Vapaasana


Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 

 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Ikäviksi (Nasty) :: By Daymond Duck
Marko Selkomaa - Sivu 2 EmptyEilen kello 8:52 am kirjoittaja jarrut

» Benjamin Turkia - Tulo erämaasta
Marko Selkomaa - Sivu 2 EmptySu Maalis 17, 2024 10:07 am kirjoittaja Hellevi

» Sakari Kalliomaa // Treffit Galileassa
Marko Selkomaa - Sivu 2 EmptySu Maalis 17, 2024 8:49 am kirjoittaja Hellevi

» Vain veri riittää
Marko Selkomaa - Sivu 2 EmptySu Maalis 17, 2024 8:38 am kirjoittaja Hellevi

» LUOTU, LANGENNUT JA LUNASTETTU IHMINEN
Marko Selkomaa - Sivu 2 EmptySu Maalis 17, 2024 8:20 am kirjoittaja Hellevi

» Nätti kuva tai + ajatus
Marko Selkomaa - Sivu 2 EmptySu Maalis 17, 2024 8:13 am kirjoittaja Hellevi

» Tuleeko Alzheimerkin Herran kädestä?
Marko Selkomaa - Sivu 2 EmptySu Maalis 17, 2024 7:57 am kirjoittaja Hellevi

» BibelFocus // "Älä koske Herran voideltuun!"
Marko Selkomaa - Sivu 2 EmptySu Maalis 17, 2024 7:52 am kirjoittaja Hellevi

» Saarna: Naeman ja omasta luopuminen - Sakari Kalliomaa
Marko Selkomaa - Sivu 2 EmptyLa Maalis 16, 2024 9:17 am kirjoittaja Hellevi

Maaliskuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Kalenteri Kalenteri


Marko Selkomaa

+4
charmo
voinas
Rea Aalto
Admin
8 posters

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Siirry alas

Marko Selkomaa - Sivu 2 Empty Vs: Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja Rea Aalto Ti Joulu 10, 2013 8:50 am

Kävin aamulla lukemassa William Branham ketjua.Olin n 10 v sitten löytänyt kirpputorilta
kirjan, mistä scannasin sivuja ensimmäiselle msn:ssä perustamalleni vapaasana foorumille
Joku jäsen siellä msn:llä oli laittanut videolinkin Branhamin pitämästä puheesta.
Kun aamulla luin uudelleen noita sivuja, huomasin samoja piirteitä, kuin Selkomaan toiminnassa.

Branham kertoo enkelien ilmestymisestä jne.Samoja ilmiöitä on myös Esa Suojalan toiminnassa
hän itse kertoo kirjassa "Palvele pyhillä armolahjoilla".
Niilo Yli-Vainio myös kertoi itse kuinka henki ohjasi hänen puheitaan.Yhdessä kohtaa hän selvästi kertoo
että henki ei halunnut hänen pitävän Raamattu tunteja, vaan että hänen pitää puhua "rakkaudesta"

Yli-Vainio alkoi julistaa jonkinlaista "joulupukkijumalaa" joka jakaa lahjoja koska rakastaa.
Yhdessä kokouksessa hän sanoo jumalan antavan kultapaikkoja hampaisiin.

Rea Aalto

Viestien lukumäärä : 565
Join date : 23.10.2013
Ikä : 73
Paikkakunta : Ruotsi

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa - Sivu 2 Empty Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja voinas Ti Joulu 10, 2013 12:01 pm

Kyllähän Niilo aivan selvästi eksyi pois totuudesta. Niilohan oli tunnettu herätyssaarnaaja ennen eksymistään, muistan kun Oulussakin veljet puhuivat uudesta Niilosta.

Alpo Renko ja Niilo olivat Oulussa parivaljakkona ja Niilo sanoi, että " Alpo saarnaa teille Jumalan Sanaa ja minä sitten vähän rukoilen, että tällainen työjärjestys meillä on " , jotain tähän tyyliin se meni.

Niilon puheet muuttuivat tuon " uuden voitelun " myötä, hän ei enää saarnannut, vaan kertoi enimmän aikaa mitä siellä ja siellä tapahtui.

Raamattua mitä hän sitten saarnoissaan käytti oli ainoastaan, joko ihmeitä ja parantumisia, tai voitelun siirtämistä tai saamista koskevia kohtia.

Elian ja Elisan tapaus näytti olevan hänen lempiaiheensa, omin selityksin höystettynä.

voinas

Viestien lukumäärä : 19
Join date : 10.11.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa - Sivu 2 Empty Marko Selkomaa Askeleet Yliluonnolliseen

Viesti kirjoittaja Vierailija Ma Joulu 16, 2013 7:05 am

Vertailen Selkomaan kirjaa ”Askeleet yliluonnolliseen” R.T. Kendallin kirjaan ”Täydellinen anteeksiantamus”

Marko Selkomaa on saanut vaikutteita R.T. Kendallilta, joka opettaa ”kerran pelastettu on aina pelastettu” tai ”pelastuksen peruuttamattomuus” - oppia. R.T. Kendallin kirjaa ”Once Saved, Always Saved” en saanut käsiini, mutta kirjan ”Täydellinen anteeksiantamus” löysin.

Selkomaa perustaa Kendallin opetukseen seuraavan lainauksen kirjassaan ”Askeleet Yliluonnolliseen”(s.119):
”Vanhurskautemme ja asemamme Jumalan lapsina ei riipu olosuhteista, vaan se on ehdotonta. Meidät on vanhurskautettu uskon kautta Jeesukseen Kristukseen ja olemme päässeet asemaan, joka pysyy. Voitelu eli Jumalan Hengen voima elämässämme kuitenkin vaihtelee. Se ilmenee joskus voimakkaampana ja joskus heikompana. Voitelun vaikutus elämässämme on ehdollista. Kuvakieltä käyttäen: kyyhkynen laskeutuu päällemme ja voi sitten liihotella pois. mutta asemamme Jumalan lapsina kuitenkin pysyy Kristuksen ansion tähden (Kendall R.T.: Total Forgiveness, 2002)
Samaa vertausta kyyhkysestä istumassa olkapäällä Selkomaa käytti lainatessaan Healing Schoolin opetusta (s.142), sekä kertoessaan työntekijäkokouksesta (s.145).

Kendallin kirjassa ”Täydellinen anteeksiantamus” lukee:
1. Pelastus on ehdoton, yhteys Isään on ehdollista
2. Vanhurskauttaminen Jumalan edessä on ehdoton, Hengen voitelu on ehdollista
3. Asemamme perheessä on ehdoton, läheinen yhteys Kristukseen on ehdollista
4. Iankaikkinen kohtalomme – taivas vai helvetti – on ratkaistu, mutta palkinnon saaminen on ehdollista (s.94)… Kun olemme pelastettuja, pääsemme taivaaseen, mutta perinnön saaminen, jota sanaa usein käytetään vaihtoehtoisesti sanan palkinto (Kol 2:18) kanssa, on ehdollista (s.95).

Kirjassa selitettiin kertakaikkinen pelastus syntisen rukouksena, jolloin otetaan vastaan Jumalan Jeesuksen ristin työssä tarjoama sovitus. Kyse on myös eräällä tavalla ratkaisukeskeisestä ajattelusta, koska siinä korostetaan ihmisen tahtoa ottaa vastaan sovitus ja Jumalan lapseus, joka on sitten voimassa pysyvänä. Sekä Kendall että Selkomaa irrottavat Pyhän Hengen Isästä Jumalasta ja Jeesuksesta Kristuksesta erilliseksi itsenäiseksi toimijaksi, kokemukselliseksi yhteydeksi Isään tai Kristukseen; sekä erityisesti Hengen voiteluun ja voimaan. He eivät kirjoita Pyhästä Hengestä liittyen uskon syntyyn, Jumalan lapseuteen, uudistumiseen, Kristuksen työn kirkastumiseen tai Kristuksessa kasvuun ja Häneen juurtumiseen. Pyhä Henki ei avaa näissä arvioimissani kirjoissa lainkaan Raamattua Kristuksen työstä ja merkityksestä käsin.

Itselleni jo ajatus siitä, että Pyhä Henki, siis Jumala, istuisi olkapäälläni, on aivan ihmetystä herättävä, lähes kauhistuttava, ajatellessani Jumalan pyhyyttä ja suuruutta. Vaikuttaa siltä, että omista tunteista, teoista, toisten arvostelemattomuudesta ja anteeksiantamisen kyvystä tulee mittari ja ohjaaja sille, istuuko kyyhky olalla vai lentääkö se pois. ”Pitäisin voitelua kaikkein kallisarvoisimpana asiana pelastuksen jälkeen”, kirjoittaa Kendall. Ja tuo ajatus on tunkenut läpi Selkomaankin kirjan. Perille pääsy on itsestään selvää, mutta voitelun määrä on se keskeinen asia. Ja tässä ”voitelua” ei ymmärretä Pyhänä Henkenä, joka on jokaisen Jumalan lapsen sisimmässä sinettinä tai lapseuden ja totuuden Henkenä. ”Voitelu” on aivan muuta näillä miehillä.

Sekä Selkomaa että Kendall varoittavat arvostelusta ja pitävät sitä tuomitsemisena ja surun tuottamisena Pyhälle Hengelle. Heidän ajattelussaan Pyhä Henki murehtii ja ”lentää pois”.
”On hyvin helppo ajaa kyyhkynen pakoon mutta hyvin haasteellista pitää se olkapäällä. Samoin on Pyhän Hengen kanssa ”(Askeleet yliluonnolliseen, s.143)
Itselläni on ollut halu aina arvioida mistä hengestä on kyse, ja tähän tarvitsen ehdottomasti juuri Pyhää Henkeä.

Vakavaa kaikessa tässä on se, että kaikki yliluonnollisuus otetaan herkästi vastaan kuin se olisi lähtöisin Pyhästä Hengestä. Arviointi, mihin Raamattu kehottaa, jätetään pois. Pelastuksen peruuttamattomuuden oppi hylkää sen, että ihminen voi paatua ja tulla eksytetyksi pois oikealta tieltä. Uskosta tulee ihmislähtöistä, ja siitä häviää todellinen aito hengellinen elämä, heikkous, armo ja uudistuminen.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa - Sivu 2 Empty Vs: Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja Hellevi Raitosalo Ma Joulu 16, 2013 8:40 am

Ilman Jumalan Sanan ja  Hengen kautta saatua ymmärrystä ei voi nähdä eikä ymmärtää
näitä eksytyksen kavalia juonia,   jokainen on vaarassa. Ei  Jeesus turhaan sanonut
Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.

On vain pieni askel, ja voidaan astua väärään, eikä se askel ole koskaan
alaspäin, että ihminen pienenisi, vaan aina ylöspäin, että ihminen olisi jotakin.

Seurakuntien paimenent ovat muuttuneet, ei enää valvota minkälaisia
petoja lauman keskelle päästetään, ei koetella sanomisia, vaan
kaikki erikoinen kelpaa nykyisin, vaikka se olisi jotakin muinaistarua
Jeesuksen nimissä.

Moni luulee, että vain Jehovan todistajat levittävät näitä eksytyksiä,
tai Mormoonit, mutta heidänkin kohdallaan on alettu epäröimään,
koska hekin puhuivat kielillä, ja sehän on eräitten mukaan merkki
Pyhän Hengen lahjoista. Luullaan vaikka mitä, kun ei lueta
Jumalan Sanasta, kuinka asiat ovat.

Idän opit tulivat Korean miehen kirjoista  1970- luvulla
ja uskovat olivat haltioissaan,
kun yhtäkkiä Jumala olikin kuin joulupukki, jolle sai lähettää
lahjatoivomuksia jotka sitten vielä toteutuvatkin.

Ihminen alkoi komentamaan Jumalaa, ja tämä jumala totteli,
ja ihmeet veivät monet harhaan, josta ei ole paluuta.
Ihmeitten tekemisen Lumous on suuri houkutus.

Monen uskovaisen naisen/miehen idoli on Kathryn Kuhlman.
Tapahtui erikoisia asioita, oli suuret näyttävät kulissit ja kansa
oli ihmeissään lumouksesta.

Todellinen Jumala syntyi navetassa.
Köyhään perheeseen.
Tavallisesksi puusepän oppilaaksi.
Ei häntä täällä arvostettu vaikka hän
teki vain hyvää ja Sanoi että
joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei
voi nähdä Jumalan valtakuntaa
ja että kenellä ei ole
Poikaa, ei hänellä ole Isääkään.
Hänet me ristiinnaulitsemme tänäänkin,
ja huudamme, "Vie pois tämä, mutta päästä meille Barabbas!"

Barabbas http://fi.wikipedia.org/wiki/Barabbas

Raamattu, Jumalan Sana, ei lupaa kenellekään
paranemista, ei rikkautta, ei mainetta eikä kunniaaa,
ei se lupaa maanpäällistä hyvinvointia millään tavalla,
vaan käsketään tyytymään alhaisiin oloihin.
Jumala lupaa Sanassaan
että Hän on niin maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa,
ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämän.

Mitä täällä teet rikkauksilla tai terveydellä tai maineella,
jos sielusi hukkuu?
Hellevi Raitosalo
Hellevi Raitosalo

Viestien lukumäärä : 434
Join date : 23.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa - Sivu 2 Empty Marko Selkomaa ja R.T. Kendall -vertailua

Viesti kirjoittaja Vierailija Ti Joulu 17, 2013 6:06 am

Vertailen Selkomaan kirjaa ”Askeleet yliluonnolliseen” R.T. Kendallin kirjaan ”Täydellinen anteeksiantamus” kirjoitti:

Marko Selkomaa on saanut vaikutteita R.T. Kendallilta, joka opettaa ”kerran pelastettu on aina pelastettu” tai ”pelastuksen peruuttamattomuus” - oppia. R.T. Kendallin kirjaa ”Once Saved, Always Saved” en saanut käsiini, mutta kirjan ”Täydellinen anteeksiantamus” löysin.
...
Kendall, Täydellinen anteeksiantamus:
Kirjassa selitettiin kertakaikkinen pelastus syntisen rukouksena, jolloin otetaan vastaan Jumalan Jeesuksen ristin työssä tarjoama sovitus. Kyse on myös eräällä tavalla ratkaisukeskeisestä ajattelusta, koska siinä korostetaan ihmisen tahtoa ottaa vastaan sovitus ja Jumalan lapseus, joka on sitten voimassa pysyvänä. Sekä Kendall että Selkomaa irrottavat Pyhän Hengen Isästä Jumalasta ja Jeesuksesta Kristuksesta erilliseksi itsenäiseksi toimijaksi, kokemukselliseksi yhteydeksi Isään tai Kristukseen; sekä erityisesti Hengen voiteluun ja voimaan. He eivät kirjoita Pyhästä Hengestä liittyen uskon syntyyn, Jumalan lapseuteen, uudistumiseen, Kristuksen työn kirkastumiseen tai Kristuksessa kasvuun ja Häneen juurtumiseen. Pyhä Henki ei avaa näissä arvioimissani kirjoissa lainkaan Raamattua Kristuksen työstä ja merkityksestä käsin.

...
”Pitäisin voitelua kaikkein kallisarvoisimpana asiana pelastuksen jälkeen”, kirjoittaa Kendall (s.104). Ja tuo ajatus on tunkenut läpi Selkomaankin kirjan. Perille pääsy on itsestään selvää, mutta voitelun määrä on se keskeinen asia. Ja tässä ”voitelua” ei ymmärretä Pyhänä Henkenä, joka on jokaisen Jumalan lapsen sisimmässä sinettinä tai lapseuden ja totuuden Henkenä. ”Voitelu” on aivan muuta näillä miehillä.

Sekä Selkomaa että Kendall varoittavat arvostelusta ja pitävät sitä tuomitsemisena ja surun tuottamisena Pyhälle Hengelle. Heidän ajattelussaan Pyhä Henki murehtii ja ”lentää pois”.
[/i]
”On hyvin helppo ajaa kyyhkynen pakoon mutta hyvin haasteellista pitää se olkapäällä. Samoin on Pyhän Hengen kanssa ”(Askeleet yliluonnolliseen, s.143)

Itselläni on ollut halu aina arvioida mistä hengestä on kyse, ja tähän tarvitsen ehdottomasti juuri Pyhää Henkeä.

Vakavaa kaikessa tässä on se, että kaikki yliluonnollisuus otetaan herkästi vastaan kuin se olisi lähtöisin Pyhästä Hengestä. Arviointi, mihin Raamattu kehottaa, jätetään pois. Pelastuksen peruuttamattomuuden oppi hylkää sen, että ihminen voi paatua ja tulla eksytetyksi pois oikealta tieltä. Uskosta tulee ihmislähtöistä, ja siitä häviää todellinen aito hengellinen elämä, heikkous, armo ja uudistuminen.[/quote]
Otin oman kirjoitukseni esille hieman lyhennettynä edelliseltä sivulta, mihin se jäi mielestäni turhan nopeasti piiloon. https://vapaasana.swedishforum.net/t140p15-marko-selkomaa

Kiitän sinua, Hellevi, viestistäsi.

Ilman Jumalan Sanan ja Hengen kautta saatua ymmärrystä ei voi nähdä eikä ymmärtää näitä eksytyksen kavalia juonia, jokainen on vaarassa. Ei Jeesus turhaan sanonut
Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa - Sivu 2 Empty Vs: Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja Rea Aalto Ma Tammi 20, 2014 8:18 pm

Laitan tänne vielä yhden kopioimani kohdan Marko Selkomaan nettikirjasta, missä hän kertoo voitelun jakamisesta jne.



Olin aikaisemmin kokenut, kuinka Pyhä
Henki kosketti ihmisiä kun laitoin käteni heidän
päällensä tai joskus ilmaan lähelle heidän  otsaansa.
Nyt Herra sanoi, että hänen voitelunsa virtaa yhtä
voimakkaasti pitkänkin välimatkan päästä. Minun
tulisi osoittaa sormellani ja sanoa: "Tulta"
Pyhä Henki lankeasi sarnalla tavalla kuin olin tottunut
näkemään laskiessani käsiäni  ihmisten päälle.Herra
näytti minulle jo mainitsemieni tiedon sanojen
yhteydessä muutamia ihmisiä, ioille tapahtuisi näin.
Kun aloitimme illan kokouksen, ylistimme ensin
Jumalaa noin puoli tuntia. Tunsin, kuinka voitelu tuli
päälleni.

Koin suurta innoitusta, ja minua ympäröi
aikaisemmin mainitsemani sähkövirran kaltainen
Pyhän Hengen voima. Astuin seurakunnan eteen ja
katselin ihmisiä,jotka ylistivät Jumalaa antaumuksella.
Sitten Pyhä Henki avasi silmäni näkemään, keitä
hän tahtoisi nyt koskettaa tällä uudella tavalla tänä
iltana. Osoitin eturivissä olevaa naista sormellani ja
sanoin: - Sisar! Ota vastaan Jumalan voima. Tulta!

Samalla koin aivan fyysisesti, kuinka Pyhän
Hengen voimavirta lähti käsivarrestani. En itse kehittänyt
sanoillani tilannetta, vaan seurasin Pyhän
Hengen ohjausta ja vaikutusta. Nainen kaatui lattialle
kuin ammuttuna. Minä taas tunsin, milloin voima
lähti minusta ja milloin se kosketti naista.
Seuraavassa rivissä  tapahtui samoin parille henkilölle.
Kokoustilan takanurkassa seisova henkilö kaatui
lattialle, kun osoitin häntä ja sanoin: "Tulta!1 ia
melkein eteisessä seisova  isar joutui samalla tapaa
|umalan voiman alle.

Voitelun välittämisestä
Kerroin jo aikaisemmin, että Herra opasti minua
muutama vuosi sitten viettämään runsaasti aikaa hänen
läsnäolossaan. Sen seurauksena räjähtävä voitelu
ilmenisi palvelutyössäni. ','
Juuri samana iltana,johon viittasin luvussa2 , Herra
näytti minulle jotakin uutta voitelun välittämisestli
eteenpäin. Olin aikaisemmin kokenut, kuinka Pyhä
Henki kosketti ihmisiä kun laitoin käteni heidän
päällensäta i joskusi lmaanl ähelleh eidäno tsaansa.
Nyt Herra sanoi, että hänen voitelunsa virtaa yhtä
voimakkaasti pitkänkin välimatkan päästä.

Rea Aalto

Viestien lukumäärä : 565
Join date : 23.10.2013
Ikä : 73
Paikkakunta : Ruotsi

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa - Sivu 2 Empty Marko Selkomaan TÄYSIN RAAMATUN VASTAINEN KIRJA

Viesti kirjoittaja Hellevi Raitosalo Ti Helmi 04, 2014 3:34 pm

Marko Selkomaan kirja : Jeesus on Herra
http://www.jeesusonherra.se/m3/FUEGO_Selkomaa.pdfKirjoitukset poistettu ko sivustolta
 
TULTA!
Pietari ja  Johannes panivat kätensä heidän
päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen.
Ap. t.8:17
 
Voitelun välittämisestä kerroin jo aikaisemmin, että Herra opasti minua muutama vuosi sitten viettämään runsaasti aikaa hänen läsnäolossaan. Sen seurauksena räjähtävä voitelu ilmenisi palvelutyössäni.  Juuri samana iltana, johon viittasin luvussa2 , Herra näytti minulle jotakin uutta voitelun välittämisestä eteenpäin. Olin aikaisemmin kokenut, kuinka Pyhä Henki kosketti ihmisiä kun laitoin käteni heidän päällensä tai joskus ilmaan lähelle heidän otsaansa. Nyt Herra sanoi, että hänen voitelunsa virtaa yhtä voimakkaasti pitkänkin välimatkan päästä.
 
Minun tulisi osoittaa ihmisiä sormellani ja sanoa:
"Tulta!'; jaPyhä Henki lankeasi sarnalla tavalla kuin olin tottunut näkemään laskiessani käsiä ihmisten päälle. Herra näytti minulle jo mainitsemieni tiedon sanojen yhteydessä muutamia ihmisiä, joille tapahtuisi näin. Kun aloitimme illan kokouksen, ylistimme ensin Jumalaa
noin puoli tuntia. Tunsin, kuinka voitelu tuli päälleni. Koin suurta innoitusta, ja minua ympäröi aikaisemmin mainitsemani sähkövirran kaltainen Pyhän Hengen voima.
 
Astuin seurakunnan eteen ja katselin ihmisiä, jotka ylistivät Jumalaa antaumuksella. Sitten Pyhä Henki avasi silmäni näkemään, keitä hän tahtoisi nyt koskettaa tällä uudella tavalla tänä iltana. Osoitin eturivissä olevaa naista sormellani ja sanoin: - Sisar! Ota vastaan Jumalan voima. Tulta!
 
Samalla koin aivan fyysisesti, kuinka Pyhän Hengen voimavirta lähti käsivarrestani. En itse kehittänyt sanoillani tilannetta, vaan seurasin Pyhän Hengen ohjausta ja vaikutusta. Nainen kaatui lattialle kuin ammuttuna. Minä taas tunsin, milloin voima lähti minusta ja milloin se kosketti naista. Seuraavassa rivissä tapahtui samoin parille henkilölle. Kokoustilan takanurkassa seisova henkilö kaatui lattialle, kun osoitin häntä ja sanoin: "Tulta!" ja melkein eteisessä seisova sisar joutui samalla  tapaa Jumalan voiman alle. Koko tuon ajan seisoin salin etuosassa ja parhaimmillaan matkaa eri henkilöihin oli parikymmentä metriä.
 
Tuo sama ilmiö on toistunut muutaman kerran lähetysmatkoillani Väili-Amerikassa Suurelta lavalta olen osoittanut kaukana kansanjoukossa olleita henkilöitä, ja Jumalan voima on lyönyt heidät hetkessä maahan. Ilmiö on tuonut pyhää pelkoa tilaisuuden ilmapiiriin. En voi kuitenkaan käynnistää tuota voitelun välittämistä itse. Se toimii ainoastaan silloin, kun Herra niin kehottaa ja ohjaa toimimaan. Hän myös näyttää minulle ne henkilöt, joita hän koskettaa tuolla tavalla.
 
Farkkutakki rukousliinana.
 
Samaan ajanjaksoon liittyy toinenkin minulle täysin uusi voitelun välittämisen muoto. Olin ollut eräänä torstaipäivänä rukoilemassa useita tunteja seurakunnassamme Farkkutakkini oli ollut päälläni koko tuon aian. Kun valmistin sydäntäni illan tilaisuuteen, näin yht:ikkiä näyn. Siinä otin yltäni farkkutakin ja laskin sen muutamien ihmisten olkapäälle rukouspalvelutilanteessa ja nämä ihmiset vaipuivat lattialle Pyhän Hengen voiman koskettamina. Koin, että Herra sanoi minulle: - Olet ollut monta tuntia tänään minun läsnäolossani taikki päälläsi Se toimii kuin suurenarukousliinana Voiteluni, joka on päälläsi on myös takissasi. Illan kokous tuli ja viimein oli rukouspalvelun aika.
 
Rukoilin tavanomaisti muutaman ihmisen puolesta ja laitoin käteni heidän päälleen siunatessani heitä. Sitten eteeni tuli seisomaan minua päätä pidempi mies. Silloin Herra ohjasi minua laittamaan farkkutakkini hänen olkapäällensä .  
 
Kun laitoin takkini hänen vasemmalleo lkapäälleen mies vaipui Pyhän Hengen voiman alla lattialle. Hetken kuluttua Jumala kehotti minua menemään erään veljen luo, ja huitaisin hänen palleaansa kevyesti takillani. En kovaa vain kevyesti. Mies kaatui lattialle niin kuin joku olisi lyönyt häntä nyrkillä keskivartaloon.  Lattialla hän ylisteli Herraa. Sinä iltana voitelun välittäminen takin avulla jäi siihen. Pari kuukautta myöhemmin lähdimme kahdestaan seurakuntaamme kuuluvan veljen kanssa ensimmäiselle lähetysmatkallemme Väli-Amerikkaan. Tuon matkan yliluonnollisesta synnystä kerroin enemmän luvussa 2. 108
 
Olimme La Libertadin kaupungissa  El Salvadorissa. Olimme Tyynen valtameren rannalla rentoutumassa ja, minä valmistin sisimpääni illan kokousta varten kävellen hiljaa rannalla auringonpaisteessa. Iltapäivällä noin kolmisen tuntia ennen kokousta tunsin, kuinka Pyhän Hengen voima alkoi käsinkosketeltavasti täyttää minua. Olin hiljaa omissa oloissani.
 
Herra näytti minulle jälleen näyssä mitä sinä iltana tapahtuisi. Kovasta helteestä huolimatta hän kehotti minua ottamaan puvuntakkini mukaan. Näin näyssä kuinka laitoin takkini monien ihmisten olkapäälle ikäänkuin suurena rukousliinana ja samalla kun takki osui heidän hartioihinsa voitelun paino kaatoi heidät lattialle.
 
Iltatilaisuudessa ylistimme Herraa ja saarnasin Hoosean kirjan kuudennen luvun jakeista 1 -3: "Tulkaa! Palatkaamme Herran luo!" Kun ennen saarnaani katselin nuorekasta kuulijakuntaa Pyhä Henki ohjasi minut plytämään esille eri ihmisiä kuulijakunnasta' Pyysin eteen kymmenen ihmistä. Sain profetian sanat useimmille heistä ja siunasin heitä. Muistaakseni kaikki kokivat konkreettisen Pyhän Hengen voiman kosketuksen ja kaatuivat kirkkosalin lattialle kiittämään Jeesusta.
 
Saarnan lopussa pyysin rukousta kaipaavia ihmisiä  esille, ja rukoilimme monien puolesta. Jossain vaiheessa koin, että minun piti pyytää seurakunnan pastorin vaimonsa kanssa lavalle. Kun he seisoivatl avalla edessäni profetoin heille. Sitten otin takkini ja laitoin sen rauhallisesti pastorin olkapäälle. Pastori alkoi puhista ja itkeä ja vaipui lattialle Jumalan voiman koskettamana Samoin kävi pastorin vaimolle. Kun illan rukouspalvelu oli jo loppumaisillaan, pastori tuli luokseni, ja osoitti salin etuosaan. Hän oli pyytänyt seurakuntansa vastuunkantajia ja eri pienryhmien vetäjiä seisomaan salin etuosaan.
 
Pastori pyysi, että rukoilisin heidän puolestaan. Silloin Pyhä Henki sanoi minulle, että minun tuli yksinkertaisesti vain ottaa takkini ja ilman mitään sanoja asettaa se jokaisen olkapäälle ja hän hoitaisi loput. Juuri niin teinkin. Kaikki viisikymmentä vastuunkantajaa vaipuivat Jumalan Hengen voiman alla lattialle, kun laitoin takin heidän olkapäällensä. En rukoillut.  Laitoin vain "suuren rukousliinan' heidän päälleen ja kirjaimellisesti katsoin vierestä, mitä Herra teki. Ei huutoa, ei mekastusta, ei manipulointia. Pyhä Henki toimi kauniilla tavalla ja vastuunkantajat saivat uuden voiman. Se oli ainutlaatuinen ihme, jota en ole kokenut sen jälkeen, enkä ole myöskään kokenut kehotusta toimia sillä tavalla tuon tilaisuuden jälkeen.
 
Palava pastori
Kokous jatkui. Salin takaosassa oli kaksi naapuriseurakunnan pastoria rukoilemassa. Kävelin heidän luoksensa ja he plysivät minua rukoilemaan puolestaan. Se mitä seuraavaksi tapahtui, oli suorastaan pelottavaa katseltavaa. Otin pastoria käsistä kiinni ja sanoin espanjaksi "Fuego! joka tarkoittaa "Tulta!': Pastori vaipui huutaen lattialle ja alkoi heiluttaa käsiään aivan kuin niitä polttaisi aivan valtavasti. Tulkkini kertoi minulle pastorin huutavan, että hänen sormensa ovat kuin tulessa. Pastori kieriskeli lattialla ja yritti "sammuttaa" sormiaan. Hänen toivuttuaan voiman kosketuksesta sanoin hänelle, että Jumala välitti hänelle voitelun, joka hänen tulisi jakaa omalle seurakunnalleen ensi tilassa.
 
Seuraavana iltana meillä oli kaksi iltatilaisuutta ja kävimme pikaisesti tervehtimässä kyseisen Pastorin seurakuntaa. Puhuin viisi minuuttia ja siunasimme vielä pastoria ja hänen puolisoaan ennen kuin lähdimme seuraavaan kokoukseen. Seuraavana päivänä p astori tuli luoksemme pyhän pelon ja innon valtaamana. Hän kertoi, että meidän jatkettua matkaamme hän oli alkanut kulkea seurakunnan keskellä, laittanut käsiään ihmisten päälle ja  puhaltanut heidän  päillensä kaikki olivat kaatuneet Pyhän Hengen voiman alla ja ylistäneet Herraa lattialla täynnä Pyhää Henkeä.
 
Minulle aivan selittämättön ilmiö oli kuitenkin se, kun pastori näytti rakoille palaneita huuliansa. Hän kertoi, että kun hän oli puhaltanut i hmisten päälle, hänestä oli tuntunut kuin tuli olisi virrannut hänen suustaan. Hänen huuliinsa oli tullut rakkuloita ja hän oli juonut monta pullollista vettä rukouspalvelun aikana. Erikoista! En pysty selittämään asiaa sen tarkemmin. Pyhän Hengen voimavaikutukset   ovat moninaiset.
 
Nämä kokemukseni ovat vain esimerkkejä siitä, kuinka Pyhän Hengen voitelu voi ilmetä. Jumala on niin suuri, että hän voi toimia jokaisen kohdalla eri tavalla. Minäkin toimin usein ilman mitään fyysisiä tuntemuksia tietäen, että tunsinpa voitelua tai en, hän on minun kanssani lupauksensa mukaan. Donald Gee on sanonut: "Kun Jumala ensin antaa meille yliluonnollisen kokemuksen, niin me uskomme, että hänen täytyy aina vain lähettää niitä lisää ja unohdamme sen raamatunkohdan, jossa sanotaan, että me vaellamme uskossa emmekä näkemisessiä. (Gee 1975s, . 53)'
 
Olen omassa uskonelämässäni ja palvelutyössäni huomannut, että tiettyinä aikakausina Herra antaa´minulle ikäänkuin ekstraa jotta tuo kokeminen tai vaikutus- kuten aikaisemmin mainitsemani polte kämmenissäni ja konkeettisesti tuntuva kehossani virtaava voimavirta- rohkaisisi miinua astumaan eteenpäin. Tuo fyysinen kokemus on minulle yksi tapa, jolla Jumala sanoo: - Lähde liikkeelle! Rukoile tuon henkilön puolesta. Nyt on aika rukoilla sairaiden puolesta. Tahdon juuri nyt täyttää ihmisiä  Henglläni!
 
Voitelun tunteminen fyysisesti vahvistaa siis uskoa. Sitä kautta Jumala auttaa heikkoa uskoani luottamaan häneen. Kun usko on kasvanut, sen jälkeen kyseistä tuntemusta ei enää välttämättä tarvita. Fyysiset kokemukset toimivat rakennustelineiden tavoin talon rakennusvaiheessa. Telineiden avulla rakennustyöläiset voivat operoida talon rungon tai ulkovuorauksen kimpussa. Rakennustelineeet eivät ole kuitenkaan itse tarkoitus- talo on. Siksi telineet puretaan kun ne ovat tehneet tehtävänsä.
 
Muistan vaiheen, kun mainitsemani voimavaikutukset yhtäkkiä hävisivät, kun rukoilin ihmisten puolesta. Jumalan voima liikkui kuitenkin samalla tavalla kuin aikaisemminkin, ja sairaita parantui jopa enemmän kuin ennen. Kysyin Herralta, miksi en tuntenut enää voitelua niin kuin aikaisemmin vaan toimin vain uskon varassa. Herra sanoi: - Et tarvitse tuntemusta voitelustani tässä vaiheessa. Nyt tiedät, että minä olen sinussa ja että sinä kannat minun voimaani joka tilanteessa.Toimi tämän tietoisuuden v arassa. Nyt toimin siis suurimmaksi osaksi uskon varassa, ja olen kiitollinen Herralle siitä, että saan nähdä enemmän hänen suuria tekojaan kuin koskaan aikaisemmin.
 
Nykyisin en siis suurimmaksi osaksi koe fyysisiä tuntemuksia vaan toimin sisältäni kumpuavan Kristuksen auktoriteetin kautta. Nyt tiedän - en ainoastaan kirjoista lukemani teologisen tiedon perusteella vaan myös oman kokemukseni kautta - että Herra parantaa ja antaa voitelunsa virrata kauttani J/eesuksen nimessä on valtava voima sairauksien yli. Vaikutus voi kyllä tuntua, ja onhan se ihan mukavaa,  jos käsissä polttaa tai olo on kuin sähkövirran ympäröimä, mutta enää en tarvitse näitä tuntemuksia uskoakseni että Pyhän Hengen voitelu on päälläni ja että hän voi koskettaa voimallaan ihmisiä kauttani.
 
Vaikka en kokisikaan käsinkosketeltavaa voitelua, tiedän että hän on minussa ja että Jeesuksen nimessä on voima joka tapauksessa . Olennaista ei ole se, mitä me Herran palvelijoina tunnemme' vaan se, että ihmiset kohtaavat elävän Jumalan ja saavat avun vaivoihinsa. Kannattaa viipyä Jeesuksen jalkojen juuressa mahdollisimman paljon, tuntuumiltä tuntuu. Siellä voi täyttyä hänen kirkkauellaan ja antaa voitelun virrata niin kuin hän hyväksi näkee. Kun antaudumme Pyhän Hengen virtaan, hän voi virrata meidän kauttamme eteenpäin.
Hellevi Raitosalo
Hellevi Raitosalo

Viestien lukumäärä : 434
Join date : 23.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa - Sivu 2 Empty Vs: Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja charmo Ke Helmi 05, 2014 10:45 am

Tuo teksti on järkyttävää luettavaa, olen siihen Bileamin Aasin erään lähetyksen kautta osin jo tutustunutkin. Helluntaiyhteisöt ja uuskarismaattiset liikkeet eivät paatumuksessaan erota eksytyksen syvyyttä. Totontolaisuudesta ja sen sivuhaaroista ei olla koskaan päästy totuuteen, vai kaikki on otettu vastaan Jumalan lahjana srk:lle. Siellä missä ihmeet ja merkit, manifestaatiot toimivat (vaikka kuinka villisti), se hyväksytään Pyhän Hengen työnä ollenkaan arvostellen tilanteita ja opetusta Raamatun valossa.

Olen ymmärtänyt, että Selkomaa olisi ainakin nyt erillään Missio Maailman suhteen, eli MM olisi sanonut työyhteytensä häneen irti. MM on siis Nokia Mission "perustuksille" tehty uusi liike - vanhalla oli likainen leima.

charmo

Viestien lukumäärä : 46
Join date : 15.01.2014
Ikä : 64
Paikkakunta : Suomi

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa - Sivu 2 Empty Eksytys jatkuu

Viesti kirjoittaja Vierailija Ti Syys 02, 2014 8:56 am

Ihmeiden aikakausi
Iso Kirja- opistossa










Opettajina Marko Selkomaa ja Pekka Perho

Viikonlopun aiheina:
Marko:
Rukous ja Hengen täyteinen elämä
Ihmeet ja merkit raamatun ja kirkkohistorian valossa
Katsaus jumalalliseen parantumiseen
Kuinka toimia ihmeiden välikappaleena?
Kuinka rukoilla sairasten, sidottujen ja Hengen täyteyttä tarvitsevien puolesta?
Pekka:
Avaimia Jumalan äänen kuulemiseen
Miten koetella Jumalan ääni
Hengellisten aistien harjaantuminen
Jumalan tahdossa eläminen
Osallistumishinta on 147 euroa/hlö, joka sisältää ohjelman, ateriat ja majoituksen sekä 17 e varausmaksun, jota ei palauteta, mikäli ilmoittautuminen peruutetaan ilmoittautumisajan jälkeen. Mukaan pääsee 170 henkeä, joten ilmoittaudu ajoissa!
Ilmoittaudu tästä 19.9.2014 mennessä

http://www.isokirja.fi/ohjelma/22048

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa - Sivu 2 Empty Pyynnöstä nostan esiin

Viesti kirjoittaja jarrut Ma Maalis 21, 2016 9:51 am

Tässä on Arviointia Marko Selkomaasta ja otteita hänen kirjastaan/ Jeesus on Herra
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2740
Join date : 24.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa - Sivu 2 Empty Marko Selkomaan yliluonnollisia askeleita kurssi taas

Viesti kirjoittaja Hellevi Raitosalo To Syys 22, 2016 5:35 am

ARMOLAHJAT JA RUKOUS PARANTAVAN KOHTAAMISEN VÄLIKAPPALEINA

ASKELEET YLILUONNOLLISEEN ON JATKOA Ihmeiden aikakausi -tapahtumille. Tule
armolahjojen äärelle kokemaan karismaattisuutta käytännössä. Viikonloppuna on aikaa
ylistykselle, rukouspalvelulle ja mahdollisuudelle kasvaa armolahjojen käyttämisessä.
Pureudumme parantumiseen liittyviin aiheisiin esim. miten parantuminen ilmeni Vanhassa
testamentissa ja millaista oli Jeesuksen parantamistoiminta.


Henki sai vallata koko osallistujakaartin ja saimme yhdessä ylistää ja palvoa elävää Jumalaa. Ylistysmusiikki oli innoittavaa. Täältä sai lähteä voimistuneena ja rakentuneena arkeen. Seminaarin anti ylitti odotukset ja meillä oli rento ja vapaa ilmapiiri. Tulin siunatuksi. Todella upeaa, käytännönläheistä, avointa ja rehellistä Pyhän Hengen antamaa opetusta. Riittää pureskeltavaa pitkäksi aikaa.


ASKELEET YLILUONNOLLISEEN -seminaari on tarkoitettu juuri sinulle! Sinulle, joka
haluat ylistää Jumalaa yhdessä, kaipaat esirukousta itsesi tai läheistesi puolesta. Seminaari
on kohdallaan, kun kaipaat opetusta armolahjoista ja tietoa parantavan rukouksen
raamatullisista perusteista.

Marko Selkomaa vie helluntaiytimeen - ETSIMÄÄN PYHÄN HENGEN TÄYTEYTTÄ!
Marko on tunnettu evankelista Suomessa ja toiminut pitkään pastorina Kanadassa. Saat
kuulla armollista ja sielunhoidollista opetusta.

Hinta: 149 €/hlö. Hinta sisältää ohjelman, ruuat, majoituksen sekä varausmaksun. Ilmoittautumisajan umpeuduttua kurssin hinta on 149 € + 17 €. Jos osallistuminen perutaan viimeistään päivää ennen tapahtuman alkua, veloitetaan vain 17 € varausmaksu. Ilmoittamatta jätetystä peruutuksesta veloitetaan täysi osallistumismaksu 149 €. Iso Kirja pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin.


http://isokirja.fi/kurssi/askeleet-yliluonnolliseen
Hellevi Raitosalo
Hellevi Raitosalo

Viestien lukumäärä : 434
Join date : 23.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa - Sivu 2 Empty Vs: Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja Hellevi Raitosalo To Syys 22, 2016 6:00 am



Lukekaa Raamattua, jos jollakin on, miten armolahja-asioista siellä opetetaan.

1.Korinttolaiskirje:
12:1 Mutta mitä hengellisiin lahjoihin tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä.
12:2 Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin.
12:3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano:
"Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.
12:4 Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;
12:5 ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;
12:6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.
12:7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
12:8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
12:9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
12:10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä;
toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
12:11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.

Näistä armolahjoistakin Marko Selkomaa opettaa niinkuin itse tahtoo.



Hellevi Raitosalo
Hellevi Raitosalo

Viestien lukumäärä : 434
Join date : 23.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa - Sivu 2 Empty Vs: Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja Hellevi Raitosalo To Syys 22, 2016 11:44 am

"Marko Selkomaa vie helluntaiytimeen - ETSIMÄÄN PYHÄN HENGEN TÄYTEYTTÄ!"

Mitähän  Marko Selkomaa tällä tahtoo sanoa?
Onko se taas sitä henkeen pumppaamista, kun kiitetään että
kieli menee solmuun, ja sitten asianomaiset luulevat puhuvansa
kielillä kun saivat hengen -siis minkä hengen?

Oikeasti Pyhä Henki saadaan silloin kun tullaan uskoon, kun
uskotaan Jeesukseen Jumalan Poikaan syntien anteeksiantajana,
siis uskotaan Evankeliumin Ilosanoma Jeesuksesta, silloin
ihminen saa  Pyhän Hengen eli täyttyy kokonaan Pyhällä Hengellä.

Mithän ylimääräistä helluntaiytimen henkeä Selkomaa tässä tarjoilee?
Kielilläpuhuminen on armolahja ja ei mikään hengen täyttö!
Kun Raamattu puhuu täyttykää hengellä
Ef. 5:18
Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,


Kuinka?

Efeso
5:19 puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
5:20 kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.
Ps. 33:2 Ylistäkää Herraa kanteleilla, soittakaa hänelle kymmenkielisillä harpuilla.
Ps. 33:3 Veisatkaa hänelle uusi virsi, helkyttäkää kieliä ihanasti ja riemullisesti.
Ap.t. 16:25 Mutta keskiyön aikaan Paavali ja Silas olivat rukouksissa ja veisasivat ylistystä Jumalalle;
ja vangit kuuntelivat heitä.

1Kor. 14:26 Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa:
millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.
Kol. 3:16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa
viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.

Kol. 3:17 Ja kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä,
kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.


Tutkikaa ja täyttykää Jumalan Sanalla / Johanneksen evankeliumi:
6:63 Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä.
Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.
Hellevi Raitosalo
Hellevi Raitosalo

Viestien lukumäärä : 434
Join date : 23.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa - Sivu 2 Empty Marko Selkomaa on eksyttäjä

Viesti kirjoittaja jarrut Ti Syys 26, 2017 4:12 am

Marko Selkomaa on eksyttäjä!


n
viesti
IhminenVain
22.9.2012

Lainaus:
http://www.missiomaailma.fi/
"...Hengellinen neuvonantajaryhmä.....Olemme rakentaneet hengellisen neuvonantajatiimin, joka muodostuu pitkän kokemuksen omaavista hengellisistä johtajista. Neuvonantajiin kuuluvat mm. pastorit Martti Kallionpää Seinäjoelta ja Markku Tuppurainen Helsingistä. Tämän tiimin tehtävänä on paimentaa ja valvoa työtämme ja työntekijöidemme opetusta ja hengellistä hyvinvointia. Neuvonantajatiimi ei osallistu yhdistyksen operatiiviseen johtamiseen...."
Lainaus:
http://missiomaailma.fi/pdf/missiomaailma_lehti_2012_09.pdf
Sivulta "6."..."...

2. Puhu pimeydelle
--
Seuraavaksi se, minkä Jumala teki, oli, että Hän avasi suunsa ja puhui käskemällä pimeyttä: "Tulkoon valkeus" (j. 3). Ja juuri näin Jeesus toimi ystävänsä Lasaruksen kanssa: "Lasarus, tule ulos!" Ihminen on ainoa luotu olento, jolla on valta puhua Jumalan Sanaa. Sinun on löydettävä Raamatusta lupaukset, jotka sopivat sinun tapaukseesi ja alettava puhua noita lupauksia maailmallesi: "Tulkoon minulle työpaikka", "Tulkoon talo", "Tulkoon auto", Tulkoon parantuminen" ja jopa "Tulkoon minulle puoliso". Sinun suusi on kuin magneetti. Se vetää puoleensa sitä, minkä se puhuu. Sinun on heitettävä pois jokainen väärä kuva sydämesi seinältä ja ripustettava tilalle uusi. "Sydämen kyllyydestä suu puhuu" (Matt 12:34, NASB).......

4. Ota hallintavalta
-
Viimeinen askel maailmasi muuttamisessa on hallintavallan ottaminen, joka tarkoittaa "tallata jalkoihinsa" tai
"astua päälle". Jumala sanoi Aadamille ja Eevalle: "Olkaa hedelmälliset  ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa ... kaikkia maan päällä liikkuvia eläimiä" (1. Moos 1:28, NKJV). Sinun on painettava saatanan pää jalkojesi alle! Joosua puhui auringolle ja pysäytti sen (Joos10:12), niin että hän saattoi palata takaisin ja rangaista viittä kuningasta, jotka piileskelivät luolassa. Hän kiskotutti heidät esiin armeijan eteen, pani heidät maahan makaamaan ja käski upseeriensa panna jalkansa kuninkaiden niskojen päälle. Mitkä ovat nuo viisi ilkeää kuningasta sinun elämässäsi? Ovatko heidän nimensä riippuvuus, köyhyys, sairaus, epäonnistuminen ja mitättömyys. Olkoot minkä nimisä tahansa, pane jalkasi vihollistesi niskoille. Sinut on tehty Jumalan kuvaksi ja sinulla on Hänen hallintavaltansa! Kun kytkeydyt Pyhään Henkeen, puhut Jumalan Sanaa, erottaudut synnistä ja panet saatanan jalkojesi alle, sinun maailmasi alkaa muuttua. Jumala käski Aadamia ja Eevaa olemaan hedelmällisiä ja lisääntymään. Tämä on juuri sitä, mitä Surge-projekti on tehnyt istuttamalla 20000 uutta seurakuntaa ympäri maailmaa. Voimme muuttaa maailman, kun ensin muutamme oman maailmamme! Larry Stockstill.." Sivulta "6."..."...2. Puhu pimeydelle
--
..
.............. Sinun on löydettävä Raamatusta lupaukset, jotka sopivat sinun tapaukseesi ja alettava puhua noita lupauksia maailmallesi: "Tulkoon minulle työpaikka", "Tulkoon talo", "Tulkoon auto", Tulkoon parantuminen" ja jopa "Tulkoon minulle puoliso"...
..."


https://asiakas.kotisivukone.com/files/cuttingedgefinland.kotisivukone.com/marko_selkomaa_eksyttaja.pdf


Ja ihmiset uskovat , ja Marko Selkomaa & co
vain jatkavat valehtelemistaan. Rahaa kerätään ja
The Show Goes On. Tätä on tänään 2017.


Viimeinen muokkaaja, jarrut pvm Ke Helmi 26, 2020 4:19 am, muokattu 1 kertaa
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2740
Join date : 24.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa - Sivu 2 Empty Älkää eksykö! Tutkikaa Jumalan Sanaa!

Viesti kirjoittaja jarrut Ti Syys 26, 2017 4:35 am



Älkää eksykö! Tutkikaa Jumalan Sanaa!


"Tutkikaa ja täyttykää Jumalan Sanalla / Johanneksen evankeliumi: 6:63 Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä. "

Lukekaa tutkikaa miettikää rukoillen, ettette mene eksyksiin.
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2740
Join date : 24.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa - Sivu 2 Empty Eksytys jatkuu, Marko Selkomaa & kumppanit

Viesti kirjoittaja velipekka Ti Joulu 26, 2017 9:04 am

Marko Selkomaa jatkaa eksyttävää linjaansa Perheniemen evankelisessa opistossa

Armolahja- ja rukouskoulutus

LÄHELLÄ IHMISTÄ - LÄHELLE JUMALAA
16.2. – 6.5.2018, neljä viikonloppua

Monimuotokoulutus Sinulle, joka tahdot paneutua hyvin Jumalan Sanan opetukseen sekä käytännön kokemukseen armolahjoista ja rukouspalvelusta.
Saat keskittyä etsimään ja löytämään Jumalan sinulle varaamia henkilökohtaisia lahjoja, kutsumusta ja voimavaroja sekä rohkaistua kutsumuksesi todeksi elämiseen.

Koulutuksessa käsiteltäviä teemoja ovat mm.:

Kolmiyhteinen Jumala - armon rikkauden, elämän ja siunauksen antaja
Pyhä Henki Raamatussa ja elämässä
Armolahjat ja luonnonlahjat rakkauden palvelua varten
Raamatun suuntaviittoja armolahjoihin ja niiden käyttöön
Hoitava ja parantava rukous
Rukous sairaiden puolesta VT:ssa, UT:ssa ja kristinuskon historiassa
Jeesuksen ja apostolien esimerkki
Armolahjat parantavan kohtaamisen välineenä
Armolahjojen terve arviointi, koettelu ja rohkaisu
Henkilökohtaisten lahjojen löytäminen ja käyttö / vahvistuminen


Lähiopetusviikonloput:

16. – 18.2.2018
2. – 4.3.2018
20. – 22.4.2018
4. – 6.5.2018


Viikonloppujaksot alkavat perjantaina klo 18 ja päättyvät sunnuntaina klo 14 sisältäen 15 opetustuntia.

Kouluttajat:

Jussi Miettinen, johtaja, pastori TM
Marko Selkomaa, evankelista, kirjailija
Brita Pokki, sielunhoitoterapeutti
Timo Pokki, rehtori, TT, dosentti
Petri Välimäki, vararehtori, pastori-evankelista TM
Aila Lankinen, koulutuspäällikkö, sosiaaliohjaaja, sielunhoitoterapeutti---
Kopioin täältä http://www.perheniemi.com/koulutukset/87

velipekka

Viestien lukumäärä : 22
Join date : 24.06.2016

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa - Sivu 2 Empty Vs: Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja velipekka Ti Joulu 26, 2017 9:17 am

Uuden Vuoden lupaukseksi Kaikille: Lukekaa Raamattua että ei teitä eksytetä!
Hyvää Joulun jatkoa ja Raitista Uutta Vuotta 2018  
Velipekalta santa


velipekka

Viestien lukumäärä : 22
Join date : 24.06.2016

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa - Sivu 2 Empty Vs: Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja Rea Aalto Ke Joulu 27, 2017 6:49 am

Kiitos ilmoituksista Velipekka!

Rea Aalto

Viestien lukumäärä : 565
Join date : 23.10.2013
Ikä : 73
Paikkakunta : Ruotsi

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa - Sivu 2 Empty Älkää eksykö arvoisat kristityt!

Viesti kirjoittaja Vierailija Ke Toukokuu 02, 2018 6:15 am

Älkää eksykö arvoisat kristityt!

Marko Selkomaa ei julista Raamatun Jeesusta Kristusta, vaan jotakin toista jeesusta, sitä, joka kaataa, tekee ihmeitä ja tottelee, kun käsketään. Netistä löytyy Selkomaan kirjoituksia joita ei saa kopioida eikä edes linkittää, mutta etsikää ja lukekaa miten vääristeltyä opetusta on tarjolla.Tutkikaa Raamattua, että pysytte oikealla tiellä, ja arvioikaa kaikki, ettette mene eksyksiin.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa - Sivu 2 Empty Vs: Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja Vierailija Ke Toukokuu 02, 2018 6:56 am

Hellevi Raitosalo kirjoitti:Ilman Jumalan Sanan ja  Hengen kautta saatua ymmärrystä ei voi nähdä eikä ymmärtää
näitä eksytyksen kavalia juonia,   jokainen on vaarassa. Ei  Jeesus turhaan sanonut
Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.

On vain pieni askel, ja voidaan astua väärään, eikä se askel ole koskaan
alaspäin, että ihminen pienenisi, vaan aina ylöspäin, että ihminen olisi jotakin.

Seurakuntien paimenent ovat muuttuneet, ei enää valvota minkälaisia
petoja lauman keskelle päästetään, ei koetella sanomisia, vaan
kaikki erikoinen kelpaa nykyisin, vaikka se olisi jotakin muinaistarua
Jeesuksen nimissä.

Moni luulee, että vain Jehovan todistajat levittävät näitä eksytyksiä,
tai Mormoonit, mutta heidänkin kohdallaan on alettu epäröimään,
koska hekin puhuivat kielillä, ja sehän on eräitten mukaan merkki
Pyhän Hengen lahjoista. Luullaan vaikka mitä, kun ei lueta
Jumalan Sanasta, kuinka asiat ovat.

Idän opit tulivat Korean miehen kirjoista  1970- luvulla
ja uskovat olivat haltioissaan,
kun yhtäkkiä Jumala olikin kuin joulupukki, jolle sai lähettää
lahjatoivomuksia jotka sitten vielä toteutuvatkin.

Ihminen alkoi komentamaan Jumalaa, ja tämä jumala totteli,
ja ihmeet veivät monet harhaan, josta ei ole paluuta.
Ihmeitten tekemisen Lumous on suuri houkutus.

Monen uskovaisen naisen/miehen idoli on Kathryn Kuhlman.
Tapahtui erikoisia asioita, oli suuret näyttävät kulissit ja kansa
oli ihmeissään lumouksesta.

Todellinen Jumala syntyi navetassa.
Köyhään perheeseen.
Tavallisesksi puusepän oppilaaksi.
Ei häntä täällä arvostettu vaikka hän
teki vain hyvää ja Sanoi että
joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei
voi nähdä Jumalan valtakuntaa
ja että kenellä ei ole
Poikaa, ei hänellä ole Isääkään.
Hänet me ristiinnaulitsemme tänäänkin,
ja huudamme, "Vie pois tämä, mutta päästä meille Barabbas!"

Barabbas http://fi.wikipedia.org/wiki/Barabbas

Raamattu, Jumalan Sana, ei lupaa kenellekään
paranemista, ei rikkautta, ei mainetta eikä kunniaaa,
ei se lupaa maanpäällistä hyvinvointia millään tavalla,
vaan käsketään tyytymään alhaisiin oloihin.
Jumala lupaa Sanassaan
että Hän on niin maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa,
ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämän.

Mitä täällä teet rikkauksilla tai terveydellä tai maineella,
jos sielusi hukkuu?

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa - Sivu 2 Empty Ville Pitkänen ja Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja Hellevi To Toukokuu 03, 2018 6:47 am

Ville Pitkänen ja Marko Selkomaa ovat eksyttäjä parivaljakko.
Yhdessä he informoivat yliluonnollisista askeleista,
jotka ovat heidän oman päänsä tuotantoa, jota
kirjana myyskennellään kaikille kiinnostuneille.

Eksyneet seurakuntien johtohenkilöt palkkaavat
näitä informatöörejä pitämään seminaareja
uusimmista harhoista ja kertaamaan niitä vanhoja.

Se käykin hyvin päinsä, kun mitään ei saa
kyseenalaistaa eikä epäillä, eikä varsinkaan
puhua mitään harhaopeista, sehän on vähintään
farisealaisuutta ja vikoilua, jotka ovat syntiä
ja yhteishengen hajottamista, helluntaisääntöjen
mukaan, joihin jokainen kunnon uskovainen
on sitoutunut.

SE, mitä Jumalan Sana asioista opettaa,
sillä ei ole merkitystä, enää, kun näyttöä
pitää olla ja ihmisten mielenkiintoa
täytyy ylläpitää, että papit saavat palkkansa
säännöllisesti.
Hellevi
Hellevi

Viestien lukumäärä : 2037
Join date : 13.11.2017

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa - Sivu 2 Empty FUEGO!!! a'la Marko Selkomaa -- poiminto hänen okkulttisesta kirjastaan

Viesti kirjoittaja jarrut To Toukokuu 17, 2018 3:37 am

FUEGO!!! a'la Marko Selkomaa -- poiminto hänen okkulttisesta kirjastaan

Samuel Korhonen lähetti minulle jälleen postia 19.4.2013. Jäljennän tähän osan hänen saatekirjeestään koskien Missiomaailman (ent. Nokia Missio) keihäänkärkeä menneeltä 9 kuukaudelta, Marko Selkomaata ja hänen edustamaa kristillisyyttä. Selkomaan ja Missiomaailman yhteistyö muuten päättyi juuri: http://www.missiomaailma.fi/index.php/8-uutiset/98-kiitos-yhteistyoestae. Varoituksen sana on joka tapauksessa paikallaan.

   Roger Oakland, joka on Calvary Chapel -liikkeen entinen pitkäaikainen työntekijä, on huolissaan, kun Esiintulevan Kirkon heresia valtaa sitä. Hänen mukaansa: ”Esiintuleva Kirkko pyyhkii kuin tsunami kaikkialla maailmassa ja jatkaa iskemistään jokaisen mantereen rannoille.” Jos tässä on perää, niin sen täytyy olla Suomessakin, vaikka täällä ei tuolla nimellä ole leimattu mitään liikettä. Esiintulevassa kirkossa keskeistä on mystisokkulttinen ja aistillinen kokemus ja on selvää, että sellainen on Suomessakin räjähdysmäisesti lisääntynyt viime aikoina. Todisteeksi siitä olen laittanut vielä ylimääräiseksi liitteeksi luvun ”Tulta” Marko Selkomaan okkulttisesta kirjasta: Askeleet yliluonnolliseen.

Tämän liitteen Selkomaan kirjasta olen tallettanut vasta luoduille kotisivuilleni (http://cuttingedgefinland.kotisivukone.com/) ja se löytyy uusien artikkeleiden kansiosta. Huom. Samuel maalasi tekstistä huomiota herättävät kohdat joiden pitäisi saada jokaisen hälytyskellot soimaan.

Poiminto Marko Selkomaan okkulttisesta kirjasta: Askeleet yliluonnolliseen (Luku "Tulta") (pdf) (uusin 25.4.2013)


https://asiakas.kotisivukone.com/files/cuttingedgefinland.kotisivukone.com/fuego_selkomaa.pdf



Näitä Selkomaan kaltaisia lopunajan eksytys-ihmeidentekijöitä koskee seuraava raamatunkohta Jeesuksen sanomana (Matt. 7:21-23):

"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'"

Seuraavassa linkissä lisää aiheeseen liittyen: http://keskustelu.suomi24.fi/node/11147909

http://nokialainen.blogspot.se/2013/04/fuego-ala-marko-selkomaa-poiminto-hanen.html
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2740
Join date : 24.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa - Sivu 2 Empty Tämä Selkomaa on yksi niistä, joka sai " räjähtävän voitelunsa " Todd Bentleyn käsien alla

Viesti kirjoittaja jarrut Ke Helmi 26, 2020 4:10 am

Voinas kirjoitti:
Tämä julkisuuteen ponkaissut helluntaipastori, on tämän päivän Ylivainio helluntailaisille, hänen opetustaan ja toimintaansa ei kyseenalaisteta.

Olin yhdessä tilaisuudessa jossa hän Oulussa puhui ja hän sanoi tähän tapaan voitelustaan, " Herra sanoi minulle jos annat minulle kaksi tuntia päivässä, niin minä annan sinulle räjähtävän voitelun ".

Tämä Selkomaa on yksi niistä, joka sai " räjähtävän voitelunsa " Todd Bentleyn käsien alla.

Tämä on video (alla), jossa Bonnke 'voitelee' biseksuaalisen, huoraavan ja herjaavan juomarin, Todd Bentley'n.

https://pulpitandpen.org/2019/12/07/breaking-reinhard-bonnke-finds-out-hes-not-an-apostle/#fvp_54,0s


http://nokialainen.blogspot.com/2020/02/nar-apostoli-reinhard-bonnke-meni.html
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2740
Join date : 24.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa - Sivu 2 Empty Vs: Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja Rea Aalto Ke Helmi 26, 2020 6:28 am

Reinhard Bonnke on näköjään kuollut syöpään viime vuoden lopussa!

_________________
Vastaan omista sanoistani sekä Jumalan että ihmisten edessä !

Rea Aalto

Viestien lukumäärä : 565
Join date : 23.10.2013
Ikä : 73
Paikkakunta : Ruotsi

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa - Sivu 2 Empty Vs: Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja Hellevi Ma Heinä 31, 2023 5:59 am

Lukekaa hyvät ihmiset! mitä Marko Selkomaa opettaa;
ei niinkuin Raamattu opettaa, vaan
mitä hän/ tai joku toinen,
on omassa päässään kehitellyt.
Hellevi
Hellevi

Viestien lukumäärä : 2037
Join date : 13.11.2017

Takaisin alkuun Siirry alas

Marko Selkomaa - Sivu 2 Empty Vs: Marko Selkomaa

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa