Vapaasana


Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 

 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Ikäviksi (Nasty) :: By Daymond Duck
Marko Selkomaa EmptyEilen kello 8:52 am kirjoittaja jarrut

» Benjamin Turkia - Tulo erämaasta
Marko Selkomaa EmptySu Maalis 17, 2024 10:07 am kirjoittaja Hellevi

» Sakari Kalliomaa // Treffit Galileassa
Marko Selkomaa EmptySu Maalis 17, 2024 8:49 am kirjoittaja Hellevi

» Vain veri riittää
Marko Selkomaa EmptySu Maalis 17, 2024 8:38 am kirjoittaja Hellevi

» LUOTU, LANGENNUT JA LUNASTETTU IHMINEN
Marko Selkomaa EmptySu Maalis 17, 2024 8:20 am kirjoittaja Hellevi

» Nätti kuva tai + ajatus
Marko Selkomaa EmptySu Maalis 17, 2024 8:13 am kirjoittaja Hellevi

» Tuleeko Alzheimerkin Herran kädestä?
Marko Selkomaa EmptySu Maalis 17, 2024 7:57 am kirjoittaja Hellevi

» BibelFocus // "Älä koske Herran voideltuun!"
Marko Selkomaa EmptySu Maalis 17, 2024 7:52 am kirjoittaja Hellevi

» Saarna: Naeman ja omasta luopuminen - Sakari Kalliomaa
Marko Selkomaa EmptyLa Maalis 16, 2024 9:17 am kirjoittaja Hellevi

Maaliskuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Kalenteri Kalenteri


Marko Selkomaa

+4
charmo
voinas
Rea Aalto
Admin
8 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Marko Selkomaa Empty Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja Admin Ti Loka 29, 2013 7:15 am

Huom! Tämä ketjun aloitus entiseltä vapaasanalta, ja jatkuu monelle sivulle, joten kannattaa lukea kaikki sivut,
siellä on kopioita Marko Selkomaan nettikirjasta,jossa hän kertoo henkilökohtaisesti miten henki ohjaa hänen julistustaan ja toimintaansa!


voinas

 Viestin aihe: Marko Selkomaa 



Tämä julkisuuteen ponkaissut helluntaipastori, on tämän päivän Ylivainio helluntailaisille, hänen opetustaan ja toimintaansa ei kyseenalaisteta.

Olin yhdessä tilaisuudessa jossa hän Oulussa puhui ja hän sanoi tähän tapaan voitelustaan, " Herra sanoi minulle jos annat minulle kaksi tuntia päivässä, niin minä annan sinulle räjähtävän voitelun ".

Tämä Selkomaa on yksi niistä, joka sai " räjähtävän voitelunsa " Todd Bentleyn käsien alla.

Hän on kirjoittanut useita kirjoja ihmeistä ja uskolla parantamisesta, näitä kirjoja mainostetaan ja kaupitellaan tilaisuuksissa, joissa hän vierailee.


Viimeinen muokkaaja, Admin pvm Ti Helmi 04, 2014 11:46 pm, muokattu 2 kertaa

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 137
Join date : 23.10.2013
Ikä : 73
Paikkakunta : Ruotsi

https://vapaasana.swedishforum.net

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa Empty Vs: Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja Admin Ti Loka 29, 2013 7:17 am

Kopio vanhalta vapaasana foorumilta





voinas kirjoitti:
Tämä julkisuuteen ponkaissut helluntaipastori, on tämän päivän Ylivainio helluntailaisille, hänen opetustaan ja toimintaansa ei kyseenalaisteta.

Olin yhdessä tilaisuudessa jossa hän Oulussa puhui ja hän sanoi tähän tapaan voitelustaan, " Herra sanoi minulle jos annat minulle kaksi tuntia päivässä, niin minä annan sinulle räjähtävän voitelun ".

Tämä Selkomaa on yksi niistä, joka sai " räjähtävän voitelunsa " Todd Bentleyn käsien alla.

Hän on kirjoittanut useita kirjoja ihmeistä ja uskolla parantamisesta, näitä kirjoja mainostetaan ja kaupitellaan tilaisuuksissa, joissa hän vierailee.




Lainaus:
7.8. 2012 allekirjoitettiin Keravalla Avainmedian ja Missiomaailman (Nokia Missio ry) välinen yhteistyösopimus. Sopimuksen allekirjoitusta edelsi keväästä asti käydyt neuvottelut. Allekirjoittajina toimivat Avainmedian toiminnanjohtaja Niilo Närhi ja Missiomaailman toiminnanjohtaja Markus Korhonen.

Yhdistykset sitoutuivat ohjaamaan resurssejaan erityisesti Suomessa järjestettäviin suuriin kokouskampanjoihin. Näissä kampanjoissa vierailee useita kansainvälisesti tunnettuja julistajia ja muusikoita.
Missiomaailman työyhteyteen siirtyvä evankelista Marko Selkomaa panostaa tästä syksystä lähtien Suomessa ja eri puolilla maailmaa toteutettaviin suurkokouksiin.

Missiomaailma ja Avainmedia ovat yhdessä paikallisten seurakuntien kanssa järjestelyvastuussa Suomen tapahtumissa, mutta myös osa kansainvälisistä kampanjoista toteutetaan yhdessä.

Lähde http://kauppa.nokiamissio.fi/index.php/8-uutiset/20-missiomaailma-ja-avainmedia-aloittivat-yhteistyoen

Kyllä tämän toiminnan voitelu on sama kuin Todd Bentleyn ja 1990-luvun puolivälin "torontolaisuuden". Sana "tuli" jäi hyvin pitkälti ilmentämään tätä voimaa. Ja tästä tulee vakavasti varoittaa.


Viimeinen muokkaaja, Admin pvm La Huhti 12, 2014 12:45 pm, muokattu 1 kertaa

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 137
Join date : 23.10.2013
Ikä : 73
Paikkakunta : Ruotsi

https://vapaasana.swedishforum.net

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa Empty Vs: Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja Admin Ti Loka 29, 2013 7:18 am

arkikalusto



Liittynyt: 14 Hei 2012
Viestejä: 152


LähetäLähetetty: Tii Hel 05, 2013 2:27 Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

--------------------------------------------------------------------------------

Marko Selkomaa on Livets Ordin/Elämän Sana/ Uskon Sana porukkaa.


Suomalaiset helluntailaiset ovat ottaneet hänet konferenssinsä
pääpuhujaksi viime vuoden Helluntaikonffassa Södertäljessä.

Tässä konffaohjelmasta ote
http://www.finskapingst.org/uutis_helluntaikonferenssi2012.html

http://kotikirkko.se/wp-content/uploads/2012/05/Toukokuu-2012.pdf


Taitaa tämän päivän helluntailaisuus
olla uskonsanalaisuutta niin Ruotsissa kuin Suomessa.

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 137
Join date : 23.10.2013
Ikä : 73
Paikkakunta : Ruotsi

https://vapaasana.swedishforum.net

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa Empty Vs: Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja Rea Aalto Ti Marras 12, 2013 9:16 am

Tukholman ruotsinsuomalaisten helluntaiseurakunta
pitää nuorten konferenssin marraskuussa.Nuorille opetetaan
harhaoppeja.Yksi heidän vastuuta kantavistaan mm on mukana Arken toiminnassa
On aivan uskomatonta miten pitkälle on menty!Tässä vain yksi esimerkki.

http://jon962.wix.com/nordic#!speakers/cfvg

Rea Aalto

Viestien lukumäärä : 565
Join date : 23.10.2013
Ikä : 73
Paikkakunta : Ruotsi

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa Empty Vs: Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja Rea Aalto Ma Marras 25, 2013 7:48 am

Tässä on linkki mistä voi lukea Marko Selkomaan opetuksia, hän puhuu mm "räjähtävästä voitelusta" ja siitä kuinka voitelua voi jakaa toisille!

http://www.jeesusonherra.se/m3/FUEGO_Selkomaa.pdf

Rea Aalto

Viestien lukumäärä : 565
Join date : 23.10.2013
Ikä : 73
Paikkakunta : Ruotsi

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa Empty Vs: Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja Vierailija Ma Marras 25, 2013 11:17 am

Rea Aalto kirjoitti:Tässä on linkki mistä voi lukea Marko Selkomaan opetuksia, hän puhuu mm "räjähtävästä voitelusta" ja siitä kuinka voitelua voi jakaa toisille!

http://www.jeesusonherra.se/m3/FUEGO_Selkomaa.pdf
Hyvä, kun tulee taas esille. Katsokaa Selkomaan omaa tekstiä tuosta linkistä.

Tässä eräs Selkomaan tilaisuus:
Missiona Elämä 2013 - päätöstilaisuus
Tapahtuma alkaa 8.12.2013 16:00
Järjestäjä Vantaan Kotikirkko
Tapahtuman paikka KARTANONKOSKEN KOULU, Tilkuntie 1, Vantaa
Evankelista Marko Selkomaa, Harri Kröger. Musiikki: Ylistysryhmä


Mitähän Harri Kröger ajattelisi tuosta Selkomaan "tuli-opista" tuossa linkissä http://www.jeesusonherra.se/m3/FUEGO_Selkomaa.pdf ? Kun kaikki harha tulee vähitellen ja ihmiset vaikuttavat mukavilta, niin unohdetaan ilmeisesti vastuu, joka liittyy opetuksen arviontiin. Itse missiossa ei voi korjata tilannetta enää, jos työyhteyteen on jo otettu Pyhästä Hengestä täysin väärin opettava henkilö -siis Marko Selkomaa.

Omasta mielestäni pitäisikin etukäteen tutkia vierailijoiden opetusta. Muuten menee niin helposti mukaan väärään; sitä on jo itsekin väärän hengen vaikutuksesta osallinen suostuessaan työyhteyteen. Tämä tarkoittaa sitä, ettei voi hengellisesti arvioida itse tilaisuutta ja siinä rinnalla toimivaa henkilöä. Ei siis pysty "koettelemaan henkeä". Sanathan on usein helppo laittaa hyvin lähelle oikeaa.


Tulin vähän korjailemaan. Siis tilaisuus on edessä päin. Kukahan välittäisi Harri Krögerille vinkin tutkia tarkkaan ensin Selkomaan opetuksia. Ehkä hän oikeasti suosittelee tuotakin kirjaa, mistä otteet ovat. Kenties varoittamisen aika on jo ohitse?

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa Empty Vs: Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja Rea Aalto Ma Marras 25, 2013 5:34 pm

Kopioin joitakin Marko Selkomaan kirjoituksia tuosta nettikirjasta:

"Pyhä Henki lankeasi samalla tavalla kuin olin tottunut
näkemään laskiessani käsiäni  ihmisten päälle.Herra
näytti minulle jo mainitsemieni tiedon sanojen
yhteydessä muutamia ihmisiä, joille tapahtuisi näin.
Kun aloitimme illan kokouksen, ylistimme ensin
Jumalaa noin puoli tuntia. Tunsin, kuinka voitelu tuli
päälleni. Koin suurta innoitusta, ja minua ympäröi
aikaisemmin mainitsemani sähkövirran kaltainen
Pyhän Hengen voima. Astuin seurakunnan eteen ja
katselin ihmisiä,jotka ylistivät Jumalaa antaumuksella.
Sitten Pyhä Henki avasi silmäni näkemään, keitä
hän tahtoisi nyt koskettaa tällä uudella tavalla tänä
iltana. Osoitin eturivissä olevaa naista sormellani ja
sanoin: - Sisar! Ota vastaan Jumalan voima. Tulta!
Samalla koin aivan fyysisesti, kuinka Pyhän
Hengen voimavirta lähti käsivarrestani. En itse kehittänyt
sanoillani tilannetta, vaan seurasin Pyhän
Hengen ohjausta ja vaikutusta. Nainen kaatui lattialle
kuin ammuttuna. Minä taas tunsin, milloin voima
lähti minusta ja milloin se kosketti naista.
Seuraavassa rivissä  tapahtui samoin parille henkilölle.
Kokoustilan takanurkassa seisova henkilö kaatui
lattialle, kun osoitin häntä ja sanoin: "Tulta!Ja
melkein eteisessä seisova s isar joutui samalla tapaa
Jumalan voiman alle.



Voitelun välittämisestä
Kerroin jo aikaisemmin, että Herra opasti minua
muutama vuosi sitten viettämään runsaasti aikaa hänen
läsnäolossaan. Sen seurauksena räjähtävä voitelu
ilmenisi palvelutyössäni.
Juuri samana iltana,johon viittasin luvussa2 , Herra
näytti minulle jotakin uutta voitelun välittämisestli
eteenpäin. Olin aikaisemmin kokenut, kuinka Pyhä
Henki kosketti ihmisiä kun laitoin käteni heidän
päällensä tai joskus ilmaan lähelle heidän  tsaansa.
Nyt Herra sanoi, että hänen voitelunsa virtaa yhtä
voimakkaasti pitkänkin välimatkan päästä. "

Cirsiliina, varoittamisen aika ei ole koskaan ohi,mutta itse en koe että pitäisi varoittaa Harri Krögeriä,
luulisi hänen tietävän mitä tekee! Itse keskityn osaltani vain kirjoittamaan eksytyksistä, jos edes joku
ymmärtäisi, että elämme vakavan eksytyksen keskellä ja se vain pahenee!

Rea Aalto

Viestien lukumäärä : 565
Join date : 23.10.2013
Ikä : 73
Paikkakunta : Ruotsi

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa Empty Vs: Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja Vierailija Ma Marras 25, 2013 6:27 pm

Hei Rea!

Tuo kirja, mitä poimit netistä, lienee Marko Selkomaan kirja "Askeleet yliluonnolliseen"? Hyvä, kun laitat noita otteita. En itsekään ole niin "sinisilmäinen", että luulisin Harri Krögerin olevan tietämätön Marko Selkomaan taustoista. "Uuden viinin" liike on imaissut mukaansa nyt monia.

Aikamedian vuoden 2013 kirjailijaksi on valittu Israel-asiantuntija Harri Kröger. Tahtoisin vain houkutella enemmän keskustelua näistä asioista. Sitä tarkoitusta palvelee se, että laitoin näkyviin tuon mission, missä Marko Selkomaa ja Harri Kröger ovat yhdessä palvelemassa Vantaan Kotikirkon tilaisuudessa 8.12. Ehkä ehdin itse tutustua kirjaan ja laittaa postia eteenpäin? Ei Kröger minua tunne, mutta hän on ollut eräällä Israelin matkallani hyvänä paikallisena oppaana.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa Empty Vs: Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja Vierailija Pe Marras 29, 2013 4:47 pm

Lainasin Marko Selkomaan kirjan "Askeleet yliluonnolliseen", on kesken vielä. Marko Selkomaa on tullut nuorena uskoon, ja ollut helluntaiseurakunnissa ilmeisesti kaikki nämä vuodet ja vuosikymmenet. "Pyhän Hengen kasteen" hän koki jo varhain helluntailaiseen tapaan kielillä puhumisineen.

"Käsinkosketeltava voitelun tuntu" tuli kuitenkin vasta 1990-luvun puolivälin aikoihin (s.76). Kirja on muuten hirveän hankala luettava, kun siinä ei ole juuri mikään aikajärjestyksessä. Pyhän Hengen toimintaa kuvataan voimana esimerkiksi seuraavasti.
"Tunsin selvänä fyysisenä tuntemuksena, milloin Pyhän Hengen voima virtasi kauttani ulos. Koin virran, lämmön, tulen tai sähkövirran kaltaisen voimavaikutuksen käsissäni. Tunsin monesti, kuinka oikea käteni, käsivarteni ja välillä koko kehoni olivat tuon Pyhän Hengen voitelun väreilyn alla. Samalla kun itse toimin voiman kanavana huomasin humaltuvani Hengestä ja olevani hieman pökkyrässä."
(s.34-35)

Alkupuolella kirjaa Selkomaa korostaa Jeesusta esimerkkinä, ja kehottaa varaamaan aikaa Herran kanssa viettämiseen. Kirjan loppupuolella voitelua viritellään lähinnä ylistämisen ja palvonnan kautta.
Kokouksessa ylistys ja palvonta tuovat Jumalan tilaisuuden keskipisteeksi. Kristus saa kaiken huomion. Hänen läsnäolonsa palvonnan keskellä on käsinkosketeltavaa. Tuo ilmapiiri aktivoi Hengen lahjat toimimaan, ja Hengessä toimiminen alkaa kuin itsestään.
(s.168)

Katsoin yhtä videota myös.
55:19 2013-02-02 Marko Selkomaa, Siunausta Porvoo -tapahtuma, Video 1tekijä Missiomaailma 840 näyttökertaa. Siinä heti alussa Selkomaa puhui Steve Hillistä ja Pensacolan Brownsvillen "parannusherätyksestä". Hän tarkoitti varmaan parantamisherätystä. Kohta Selkomaa puhuikin jo parkkipaikalla aistittavasta "läsnäolosta" tai sellaisen toivomisesta. Puhe tuntui kovalta ja jotenkin karkealta, pystyin kuuntelemaan vain pätkiä sieltä täältä. Puhujalta puuttui murtuneisuus.

On selvää, että Marko Selkomaa kertoo koko ajan samasta voimavaikutuksesta, mikä ilmeni 1990-luvun puolivälissä "torontolaisuutena", ja v.2008 Todd Bentleyn kautta Floridassa. Tämän hengen vaikutuksia on minun mielestäni syytä karttaa, ja siitä on sanouduttava irti. Kyllä minäkin uskon yliluonnolliseen, mutta silti uskoni on erilaista. Rukouskin on "vain" lapsen puhetta Isälle, ja Jeesuksen sovitustyö on minulle tärkein asia. Jaa, onpa tosiaan uskoni aivan erilaista kuin Marko Selkomaan tämän hetken kristinusko.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa Empty Vs: Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja Vierailija La Marras 30, 2013 5:46 am

Marko Selkomaa "Askeleet yliluonnolliseen" -jatkoa.
Vaikuttaa siltä, että Marko Selkomaa on vastaanottanut väärän hengen henkioppaakseen. Väite on tietysti nyt hyvin kova, ja selitän asian niin hyvin kuin voin.

Esipuheessa Marko Selkomaa kertoo: Vierailin muutamia vuosia sitten erään seurakuntaamme kuuluvan sisaren luona. Tämä iäkäs nainen oli kokenut monia hienoja hetkiä Jumalan seurassa. Kun hän kertoi kohtaamisistaan Pyhän Hengen kanssa, huoneeseen laskeutui käsinkosketeltava Jumalan Hengen läsnäolo. Kun rukoilimme siinä Hengen voiman alla yhdessä, näin sisäisesti selvän näyn. Eteeni avautui kirjoituspaperi ja paperin päällä oli käsi, joka piteli sulkakynää. Sulkakynä alkoi kirjailla paperille tekstiä, ja samassa kuulin sisimmässäni sanoman: -Kirjoita näistä hetkistä.
Arvioni on se, että sekä tuo iäkkäämpi nainen että Selkomaa olivat seurakunnassaan tottuneet pitämään Pyhänä Henkenä tuota väärää henkeä, joka antoi tuon tutun hengellisen läsnäolon ja voiman (energian) kokemuksen. Ilmestys oli väärän hengen aikaansaama, kuten myös kehotus noiden hengen kanssa vietettyjen läsnäolohetkien ylöskirjaaminenkin.

Kirja nosti aluksi esiin Jeesuksen esimerkkinä koskien juuri hiljaisuutta, jossa Jeesus sai kirjan ajatusten mukaan välitöntä tietoa ja yhteyttä Isältään. Samoin esimerkiksi nostettiin Jeesuksen ja opetuslasten tekemät ihmeet. Välitön Hengen (tässä tapauksessa hengen) läsnäolossa viipyminen nousi olennaiseksi asiaksi, jota vahvistamaan henki nosti Raamatusta kohtia selittäen ne tästä väärästä lähtökohdasta käsin. Me heikot ihmiset olemme nimittäin yhteydessä Isään Jumalaan vain Jeesuksen ristin työn kautta. Temppelin esirippu repesi Jeesuksen kuollessa, ja tämä oli voittohetki pimeyden voimista. Väärä henki tahtoo sivuuttaa tämän, ja se tarjoaa väärää, välitöntä kontaktia kanssaan. Jeesus oli täydellisessä yhteydessä Isään, vain Hän, Jumala.

Tässä asiassa Selkomaan kirja oli johdonmukainen: hengen kanssa vietettyjen kahdenkeskisten hetkien sisältö liittyi hengen lahjoittamaan voimaan ja ihmeisiin. Esimerkiksi:
Erään kerran kun viivyin Jumalan edessä rukouksessa, koin hänen sanovan, että lähiaikoina minun tarvitsisi ottaa vain askel rukouspalvelussa olevaa ihmistä kohti ja voitelu koskettaisi häntä ilman että panisin käsiäni hänen päälleen, osoittaisin häneen päin tai sanoisin mitään. Näin Herra tahtoi osoittaa minulle, että hänen voitelunsa on todellinen ja se voidaan tuntea.
(s.85)

Henki puhui siis kirjassa Selkomaalle itsestään ja voimavaikutuksistaan, ei Jeesuksesta Kristuksesta, eikä etenkään rististä. Oikeastaan on kyse voimista, jotka Jumala on itse nähnyt hyväksi sallia tälle eksyttävälle hengelle. Samoin kirjassa on opastusta siitä, miten tähän hengen yhteyteen päästään. Lisäksi Selkomaa kertoo miten hän kasvattaa uskoaan lukemalla ihmeistä evankeliumeissa tai Apostolien teoissa. Samoin hän löytää tukea hengelliseen kehitykseensä muista henkilöistä, joiden hengelliseen toimintaan liittyy ihmeitä. Eräs tällainen henkilö on John G. Lake, jonka Selkomaa mainitsee helluntaipioneeriksi. Luettu kirja on Copelandin kirjoittama. John G. Lake liittyy myös Healing Rooms -liikkeen juuriin. Kyse on samasta hengestä.

Kun kirjoitan näistä asioista, teen sen varoittaakseni. Olen huomannut, että vilpittömät kristityt voivat joutua tämän väärän hengen lumoihin ja jopa valtaan. Se on vaarallista ajatellen sekä tätä elämäämme että iankaikkisuuttamme.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa Empty Vs: Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja Hellevi Raitosalo La Marras 30, 2013 7:55 pm

Toivon koko sydämestäni, että mahdollisimman moni lukisi tämän Selkomaa ketjun
oikein ajatuksen kanssa. Minua järkyttää kun Marko Selkomaa oli kutsuttu pääpuhujaksi
ruotsinsuomalaisten helluntaikonferenssiin Södertäljeen viimevuonna.

Surullista on kun seurakunnissa vastuuta kantavat
laittavat Selkomaan kokousilmoituksia omille
facebook sivuilleenkin.



Hellevi Raitosalo
Hellevi Raitosalo

Viestien lukumäärä : 434
Join date : 23.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa Empty Vs: Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja Vierailija La Marras 30, 2013 8:09 pm



Kävin viime vuonna kahdessa hänen tilaisuudessaan. Ensimmäisessä jo "hälytyskellot" vähän soi. Hän kertoi mm. kuinka voi itse vaikuttaa siihen, kuinka paljon Jumalan yliluonnollinen voima virtaa itsessä ja itsensä kautta.
Vitsiä ja pelleilyä oli paljon puheen yhteydessä ja mielestäni hän osoitti yht äkkiä sormellaan minua, sanoessaan "tulta". Hui, onneksi en ainakaan tuntenut mitään. Olikohan se pettymys Markolle, kun joku oli jossain kaatunut lattialle sormen osoituksesta.
Menin kuitenkin vielä rukoiltavaksi. Siinäkään ei tapahtunut kaatumista.

Menin vielä toisen kerran kuulemaan häntä, mutta en rukoiltavaksi. Sen jälkeen en enää ole halunnut mennä tilaisuuksiinsa. Uskoisin ja toivoisin, että en ole saanut minkäänlaista "tartuntaa" väärästä hengestä.
Surullisena ihmettelen joitakin ystäviäni, jotka menevät hänen ja monen muun eksyttäjän tilaisuuksiin. Heitä on kotimaassa ja tulee ulkomailta lisää.
Ristintie.com, osoitteesta voi kuunnella ja katsella: Selkomaa Marko Helsinki 14.7.2012 (1) ja (2)

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa Empty Vs: Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja Vierailija Su Joulu 01, 2013 6:44 am

Tuulia kirjoitti:
1. ... Hän kertoi mm. kuinka voi itse vaikuttaa siihen, kuinka paljon Jumalan yliluonnollinen voima virtaa itsessä ja itsensä kautta.

2. Vitsiä ja pelleilyä oli paljon puheen yhteydessä ja mielestäni hän osoitti yht äkkiä sormellaan minua, sanoessaan "tulta".

3. Uskoisin ja toivoisin, että en ole saanut minkäänlaista "tartuntaa" väärästä hengestä.

4. Surullisena ihmettelen joitakin ystäviäni, jotka menevät hänen ja monen muun eksyttäjän tilaisuuksiin. Heitä on kotimaassa ja tulee ulkomailta lisää.
Ristintie.com, osoitteesta voi kuunnella ja katsella: Selkomaa Marko Helsinki 14.7.2012 (1) ja (2)
Tuulia, kiitos sinulle keskusteluun osallistumisestasi. Viestisi jaoittelin noin, ja pyrin jotain vastaamaan. Sinisellä lainakohdat sinulta.

1. ... Hän kertoi mm. kuinka voi itse vaikuttaa siihen, kuinka paljon Jumalan yliluonnollinen voima virtaa itsessä ja itsensä kautta.
Kirjassaan "Askeleet yliluonnolliseen" Marko Selkomaa käyttää sanaa "voitelu" niin paljon, että laskin sanat muutaman kymmenen sivun alueelta, ja keskimääräksi tuli yksi "voitelu" sivua kohti. Uudessa Testamentissa "voitelu" esiintyy kaksi kertaa (KR 1938). Ilmaisua Pyhän Hengen voima tai Hengen voima Selkomaa käytti jatkuvasti, ja kuvasi voiman virtaamista monin tavoin. Sivulla 162 hän sanoo:
Voimme virittää sisimpämme, siis henkemme, Jumalan aaltopituudelle ja suureen herkkyyteen, jotta hän voi mahdollisimman esteettömästi virrata kauttamme.
Sivuilla 163/164 lukee:
Voimme itse vaikuttaa siihen, kuinka paljon Jumalan yliluonnollinen voima virtaa meissä ja meidän kauttamme. Tätä ei pidä käsittää väärin. Emme suinkaan itse tuota Jumalan voimaa. Emme missään tapauksessa ole tuon voiman lähde. Me vain asetumme kanavaksi, jota kautta hän voi virrata. Kun olemme läheisessä suhteessa Jumalaan, meidän tahtomme voi olla niin sulautunut Herran tahtoon, että voimme itse käynnistää tai aktivoida Jumalan voiman toimintaa kauttamme.
"Hän voi virrata" viittaa näissä alleviivatuissa kohdissa Jumalaan. Useimmiten kirjassa voiman virtaamisella tarkoitetaan Pyhää Henkeä, joka ei ole voima, vaan Jumaluuden kolmas persoona, siis Jumala. Nyt sanon vain lyhyesti: Jumala ei virtaa ihmisen kautta eikä ihmisen käskystä.

2. Vitsiä ja pelleilyä oli paljon puheen yhteydessä ja mielestäni hän osoitti yht äkkiä sormellaan minua, sanoessaan "tulta".
Raamatussa ei osoiteta ihmisiä sormella, siellä ei sanota "tulta". Tämä tapa liittyy kyllä joihinkin pakanallisiin tilanteisiin ja voimien siirtoon. Niissä saattaa olla oikean käden etusormella otsaan koskettaminen.

Kohdat 3 ja 4 huomioin, ja muistan rukouksin. Olen iloinen, kun Jumala on itse avannut silmäsi näkemään tämän eksytyksen. Näistä voisi olla paikallaan keskustella jonkin muun otsakkeen alla toisessa kategoriassa.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa Empty Marko Selkomaa Askeleet yliluonnolliseen -kirja

Viesti kirjoittaja Vierailija Su Joulu 01, 2013 8:59 am

Askeleet yliluonnolliseen -jatkoa

Marko Selkomaa selittää Raamattua lähtökohtanaan oma kokemus ja karismaattinen kirjallisuus


1. Sisäisen äänen ja välittömän kokemuksen korostus

Marko Selkomaa kertoo kirjassaan "Askeleet yliluonnolliseen", että teoreettista uskoa arvostetaan nykyisin kokemuksen kustannuksella. Ehkä tämä on jossain määrin tottakin, mutta ei siten kuin Selkomaa kirjassaan esittää. Hän lainaa hieman kärjistäen sivulla 18 Tenneytä:
Kristityillä ei ollut edes Vanhan testamentin kirjoituksia, koska kalliit kirjakääröt oli lukittu synagoogiin. Heidän koko Raamattunsa muodostivat ne lain, Psalmien ja profeettojen katkelmat, jotka edelliset sukupolvet olivat välittäneet heille suullisena perinteenä. mitä heillä siis todellisuudessa oli? He elivät- - läheisessä yhteydessä Herraan - -ja Jumala kirjoitti rakkauskirjeensä suoraan heidän sydämiinsä.


2. Selkomaa ohittaa apostolien todistuksen ja opetuksen


Selkomaa ei huomaa miten suunnaton paino oli alusta lähtien sanallisella evankeliumin julistuksella ja apostolien opetuksella. Meidän tulee arvostaa Uuden testamentin todistusta unohtamatta Vanhaa testamenttia, jotka meillä on kirjallisessa muodossa.

Apostolien teot:
4:2 närkästyneinä siitä, että he opettivat kansaa ja julistivat Jeesuksessa ylösnousemusta kuolleista
5:42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
20:20 kuinka minä en ole vetäytynyt pois julistamasta teille sitä, mikä hyödyllistä on, ja opettamasta teitä sekä julkisesti että huone huoneelta
Kolossalaiskirje1:28: Ja häntä me julistamme, neuvoen jokaista ihmistä ja opettaen jokaista ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin jokaisen ihmisen täydellisenä Kristuksessa.
1.Timoteuksen kirje:
3:2 Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan
6:3 Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,...


Sanan ohittava hengen korostus tulee hyvin esille sivulla 180:
Kun palvelen tilaisuuksissa ja olen virittäytynyt ja puhaltanut armolahjat täyteen liekkiin, heittäydyn lapsenomaisesti Pyhän Hengen ohjattavaksi. olen opetellut tunnistamaan hänen kosketuksensa, kuiskauksensa, hellät kehotuksensa ja vaikutelmat hengessäni. tämä tunnistaminen on tapahtunut kokeilun ja epäonnistumisen kautta, niin kuin heprealaiskirje opettaa: - -täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta. Hepr.5:14


3. Miten ymmärrykseni hengellisestä täysi-ikäisyydestä poikkeaa kirjan esityksestä?


- -täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta. Hepr.5:14
Raamatussa on sanottu juuri edellä näin: Hepr.4: 9-13: Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva. Sillä joka on päässyt hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa. Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä. Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;  eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.
Selkomaan tämän luvun otsake on "Levosta käsin". Emme pääse tärkeimpään lepoon, tulevaan sapatinlepoon, seuraamalla tottelemattomuuden esimerkkiä.

Emme saa langeta pois sanan pohjalta, muuten lankeamme pois myös armosta. Hepr.4: 14. Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.... 16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.

Paavali jatkaa Hepr.5: 8-13: Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden, ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset, hän, jota Jumala nimittää "ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan." Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan. Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa. Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;... Paavali ei voinut selittää heprealaiskirjeen vastaanottajille kaikkea Kristuksen suuruudesta, olemuksesta ja merkityksestä, koska he eivät olisi voineet ottaa sitä vastaan. He olivat käyneet hitaiksi kuulemaan ja heille piti opettaa Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita. Kyse on siis Jumalan sanoista ja sanojen kuulemisesta, eikä voiman tai voimien välittämisestä.

Hepr. 5:14: mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.
Selkomaa jatkaa s. 180 tuon heprealaiskirjeen jakeen perään:
Harjoitan hengen aistejani ja saan oppia viikko viikolta tuntemaan Hengen ohjausta paremmin. Kuuntelen, saanko Herralta profetian sanoja kuvina, sanoina tai vaikutelmina, jotka minun pitäisi jakaa jonkun ihmisen tai ihmisryhmän kanssa. sama periaate pätee tiedon sanoihin ja Hengen ohjaukseen arki- ja kokoustilanteissa.  Kaikessa noudatan Jumalan armosta nousevaa periaatetta, joka sanoo: ”Profetoimisemme on vajavaista” (1 Kor.13:9)
Vajavaisuutemme ei oikeuta meitä tekemään oman mielemme mukaan hyläten Jumalan sanan. Vaarallista on juuri arvioimisen ja henkien koettelemisen puuttuminen. Sana pysyy ja se ei ole vajavaista.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa Empty Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja voinas Ti Joulu 03, 2013 10:15 am

Cirsiliinalta erittäin hyviä ja huomionarvoisia analyysejä Selkomaan opetuksista ja toiminnasta.
Tämähän juuri on sielunvihollisen tarkoituskin, eksyttää ihminen nimeenomaan Pyhän Hengen tuntemisen alueilla.

Vihollisen tarkoitus on saada ihminen uskomaan omiin kykyihinsä, hallita Hengenlahjojen käyttöä ja ohjailemista.

Muistan kun Markku Koivisto NM sivuilla mainosti samaista T. Tenneya Jumalan voitelemana ja kriteeri oli se, että Tenneyn kokouksessa oli saarnatuoli hajonnut päreiksi ja lentänyt monta metriä.

Henkimaailmasta tulevat kokemukset ovat nousseet keskeiseksi kriteeriksi Jumalan tuntemisessa äärikarismaattisissa piireissä, joihin selvästi Selkomaakin kuuluu.

voinas

Viestien lukumäärä : 19
Join date : 10.11.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa Empty Vs: Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja Rea Aalto Ti Joulu 03, 2013 5:13 pm

Hei kaikille!

Tässä tulee nyt julki taas se, että emme pärjää yksin, vaan teemme yhteistyötä
Jumalan lapsina.Kiitos voinas, että olit kirjoittanut entisellä vapaasanalla Marko Selkomaasta.
En silloin ollut kuullutkaan hänestä.Kopioituamme tänne uudelle foorumille, sovimme Hellevin kanssa
että minä kopioin harhaopit osion.Laitoin sitten voinaksen kirjoituksen aloituksena.
Aloin lukea netistä kuka tämä Selkomaa on ja mitä hän opettaa.
Aloitin ketjun voinaksen kirjoituksesta Suomi 24 helluntaipalstalle.Cirsiliina on kiitettävästi tehnyt
valtavaa työtä selittäessään Selkomaan harhaista opetusta.

Itse en tuollaiseen pystyisi, olenkin vain kirjoittajana, en ole mikään opettaja vaan jonkinlainen huutaja erämaassa:)
voinakselta kysyisin, mistä tuon tiedon saisi esille että Selkomaa on ollut Todd Bentleyn käsien alla saamassa voitelua?

Siunausta kaikille ja rukoilkaamme toistemme puolesta, sillä aika on paha!

Rea Aalto

Viestien lukumäärä : 565
Join date : 23.10.2013
Ikä : 73
Paikkakunta : Ruotsi

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa Empty Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja voinas To Joulu 05, 2013 8:02 pm

Hei Rea, huomasin juuri tuon viestisi, minun täytyy selvittää mistä luin Selkomaata ja Todd Bentleyta koskevan jutun. Kyllä se netissä oli.

Ilosanomafoorumilla se oli Samuel Korhosen jossain kirjoituksessa, valitettavasti tuo foorumi on lopettanut.

voinas

Viestien lukumäärä : 19
Join date : 10.11.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa Empty Vs: Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja Rea Aalto To Joulu 05, 2013 8:13 pm

Hei voinas!

Ilosanoma foorumi on lopettanut koska koko se foorumimuoto lopetettiin, samoin entinen vapaasana ja siksi mekin siirryimme tähän uuteen.Etsin sen foorumin osoitteen http://ilosanoma.munfoorumi.com/index.php

Rea Aalto

Viestien lukumäärä : 565
Join date : 23.10.2013
Ikä : 73
Paikkakunta : Ruotsi

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa Empty Vs: Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja Hellevi Raitosalo Pe Joulu 06, 2013 8:48 am

Samuel Korhonen oli kirjoittanut siitä Selkomaan siunaamisesta Tod Bentleyn käsien alla.
Etsin sitä kirjoitusta netistä, mutta en löytänyt. Luin sen myös Ilosanoman foorumilta
ennen kuin foorumit suljettiin, nyt uudella foorumilla he ovat poistaneet kaikki vanhat viestit.


Hellevi Raitosalo
Hellevi Raitosalo

Viestien lukumäärä : 434
Join date : 23.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa Empty Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja voinas Pe Joulu 06, 2013 3:06 pm

Marko Selkomaan toiminnassa ei ole Jumalan Pyhä Henki vaikuttajana, vaan se henki, jonka hän haki Todd Bentleyn käsien alta. Henki voi jäljitellä Pyhää Henkeä kuten lopunaikana tuleekin olla, siksi on tärkeää tunnistaa se, milloin Todellinen Pyhä Henki on läsnä!!!

Valitettavasti helluntaikirkko ja sen lehti RV ovat olleet rakentamassa hypeä MS:n ympärille. Tilaisuushan avautui kun Markku Koiviston syntiinlankeemus paljastui. Siihen saumaanhan Selkomaa iski ja helluntai laski kuittaavansa isot rahat!!!!

Välttäkää harhauttamista! Älkää uskoko propagandaa!
Samuel Korhonen



Hei, Rea löysin googlettamalla Samuel Korhosen kirjoituksen Selkomaasta

voinas

Viestien lukumäärä : 19
Join date : 10.11.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa Empty Marko Selkomaa Askeleet Yliluonnolliseen

Viesti kirjoittaja Vierailija Ma Joulu 09, 2013 7:09 am

Marko Selkomaa Askeleet Yliluonnolliseen -kirjan jatkoa

Otan esille muutamia kohtia, mitkä kertovat jotain Selkomaan ajatuksista koskien Pyhää Henkeä. Hän ymmärtää Pyhän Hengen voiteluna, voimana ja voimavaikutuksina. Kyseessä on toinen henki, joka on lumonnut nuoren saarnamiehen kuten niin monen muunkin ennen häntä.

s.132 lainaus
Niilo Yli-Vainio kertoo elämänkerrassaan, että aina kun hän huomasi voitelun mitattavissa olevan määrän alkaneen vähentyä, hän varasi päiviä rukoukseen ja paastoon. Rukous ja paasto palauttivat voitelun vaikutukset ja virtaamisen entiselleen tai jopa suuremmaksi. Yli-Vainio piti kirjanpitoa kaatumisista ja kun hän huomasi, että kaatumisia tapahtui harvemmin, hän tiesi, että oli aika etsiä Herraa paastossa.
En luonnollisestikaan väheksy paastoa ja rukousta. On syytä etsiä Herraa ja hänen tahtoaan ennen muuta sanan pohjalta. Myös väärä henki vetää väärään kuuliaisuuteen itseään kohtaan, ja sen vuoksi emme saa sivuuttaa rakkautta totuuteen ja etsiä voimaa ja sen virtauksia. Tavoitteenamme on juurtua Kristukseen ja oppia tuntemaan Häntä. Muuten oppaamme ei ole totuuden Henki.

s.141 lainaus
Pastori Bill Johnson on kertonut kuvaavan esimerkin siitä, kuinka meidän tulisi elää, jotta Pyhä Henki lepäisi yllä: ”Pyhä Henki tuli Jeesuksen päälle kyyhkysen muodossa. Jos kyyhkynen istuisi sinun olkapäälläsi, kuinka sinä kävelisit ja eläisit? Kävelisit ja ottaisit jokaisen askeleen ajatellen kyyhkystä, jotta se ei säikähtäisi ja lentäisi pois.” ( Healing School 2010, Bethel Church)
s.142 Stressi, huolet, murheet, taloudelliset vaikeudet, sairaus, ihmisten odotukset tai kritiikki eivät saa tulla esteeksi Pyhän Hengen läsnäolon kokemiselle. (Bill Johnson)
Äärikarismaattisuudessa vaikuttava henki tahtoo sitoa itseensä. Se ei myöskään kuuntele mitään kritiikkiä. Se ei ota vastaan, kun läheinen kehottaa lepoon. Tämä henki vaatii kaiken huomion itselleen.

s.137 lainaus
”Voimasta voimaan” (Ps.84:8 KR1933/38) viittaa siihen, että saamme astua uuteen voiman tasoon kulkumme edetessä. Aikaisempi voima tai voitelun taso raivaa tietä, ja rakennamme kulkuamme aikaisempien voittojen ja kokemusten pohjalle. Jumala on aina kaikkivaltias eikä hänen voimansa määrä muutu, mutta meidän kykymme vastaanottaa ja välittää hänen voimaansa muuttuu. Vastaanottokapasiteettimme laajenee, kun vaellamme kuuliaisena hänen seurassaan. Kirkkoraamattu 1992 sanookin kauniisti: ”Askel askeleelta heidän voimansa kasvaa.”
Olisi hyvä lukea koko psalmi ensin läpi, ennen kuin kirjoittaa tällaista hölynpölyä. Edellä sanotaan: ”Autuaat ne ihmiset, joilla on voimansa sinussa, joilla on mielessänsä pyhät matkat! Kun he käyvät Kyynellaakson kautta, he muuttavat sen lähteitten maaksi, ja syyssade peittää sen siunauksilla” (Ps.84:6-7). Tämä psalmi on lohduttanut kristittyjä polvesta polveen, kun he ovat kulkeneet äärimmäisissä vaikeuksissa saaden voimaa ja lohtua Jumalalta. Syvällinen ja herkkä psalmi on muutettu palvelemaan käärmeen puhetta paratiisissa: ”… vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan." (1. Moos.: 3:5)

s.180 lainaus
Harjoitan hengen aistejani ja saan oppia viikko viikolta tuntemaan Hengen ohjausta paremmin. Kuuntelen, saanko Herralta profetian sanoja kuvina, sanoina tai vaikutelmina, …
s.168 lainaus
Monesti ylistysmusiikin kuunteleminen avaa kuulijan sydämen ja vie tämän voitelun alle. Sama voitelu, joka vaikutti silloin, kun ylistysmusiikki äänitettiin, välittyy kuulijan ylle.
"Hengen aistien harjoituksesta", voitelusta ja voiman virtaamisesta tulee kuin pakkomielle. On saatava lisää ja lisää… Tässä ei ole kyse Pyhästä Hengestä, totuuden Hengestä, Kristuksen Hengestä, joka on lahjoitettuna jokaisen Jumalan lapsen sydämeen. Meille on luvattu lepo ja rauha Vapahtajamme yhteydessä.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa Empty Vs: Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja Hellevi Raitosalo Ma Joulu 09, 2013 9:44 am


"Hengen aistien harjoituksesta", voitelusta ja voiman virtaamisesta tulee kuin pakkomielle. On saatava lisää ja lisää… Tässä ei ole kyse Pyhästä Hengestä, totuuden Hengestä, Kristuksen Hengestä, joka on lahjoitettuna jokaisen Jumalan lapsen sydämeen. Meille on luvattu lepo ja rauha Vapahtajamme yhteydessä..

Pakkomielle, että pitää saada lisää ja lisää. Monivuotinenkaan lisää saaminen ei millään tavalla
kasvata ihmistä Raamatun Sanan mukaisesti, hengellistä kasvua ei ole lainkaan, vaan
kaikki mitä on, keskittyy vain "voitelun" saamiseen. Siitä on seurauksena pakonomainen
hyökkäävä saarnaaminen ja omasta uskosta todistaminen missä vain.

- hänellä on pakonomainen tarve vaatia toisilta samaa lain vaatimusta, jota hän itse yrit­tää täyttää
- pakonomainen tarve tehdä toisistakin ”synnittömiä” jo tässä ajallisessa elämässä
- pakonomainen tarve paran­taa kaikki sairaat jo tässä ajal­lisessa elämässä
- pakonomainen tarve ”taistella henkivaltoja vastaan” yliko­rostetusti
- pakonomainen tarve saada kaikki muutkin näkemään asi­oita samalla tavalla kuin itse näkee
- hän pitää oikeutettuna omaa asennettaan, johon sisältyy tuomiohenkeä niitä kohtaan, jotka
eivät ole samaa mieltä hänen kanssaan. Toisia uskovia voi­daan jopa halveksia heidän
”kasvamattomuutensa” täh­den, heitä pidetään ”vauva­kristittyinä”
- hänen käytöksessään voi il­metä jopa suoranaista vihaa, vaikka hän tulkitsee sen ”py­häksi
kiivaudeksi”, jonka Henki (Pyhä Henki) hänessä vaikut­taa.

Lainaus http://www.kristitynfoorumi.fi/uskoavaiuskottelua.htm
Tämä "voitelu"
muuttaa ihmisen kokonaan, itsekeskeiseksi ja ylimieliseksi ja itsestään suuria luulevaksi,
ihminen kasvaa - Jumala tulee pieneksi.

Jeeus sanoo Johanneksen evankeliumissa:
4:13 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
4:14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa;
vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi,
joka kumpuaa iankaikkiseen elämään
."

Jeesus antaa rauhan ja levon, joka tulee Jumalan Sanan ja Hengen kautta.
Hellevi Raitosalo
Hellevi Raitosalo

Viestien lukumäärä : 434
Join date : 23.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa Empty marko selkomaa

Viesti kirjoittaja voinas Ma Joulu 09, 2013 5:39 pm

Tämäkin äärikarismaatikko Selkomaa on niin liukas kaveri, että siitä on vaikea saada otetta. Täällä helluntaseurakunnissa kun liikkuu ja puhuu niin esiintyy niin Kristuksen todistajana ja tämä juuri hämmentää monia.  Shocked 

Oulu on sen verran perinteistä aluetta, että täällä ei enemmistö niele mitä tahansa, ja se juuri laittaa nämä harhaopin julistajat vaihtamaan tyyliään täällä, he ovat kuin kameleontteja, jotka tilanteen mukaan vaihtavat väriä. cat  alien 

Herzogin käynti Oulussa jäi vähän torsoksi sen tähden kun Herzogfanien mielestä täällä on niin voimakasta farisealaisuutta ja uskonnollisia demoneita. Suspect 

Kovasti kuulemma tuli läpimurtoa, mutta kun tietäisi mistä. Question

voinas

Viestien lukumäärä : 19
Join date : 10.11.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa Empty Vs: Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja Rea Aalto Ma Joulu 09, 2013 5:57 pm

voinas kirjoitti:Tämäkin äärikarismaatikko Selkomaa on niin liukas kaveri, että siitä on vaikea saada otetta. Täällä helluntaseurakunnissa kun liikkuu ja puhuu niin esiintyy niin Kristuksen todistajana ja tämä juuri hämmentää monia.  Shocked 

Oulu on sen verran perinteistä aluetta, että täällä ei enemmistö niele mitä tahansa, ja se juuri laittaa nämä harhaopin julistajat vaihtamaan tyyliään täällä, he ovat kuin kameleontteja, jotka tilanteen mukaan vaihtavat väriä. cat  alien 

Herzogin käynti Oulussa jäi vähän torsoksi sen tähden kun Herzogfanien mielestä täällä on niin voimakasta farisealaisuutta ja uskonnollisia demoneita. Suspect 

Kovasti kuulemma tuli läpimurtoa, mutta kun tietäisi mistä. Question

Yhdyn arvioosi.Se, että vaihdetaan puheen tyyliä ja ilmiötkin esiintyvät niin eri tavoilla, on juuri "käärmeen"
eli eksyttäjänhenkien oveluutta.Olen miettinyt monesti sitä, kun helluntailaisille on niin vaikeaa sulattaa Niilo Yli-Vainion toiminta eksytyksenä.Itse kun olin hänen kokouksessaan v 1979, en sitä silloin ymmärtänyt, koska olin itse kokemuskristillisyyden lumoissa, mutta jälkeenpäin sekin asia on selvinnyt, kun huomasin sen saman hengen muiden eksyttäjien käsien alla.

Mutta kyllä minä muistan että Niilon kokouksessa oli kuin sähköistä voimaa, josta olen kirjoittanut toisessa ketjussa.

Rea Aalto

Viestien lukumäärä : 565
Join date : 23.10.2013
Ikä : 73
Paikkakunta : Ruotsi

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa Empty Pimeää kirkkautta

Viesti kirjoittaja voinas Ma Joulu 09, 2013 6:44 pm

Tässä kun on tullut vähän seurattua ja lueskeltua tuota Herzogin kirkkausoppia, siinä kun perustellaan kirkkauden merkitystä sillä, että siinä pääsee lähemmäs Jumalaa.

Kuinka voidaan päästä lähemmäs Jumalaa kun kerran olemme jo Kristuksessa päässeet Isän tykö.

Muistan kun olin vielä Oulun Cityseurakunnassa mukana, niin silloin oli juuri Suomeen luikerrellut tämä kirkkausoppi, tämän Ruth Heflinin kirjaa Kirkkaus kaupattiin ja sitä pidettiin erittäin hyvänä.

Itse en jostain syystä sitä kirjaa en hyväksynyt, enkä sitten sitä lukenutkaan , mutta monet Cityläiset, jotka olivat lukeneet sen olivat aivan täpinöissään sen kirjan sanomasta.

Sen myötä alkoi sitten ilmaantua kaikkia uusia enkeli-ilmestyksiä ja mitä ihmeellisimpiä kirkkaustermejä.

voinas

Viestien lukumäärä : 19
Join date : 10.11.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa Empty Vs: Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa