Vapaasana


Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 

 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Benjamin Turkia // Tee meidät eläväksi
Viisi viisautta Raamatusta: Köyhän ja avuttoman sinä vapautat sortajan vallasta EmptyEilen kello 7:21 am kirjoittaja Hellevi

» Israelissa pitkään asunut Benjamin Turkia: Näen profetioiden toteutuvan
Viisi viisautta Raamatusta: Köyhän ja avuttoman sinä vapautat sortajan vallasta EmptyEilen kello 7:00 am kirjoittaja Hellevi

» Israelin suurin tarve (Israel’s Greatest Need) :: By Daymond Duck
Viisi viisautta Raamatusta: Köyhän ja avuttoman sinä vapautat sortajan vallasta EmptyMa Toukokuu 06, 2024 5:26 am kirjoittaja jarrut

» Mikko Satama // Aamuhartaus maanantai 29.04.2024
Viisi viisautta Raamatusta: Köyhän ja avuttoman sinä vapautat sortajan vallasta EmptySu Toukokuu 05, 2024 9:45 am kirjoittaja Hellevi

» Mikko Satama // Pelottava ja lohduttava Ilmestyskirja
Viisi viisautta Raamatusta: Köyhän ja avuttoman sinä vapautat sortajan vallasta EmptySu Toukokuu 05, 2024 8:25 am kirjoittaja Hellevi

» Mikko Satama: Helluntailainen henkikasteoppi
Viisi viisautta Raamatusta: Köyhän ja avuttoman sinä vapautat sortajan vallasta EmptySu Toukokuu 05, 2024 7:43 am kirjoittaja Hellevi

» Mikko Satama // Naispppeus ja uuden liiton seurakuntaa
Viisi viisautta Raamatusta: Köyhän ja avuttoman sinä vapautat sortajan vallasta EmptySu Toukokuu 05, 2024 7:12 am kirjoittaja Hellevi

»  Benjamin Turkia: Tämä kirjoitus toteutui viime viikolla
Viisi viisautta Raamatusta: Köyhän ja avuttoman sinä vapautat sortajan vallasta EmptyPe Toukokuu 03, 2024 1:20 pm kirjoittaja Rea Aalto

» Pentti Holin vierailu Aamuvieras-ohjelmassa t
Viisi viisautta Raamatusta: Köyhän ja avuttoman sinä vapautat sortajan vallasta EmptyPe Toukokuu 03, 2024 9:17 am kirjoittaja Hellevi

Toukokuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Kalenteri Kalenteri


Viisi viisautta Raamatusta: Köyhän ja avuttoman sinä vapautat sortajan vallasta

Siirry alas

Viisi viisautta Raamatusta: Köyhän ja avuttoman sinä vapautat sortajan vallasta Empty Viisi viisautta Raamatusta: Köyhän ja avuttoman sinä vapautat sortajan vallasta

Viesti kirjoittaja Vierailija To Elo 02, 2018 7:00 am

Seuraava ▶️
Viisi viisautta Raamatusta: Köyhän ja avuttoman sinä vapautat sortajan vallasta
21.07.2018 08:00 - Olli Seppälä | Teologia

Raamattu sisältää paitsi uskonnollista myös elämänfilosofista ja psykologista viisautta. Se on iätöntä ja sopii myös 2000-luvun luterilaisen märehdittäväksi.Ohessa on viisi lainausta Psalmien kirjasta, joka kuuluu
Vanhan testamentin viisauskirjallisuuteen.

1. Te voitte tehdä tyhjäksi köyhän hankkeet, mutta Herra on hänen turvansa.

2. Minä tunnen sydänjuuriani myöten: ei ole ketään sinun kaltaistasi, Herra! Köyhän ja avuttoman sinä vapautat sortajan vallasta, heikon sinä pelastat väkevän kädestä.

3. Mutta tuska ja vaiva tulee niiden osaksi, jotka seuraavat vieraita jumalia. Minä en ota osaa juhlamenoihin, joissa vuodatetaan juomauhrina verta, en edes mainitse heidän jumaliaan!

4. Minä en luota jouseeni, eikä miekka meitä pelasta, mutta sinä pelastat meidät ja saatat vihamiehemme häpeään.

5. Hänen vihansa kestää vain hetken, hänen hyvyytensä läpi elämän. Illalla on vieraana itku mutta aamulla ilo.


Tekstit ovat vuoden 1992 käännöksestä.
Oikaisu 22.7. klo 18.30. Otsikko korjattu vastaamaan jutun sisältöä. Alkuperäinen otsikko "Kielen varassa on elämä ja kuolema" on Sananlaskujen kirjasta, ei Psalmien kirjasta.

Seuraava ▶️
Viisi viisautta Raamatusta: Minä otan teidän rinnastanne kivisydämen pois
https://www.kotimaa24.fi/artikkeli/viisi-viisautta-raamatusta-mina-otan-teidan-rinnastanne-kivisydamen-pois/
Viisi viisautta Raamatusta: Minä otan teidän rinnastanne kivisydämen pois
15.07.2018 08:00 - Olli Seppälä | Kotimaa
Hesekilein kirja

Raamattu sisältää paitsi uskonnollista myös elämänfilosofista ja psykologista viisautta. Se on iätöntä ja sopii myös 2000-luvun luterilaisen märehdittäväksi.

Ohessa viisi lainausta Hesekielin kirjasta, joka on yksi Vanhan testamentin suurista profeetallisista kirjoista.

1. Vanhurskas mies tekee niin kuin oikein ja hyvin on. Hän ei käy kukkuloilla uhrilihaa syömässä eikä palvo Israelin kansan epäjumalia.

2. Minä lyön kädelläni profeettoja, jotka näkevät olemattomia näkyjä ja lausuvat perättömiä ennustuksia.

3. Kukaan ei saa poistua sen portin kautta, josta on tullut, vaan jokaisen on mentävä ulos vastakkaiselta puolelta.

4. Ulkona miekka, sisällä rutto ja nälkä. Joka on kedolla, kaatuu miekkaan, joka on kaupungissa, nääntyy nälkään ja ruttoon.

5. Minä annan teille uuden sydämen ja teidän sisimpäänne uuden hengen. Minä otan teidän rinnastanne kivisydämen pois ja annan tilalle elävän sydämen.



Seuraava ▶️
Viisi viisautta Raamatusta: Välttäkää tyhjää kuiskuttelua
https://www.kotimaa24.fi/artikkeli/viisi-viisautta-raamatusta-valttakaa-tyhjaa-kuiskuttelua/
Ohessa viisi lainausta Viisauden kirjasta, joka kuuluu Vanhan testamentin apokryfikirjallisuuteen.

1. Välttäkää siis tyhjää kuiskuttelua, pitäkää panettelu poissa kieleltänne, sillä salainenkaan puhe ei jää seurauksitta ja valehtelu surmaa sielun.

2. Viisaus on liikkuvampaa kuin mikään muu liike, ja puhtaudessaan se virtaa läpi kaiken.

3. Viisaus on henki, joka rakastaa ihmistä, mutta ei jätä rankaisematta sitä, jolla on rienaus huulillaan.

4. Viisaudessa on henki, älyllinen ja pyhä, ainutsyntyinen ja monimuotoinen, ohuen ohut, herkkäliikkeinen, erillinen, tahraton ja kirkas, järkkymätön, hyvyyttä rakastava, ihmisrakas, vakaa, varma ja levollinen, kaikkivoipa ja kaikkea valvova.

5. Ihmisten silmissä joku voi olla täydellinen, mutta ilman viisautta, jonka sinä annat, hän ei ole yhtään mitään.


Seuraava ▶️
Viisi viisautta Raamatusta: Vääryyden tie houkuttaa enemmän kuin kärsimys
https://www.kotimaa24.fi/artikkeli/viisi-viisautta-raamatusta-vaaryyden-tie-houkuttaa-enemman-kuin-karsimys/
Ohessa viisi lainausta Jobin kirjasta, joka kuuluu Vanhan testamentin viisauskirjallisuuteen.

1. Ihminen, naisesta syntynyt, elää vähän aikaa ja on täynnä levottomuutta. Kuin kukka hän avautuu ja kuihtuu, on kohta poissa, kuin varjo.

2. Kerran minä olen puhunut, enää en sitä tee. Tein sen vielä toisenkin kerran, mutta nyt pysyn vaiti.

3. Ei Jumala luota edes omiin palvelijoihinsa, enkeleitäänkin hän nuhtelee virheistä.

4. Varo, älä taivu vääryyden tielle, vaikka se ehkä houkuttaakin enemmän kuin kärsimys.

5. Mutta Jumala ei katso niihin, jotka itse pitävät itseään viisaana.

https://www.kotimaa24.fi/artikkeli/viisi-viisautta-raamatusta-kielen-varassa-on-elama-ja-kuolema-2/

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa