Vapaasana
Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
»  ♥ Sinun luonasi on anteeksiantamus ♥
Eilen kello 3:55 pm kirjoittaja Hellevi Raitosalo

» Juhani Aitomaa: Terve oppi ja ymmärrys
Eilen kello 3:12 pm kirjoittaja Hellevi Raitosalo

» KristitynFoorumi/ Juhani Aitomaa/ Uskallanko Arvioida?
Pe Tammi 13, 2017 5:02 pm kirjoittaja arkikalusto

» Juhani Aitomaa: Miksi synti ”riippuu” minussa?
Pe Tammi 13, 2017 3:28 pm kirjoittaja arkikalusto

» Susia lammasten vaatteissa
Ti Tammi 10, 2017 3:27 pm kirjoittaja miikkulainen71

»  Päivän Sana
Ti Tammi 10, 2017 11:49 am kirjoittaja jarrut

» Ceta Lehtniemi /Islamia myötäilevä kristinusko tuhoaa itsensä
Ti Tammi 10, 2017 11:23 am kirjoittaja jarrut

» BibelFocus : Jeesus – tosi Jumala ja tosi ihminen
Ti Tammi 10, 2017 11:14 am kirjoittaja jarrut

» BibelFocus : Jesus - sann Gud och sann människa!
Ti Tammi 10, 2017 10:22 am kirjoittaja jarrut

Tammikuu 2017
MaTiKeToPeLaSu
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

Kalenteri Kalenteri

Yhteistyökumppanit

Arken järjestö

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas

Arken järjestö

Viesti  Admin lähetetty Ti Loka 29, 2013 6:26 pm

KOPIO entiseltä Vapaasanan foorumilta:

Lähettäjä: Mikael

Hei, aloitin nyt syksyllä opiskelut Arkenin raamattukoulussa. Alkuun tuntui opetus hyvältä ja oikealta, mutta pikkuhiljaa on alkanut tulla epäilyksiä. Jotkut asiat vaikuttavat oudoilta ja vääriltä. En tiedä, saisinko koulun henkilökunnalta rehellisiä ja avoimia vastauksia kysymyksiini, eli mm. siihen, että mikä on se todellinen oppi ja ajatus heidän opetuksensa perustana. Haluaisin mm. tietää, kuoliko Arkenin opetuksen mukaan Jeesus hengellisesti, ja oliko Jeesus maan päällä ihmisenä ollessaan myös Jumala. En halua jatkaa opiskeluja sellaisessa koulussa, jonka opetuksen perusteet nousevat harhaopista. Jos jollakulla on tietoa (varmaa tietoa, eikä vain kuulopuheita) Arkenin opetuksen taustalla olevasta opista, niin ole hyvä, ja anna kuulua. Tämä asia on todellakin ruvennut minua vaivaamaan.

Lähettäjä: Kaaleb1

Hei Mikael!

Ole uskollinen Herran äänelle jonka kuulet hiljaisena varoituksena sydämessäsi. Hän puhuu sinulle ja ohjaa sinua oikeaa tietä nimensä kunnian tähden.

Job: 33:14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
33:15 Unessa, öisessä näyssä, kun raskas uni valtaa ihmiset ja he nukkuvat vuoteillansa,
33:16 silloin hän avaa ihmisten korvat ja sinetillä vahvistaa heidän saamansa kurituksen,

Minulla ei ole sinulle vastausta esittämääsi kysymykseen, mutta olen varma, että epäilysi on aiheellinen, sillä se levottomuus jota tunnet on Pyhän Hengen aikaansaamaa.

Puhdas Sanan opetus vaikuttaa meissä, Jumalan omissa, iloa ja rauhaa. Jumala puhuu usein meille juuri rauhansa kautta.

Etsitään yhdessä vastausta kysymyksiisi. Olen tehnyt hiukan tiedusteluja ja kunhan saan vastauksia, niin ilmoittelen sinulle.

Ole kestävä rukouksessa ja Herran Sanassa. Jumala palkitsee etsimisesi runsaasti Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta.

Lähettäjä: HelleviRaitosalo

Mikael

Asia mitä kysyt, on äärikarismaattista menestysteologiaa, jota Arken edustaa, siis aivan Raamatun vastainen oppi.

Jeesus oli täällä maanpäällä ollessaan ihmishahmossa 100% ihminen ja 100% Jumala!

Hebrealaiskirje 10
10:5 Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit;
10:6 polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt.
10:7 Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen - kirjakääröön on minusta kirjoitettu tekemään sinun tahtosi, Jumala.'"
10:8 Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,
10:9 sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi." Hän poistaa ensimmä10:5 Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit;
10:6 polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt.

Lue :

14.12. 1999
MIKSI JUMALAN PITI TULLA IHMISEKSI?
Rovasti Olavi Peltola

http://www.sro.fi/radio/op_jumihm.htm

Lisään vielä edelliseen,

menestysteologit kieltävät Jeesuksen lihaksi tulleeksi Jumalaksi.
Siitä Raamattu sanoo seuraavaa:
1Johanneksen kirje:
4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
4:3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

Lähettäjä: Kaaleb1
Hei Mikael!

"Arken srk ja raam.koulu edustaa äärikarismaattisuutta. Ruotsiin levisi
äärikarismaattinen liike paljolti Ulf Ekmanin kautta. Ekman oli jo
kuolleen Kenneth Haginin opissa Amerikassa ja omaksui tämän harhaopetukset
(mm. Jeesus kuoli hengellisesti -oppi). Arken on tämän toiminnan
jatkumoa. Sen opetukseen kuuluvat äärikarismaattiset opetukset kuten:
menestysteologia, valtateologia, väärä parantumis-/ja ihmeet/merkit
-opetus, yms."

Haginin oppiin voit tutustua esim. www.kristitynfoorumi.fi sivuilla, tai täällä Vapaasanan sivuilla myös.

Lähettäjä: Jarrut
Tässä lisää:

"Menestystelogia on E. W. Kenyonin (s.1867 ja k.1948) kehittelemä uusi evankeliumi.

http://www.gospelgrace.com/falseprophets/essekkenyon/Es sekKenyon.html

Kenneth Hagin (s.1917 ja k.2003) kehitti tuota toista evankeliumia helpommin markkinoitavaan muotoon ja hänen kauttaan se levisi moniin kristillisiinkiin seurakuntiin.

Nykyisin tunnetuimmat menestysteologian edustajat ovat Kenneth Haginin kuoltua, hänen poikansa Jr. Kenneth Hagin ja Kenneth Copeland ja Benny Hinn, ja euroopassa Ulf Ekman, Håkan Westergård, David Sterling. Suomalaisille tutumpia ulkomaalaisia menestysteologian edustajia ovat Steve Hill ja Guy Peh.

Menestysteologia kieltää syntien sovituksen ristillä Jeesuksen Kristuksen kuoleman kautta.

Heillä on JDS-oppi, jonka mukaan Jeesus kuoli hengellisesti ja sai saatanan luonnon.

Heidän mielestään uskovan tulee olla hyvin rikas ja kulkea parhaimmalla ja kalleimmalla autolla ja pukeutua kalleimpiin merkkivaatteisiin.

Heidän mielestään sairaudet, kivut ja kärsimykset eivät kuulu uskoville, opettavat että on omaa syytä, jos ottaa sairauden vastaan, että pitää vain uskossa tunnustaa terveyttä.

Heidän mukaansa Paavali kärsi suotta, koska hänellä ei ollut ilmestystietoutta ja sitä kautta oikeaa tietoa laillisesta asemastaan ja auktoriteetistaan uskovana.

Heidän mukaansa kaikki valta ja voima on annettu heille ja Jeesus on vailla voimaa ja valtaa. Heillä on Jeesuksen nimessä auktoriteetti, jolla he hallitsevat olosuhteita ja elämäänsä.

Kuvottava harhaoppi."

Lähettäjä: ReaAalto2

En puhu kuulopuheiden perusteella, vaan olen itse omin silmin nähnyt ja omin korvin kuullut Arkenin opetusta.
Täällä Göteborgissa toimii Arken, ja heillä on oikein suuri keskus.
Keväällä tuli dokumentti >Linda Berglingin toiminnasta siellä.
Hän ottaa n 200 euroa maksua sielunhoidosta.
Kaikki toimii rahalla.
Eilen luin Ruotsin kirkon toimintapisteessä kirkon lehteä ja hämmästyin, kun Linda B. pitää "raamatukoulua"
Hän opettaa eirkoista rukoilemista ym. ja kurssin hinta on 230 euroa.

Tässä vain pikaistesti, kun ei ole aikaa!
Joka tapauksessa Arkenin koko perustuu menestysteologiaan ja JDS oppi on heillä keskeinen.
Menestysteolgit ovat kieroja.Ulf Ekmannin sanoo suoraan työtekijöilleen,jos heidän työtään kyseenalaistetaan, ettei saa sanoa suoraan, vaan ohjata kyselijät hänen itsensä luokseen.

Linda B. on yhtä kiero, kun katselin dokumenttia hänen työstään.

Lähettäjä: mere
En ole kuullut koskaan tuon nimisesstä raamattukoulusta. Missä se on ja minkä kirkkokunnan koulu se on?

Arken on äärikarismaattinen seurakunta, jonka täältä Jöötteporista lähtenyt Linda Bergling miehensä Gunnarin kanssa perusti ensin Tukholmaan, sitten tänne Jööteporiinkin. Linda lähti täältä ruotsalaisesta helluntaiseurakunnasta aikoinaan.
http://www.arken.org/

Lähettäjä: Mikael
Kiitos kaikille vastaajille. Lopetin Arkenin raamattukoulun, pakkasin tavarani ja palasin koti-Suomeen. Aion jatkossa kiertää kaukaa moiset opit.

Valintasi on oikea Mikael,
pidä silmäsi auki, sillä
Suomen puolellakin kaikenlaiset
äärikarismaattiset yhteisöt pitävät
omia raamattukoulujaan.

Tamperella NokiaMissio on
kuuluisa sotakoulustaan,
jossa opetetaan myös
armolahjojen käyttöä.

tässä ote netistä:

Puhesarja: Sotakoulu
Nokia mission sotakoulun TV-ohjelmat.
Sotakoulun tarkoituksena on käytännössä valmentaa nuoret
lopunajan taisteluihin ja varustaa heidät armonlahjoilla niin,
että voivat viedä Jumalan valtakuntaa voitokkaasti eteenpäin.

Armolahjoja eivät ihmiset opeta eikä anna.
Niin kuin Markku Koiviston sotakoulussa!

Ne tulevat Jumalalta.

Armolahjat eivät kuitenkaan ole pääasia.
Vaan Jeesus itse, uskomme päämies.
Uskon määrää tai laatua ei mitata armolahjoissa
ja niiten runsaudessa, niin kuin
epäraamatulliset opettavat.

1.Korinttolaiskirje:
12:1 Mutta mitä hengellisiin lahjoihin tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä.
12:2 Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin.
12:3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.
12:4 Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;
12:5 ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;
12:6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.
12:7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
12:8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
12:9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
12:10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
12:11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.
12:12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
12:13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
12:14 Sillä eihän ruumiskaan ole yksi jäsen, vaan niitä on siinä monta.
12:15 Jos jalka sanoisi: "Koska en ole käsi, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton.
12:16 Ja jos korva sanoisi: "Koska en ole silmä, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton.
12:17 Jos koko ruumis olisi silmänä, missä sitten olisi kuulo? Jos taas kokonaan kuulona, missä silloin haisti?
12:18 Mutta nyt Jumala on asettanut jäsenet, itsekunkin niistä, ruumiiseen, niinkuin hän on tahtonut.
12:19 Vaan jos ne kaikki olisivat yhtenä jäsenenä, missä sitten ruumis olisi?
12:20 Mutta nytpä onkin monta jäsentä, ja ainoastaan yksi ruumis.
12:21 Silmä ei saata sanoa kädelle: "En tarvitse sinua", eikä myöskään pää jaloille: "En tarvitse teitä."
12:22 Päinvastoin ne ruumiin jäsenet, jotka näyttävät olevan heikompia, ovat välttämättömiä;
12:23 ja ne ruumiin jäsenet, jotka meistä ovat vähemmän kunniakkaita, me verhoamme sitä kunniallisemmin, ja niitä, joita häpeämme, me sitä häveliäämmin peitämme;
12:24 mutta ne, joita emme häpeä, eivät sitä tarvitse. Mutta Jumala on liittänyt ruumiin yhteen niin, että antoi halvempiarvoiselle suuremman kunnian,
12:25 ettei ruumiissa olisi eripuraisuutta, vaan että jäsenet pitäisivät yhtäläistä huolta toinen toisestaan.
12:26 Ja jos yksi jäsen kärsii, niin kaikki jäsenet kärsivät sen kanssa; tai jos jollekulle jäsenelle annetaan kunnia, niin kaikki jäsenet iloitsevat sen kanssa.
12:27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.
12:28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
12:29 Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?
12:30 Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?
12:31 Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.

Lähettäjä: jossu802
Hyvä,Hellevi,että perustelit tuota Koiviston sotakoulun Raamatun vastaisuutta!
Monesti ihmiset kyselevät,että "mitä väärää siinä Nokiamissiossa sitten on..." Sepä siinä sitten niin vaikeaa ja eksyttävää onkin,kun ón niin paljon hyvääkin.
Ennen,muutama vuosi sitten saatanan eksytys oli saatanan palvontaa,noituutta,ennustelijoita (niinkuin vielä nytkin),mutta niiden saama julkisuus on painunut paljon taka-alalle...miksi? No siksi,että Raamatussa sanotaan,että saatana eksyttää,jos mahdollista--VALITUTKIN!!! Eihän kunnon uskovat nyt saatananpalvontamenoihin haksahtanut,mutta HERÄTYS--siihen on helpompi haksahtaa,sitä saatana nyt kayttää!
Nokiamissiossahan on nyt juuri taloudellinen kriisi. Tässä kuussa sieltä lähetettiin kirjeet tukijoille otsikolla: "Taloudellinen ahdinko keskellä parasta toimintakauttamme" ,jossa Markku Koivisto sanoo mm. "...Vetoan nyt Nokia
Mission ystäviin:Tue nyt toimintaamme taloudellisesti niin paljon,kuin voit-muuten jatkomme on todella vaarassa!"
HOHHOIJAA!
Tässä maailmassa kerätään Jumalan nimissä niin valtavat summat rahaa,että minua hirvittää! Anteeksi nyt vain kaikki kolehtien kerääjät,mutta minä luulen,että ihan lopun aikoina,oikean evankeliumin julistus EI MAKSA KENELLEKKÄÄN RAHAA!!
Sitä tehdään hiljaa sydämmellä,kaikkien suurten missioiden varjossa!! Olisi kamalan kiinnostavaa tietää,minkälainen budjetti noissa isoissa missioissa oikein on. Sen tiedän,että seiniin,valoihin,äänentoistoinin ym.uppoaa hurjat summat rahaa! Ja ihmiset maksaa,kun on kyseessä Jumalan työ--ethän sinä sitä voi jättää rempalleen ja tukematta!
Tämä kannanottoni ei ole huom.kymmenyksiä vastaan--ei,vaan vääränlaista taloudenhoitoa Jumalan valtakunnassa. Niin ainakin tarkoitan..kertokaa toiset,mitä mieltä olette!

Viimeinen muokkaaja, Admin pvm Pe Heinä 04, 2014 6:09 am, muokattu 1 kertaa

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 144
Ikä : 66

http://vapaasana.swedishforum.net

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Arken järjestö

Viesti  Rea Aalto lähetetty Ma Tammi 20, 2014 8:41 am

Tässä linkki Arkenin suomenkieliselle sivulle:

http://suomi.arken.org/Alkusivu.aspx

Rea Aalto

Viestien lukumäärä : 231
Ikä : 66

Arkenin Harhoja

Viesti  jarrut lähetetty Ma Maalis 03, 2014 9:16 am

Arkenin Harhoja

"Kokemusta on
Arkenin raamattukoulusta. Viime syksynä aloitin opiskelun Arkenin raamattukoulussa. Olin siellä puolitoista kuukautta. Lopetin, koska mielestäni Arkenin opetuksessa on paljon harhaoppia. Alkuun kaikki vaikutti niin hyvältä ja oikealta ja ihanalta, mutta pikkuhiljaa alkoi ilmetä asioita, jotka ovat ristiriidassa raamatun kanssa.

Arken opettaa menestysteologiaa: köyhyys on sairaus tai kirous, josta täytyy parantua/vapautua. Arkenin mukaan uskovaisissa ihmisissä on pahoja henkiä, joista täytyy vapautua. Jos ei rukous auta, niin sitten on itse alettava aktiivisesti ajamaan henkiä itsestään ulos jne.

Kiusaukset ovat aina paholaisesta. Näin opetettiin, vaikka raamatun mukaan ihmistä kiusaa hänen omat himonsa. Arkenin opetuksen mukaan uskovainen parantuu kaikista sairauksista.Kristityn ei kuulu sairastaa. Hänellä on auktoriteetti eli käskyvalta, jota käyttämällä paranee sairauksistaan ja vapautuu pahoista hengistä.

Arkenin opetuksen mukaan kerran pelastettu on aina pelastettu. "Syntiä tekemällä ei voi menettää pelastustaan" sanoi yksi opettajista. Uskoon tullut ihminen ei ole enää syntinen vaan vanhurskas, vaikka lankeaisikin tekemään syntiä.
Tosin opetuksessa tuli ilmi sekin, että uskovainen voi elää synnittömästi. Eipä siinä silloin enää Jeesusta tarvittaisi eikä armoa.

Rukoustilanteissa rukoilija saattoi sanoa: Ja nyt hengitämme Pyhää Henkeä sisään (sitten tehtiin syvä sisäänhengitys) ja nyt hengitämme kaikki taakat ulos Jeesukselle (tehtiin syvä uloshengitys). Ei Pyhä Henki ole mikään kaasu, jota voi hengittää. Tämä menee enempikin New Agen puolelle. Siellähän opetetaan hengitysharjoituksia, joissa hengitetään sisään energiaa ja ulos paineita ja ongelmia.

Tällaista ja muuta harhaa kuulin omin korvin ja näin omin silmin. Itselleni tuli sellainen tunne, että minä itse joudun tekemään todella paljon vapautuakseni ja parantuakseni, koska Jeesus on niin pieni ja heikko, ettei Hän pysty minua vapauttamaan ja parantamaan vaan Hän tarvitsee siinä minun apuani.

En todellakaan suosittele Arkenia kellekään. Itse olen mieluummin hengellisesti köyhä armoa tarvitseva Jumalan lapsi kuin menestyvä ja itseriittoinen Jumalaa jouksupoikanaan käyttävä "pää". "

jarrut

Viestien lukumäärä : 1138

kun valitutkin voivat eksyä.........

Viesti  jarrut lähetetty Ma Maalis 03, 2014 9:24 am

Kun valitutkin voivat eksyä, niin opin täytyy olla "oikean näköinen", vaan ei silti oikea!
Lukekaamme Raamatttua, että pysymme selvillä vesillä, niin turhat luulot ja pelontunteet
eivät saa yliotetta.

Sehan se noissa harhaopeissa viekin harhaan, kun jeesuksesta puhutaan ja jeesuksen nimessä toimitaan;
mutta ei puhuta Raamatun Jeesuksesta, joka on uskon päämies, vaan jostakin muusta jeesuksesta, jota voi komentaa, ja joka toimii kuin joulupukki.

Arkenin tyyliin kuuluu samoin kuin Nokiamissioninkin, että on armolahjakoulutusta ja eheytymiskokouksia, joissa parannellaan traumoja ja sielun vaivoja. Suomessa Euroilla/Ruotsissa kruunuilla paranee; eikö ole kumma jumala?

Armolahjoja ei ihmiset opeta eikä anna.
Ne tulevat Jumalalta.
Armolahjat eivät kuitenkaan ole pääasia.
Vaan Jeesus itse, uskomme päämies.
Uskon määrää tai laatua ei mitata armolahjoissa
ja niiten runsaudessa, niin kuin
epäraamatulliset opettavat.

Sopisi lukea 1 KORINTTOLAISKIRJE, 12 LUKU.

jarrut

Viesti  jarrut lähetetty Ti Syys 08, 2015 6:26 am

Pyynnöstä esiinnostettu taas kerran.

jarrut

Viesti  Sponsored content Tänään kello 3:01 pm

Sponsored content