Vapaasana


Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 

 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Jeesus ei pakota ihmistä muuttumaan, mutta yrittääkö ihminen pakottaa Jeesusta?
Onko Vanha ja Uusi liitto yhtä aikaa voimassa? EmptyTänään kello 7:38 am kirjoittaja jarrut

» TAPIO PUOLIMATKA // Messias, vanhurskauden Opettaja
Onko Vanha ja Uusi liitto yhtä aikaa voimassa? EmptyTänään kello 7:30 am kirjoittaja jarrut

» Nätti kuva tai + ajatus
Onko Vanha ja Uusi liitto yhtä aikaa voimassa? EmptyTänään kello 6:41 am kirjoittaja Hellevi

» KRISTILLISEN IHMISKUVAN KATOAMINEN JA KIRKON USKO Sammeli Juntunen
Onko Vanha ja Uusi liitto yhtä aikaa voimassa? EmptyEilen kello 9:36 am kirjoittaja jarrut

» LUOTU, LANGENNUT JA LUNASTETTU IHMINEN
Onko Vanha ja Uusi liitto yhtä aikaa voimassa? EmptyEilen kello 9:27 am kirjoittaja jarrut

» BibelFocus // Toinen "peto" kristikunnassa, joka vaarantaa hengellisen terveyden!
Onko Vanha ja Uusi liitto yhtä aikaa voimassa? EmptyEilen kello 7:43 am kirjoittaja Hellevi

» BibelFocus // Haluan nähdä armoa enkä uhrauksia
Onko Vanha ja Uusi liitto yhtä aikaa voimassa? EmptyEilen kello 7:16 am kirjoittaja Hellevi

» Kenttäpiispan tärkeä kannanotto
Onko Vanha ja Uusi liitto yhtä aikaa voimassa? EmptyTo Huhti 25, 2024 9:37 am kirjoittaja jarrut

» Vallankumouksen hedelmät kypsyvät
Onko Vanha ja Uusi liitto yhtä aikaa voimassa? EmptyTo Huhti 25, 2024 9:32 am kirjoittaja jarrut

Huhtikuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Kalenteri Kalenteri


Onko Vanha ja Uusi liitto yhtä aikaa voimassa?

2 posters

Siirry alas

Onko Vanha ja Uusi liitto yhtä aikaa voimassa? Empty Onko Vanha ja Uusi liitto yhtä aikaa voimassa?

Viesti kirjoittaja Hellevi Su Joulu 13, 2020 4:01 am

[/font]Stiina sanoo
"Vapaasuuntaisilla" ja monilla on kummatkin liitot yht'aikaa voimassa, siis Vanha ja Uusi liitto



Mitä vapaasuuntalaisiin, ainakin helluntailaisiin tulee, jotkut väittävät tulleensa uskoon, vain Taivas tietää mikä on todellinen laita, mutta armo Jeesuksen täytetystä työstä Ristillä ei kuitenkaan näytä riittävän, vaan sitä ansiotyötä on silti jääty suorittamaan, liekö kasvatuksen aiheuttamaa - kaikki-pitää-ansaita periaatetta.

Tätä vaaditaan sitten 'muiltakin, muuten ei uskonmittoja täytetä, se on raskasta masentavaa ja ilotonta kristillisyyttä, ja toisten kyttäämistä.

Tämä johtuu siitä, ettei saada raitista Evankeliumia, missä olisi myös 100 % Armo, eikä yksistään sitä 200 % lakia. Moni käy tätä läpi, lain vaatimuksia täytetään vuosikaupalla, masentuneena ja kiukkuisena. Tästä voi sanoa, että farisealaisuus kukoistaa, marttyyrit ja itsesäälissä kiemurtelijat uhraavat itseään Taivaspaikan toivossa.

Ihminen ( voi ) ymmärtää kärsimysten kautta, ei pakosta, eikä vaatimalla.
Kukaan muu ei voi pelastaa, tästä kuoleman ruumiista, kuin vain Jeesus Kristus.
Usko ei ole itsesääliä tekopyhyyden tähden, Jumala on Rakastanut jokaista ihmistä niin paljon, että antoi ainoan Poikansa uhriksi ihmiskunnan edestä, niin ettei yksikään hukkuisi, ei edes omiin luuloihinsa ja ansioihinsa, sillä Jeesus Kristus on täyttänyt lain vaatimukset, kaikkien ihmisten edestä, täydellisesti.


Viimeinen muokkaaja, Hellevi pvm La Toukokuu 08, 2021 5:43 am, muokattu 2 kertaa
Hellevi
Hellevi

Viestien lukumäärä : 2076
Join date : 13.11.2017

Stiina likes this post

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko Vanha ja Uusi liitto yhtä aikaa voimassa? Empty Vs: Onko Vanha ja Uusi liitto yhtä aikaa voimassa?

Viesti kirjoittaja Hellevi Su Joulu 13, 2020 4:26 am

Valitysvirret
3:22Herran armoa on, ettemme ole aivan hävinneet,
sillä hänen laupeutensa ei ole loppunut:
3:23 se on joka aamu uusi, ja suuri on hänen uskollisuutensa.
3:24 Minun osani on Herra, sanoo minun sieluni;
sentähden minä panen toivoni häneen.


3:55 Minä huusin sinun nimeäsi, Herra, kuopan syvyydestä.
3:56 Sinä kuulit minun huutoni: "Älä peitä korvaasi minun
avunhuudoltani, että saisin hengähtää."
3:57 Sinä olit läsnä silloin, kun minä sinua huusin;
sinä sanoit: "Älä pelkää."
3:58 Sinä, Herra, ajoit minun riita-asiani,
lunastit minun henkeni.
Hellevi
Hellevi

Viestien lukumäärä : 2076
Join date : 13.11.2017

Stiina likes this post

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko Vanha ja Uusi liitto yhtä aikaa voimassa? Empty Vs: Onko Vanha ja Uusi liitto yhtä aikaa voimassa?

Viesti kirjoittaja jarrut La Joulu 19, 2020 8:05 am

Seurakunnissa vapaaehtoisena oleminen on melkein aina kurjempaa kuin sekulaarissa töissä. On ihan kuin ihmisten pätemistarpeella ei olisi mitään rajaa, vaikka kristityillä pitäisi olla päinvastoin, niin että heikkoa ja osaamatonta, kokematonta ja lahjatonta tuetaan, mutta ei.
Usein ei ole johtajaa, vaan kyynärpäätaktiikka vallitsee. Haukutaan, syyllistetään, vaaditaan mahdottomia ja viimeksi savustetaan huonona pois. Puolueellisuus kukoistaa, joku osaamaton saatetaan nostaa ja tehdä hänestä väärin perustein esimerkki, joten vielä sitenkin nolataan yms.


Samoihin mietteisiin olen minäkin tullut.

Kaikki toisia hylkivät ja alas painavat ja välinpitämättömät kristityiksi itseään nimittävät väittävät uskovansa Jeesukseen pelastajanaan, ja ovat sanojensa mukaan Hänen seuraajiaan!

Missään ei kuitenkaan näy Jeesuksen Henki heidän toiminnoissaan, vaan on se sama ihan ikioma henki, joka ei lähimmäisistään tippaakaan välitä.

Jeesus tuli palvelemaan kaikkein kurjintakin ihmisistä. Mutta nämä, palvelevat vain itseään ja tyydyttävät omia itsekkäitä toiveitaan ja halujaan, polkemalla jalkoihinsa heidät, jotka apua lohtua ja huomaamista tarvitsisivat.

Vaikeaa on silloin olla uskova, joka rukoilee heidänkin puolestaan, niin kuin Jeesus opettaa Sanassa.
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2784
Join date : 24.10.2013

Stiina likes this post

Takaisin alkuun Siirry alas

Onko Vanha ja Uusi liitto yhtä aikaa voimassa? Empty Vs: Onko Vanha ja Uusi liitto yhtä aikaa voimassa?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa