Vapaasana


Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 

 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Ikäviksi (Nasty) :: By Daymond Duck
Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista EmptyEilen kello 8:52 am kirjoittaja jarrut

» Benjamin Turkia - Tulo erämaasta
Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista EmptySu Maalis 17, 2024 10:07 am kirjoittaja Hellevi

» Sakari Kalliomaa // Treffit Galileassa
Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista EmptySu Maalis 17, 2024 8:49 am kirjoittaja Hellevi

» Vain veri riittää
Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista EmptySu Maalis 17, 2024 8:38 am kirjoittaja Hellevi

» LUOTU, LANGENNUT JA LUNASTETTU IHMINEN
Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista EmptySu Maalis 17, 2024 8:20 am kirjoittaja Hellevi

» Nätti kuva tai + ajatus
Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista EmptySu Maalis 17, 2024 8:13 am kirjoittaja Hellevi

» Tuleeko Alzheimerkin Herran kädestä?
Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista EmptySu Maalis 17, 2024 7:57 am kirjoittaja Hellevi

» BibelFocus // "Älä koske Herran voideltuun!"
Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista EmptySu Maalis 17, 2024 7:52 am kirjoittaja Hellevi

» Saarna: Naeman ja omasta luopuminen - Sakari Kalliomaa
Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista EmptyLa Maalis 16, 2024 9:17 am kirjoittaja Hellevi

Maaliskuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Kalenteri Kalenteri


Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista

3 posters

Siirry alas

Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista Empty Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista

Viesti kirjoittaja jarrut Su Toukokuu 25, 2014 8:02 am

Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista EmptyKARISMAATTISISTA HARHOISTA



Jouko Nieminen, Kokkola 2006
Nettiin toimitti Petri Malk


"Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä. Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä". (1 Joh 2:24-25)

Näky
Tapahtui Kokkolan kirkossa v.1981

Istun etupenkillä. Olen käyttänyt puheenvuoron Sanan ja rukouksen illassa ja katselen alttarille päin. Samassa tapahtuu jotakin – minut siirretään näyssä jonnekin alttarin taakse, josta näen koko kirkkokansan edestä päin. Kirkko on täynnä ihmisiä, eletäänhän vielä herätyksen aikaa. Keskikäytävällä jonottaa valtava ihmisjono kaksi rinnan, satoja ihmisiä, pääsyä rukoiltavaksi. Kuljen hiljaa eteenpäin ja katseeni kiintyy alttarin vasemmalla puolella, (saarnatuolin puolella) toimivaan rukousryhmän. Veljet rukoilevat kädet kohotettuina apua tarvitsevien tai Hengen kosketusta kaipaavien puolesta.

Mutta jään ihmetellen katsomaan, kun veljien pannessa kätensä ihmisten päälle, käsien yläpuolella oleva ilma alkaa pyöriä ja kieppua, ja näen kolmen erivärisen ilmavirtauksen ikään kuin taistelevan keskenään tilasta päästä "mukaan siunaukseen". Yksi virtaus on väriltään musta, toinen harmaa ja kolmas valkoinen. Ne sekoittuvat toisiinsa miten vain eri ihmisten kohdilla. Jostakin syystä minulle on selvää siinä, että valkoinen on Jumalasta, harmaa on sielullista, ja musta on perkeleestä. Kuljen hiljaa eteenpäin ja ihmettelen. Äkkiä vierelläni on ääni (enkeli), joka kysyy: "Miksi ihmettelet? Katsohan tuota toista rukousjonoa". Silloin huomaan, että myös oikealla puolella on "rukousjono". Tosin … en näe mitään jonoa. Mutta alttarin reunalla on jokin hahmo, joka on kumartunut hyvin alas. Hän on valkoisissa vaatteissa ja polvillaan pää käsien varassa ,niin kuin Jeesus Getsemanen ahdistuksissa.

Kuljen hämmästyneenä eteenpäin hahmon vierelle ja kurkistan. Siinä on Jeesus. Hän on murheellinen. Ihmettelen ??? En ymmärrä mitään. Silloin enkeli sanoo: "Älä ihmettele. Sinä näet tuon toisen jonon, jossa on paljon ihmisiä. Siinä kutsuttiin ihmisiä kokemaan siunauksia… Mutta tässä toisessa jonossa – jossa ei ole ketään – kutsuttiin ihmisiä seuraamaan Jeesusta ristin tielle."

Näky päättyy. Istun taas paikallani ja itken. Jeesus, eikö kukaan? Teen päätökseni: Jeesus, jos ei kukaan muu, niin minä ainakin tulen…

Olen ajatellut aika ajoin tätä näkyä. Olen ymmärtänyt, että tuossa siunausjonossa tapahtui hyvääkin. Jumalakin toimi siellä. Mutta myöhemmin olen käsittänyt, että nuo kaksi jonoa olivat kuitenkin eri jonoja, mitä se sitten merkitseekään?

Uskon, että tämä kirjoitukseni on syntynyt Jumalan tahdosta. Hän rakastaa syvästi jokaista horjuvaa ja kiusattua lastaan, eikä Hän todellakaan halua menettää meistä yhtäkään. Siksi Hän on rakkaasti varoittanut meitä etukäteen Raamatun sanassa eksytyksistä ja antanut meille ristin evankeliumin suojaksi kaikkea harhaa vastaan.

Uskon myöskin, että elämässäni monet asiat ovat tapahtuneet Jumalan johdatuksesta tätä seulonnan ja puimisen aikaa varten, jolloin "Jumala on puhdistava puimatanterensa…" ja jolloin tyhmät neitsyet ja viisaat neitsyet valitsevat tiensä.

Tämä kirjoitus tutkii niiden kahden tien välistä eroa, mitkä näyssä näytettiin
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2740
Join date : 24.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista Empty Vs: Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista

Viesti kirjoittaja jarrut Su Toukokuu 25, 2014 8:05 am

Oma taustani ja suhteeni karismaattisuuteen
Kokkolan herätys



Olen tullut uskoon Kokkolan herätyksen ensivaiheissa v. 1976. Näihin aikoihin oli Kokkolaan syntynyt ja syntymässä erittäin voimakas herätys, joka kosketti koko maakuntaa, ja jopa muutamia tuhansia ihmisiä tuli niillä seuduilla uskoon seuraavien vuosien aikana.

Herätys oli spontaania ja yhteyksiä ulkopuolisiin tahoihin oli niukasti, eikä varsinaista opetusta juurikaan järjestetty. Erilaiset armolahjat alkoivat toimia suuren innon ja jatkuvan rukouksen lomassa. Tietenkin kokeilimme armolahjojen rajoja ja hengellisyyden rajoja ylipäänsä. Oppiminen tapahtui siis ennen muuta "kantapään kautta". Herätyksellä oli omaa toimintaa varsin runsaasti, mutta myös Kansanlähetyksen väki näillä seuduilla suhtautui täysin ongelmitta yhtyen herätykseen. Varsinaista yhteyttä muualla maassa virinneeseen karismaattiseen toimintaan (Hengen yhteys kirkossamme) ei ollut. Herätys oli omaleimainen, jossa oli sen vahvuus, mutta ehkä myös sen heikkous.

Alkuvuosien aikana aloin nähdä näkyjä. Tällaisia voimakkaita näkyjä (kuten tuo alussa mainittu), oli noin kymmenkunta. Yhteistä niille oli se, että niissä näytettiin asioita, joista minulla ei vuosiin tai vuosikymmeniin ollut selkeää ymmärrystä. Mutta ne olivat voimakkaita ilmestyksiä, ja siksi "kirjoitin ne sydämeni tauluun", jossa ne ovat säilyneet kirkkaina. Aika ajoin mietiskelin niitä, mutta vasta viimeisen viiden vuoden aikana olen saanut alkaa todella hämmästellen katsella, mitä ne oikein merkitsevät…



Uushengellisyyden pyörteissä


1980-luvun lopussa ajauduin sisään uuskarismaattiseen liikehdintään. Erään ICEJ:n (ICEJ on eräs Israel-ystävyysjärjestö, toim. huom.) järjestämien lehtimajanjuhlien jälkeen Jerusalemissa olin saanut "valtavan voitelun". Tunsin olevani täynnä uskoa ja tuon voimakkaan tunteen vallassa uskoin, että "kaikki on mahdollista sille, joka uskoo". Toimin paljonkin erilaisissa yhteiskristillisissä piireissä, joissa nämä "armolahjat, voimat ja voitelut" toimivat. Kaadoin ihmisiä rukousjonoissa ja usein sielunhoidossa näin heidän sisälleen (mikä oli joskus varsin ristiriitainen tunne). Monien mielestä olin superhengellinen… Mutta en katso aiheelliseksi kuvata näitä sen enempää. Sen sijaan kerron, kuinka Jumala armossaan pysäytti minut noin puolentoista vuoden jälkeen.

Järjestimme kerran yhteiskristillisen parantumiskokouksen Kannuksen työväentalolle. Olin kokouksen pääpuhuja, ja täynnä "henkeä". Muistan, kuinka heti kokouksen alussa otin irrotettavan mikrofonin käteeni ja lähdin kävelemään, kun en millään malttanut olla paikoillani. Oli kuin tuli olisi polttanut jossain. Vaikka en osaakaan laulaa, lauloin estoitta mikrofoniin ylistyslaulua. Sitten ilmoitin, että tänään Herra parantaa täällä kaikki sairaat! Samalla käveli sisään ovesta mies, joka tuskallisesti raahasi itseään eteenpäin kainalosauvoja käyttäen. Osoitin miestä ja sanoin kaikille: "Jotta ette ollenkaan epäilisi, että Jumala todella parantaa tänään myös teidän sairautenne, tahtoo hän ensin parantaa tämän ramman miehen." Olin varma, että myös näin tulee tapahtumaan.

Kävelin hänen luokseen ja kysyin, saanko rukoilla? Mies myöntyi, ja aloin rukoilla pannen käteni hänen jalkansa päälle. Kun myöhemmin olen muistellut tätä hetkeä, uskon että rukoilin ensin oikeasti Jeesusta. Välillä pyysin miestä kokeilemaan, voiko jalalla astua. Jotakin pientä tapahtui, mutta vähitellen minulle tuli jonkinlainen epäily siitä, että jospa Herra ei parannakaan, mitä siitä seuraa – fiasko! Sanoin mielessäni Jeesukselle: "Sinun täytyy parantaa tämä mies, koska kaikki on pantu likoon tämän varaan". Mutta epäilys vain voimistui. Silloin tapahtui jotakin, jonka muistan kirkkaasti. Se oli tosi hiljainen ja hienovarainen aavistus. Olin jonkinlaisella rajalla. Minun oli valittava tie. Sitten muistan, kuinka päätin asian ja ikään kuin jonkun ulkopuolisen avustamana sanoin hiljaa itselleni: "Jos ei Herra paranna, niin parannan hänet vaikka itse!" Sen jälkeen uskoni palasi.

Kymmenen minuutin rukoilun jälkeen mies todella lähti kävelemään ja jätti kainalosauvansa nurkkaan. Ja kansa antoi aplodit. (Tämän jälkeen en enää yhtään ihmettele, mitä esim. tunnettu korealainen menestysteologi Yonggi Cho tarkoitti todetessaan eräässä kokouksessaan: "Mikään ei ole niin helppoa kuin parantaa sairaita")! Ilta jatkui tyypillisen karismaattisen kaavan mukaan, mutta jostakin syystä en kuitenkaan ollut onnellinen. Minua häiritsi jollakin tavalla aavistus, että olin ylittänyt tietyn rajan, jonka yli ei olisi ehkä saanut mennä. Tajusin jotenkin, että minä olin itse parantanut tuon miehen omilla sielunvoimillani ja omalla uskollani.

Seuraavana iltana en saanut millään unta. Minua paleli, värisytti ja pelkäsin. Keskellä yötä heräsin. Kylmä hiki valui otsallani ja kuulin sanat: "Mutta hänen sielunsa minä vaadin sinun kädestäsi." Seuraavina päivinä ajattelin asioita todella ahdistuneena, ja samalla Jumala alkoi kutsua minua parannukseen. Aloin ymmärtää, että olen pettänyt Herran ja olin todella ahdistunut ja tyhjä. Muutaman päivän päästä Jumala pani minut armossaan uuden valinnan paikalle: "Jos sinä nöyrryt, niin minä sinut aikanani nostan". Silloin tiesin, että tämä jakso elämässäni on päättymässä, ja nyt on jäätävä pyhän Jumalan kasvojen eteen – tilintekoon. Mutta olen sydämestäni kiitollinen, että Hän ei jättänyt tätä tuomion hetkeä kuolemani taakse!

Olin valmis nöyrtymään – ja jäämään Jumalan varaan, tehköön Hän sitten, mitä parhaaksi näkee. Jumala pani minut täysin hyllylle ja jouduin tosi ahdistukseen. Elin viisi vuotta käyden vain kovaa luopumisen ja kuolemisen koulua. (Samoihin aikoihin romutettiin myös elämäni muut tukipilarit siten, että minun oli pakko myös käytännössä jäädä pelkästään Jumalan varaan). Muistin myös tuona aikana kirkkaana näkyä vuodelta 1982, jossa Herra oli näyttänyt oman elämäni tien kapenemisen ja kuihtumisen ja kuolemisen…

Toivon sydämestäni, että nämäkin elämäni vaiheet on koituva lopulta juuri sinun parhaaksesi!



Nykyinen suhteeni karismaattisuuteen


Uskon armolahjojen raittiiseen käyttöön ja ihmeisiin. Niitä on tapahtunut omassa elämässänikin, varsinkin viime vuosina. Ja jopa niin suuria ihmeitä, ettei niistä edes halua yrittää kertoa muille – kun ei itsekään voisi uskoa, jos joku toinen kertoisi! Mutta ne ovat tapahtuneet kuin itsestään, Jeesuksen toimesta, ristin juurella - eivät ylistysten ja mahtavien rukousten pauhussa, ihmisten kohotellessa käsiään. Sen sijaan Hän hoitaa omia lapsiaan salassa ja hiljaisuudessa.

Uskon myös, että Jumala ei halua tuoda ihmeitä yleisesti "näytille". Jeesuskin sanoo Matt.12:39: "tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin profeetta Joonan merkki." Jos siis tälle eksytysten ajalle vielä annetaan ihmeitä ja merkkejä yleisesti katseltaviksi - niin sitten meidän sukupolvemme ei ole paha eikä avionrikkoja sukupolvi!



Sielun voimasta

Olen halunnut näin selvittää kokemukseni karismaattisesta toiminnasta, jotta ymmärtäisit, että useat seuraavassa esittämäni käsitykset eivät perustu ainoastaan ulkopuoliseen kritiikkiin. Kokemukseni mukaan "sielun piilevä voima" ihmisen sisällä on todellinen, mutta sen voi aktivoida ainoastaan käyttämällä siihen kiellettyjä henkisiä/hengellisiä menetelmiä. Raja näihin voimiin on äärimmäisen ohut ja näkymätön. Sen voi ylittää huomaamatta sielunvihollisen avustamana ja näin jäädä valheeseen itse tajuamatta enää totuuden ja valheen välistä rajaa. Ainoa keino suojautua tätä vaaraa vastaan on valita tie, jossa ei ollenkaan etsitä omia siunauksia ja omaa kasvua tai hengellistä voitelua, vaan jäädään alinomaa kuolemaan Kristuksen kanssa ristille, pienenemään itsessään ja kadottamaan oma elämänsä Kristuksen tähden. Silloin Jeesuksella on tilaa elää meissä ja Hän, vain Hän, voi tehdä tekoja, jotka ovat hänen!

Olen siitä siis jotakin itsekin kokenut, ja Jumala on sen näin näyttänyt, että sielun voiman rajan yli meneminen on vakava ja vaarallinen asia. Se raja on kuin näkymätön kalvo, joka menee rikki, eikä se enää korjaannu. Henkimaailmalle jää kanava toimia mielen (lähinnä tunne-elämän) kautta. Vielä 15 vuotta myöhemminkin olen usein erikoisen kiusattu näissä asioissa, ja joudun viemään yhä uudestaan koko tunne-elämäni ristille.

Lopun aikana saatana kiihottaa uskovia sielullisiin tekoihin, ja siksi "ihmeet ja merkit" suurenevat kaiken aikaa. Sielun voiman vapauttamiseen liittyy oman tahdon ja järjen äänen vaimentaminen sekä tunteiden nopea vapauttaminen. Juuri tähän kaikkien pakanauskontojen gurut, shamaanit ja poppamiehet ovat pystyneet jossakin määrin, mutta lopun aikana saamme nähdä ne satakertaisina! "Hengellisessä" karismaattisuudessa tunnetilaa kiihotetaan mekaanisella ylistyksellä, jossa hoetaan tiettyjä "hengellisiä" mantroja, jotka salaa vahvistavat sisäistä rohkeutta astua kielletylle alueelle. (Aihetta on käsitelty kirjassa: Wachman Nee: Sielun piilevä voima.)
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2740
Join date : 24.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista Empty Vs: Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista

Viesti kirjoittaja jarrut Su Toukokuu 25, 2014 8:07 am

Uuskarismaattisuuden nykytilanteesta Suomessa
Yleisesti



Elämme niin globaalissa ja tiedonvälitykseltään nopeassa maailmassa, että myös hengellisillä liikkeillä ja ilmiöillä on yhteinen maailmanlaaja markkina-alue. Suomessa on syntynyt suuri määrä pieniä ja vähän suurempiakin karismaattisia seurakuntia ja yhteisöjä, jotka ovat omaksuneet maailmalta tulevat uushengelliset virtaukset (esim. useat City-seurakunnat). Ne rakentavat oppinsa ja käytäntönsä tiettyjen raamatunpaikkojen uudelleen tulkintaan ja vasta 1900-luvulla syntyneisiin oppeihin (mm. Hal Lindsay:n kirjoista) sekä menestysteologisiin ajatuksiin.

Jos siis haluamme tietää, millaista uushengellisyys on Suomessa huomenna, niin me saamme siitä selkeän kuvan katsoessamme, millaista se on tänään USA:n, Kanadan tai Etelä-Afrikan yms. karismaattisissa seurakunnissa.




Nokia missiosta



Nokia missio edustaa Suomessa suurinta ja vakavimmin otettavaa uushengellistä liikettä. Se johtunee paljolti Markku Koiviston persoonasta. Hänhän on mies, joka teologisen koulutuksensa ja pappeutensa johdosta otetaan vakavasti vastaan myös maailman karismaattisten johtajien joukossa, joihin Koivistolla onkin hyvät ja lämpimät suhteet. Viime vuonna (2005) Nokia missio aloitti myös Kokkolassa säännölliset kokoukset Kokkolan kirkossa, mutta vuoden 2006 alusta on siirtymässä – odotetusti – neutraaleihin toimitiloihin urheilutalolle.

Arvioidessamme siis Nokia mission hengellistä pohjaa, meidän on pakko tutkia myös Markku Koiviston hengellisiä juuria ja alkulähteitä. Hänhän on Nokia mission ainoa johtaja ja päättäjä. Ei tietty kokouksissa noudatettava käytäntö ja tavoitteet itsestään synny. Ne syntyvät aina joidenkin taustalla vaikuttavien oppien perustalle. Ja meidän on uskallettava rinnastaa opit ja henget, niin kuin Johanneskin tekee 1. kirjeessään. Alkulähteet ratkaisevat sen, millaista hedelmää tullaan tuottamaan. Raamattu sanoo (Matt.7:16) "Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?" Lopun ajan läheisyydessä, Raamatun ilmoittamien väkevien eksytysten voimistuessa, on meidän tutkittava myös itse henget, mitkä vaikuttavat liikkeissä. Sillä myös ******* osaa liverrellä kauniita rakkauslauluja ja soittaa suloista musiikkia evankeliumin harpuilla. Älkää siis antako pettää itseänne!



Pääoppien lyhyt esittely

Jos luemme vaikkapa Nokia mission verkkosivuilta sen ilmoittaman 11-kohtaisen oppiperustan, ei meillä ole siihen juurikaan huomauttamista. Tosin siinä Pyhästä hengestä puhuttaessa sanotaan, että hän "varustaa meidät tulokselliseen palveluksen työhön". Ja Jeesuksesta sanotaan, että hänen pelastava armonsa myös "varustaa voittoisaan elämään Kristuksessa". En halua väittää, että tämä on väärin. Mutta siinä näkyy kuitenkin selkeä halu kulkea vasemmanpuoleisessa rukousjonossa. (Vrt. NÄKY) ja siinä on menestysuskon siemen. Onhan paradoksaalisesti eri asia, että me elämme voittoisaa elämää Kristuksessa kuin se, että Jeesus elää omaa, merkillistä ristin voiton elämää meissä.

Varsinaisena ongelmana on kuitenkin se, että käytännön toiminnassa on tuo em. oppiperusta vailla virkaa. Vaikka siinä sitoudutaan ekumeenisiin uskontunnustuksiin, niin Nikean tunnustuksessa ilmoitettu Pyhän Hengen asema on täysin muuttunut. Uskontunnustuksen mukaan "Pyhä Henki lähtee Isästä ja Pojasta". Mission kokouksissa Pyhä Henki kuitenkin lähtee ilman Raamatun sanaa mistä milloinkin ja puhuen mitä milloinkin… Pyhän Hengen aseman uudelleen tulkinta onkin kautta historian ollut vakava merkki harhautumisesta ja pahasta eksymisestä.

Uuskarismaattiselle liikkeelle ominaisia oppeja ovat ainakin seuraavat.

Kingdom Now (Jumalan varsinainen kuningaskunta tulee maan päälle jo nyt – eikä vasta Jeesuksen paluussa).
Dominion Theory (Voitelun saaneet seurakunnat saavat hallintavallan maailmassa. Jumala varustaa lopun ajan voidellut seurakunnat (lue: johtajat) niin suurella voimalla, että uskovat saavat otettua hallintavallan.
Manifest Sons of God (Room. 8;19 perusteella. Varsinainen uusi ihminen, ihmislaji syntyy uudesta voitelusta. Uusimpien väitteiden mukaan Uudella Ihmisellä on supervoitelun saaneena jopa sama DNA kuin Jeesuksella).
Latter Rain (Pohjautuu 5. Moos. 11:14 ym. Suuri lopunajan herätys).
Uusi Hengen vuodatus (Jooel 2 mukaan). Todettakoon, että Apt. 2:16-17 kertoo selvästi Jooelin profetian jo täyttyneen.)
Edellä esitettyjen oppien keskeinen sanoma on seuraava:

Lopun aikana seurakunta nousee (asetetaan ennalleen, restauroidaan) näkyvään puhtauteen. Se ottaa valvontaansa maalliset hallitukset valtavan globaalin herätyksen avulla ja näin valmistaa maaperän Jeesuksen toiselle tulemiselle. Näin Jeesus voi palata ottamaan itselleen morsiamen, joka on jo tehnyt itsensä täydelliseksi. Tämä kaikki tapahtuu lopun ajan seurakuntien johtajien kautta, jotka ovat ihmeitä tekeviä super-apostoleja, jotka ovat syntyneet Jeesuksesta eri lailla kuin tavalliset ihmiset.

Mitä tähän on sanottava?

Suuresta herätyksestä Jeesus sanoo (Luuk. 18:8: "Mutta kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?" Myös Paavali on paljon pessimistisempi: "Se päivä ei tule, ennen kuin luopumus ensin tapahtuu" (2. Tess. 2:3). Jeesus ei myöskään palaa riemuitsevan ja suuren seurakunnan keskelle, vaan saatanan hallitsemaan antikristilliseen maailmaan: "Silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä" (2.Tess.2;8.

Koko oppirakennelma onkin suurta huijausta ja petosta, ja todellisuudessa se tähtääkin kristillisen sijasta antikristilliseen globaaliin järjestelmään, joka ottaa valvontaansa maalliset hallitukset supervoimalla ja kielletyillä sielunvoimilla aikaansaa suuren valheherätyksen voideltujen johtajien tekemien ihmeiden välityksellä. Koko oppirakennelma muistuttaakin hämmästyttävästi New Agen maalaamaa kuvaa uuden tietoisuuden saavuttaman ihmislajin syntymisestä, joka ottaa vallan uusilla henkisillä superominaisuuksillaan. Näin antikristuksen valtakunta yhdistää pakanauskontojen ja henkisten uskontojen ja hengellisen luopiouskon suureen sielulliseen voimaan, super-energiaan, (joka jo vaikuttaa uuskarismaattisissa kokouksissa)...
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2740
Join date : 24.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista Empty Vs: Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista

Viesti kirjoittaja jarrut Su Toukokuu 25, 2014 8:08 am

Katso tästä lisää tämän kirjoituksen loppuosan opetuksesta.


Näitä em. oppien perusteita ja tavoitteita ei luonnollisesti selitetä tai opeteta kokouksissa. Niistä ei keskustella, eivätkä kokouksissa käyvät ole niistä kiinnostuneita. Ihmisille riittää valitettavasti yhä "leipä ja sirkushuvit – ei totuus".

Koiviston uushengellisyyden alkujuuret
Mistä maaperästä Nokia mission eli käytännössä Markku Koiviston voitelun juuret kasvavat? Juuret lähtevät uuskarismaattisuuden alkutaipaleelta naisevankelista Aimee Semple McPherson:ista, joka kuoli huumeiden rajuun yliannostukseen. Hänen manttelinsa perijätär oli toinen naisevankelista, Kathryn Kuhlman, josta tuli maailmankuulu parantajaevankelista. Kathryn oli varsin viehättävä nainen, joka sittemmin rakastui naimisissa olevaan mieheen, joka erosi pian vaimostaan ja meni naimisiin Kathrynin kanssa. Myös tämä "avioliitto" päättyi pian eroon. Nämä seksiseikkailut eivät kuitenkaan vaikuttaneet mitenkään Kathrynin uraan uskottavana suurevankelistajana! Kathrynilta sai voitelun puolestaan superapostoli Benny Hinn, joka onkin jo varsin tuttu meidän aikamme ihmisille. Markku Koivisto taas on tiettävästi hakenut oman voitelunsa Benny Hinniltä.

Benny Hinn hakee edelleen uutta voimaa ja voitelua säännöllisesti mm. McPhersonin ja Kuhlmanin haudoilta. Muidenkin kuolleiden kanssa Hinn kertoo vakavissaan olevansa yhteydessä. Hän on tavannut mm. profeetta Elian...

Saarnassaan "Double Portion Annointing", "kaksinkertainen voitelu", osa 3 (7.4.1991), Hinn kertoo näistä voiteluista seuraavaa:

"Yksi oudoimmista tapahtumista sattui muutama vuosi sitten, kun vierailin Aimeen haudalla. Nyt torstaina olen TBN:n lähetyksessä. Perjantaina aion vierailla Kathrynin haudalla, se on lähellä Aimeen hautaa … en koskaan unohda, mitä näin. Se oli uskomattoman dramaattista". "Tunsin valtavan voitelun, kun olin siellä … Jumalan voima tuli ylleni … uskon voiman lähteneen Aimeen ruumiista … te, te, teidän tulisi tuntea Aimeen haudan voitelu. Se on uskomatonta. Ja Kathrynin, se on valtava. Olen kuullut ihmisten parantuneen, kun he ovat käyneet haudalla".

Tämä riittäköön. Näistä voimista osallisuuteen pääsee saamalla voitelun näiltä lopun ajan supermiehiltä.

Nokia Mission sanomasta ja keinoista

Muita Koiviston idoleita ovat mm. eteläafrikkalainen Rodney Howard Browne. (Hänen toiminnastaan ja uskomattomista tempauksistaan voitte lukea vaikkapa kirjasta Juhani Aitomaa: Uusi viini juovuttaa.)

Liikkeen tämänhetkisiin toimintoihin näyttää vaikuttavan voimakkaasti myös amerikkalainen naisprofeetta nimeltään Cindy Jacobs. Hän on vieraillut myös mission kokouksissa Tampereella. Jacobs on tyypillinen pehmoprofeetta, jonka "profeetalliset" mielistelevät puheet saavat ihmiset haltioitumaan ja aiheuttavat valtavat aplodit. Niin paljon miellyttävää kuultavaa hän kuulijoilleen tarjoaa, maalaillessaan valtavia kiihottavia unelmia Jumalan ihmeellisistä teoista, joita hän tulee tekemään Nokia Mission kautta! Kuunnellessani hänen puhettaan en voi mitenkään ymmärtää, että tämän ajan uskovilla ei ole enää alkeellisintakaan henkien erottamisen tajua!

Olenkin vakaasti tullut siihen tulokseen, että monet uskovat tahtovatkin tulla petetyksi. Kun he alkavat kuunnella pehmoprofeettoja, he alkavat verrata elämäänsä niihin unelmiin, joita heille tarjotaan. Ja kun unelmat alkavat saada sijaa heidän sielussaan, niin he näkevät oman vanhan elämänsä köyhänä ja riittämättömänä. Heille tarjotaan yksinkertaista ratkaisua: Sulje silmäsi ja heittäydy virtaan! Älä yhtään epäile. Epäilys on saatanasta. Ota vastaan voima... Kysymys siitä, mikä tämä uusi voima on, ja mistä se tulee, ei kiinnosta janoista ihmistä, joka on sielullisesti ja tunteellisesti kiihotettu. Tämän ajan ihmisraukat ovat niin tunnejanoisia, että he eivät välitä mistään muusta – kunhan vain saavat janoonsa juoda jotakin, mitä tahansa. Ja siksi he kieltäytyvät kuulemasta varoituksia.

Kyselin muutamalta missioon rakastuneelta uskovalta, voitaisiinko katsoa Raamatusta asioita, jotka mahdollisesti liittyvät tähän? He vastasivat välittömästi, että ei voida. He eivät halua kuulla. Miksi ei? He vastasivat: "Heti kun meillä on kerrankin kivaa, niin sinä yrität ottaa senkin meiltä pois"!

Parantamistoiminta
Mission kokoukset ovat selkeitä parantamiskokouksia, joksi niitä myös mainostetaan. Parantumiset halutaan tehdä ihmeenomaisesti. Ihmeillä ja merkeillä katsotaan olevat jokin itseisarvo, joka antaa missiolle lisäarvoa evankeliumin julistajana. Itse asiassa Nokia missio onkin riippuvainen tästä, niin kuin muutkin uushengelliset karismaattiset yhteisöt. Heidän uskottavuutensa on ihmeiden ja merkkien varassa. (Tämä on sama kuin omassa tilanteessani, josta kerroin alussa). Toki ihmiset ovat tulleet myös kuulemaan evankeliumia. Ja kyllähän sitäkin jollakin tavalla julistetaan. Mutta henki on tämä: Äkkiä tekoihin! Tähdätään ihmeisiin ja "ratsastetaan" Markuksen evankeliumin lähetyskäskyn sanoilla (Mark. 16:15-18)

"Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."

Mission valhe on siinä, että se on kääntänyt lähetyskäskyn ylösalaisin. Sille ihmeet ja merkit ovat varsinaista evankeliumia, jonka jälkeen ei voi epäillä enää sanomaa, mitä julistetaan. Eikä toisin päin. Evankeliumin seurausilmiöstä tehdään itse evankeliumia. Ja koska ihminen tottuu nopeasti, ihmeitä tarvitaan koko ajan lisää ja suurempia. Ihmeitä ja merkkejä käytetään siis keinona todistaa, että missio on Jumalan lähettämä ja että siksi kaikki siellä ilmenevä "hengellinen" sanoma on Jumalasta!

Nokia mission pastori Timo Aro-Heinilä sanoikin ensimmäisen mission illassa Kokkolassa raamattutunnissaan näin: "Mikäli ihmeet ja merkit eivät seuraa julistettua sanaa, niin se julistus on väärää!" Näin kevyesti romutettiin koko meidän isiemme usko ja vakaa vanhurskas elämä!

Lähetyskäsky ei ole käsky tehdä ihmeitä, vaan saarnata evankeliumia: Pelastuksesta ja tuomiosta, taivaasta ja kadotuksesta, synnistä ja armosta, Jeesuksen verestä ja rististä... Jos Nokia missio haluaisi merkeillä todistaa jotakin, niin nostelkoon käsin käärmeitä ja juokoon kuolettavia… Koska se ei käy, he "parantavat" sairaita, sillä sehän on helppoa.

Ristin evankeliumi, sanoma rististä, ei merkitse missiolle minkäänlaista tavoitetta, vaan se on kuin läpikulkupaikka kohti suurempaa hengellisyyttä ja Jeesuksen ylösnousemuksen hyödyn ulosmittaamista lihan hyväksi. Sillä vaikka Jeesus onkin ylösnoussut, niin me emme totisesti vielä ole. Paavali oli hengen mies, mutta hänenkin aarteensa oli saviastiassa ja niin on meidänkin – loppuun asti! Juuri tässä on meille syntisille autuas ja vapauttava sanoma. Siksi me rakastamme ristiä.

Mission kokouksessa ei saarnata lakia ollenkaan. Jos saarnattaisiin synnistä ja parannuksen tekemisestä, niin parantumiset loppuisivat. (Tämän tiedän omasta kokemuksesta). Lain hylkäämisestä seuraa Raamatun mukaan (Hebr. 4:12) se, että Jumalan Sana vääristyy yksiteräiseksi miekaksi, joka ei pysty erottamaan hyvää ja pahaa toisistaan, eikä Jumalan ajatuksia ihmisajatuksista! Juuri tämä tuo laittomuuden seurakunnan sisälle. Jeesuksen sanojen mukaan laittomuuden (lain saarnan) kadotessa rakkaus kylmenee. Kylmennyt rakkaus saa aikaan valtavan rakkauden kaipuun ja janon. Ja siihen janoon juodaan mitä tahansa, mikä näyttää vedeltä, mutta johon on äärettömän helppo kätkeä myrkkyannos.
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2740
Join date : 24.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista Empty Vs: Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista

Viesti kirjoittaja jarrut Su Toukokuu 25, 2014 8:09 am

Synnytyspoltot

Kun Koivisto puhui marraskuussa 2005 Kokkolassa, hän esitti ihmeellisen näytelmän muuttuneesta puheen aiheesta, jonka Herra oli muka näyttänyt hänelle junassa matkalla Kokkolaan. Sen sanoma oli siinä, että "synnyttämisen aika on tullut". Tämä synnyttämisen aika on merkillinen "profeetallinen" sanoma, jota muutkin karismaatikot ovat jo muualla puhuneet... Ja joka oli luettavissa mm. Michael Howard:in edellisen kuukauden kiertokirjeestä! Sanomatta jäi vain se, mitä oikeasti ollaan synnyttämässä? Saanen auttaa tässä hieman.

Kun saatana "synnin ihmisen" kautta tekee viimeisen hyökkäyksensä totuutta vastaan, kansakunnat tulevat lyhyen aikaa palvomaan häntä. Eikä se tapahdu vain suostuttelemalla tai sotilaallisesti, vaan hän tulee demonstroimaan hämmästyttävää hengellistä voimaa, energiaa. Tämä henki otetaan vastaan kuin alkuperänä olisi Pyhä Henki. Kun saatana ja pimeyden enkelit syöstään taivaasta (Ilm. 12:9), nämä demonit tekeytyvät valkeuden enkeleiksi, jotka ovat tulleet avaamaan meille hengellisen voiman lähteet, niin että meistä tulee kuin jumalia (1. Moos. 3:5). Tuo ovela pettäjä saa suuren uskovien joukon lopun aikana taas, toisen kerran, syömään uudesta "tietoisuuden puusta"! Tämä puu ei kuitenkaan ole Jumalan istuttama, vaan saatanan istuttama myrkkypuu. Ensimmäisellä kerralla kuljettiin hengellisyydestä lihaan, paratiisista maailmaan, nyt halutaan kulkea takaisin lihasta hengellisyyteen, maailmasta takaisin paratiisiin. Tämäkin puu on "ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä". Mutta totisesti, joka siitä puusta syö, on menettänyt sen elämän puun, joka on ristin muotoinen, ja on keskellä tätä maailmaa.


Uuden tietoisuuden herääminen johtaa ihmiskunnan yliluonnollisen voiman manifestoitumisen alueille. Syntyy uusi superihminen, joka hallitsee Jumalan voimalla…


Tuntuuko utopialta? Näitä tekstejä on jo avoimesti luettavissa Internetissä. Esim. Doug Fortune kirjoittaa apostolisissa sivustoissa (www.apostolic-prophetic.com)

tästä synnyttämisestä. Hän julistaa, että meidän ei tulisi ottaa kirjaimellisesti Raamatun sanomaa Jeesuksen paluusta. Sillä kuningaskunta tulisi ilmestymään toisella tavalla. Jumala itse ottaa muodon ihmisissä, jotka ovat hänen kaltaisiaan ja luonteisiaan. Fortune jatkaa:

"Uskon Jumalan määrittelevän uuden ihmislajin... Uskon, että hengellinen DNA tässä uudessa lajissa on erilainen kuin suurimmassa osassa kristikuntaa tänään... Uusi laji, erilainen hengellinen DNA, kuin ensimmäisellä ihmisellä, tämä on toisen ihmisen hengellinen DNA... Jumala on synnyttämässä tämän uuden luodun ihmisen maailmaan nyt! Tämä on se syntymä, jonka monet profeetat ovat aistineet tänään. Jotkut kutsuvat sitä uudeksi voiteluksi, herätykseksi, uudeksi aikakaudeksi, nuorten heräämiseksi..."
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2740
Join date : 24.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista Empty Vs: Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista

Viesti kirjoittaja jarrut Su Toukokuu 25, 2014 8:09 am

Latter Rain –nettisivuilla Jay Atkinson kirjoittaa:

"En ole ennen tuntenut tällä tavalla, mutta opiskelun ja dialogisen keskustelun sekä profetioitten kautta se on selvinnyt minulle näin: Ruumiillinen Jeesus, josta monet ovat puhuneet, on hänen monijäseninen ruumiinsa, joka täyttää maailman kuin alkunäytöksenä, tai jopa Hänen tulemuksensa täyttymyksenä"!

Hyvin tunnettu julistaja Rod Parsley puhuu TV-ohjelmassa 29.10.2000:

"Sinut tullaan synnyttämään – aivan uusi laji, joka ei ole vielä koskaan kulkenut maan päällä – Pyhällä Hengellä hallittu seurakunta".

Nettisivuillaan Parsley kirjoittaa:

"Sinut tullaan synnyttämään lopullisesti uuteen ihmislajiin. Jumala, Hän itse, synnyttää vallankumouksellisen jäännöksen ihmisiä, jotka tulevat hallitsemaan vastustamattomasti Pyhän Hengen voimalla."

Kuten huomaat, esittämäni uudet opit (jotka ovat siis syntyneet tosiasiallisesti vasta 1900-luvulla) ovat jo lumonneet uusapostolit ja turruttaneet heidän ymmärryksensä käsittämättömäksi utopiaksi heidän itsensä korottamisesta maailman hallitsijoiksi!

Uusimmassa Nokia mission uutislehdessä (no. 12/2005) on Koivisto pukeutunut kenraalin asepukuun. Kenraali Koivisto värvää (hengellistä) asevoimaa työhönsä. Tämänkään toimen taustaa ei ole vaikea löytää. Hän on eräs uusapostoli, suuri johtaja, nimeltään Roberts Liardon. Hän on Jumalan kenraalien (God’s Generals) konferenssien johtaja sekä USA:ssa että ulkomailla. Konferenssi kokoaa uusapostolit, Jumalan kenraalit. Ja heidän joukkoonsa Koivisto haluaa kuulua – hinnalla millä hyvänsä.

Meidän jokaisen olisi kuultava vakava varoituksen sana: Jos joku seurakunnan johtaja tai opettaja julkisessa asemassa suosii näitä julistajia, eikä sanoudu irti heidän Raamatun vastaisista opeistaan ja niistä hengistä, jotka ovat sumentaneet terveen evankeliumin opin, niin hän tekee itsensä osalliseksi myös heidän synneistään ja vastuulliseksi heidän toimistaan Jumalan edessä.
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2740
Join date : 24.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista Empty Vs: Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista

Viesti kirjoittaja jarrut Su Toukokuu 25, 2014 8:10 am

Massakokousten sisältö


Kaikkialla maailmassa tämän uuden liikkeen kokouksissa on likipitäen sama kaava. Kaava on psykologisesti taitavasti rakennettu metodi psyykkisestä massavaikuttamisesta. Kokouksessa pyritään luomaan "pyhä ilmapiiri", joka innostaa antautumaan, ja jossa voidaan vapauttaa ihmisten mielikuvitus... Paras keino on kovaääninen musiikki, mekaaninen ylistys, jossa toistetaan samoja sanoja yhä uudestaan.

Sieluun vaikuttaminen:

Vaikuttavan, "pyhän ilmapiirin" luominen
Musiikki ja laulu
Ylistys
Sanan osuus on jätettävä vähäiseksi
Pääpuhujan - apostolin korottaminen
Outojen ilmiöiden, ihmeiden ja merkkien esittäminen
Rahan keruu

Eräs tapa vaikuttaa sielunvoimien vapautukseen on ihmismielen (psyyken) hyväksikäyttö. Mieliin voidaan vaikuttaa siten, että painotetaan etukäteen sitä, mitä tullaan kokemaan juuri tässä kokouksessa, jos vain avaudutaan ja antaudutaan tälle voimalle, Jeesus-energialle. Psykologisesti on selvää, että mitä suurempi ihmisjoukko – sitä suurempi on lumous!

Helluntaiseurakunnan pastori Matti Pyykkönen on tehnyt laajaa tutkimustyötä eri maissa näistä tilaisuuksista. Niiden kaava noudattelee tätä kokousta (Vaasa 7.9.2004 Rodney Howard-Brownin järjestämä "Suomi Tulessa" -kokouskiertueesta):

Alkuylistys 1 tunti
Uhripuhe 2 tuntia
Saarna 0,5 tuntia
Loppuylistys 0,5 tuntia
Rukouspalvelu 1,5 tuntia

Jos jotakin nämä superapostolit osaavat, niin ainakin rahankeruun taidon. Rahaa ei parantumisesta vaadita, mutta myös annetaan selvästi ymmärtää, että Jumala mielistyy siihen, joka antaa paljon. Mielestäni tämä on täydellistä huijausta, ja superrikkaat saarnaajat, uudet Jeesukset imevät toivottomilta yksinkertaisilta ihmisiltä rahaa surutta, ilman määrää.

Mitä sanoikaan profeetta Sakarja: "Näin sanoi Herra, minun Jumalani: "Kaitse teuraslampaita, joita niiden ostajat teurastavat tuntematta syynalaisuutta, ja joista niiden myyjät sanovat: 'Kiitetty olkoon Herra, minä olen rikastunut', ja joita niiden paimenet eivät sääli. (Sak.11:4-5).




Lopuksi



Moni ajattelee, että tällainen sotiminen toista hengellistä toimintaa kohtaan ei ole oikein. He sanovat: Antaa kaikkien kukkien kukkia. Jos se ei ole Jumalasta, niin se tyhjiin raukeaa. Tämä kuilu klassillisen kristinuskon ja uuskarismaattisen lumouksen välillä ei kuitenkaan ole mikään opillinen kiista, josta voidaan vaihtaa mielipiteitä, ja jäädä odottelemaan, kunnes asia selviää. Totuus on se, että Nokia missiossa joko on, tai ei ole, "käärmeen juuri" (Jes. 14:29). Ja tämän asian ratkaisee yksin Jumalan Sana, Raamattu.

On kysymys voimakkaista henkivalloista. Niiden vaikutus näkyy kahtena tosiasiana:

Sidottu käsityskyky. Ei enää tajua totuuden ja valheen välistä eroa. Siksi on oikeasti vilpitön uskossaan siitä, että ollaan oikeassa.

Kun käsityskyky on sumentunut, niin myös tahtoelämä sidotaan. Ei halua kuulla mitään aiheeseen liittyvää opetusta.

Riittääkö sinulle Jeesuksen sanat? Suurelle joukolle Jeesuksen aikaisia opetuslapsia ne eivät riittäneet, sillä Raamattu kertoo, että "monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois, eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssaan." Myös ne 12 horjuivat, mutta Pietari sanoi: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat." (Joh. 6:68). Ja apostoli Paavali sanoo Jumalan sanassa kyllin selvästi, että evankeliumeja on vain kaksi: Ristin evankeliumi ja vieras evankeliumi. Ristin evankeliumi ei ole ihmismielen mukaista, mutta se on ainoa pelastava voima. Sana rististä on Jumalan voima. Paavali ei antanut kaikkien kukkien kukkia, vaan tuomitsi jyrkästi valhe-evankeliumin, koska se oli vastoin sitä, mitä Herra Jeesus on ilmoittanut.

Olen tavannut kymmeniä ihmisiä, jotka ovat vuosia kuuluneet Nokia mission toimintoihin enemmän tai vähemmän sitoutuneina. Useimmat heistä katkaisivat suhteensa vanhaan seurakuntaansa tai hengelliseen kotiinsa silloin kun Nokia mission henki "kolahti". He eivät enää jaksaneet syttyä tavalliseen toimintaan ja ainaiseen puheeseen rististä. He halusivat enemmän. Fiilistä, siunauksia, tunteita, eheyttä, parantumista, elämän hallintaa, positiivisia kokemuksia...

Mutta useimpien heistä todistus on ollut musertavaa kuunnella. Nämä ovat olleet sielunhoitotilanteita - julkisiksi todistajiksi heistä ei ole, sillä he ovat sisäisesti hajalla. Heidän itsetuntonsa on murskana ja heidän uskonsa on tuhottu. He kuvailevat samaa (jota itse aikanani koin, enkä vieläkään ole täysin terve), että he ovat kuin hyväksikäytön uhreja. Heidän sielunsa on raiskattu, ja on inhottava tunne siitä, että joillakin oli /on vapaa pääsy heidän sisällensä...
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2740
Join date : 24.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista Empty Vs: Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista

Viesti kirjoittaja jarrut Su Toukokuu 25, 2014 8:11 am

Tulevaisuus

Uuskarismaattisella liikkeellä on tulevaisuus, ajallinen tulevaisuus, niin kuin myös Nokia missiolla. Nämä liikkeet eivät kuihdu pois, eivätkä ihmiset hylkää niitä. Ne tulevat rikkomaan seurakuntia ja aiheuttavat suurta hajaannusta, sitä mukaa kun sielunvoimat vapautuvat. Kukaan ei ole täysin turvassa näiltä viettelyksiltä. Miljoonat kristityt tulevat syöksymään tämän valkoisen valheen kitaan, koska sensaatiomaisen hengellisyyden hurman lumovoima voittaa jokaisen, joka "ei ole ottanut vastaan rakkautta totuuteen", ristin evankeliumiin.

Tavallinen, yksinäinen kristitty on yhä suuremmassa vaarassa, koska hän saa kaikkialla kuulla, että hän on pudonnut valittujen joukosta ja vastustaa Pyhää Henkeä. Ja kuinka toinen henki ja toinen Jeesus tekevät mahtavia tekoja...

Tähän on vain yksi lääke. Ristin evankeliumiin rakastuminen: Ristinsä ottaminen ja Jeesuksen seuraaminen.

David Wilkerson sanoo meille (saarnassaan "The Reproach of the Solemn Assembly")

"Kokonaiset karismaattiset seurakunnat ovat hajallaan – kirjaimellisesti rikki revittyinä valheherätyksen takia... Se, mitä näemme näissä meidän aikamme herätyksissä, ja mikä liitetään Pyhän Hengen työksi, sitä emme löydä kirjoituksista. Ja se, mitä ei löydy Sanasta, se pitää heti hylätä – täysin hylätä. Itken, kun katson näitä videoita, joita ihmiset ympäri maata lähettävät minulle... meillä on julistaja (Benny Hinn), joka puhaltaa ihmisten ylle ikään kuin Pyhä Henki oli tullut lihaksi hänessä."

"Sinä sanot: En ymmärrä tätä, mutta et myöskään halua olla Pyhää Henkeä vastaan. Jos se ei ole Sanassa, sinun pitää nousta sitä vastaan ja hylätä se."

"Älä ota tähän osaa. Älä edes mene lähelle. Se ruokkii kaikkea sitä, mikä on mieluista lihan mielelle... Varokaa, kristityt! Jos uskot sanani todeksi ja sinulla on kotona näitä kirjoja ja kasetteja, niin hävitä ne. Älä jaa niitä muille, vaan polta ne. Jos joku pyytää sinua näihin tilaisuuksiin, niin älä mene, vaan sano: Haluan kuulla puhdasta Sanaa, joka auttaa minua hengellisesti kasvamaan. En tahdo kuulla mitään opetusta, mikä vahvistaa lihaani..."




Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista EmptyJouko Nieminen: Karismaattisista harhoista Empty
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2740
Join date : 24.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista Empty Vs: Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista

Viesti kirjoittaja jarrut Ti Joulu 26, 2017 3:53 pm

Luettavaksi suositeltava!
Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista Sxmas_10
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2740
Join date : 24.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista Empty Hei Vapaasanan lukijat

Viesti kirjoittaja velipekka Ke Huhti 04, 2018 9:42 am

Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista Ypthum10


Hei Vapaasanan lukijat
Lukekaa uudelleen ja uudelleen:
Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista
ettei unohdu minkälaisessa ajassa me kaikki
elämme!
Eksytys ja eksyttäjät toimivat ja vaikuttavat, tunnistakaamme heidät
ja varoitetaan toinen toisiamme, ettei mennä eksyksiin.


Siunauksin velipekka

velipekka

Viestien lukumäärä : 22
Join date : 24.06.2016

Takaisin alkuun Siirry alas

Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista Empty Vs: Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista

Viesti kirjoittaja Hellevi La Marras 13, 2021 8:01 am


Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista Zraama10




Pidetään kiinni Jumalan Sanasta, ei päästetä irti, TOTUUDESTA.
Hellevi
Hellevi

Viestien lukumäärä : 2037
Join date : 13.11.2017

Takaisin alkuun Siirry alas

Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista Empty Vs: Jouko Nieminen: Karismaattisista harhoista

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa