanhurskas. Hän on persoona eikä voimavaikutus. Jumalan vanhurskas tahto on, että ihminen ymmärtää syntisen tilansa ja eronsa Jumalasta ja ottaa vastaan Jumalan valmistaman pelastuksen. Ihminen uudestisyntyy Pyhän Hengen vaikutuksesta Jumalan sanan kautta.




Usko-on:
Jarrut laittoi sopivasti Päivän Sanaan Lutherin Mannaa Jumalan lapsille. Siinä oli sanoja Raamatusta löytyvään rukoukseen: 'Herra auta, me hukumme'.

Jumalan lapsen rukous saa olla hädässä kääntymistä Jumalan puoleen. Tälle on jotenkin vastakkaista etsiä jotain ihmeellistä, tuntemuksia, kokemuksia ja ihmeitä.

Hädässä oleva saa luottaa, että Jumala kuulee hätääntyneen avunpyynnön. Saamme rukoilla Jeesuksen nimessä; se jo yksin on täysin käsittämätöntä ja valtavaa. Jeesuksen kuollessa ristillä ihmiskunnan syntien tähden, repesi temppelin esirippu, väliverho, kaikkeinpyhimpään. Meille on tie Isän sydämelle avattu. Me olemme otetut tällaisen Jeesuksen nimen suojiin, Häneen kätketyt ja Häneen kastetut.

Jumala lukee jopa sydämeltämme sanattomat huokauksemme. Älkäämme siis jääkö murehtimaan edes sitä, löydämmekö oikeita sanoja. Ollaan turvallisesti Isän Jumalan pyhien kasvojen edessä rukoillessamme itsemme ja toistemme puolesta, sekä kaikissa arjen askareissamme.

----
Olen kokenut murhetta siitä, että Healing Rooms on opettanut rajatiedon messuilla aiheesta 'Miten vastaanottaa Jumalan parantava voima?'.
Murhetta minä koen myös tästä videolla olevasta Susanne Laitisen rukouksesta. Jatkan siitä vielä myöhemmin lisää.

Tulen myöhemmin palaamaan tarkemmin tuohon Susanne Laitisen kuvaamaan kokemukseen, jossa hän makasi lattialla 2 tuntia ja kuin tuli olisi huuhdellut kehoa, tai sähkövirta kulkenut läpi.

Nyt tahdon nostaa Laitisen rukouksesta yhden asian esiin. Siinä melko lyhyessä rukouksessa sanottiin 7 kertaa 'tällä hetkellä', ja lisäksi pari kertaa 'nyt', ja myös merkityksessä 'nyt paranee'. Mihin hän tällä viittaa tai pyrkii? Lisäksi hän sanoo: 'Mä nään, että ...'

Otetaan huomioon, että Susanne Laitinen opettaa Healing Rooms Finland ry:n toimesta rukouspalvelijoita ympäri Suomea. Ja yksi noilla sivuilla ilmaistu koulutuksen tarkoitus on koulutettavien 'kasvaminen tiedon sanoissa'.

Koulutukseen liittyy demonstraatio. Tässä esitellään miten parantamisen ja tiedon sanojen armolahjoja käytetään Healing Rooms -rukousklinikalla.

Jokaisen tulevan rukouspalvelijan puolesta rukoillaan henkilökohtaisesti, ja moni kaatuu rukouksen voimasta hetkeksi lattialle.

Mitä mieltä olette?



Usko-on:

Laitoin eteenpäin aika monelle tuon videon ja sen lopussa olevan Susanne Laitisen rukouksen tässä muodossa, missä sen sanat on poimittu näkyviin. Sen sai myös eräs kristillisen järjestön nykyinen piirijohtaja, koska tämän järjestön Lähetyskodissa kokoontuu ryhmä, joka rukoilee Healing Roomin saamiseksi erääseen rannikkokaupunkiimme. Lisäsin viestiini myös materiaalia koskien Healing Rooms organisaatiota ja perustaa.

Kävimme keskustelua, jota ei nimetty salaiseksi. En ottaisi edes tätä esiin, ellen olisi saanut lupausta toiminnan päättymisestä; joka ei nyt kuitenkaan näytä päättyneen. Samoin on ollut myös muita vastaavia keskusteluja, joissa ei tahdota ymmärtää lainkaan tätä minun huolen aihettani, vaan yritetään vaientaa minut.

Eräs kohta saamastani viestistä kuului:
Lainaus:
*Hei!*
Ymmärrän aivan hyvin huolesi. Healings Rooms toiminnan kaltaisessa
työssä on aina olemassa tietyt ylilyönnin vaarat. Siksi tämänkaltaisessa
palvelussa mukanaolevien henkilöiden tulee muistaa vastuunsa.

Vastasin mm. näin:
Lainaus:
Minun huoleni ei ole kohdistunut pääasiassa näihin ylilyönteihin, vaan hengelliseen vaikutukseen pidemmällä aikavälillä. Kyllä huoleni on siinä, että varsinainen evankeliumi on hämärtynyt ja muuttunut toisenlaiseksi julistukseksi.

Jos tuon huoleni ja kipuni ymmärrät, niin silloin sinä ymmärrät ainakin osittain minun huoleni.


Henkilö antoi myös ymmärtää olevansa asiantuntija, mitä tulee uuskarismaattisuuteen. Näin varmaan onkin, koska hän on TM, entinen seurakuntapastori, kirkkoherra, ja kuuluu myös Kirkonrakentajien Foorumiin yhtenä sen jäsenenä.

Olisin voinut sanoa kyllä vielä selkeämmin erityisesti koskien tätä videota:
Tässä on eri Jeesus, eri henki ja eri evankeliumi.

Healing Roomin Jeesus on tässä. Kuva on poimittu järjestön nettisivuilta http://www.healingrooms.fi/?sid=100

Ei saa tällä tavoin ohittaa ristillä puolestamme kärsinyttä Jeesusta Kristusta, Jumalan Karitsaa.



On ollut hyvä, että muutama henkilö on käynyt kanssani myös henkilökohtaista keskustelua. Siitä kyllä olen aina pitänyt. Eli kiitos myös tälle varmastikin hyvin kiireiselle ihmiselle, jota tuossa hiukan lainasin.

Uuskarismaattisuudessa sekoitetaan enemmän tai vähemmän kehon kautta saadut tuntemukset Pyhän Hengen toimintaan. Tulikokemukset, käden lämpenemiset, kaatumiset ym. ilmiöt alkavat merkitä monelle kovin paljon.

Kuitenkin aidosti hengellinen ihminen ottaa vastaan ja arvioi sanomaa ja ilmiöitä hengessään ja ymmärryksellään. Arviointi ei tapahdu kehossa koettujen tuntemusten kautta. On selvää, että Raamatun sanalla on ratkaiseva asema arvioinnissa.



Usko-on:


Tuosta Healing Roomin sivustolla olevasta Kristusta esittävästä kuvasta. Siihen on vaikuttanut ajan kosmista Kristusta korostava henki. Arvostelen siis nyt tätä kuvaa, enkä ihmisiä. En osoita sormellani vilpittömiä kristittyjä, jotka turvaavat aidosti Kristuksen sovitustyöhön.
Kuva on täydellisessä sopusoinnussa videolla olleen Susanne Laitisen rukouksen kanssa. Muistetaan siis, että kaikki juuri kristillinen julistus tulee arvioida sekä mediassa että kokouksissa.


Kun kuvataan risti, niin se on kärsivän rakkauden ja ihmisen lunastuksen paikka

Nyt Jeesus on Isän oikealla puolella, Voiman ja Majesteetin oikealla puolella. Risti oli karkea teloitusväline, joka maatui aikanaan. Jeesuksen tuli syntyä ihmiseksi voidakseen tulla uhrikaritsaksi. Ilman tätä Hän ei olisi voinut sovittaa syntejämme, lunastaa meitä, ei voittaa perkeleen turmiovaltoja ristillä kuollessaan, eikä olla nyt Ylimmäisenä Pappina Isän oikealla puolella rukoilemassa puolestamme.

Jeesus oli ristillä äärimmäisen kärsivä, runneltu ja verinen. Hänet haudattiin, Hän nousi kuolleista ja astui ylös taivaisiin. Kun apostolit kuvasivat näitä tapahtumia, he viittasivat mm. psalmiin 16.

Pietari painotti puheessaan sitä näin: Lainaus:
Sillä Daavid sanoo hänestä: 'Minä näen alati edessäni Herran, sillä hän on minun oikealla puolellani, etten horjahtaisi. Sentähden minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee, ja myös minun ruumiini on lepäävä toivossa; sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta. Sinä teet minulle tiettäviksi elämän tiet, sinä täytät minut ilolla kasvojesi edessä.' Te miehet, veljet, on lupa teille rohkeasti sanoa, mitä kantaisäämme Daavidiin tulee, että hän on sekä kuollut että haudattu; onhan hänen hautansa meidän keskellämme vielä tänäkin päivänä. Koska hän nyt oli profeetta ja tiesi, että Jumala oli valalla vannoen hänelle luvannut asettavansa hänen kupeittensa hedelmän hänen valtaistuimelleen, niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta. Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme (Apt.2:25-32).


Paavali viittaa myöhemmin samaan kohtaan näin: Lainaus:
Sentähden hän myös toisessa paikassa sanoo: 'Sinä et salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta.' Sillä kun Daavid oli aikanansa Jumalan tahtoa palvellut, nukkui hän ja tuli otetuksi isiensä tykö ja näki katoavaisuuden. Mutta hän, jonka Jumala herätti, ei nähnyt katoavaisuutta. Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla. (Apt. 13:35-39)


Kun Jeesus eli ja vaikutti maan päällä, Hän korosti yhteyttä Isään kaikessa. Hän tuli Isän luota kirkkaudesta. Isä tekee teot, antaa sanat, Isän tahto on merkitsevä kaikessa jne. Yhteys kuvataan koskettavasti myös Joh. 17:n jäähyväisrukouksessa. Isän luona kirkkaudessa on valtakunta, voima ja kunnia -iankaikkisesti. HR:n kuva viittaa siihen, että risti olisi ollut se paikka, joka vapauttaa voiman ja ihmeet ihmisen käyttöön, siis seurakunnalle. Raamattu on kuitenkin täynnä Jumalan ihmettä ja voimaa alusta loppuun asti.

Risti oli ennen muuta katoavaisen ja syntiin langenneen ihmisen lunastuksen paikka. Jeesuksen työ on ainoa apu ja mahdollisuus ihmiselle, joka ei voi millään omallaan koskaan täyttää todellista vanhurskauden vaatimusta. Se lahjoitetaan Kristuksen täydellisessä työssä puolestamme, ja se otetaan uskolla vastaan. Kyse on Jumalan armosta ja armolahjana saatavasta iankaikkisesta elämästä.

Armolahjat rakentavat seurakuntaa ja saattavat ilmi Jumalan rakkautta ja salaisuutta Kristuksessa, niin että voimme siihen omalla kohdallamme turvata. Ne ovat henkilahjoja, Pyhän Hengen antamaa varustusta. On suuri merkitys juuri Raamatun ilmoituksen avautumisella ja evankeliumin säilymisellä puhtaana, ja tähän julistukseen Pyhä Henki antaa voiman.

Voimateot ovat merkkejä ja tunnustekoja, joita Jumala käyttää kyllä niin hyväksi nähdessään. Mutta voima tulee Jumalalta.

New Agessa ja yleensäkin teosofiassa, gnostilaisuudessa, voidaan kyllä ottaa vastaan kosminen Kristus. Mutta silloin risti ei voi olla uhrin, kärsimyksen eikä lunastuksen paikka. Silloin ei myöskään tähän toisenlaiseen Kristukseen uskovan kuoleminen, hautaaminen, ja kuolleista herättäminen merkitse sitä Kristukseen liittymistä, mitä se merkitsi jo Daavidille psalmissa 16. Ei kai kosminen Kristus lunasta katoavaista kirkkauteen ikuiseen kas


Lähetetty:Usko-on:


Laitoin sähköpostissa tämän osoitteen noin 40 henkilölle kaksi vuorokautta sitten. Olen saanut joitain vastauksia. Kiitos kaikille, jotka tahtovat hiukankin miettiä näitä asioita kanssani.

Vaikuttaa siltä, että tulisi käsitellä erikseen käsitettä 'tuli'. Mitä se merkitsee Raamatussa, mitä juuri tuossa kohdassa Luuk. 12:49. Samalla olisi hyvä nähdä oleellinen ero tuohon tuleen, mitä voidaan levittää ja kuvataan sähkövirtana, lämpönä ja muina kokemuksina.

Mielestäni kyse on hyvin läheisesti Kristuksen uhrikuolemaan liittyvästä asiasta. Kärsimyksen ja sovituksen maljaan viitataan Luuk.12:50 ja sille annetussa rinnakkaisviitteessä Matt.20:22. Uskon, että kyse on itse evankeliumista, siitä miten se näyttää synnin, erottaa, puhdistaa ja vanhurskauttaa. Kyse on lahjasta, mutta myös yhteydestä liittyen kärsivään Vapahtajaan, Hänen neuvoihinsa ja askeliinsa. Ja kuitenkin Häneltä kaiken vastaanottaen.

Kyse on varmasti myös eripuraisuudesta, mitä evankeliumi herättää ja tuomiosta, ehkä lopun ajastakin.

Uskallan tähän laittaa myös esiin jakeet, mitkä minulle nousi aamuyöllä mieleeni. Ilm. 3:18 ja 1 Piet. 1:7.

Jatkan jossain vaiheessa tähän liittyvällä aiheella kohdassa RAAMATTU.
Kävin täydentämässä parilla rivillä 5.7. Jatkan myöhemmin toisessa ketjussa, koska muutama ihminen kokee aiheen tärkeäksi. Ja tällaisella foorumilla omaa opetustani voi arvioida, ja myös laittaa minulle henkilökohtaista palautetta.
_________________



Jatkan saamani palautteen pohjalta.

Sähkövirtoihin, tulikokemukseen, lattialla makaamiseen:
'Jumalan pyhyys alennetaan ihmisen lihallisia toiveita ja odotuksia vastaamaan. On myös oltava terveesti epäluuloinen, kun sanotaan Jumalan puhuneen jotain.'

Videolla olleeseen rukoukseen:
'Susanne Laitisen rukous muuttui alkusanojen jälkeen kummalliseksi. Se ei ollut pyyntöä tai anomista vaan siihen tuli kehoittava tai käskevä sävy. Ihminen otti siinä hallitsevan aseman.
'Jumalaa toki myös kiitetään, mutta siksi, että hän NYT tekee sen mitä ihminen tahtoo.'

Evankeliumin, Jeesuksen sovitustyön, mukanaoloa sanoissa olisi toivottu, nöyryyttä myös. Vertauskuvallisuus 'hiili' 'siemen' 'laiva' aiheuttivat hämmennystä.

'En huomannut rukouksessa mitään outoa', kirjoitti myös eräs henkilö. Hän kertoi olleensa niin pitkään yhteyksissä, missä rukoillaan juuri noin. Kuitenkin hän nyt tietää vääräksi tuon oman uuskarismaattisen seurakuntayhteytensä ja on sen jättänyt.

Minulle kävi niin, että jotain tuosta rukoustavasta heti kuin tarttui omaan rukoukseeni. Huomasin sen rukoiltuani ja koin lähinnä nolona ja opettavaisena kömmähdyksenä.

Torontolaisuus, uuskarismaattisuus (esim. New Wine) ja lähes kaikki yhteydet, mitkä korostavat toimivansa 'Pyhän Hengen voimassa', ohjaavat rukousta jossain määrin tuohon suuntaan. Samoin rukoilijoista muodostetaan usein pieniä noin kolmen hengen ryhmiä. Niissä opetellaan armolahjojen käyttöä; esim. juuri 'tiedonsanoja', kuten Laitisen rukouksessa näimme. Näin toimien arviointi jää puuttumaan. Ihmiset miettivät sitten tahollaan mitä kuulivat, ja oliko se oikein vai väärin.

Myös Hengen uudistus kirkossamme toimii nykyisin pääasiassa tällä samalla pohjalla.

Herätti myös ihmetystä, miksi tuollaista rukousta ylipäätään opetetaan ihmisille. Eikö rukous ole Jumalaan turvaamista ja ihan yksinkertaisia sanoja.




Katsoin Healing Rooms Finland ry:n sivuja.

Lainausta sieltä:
PK-seudun koulutus 28.-29.9.12
...demonstroidaan käytännössä miten Healing Room toimii.
...tulemme koulutuksen aikana myös rohkaisemaan osallistujia kasvamaan tiedonsanoissa ja harjoittelemaan parantumisen puolesta rukousta.

Tuon Susanne Laitisen rukouksen sanottiin olevan myös demonstraation. Oikeastaan ymmärtääkseni karismaattinen liike ja etenkin uuskarismaattisuus toivat tämän käsitteen 'tiedonsanat'.

1 Kor. 12:8: Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta.
1 Kor. 14:6 Jos minä nyt veljet tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja.

Raamatussa on paljon asiaa käsitteistä tieto, viisaus ja ymmärrys, joskus liitettynä vielä taidollisuuskin näihin.

Olisivatkohan tämän teeman kannalta yhdet keskeisimmät jakeet Jes. 11:2 ja Kol. 2:3. Tiedon ja viisauden sanat olisi syytä liittää raamatulliseen kokonaisuuteen. Tiedon ja viisauden aarteet ja Henki liittyvät Jeesukseen Kristukseen ja Hänen pelastustyöhönsä.

Itse näen osittain John Wimberin oppeihin perustuvassa uuskarismaattisuudessa (mm. Healing Rooms) valtavasti mediaalisuuden, uushenkisen tiedon ja ns. hoitojen (New Age) ja puhtaan arvuuttelun mukanaoloa.

Moni sanoo, ettei näin voi olla kristittyjen rukous- ja parantamistoiminnassa, ei Jumala sellaista salli. Mutta Raamattu sen sijaan varoittaa eksymästä. Jeesus varoittaa eksymästä. Paavali käskee arvostelemaan. Ensimmäinen ihminenkin eksyi syömään 'hyvän- ja pahantiedonpuusta', vaikka hänellä oli paratiisissa asiat hyvin. Jumala itse lähettää (lähetti) väkevän eksytyksen. Saamme rakastaa totuutta ja tutkia asioita.

Olen nyt julkisesti arvioinut Healing Rooms -toimintaa 4,5 vuoden ajan. Rukousklinikoita oli talvella 2008 6kpl, nyt 26. Nyt on tilanne kuitenkin minulle helpompi, koska en ole mitenkään yksin tässä asiassa. Nyt on helpompi arvioida ja asettua näin itsekin arvioitavaksi.


Kävin täydentämässä lainaustani liittyen PK-seudun koulutukseen. 'Pyrimme rohkaisemaan osallistujia kasvamaan tiedonsanoissa' oli tuo jo vuosia käytetty ilmaus.


Ystävä kiinnitti sähköpostissa huomion siihen, että Healing Rooms -toiminta on kuitenkin kuin irrallaan seurakunnan kokoontumisesta.

Näin on. Kyseessä on kansainvälinen yhdistys, jonka keskus on USA:ssa, Spokanessa. Materiaalit, koulutus, toimintatavat, ja raamatullisuuden valvonta on yhdistyksen omissa käsissä, IAHR www.healingrooms.com

Noissa edellisen viestini korinttolaiskirjeen kohdissa puhuttiin tiedon sanoista, profetiasta, ilmestyksestä ja opetuksesta. Kyse on siitä, että yksi henkilö kerrallaan puhuu seurakunnan kokouksessa ja muut arvostelevat, ja toki ottavat oikean sanoman vastaan.

Paavali oli esimerkillinen siinä miten hän opetti nuoria seurakuntia. Seurakuntalaiset opetettiin erottamaan oikea ja väärä. Jokaisen puhujan sanoma arvioitiin erikseen. Uskon, että tähän liittyi samalla myös julkisen rukouksen arvioiti.

Paavali pyysi myös useaan otteeseen esirukousta seurakunnilta voidakseen viedä eteenpäin evankeliumia. Oli tärkeää, että sanoma säilyi puhtaana. Hän tahtoi olla perustamiensa ja opettamiensa seurakuntien lähettämänä ja esirukousten kantamana maailmalla. Tämäkin on meille esimerkiksi.

Johannes vakuuttaa kirjeissä, että kaikilla uskovilla on tieto ja Pyhä Henki. Meillä on kaikilla myös Raamattu. Arvioiminen on kunnioittamista ja rakkautta ja vastuun kantamista. Sitä ei pidä jättää harvojen käsiin.

Ei tarvitse myöskään pelätä mitään, kun pyrkii kyselemään asioita Jumalan edessä. Meillä on hyvä ja armollinen Jumala, joka on ilmaissut rakkautensa lähettämällä Jeesuksen Kristuksen maailmaan. Evankeliumi on ennen muuta sanoma ristiinnaulitusta ja ylösnousseesta Vapahtajasta, jonka pelastustyön turvissa on hyvä elää Jumalan lapsina ja aikanaan turvallista siirtyä iankaikkisuuteen.
_________________



http://www.healingrooms.fi/?sid=305 Linkki videoon.
Minuuttien 22.00-24.30 kohdalla ”Healing Room katsojien puolesta”,
Susanne Laitinen rukoilee videolla näin:

Lainaus:
Rakas Taivaallinen Isä

Kiitos, että se tuli, jonka sä olet sytyttänyt monien sydämissä, saa lähteä tällä hetkellä leviämään. Sä oot sanonut, että sä oot tullut tulta heittämään. Sanoit, että kunpa se olisi jo syttynyt. Anna sen nyt syttyä, tällä hetkellä. Isä, me kiitetään, että sun tules laskeutuu nyt tällä hetkellä monen ylle, ja se polttava hiili alkaa polttaa. Ja siemenen lailla tää siemen laskeutuu sydämeen. Ja mä nään, että moni nyt kuulee, että tää on se mitä mää oon etsinyt nää vuodet.

Ja silloin kun sä kuulet tän asian sun sydämessä, niin lähde liikkeelle. Pyhä Henki haluaa ohjata liikkuvaa laivaa. Paikallaan pysyvää laivaa on vaikea ohjata. Herra, mä haluan pyytää nyt, että se rohkeus, oikein rohkeuden henki, saa asettua nyt niiden ystävien ylle, joita sä aivan erityisesti nyt tällä hetkellä kutsut. Rohkeuden henki, joka lähettää liikkeelle, lähettää liikkeelle vaikka ei olisi ehkä ollut sitä rohkeutta aikaisemmin.

Ja Herra, kiitos siitä, että tällä hetkellä selkäkipu tulee lähtemään. Ota vastaan parantuminen, Jeesuksen nimessä. Laita kätesi nyt selkäsi päälle, ota vastaan se, Jeesuksen Kristuksen nimessä. Sun selkäsi tulee terveeksi. Jeesuksen nimessä paranee myös jonkun Addisonin tauti, tällä hetkellä. Herra, mä kiitän siitä, että sun rakkautes saa vuotaa tällä hetkellä, sun parantava rakkautes. Aamen.


Tuolla on toisessa kohdassa Rean alkama keskustelu JUMALAN TULI RAAMATUSSA
http://p1.foorumi.info/vapaasana/viewtopic.php?p=3897#3897
Sinne olen laittanut ajatuksiani. Jumalan tuli ei kaada selälleen lattiaan, eikä se ole kehossa virtaavaa sähköä tai lämpöä.

Aloitin myös itse kohtaan RAAMATTU aiheen hieman oudolla otsakkeella OTA VASTAAN -mitä Raamatun mukaan?
http://p1.foorumi.info/vapaasana/viewtopic.php?p=3932#3932
Kyse on siitä, että meitä kehoitetaan ottamaan vastaan evankeliumi, todistus Jeesuksen ristinkuolemasta ja ylösnousemuksesta. Ja juuri tässä on myös julistuksen ydin. Raamatussa ei sanota OTA VASTAAN parantuminen NYT. Raamatussa ei saarnata eikä julisteta PARANTUMISTA silloinkaan, kun sairaita parantuu; PARANNUSTA kylläkin saarnataan.

Susanne Laitisen tapa rukoilla on lähellä SANAN VOIMA tai SANOJEN VOIMA ajattelua. Eli se mitä ihminen sanoo, tulee voimaan uskon kautta. Myös VOITTAVA USKO ajattelu liittyy tähän. Näin uskovat henkilöt sanovat, että he vapauttavat sanoja ja tätä kautta sanojen voimaa ja aikaansaavat paranemista. Raamatun ilmoitus on toinen. Ja tähän yritän paneutua myöhemmin toisessa ketjussa.
_________________
Usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy (Hebr. 11:1)


Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 137
Join date : 23.10.2013
Ikä : 73
Paikkakunta : Ruotsi

https://vapaasana.swedishforum.net

Takaisin alkuun Siirry alas

Healingrooms  Empty Vs: Healingrooms

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa