Vapaasana


Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 

 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» KRISTILLISEN IHMISKUVAN KATOAMINEN JA KIRKON USKO Sammeli Juntunen
Jumala on itse lähettänyt eksytyksen EmptyTänään kello 9:36 am kirjoittaja jarrut

» LUOTU, LANGENNUT JA LUNASTETTU IHMINEN
Jumala on itse lähettänyt eksytyksen EmptyTänään kello 9:27 am kirjoittaja jarrut

»  Ihana Totuus
Jumala on itse lähettänyt eksytyksen EmptyTänään kello 8:37 am kirjoittaja Hellevi

» BibelFocus // Toinen "peto" kristikunnassa, joka vaarantaa hengellisen terveyden!
Jumala on itse lähettänyt eksytyksen EmptyTänään kello 7:43 am kirjoittaja Hellevi

» BibelFocus // Haluan nähdä armoa enkä uhrauksia
Jumala on itse lähettänyt eksytyksen EmptyTänään kello 7:16 am kirjoittaja Hellevi

» Kenttäpiispan tärkeä kannanotto
Jumala on itse lähettänyt eksytyksen EmptyEilen kello 9:37 am kirjoittaja jarrut

» Vallankumouksen hedelmät kypsyvät
Jumala on itse lähettänyt eksytyksen EmptyEilen kello 9:32 am kirjoittaja jarrut

» Palkkapaimenet ja lampaankorva
Jumala on itse lähettänyt eksytyksen EmptyEilen kello 9:02 am kirjoittaja jarrut

» Miten meidän tulee suhtautua uskossa heikkoihin ja niihin, jotka ovat tulossa keskuuteemme?
Jumala on itse lähettänyt eksytyksen EmptyEilen kello 8:44 am kirjoittaja jarrut

Huhtikuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Kalenteri Kalenteri


Jumala on itse lähettänyt eksytyksen

3 posters

Siirry alas

Jumala on itse lähettänyt eksytyksen Empty Jumala on itse lähettänyt eksytyksen

Viesti kirjoittaja Rea Aalto La Marras 23, 2013 2:28 pm





Kuka tahansa haluaa tutkia ja kyseenalaistaa kaiken opetuksen ja ilmiöt, voi löytää vastauksen Raamatusta, missä on ilmoitettu kaikki meille tarpeellinen.Kun puhutaan eksytyksistä, on Raamattu senkin ilmoittanut selvästi .Väärinkäsitysten välttämiseksi: Ei Jumala ole eksytystä lähettänyt siksi, etteikö Hän itse tietäisi kuka tai ketkä eksyvät vaan Hän on lähettänyt sen ihmistä varten.Että jokainen tutkisi ja kyseenalaistaisi kaiken opetuksen sekä ilmiöt ovatko ne Raamatun opetuksen mukaisia. Kehoitankin jokaista ajattelevaa, itseään kristityksi kutsuvaa tutkimaan Raamatun opetuksia.(Tämän yhteydessä on hyvä lukea yleinen keskustelusta: Suuri luopumus osa 1 ja Osa 2)Lisäsin alle   Raamatun paikkoja eksyttäjistä .

2.Tessalonikalaiskirje:
2:1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet, 2:2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
2:3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
2:4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
2:5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
2:6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
2:7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

Markuksen evankeliumi:
13:22 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, valitut.

Efesolaiskirje:
4:14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;

1.Johanneksen kirje:
4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.  
4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
4:3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
4:4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
4:5 He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
4:6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.

2.Pietarin kirje:
2:1 Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.
2:2 Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi;
2:3 ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.
2:4 Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.
2:5 Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa, vaikka varjelikin Nooan, vanhurskauden saarnaajan, ynnä seitsemän muuta, vaan antoi vedenpaisumuksen tulla jumalattomain maailman päälle.
2:6 Ja hän poltti poroksi Sodoman ja Gomorran kaupungit ja tuomitsi ne häviöön, asettaen ne varoitukseksi niille, jotka vastedes jumalattomasti elävät.
2:7 Kuitenkin hän pelasti hurskaan Lootin, jota rietasten vaellus irstaudessa vaivasi;
2:8 sillä asuessaan heidän keskuudessansa tuo hurskas mies kiusaantui hurskaassa sielussaan joka päivä heidän pahain tekojensa tähden, joita hänen täytyi nähdä ja kuulla.
2:9 Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta, mutta tuomion päivään säilyttää rangaistuksen alaisina väärät,
2:10 ja varsinkin ne, jotka lihan jäljessä kulkevat saastaisissa himoissa ja ylenkatsovat herrauden. Nuo uhkarohkeat, itserakkaat eivät kammo herjata henkivaltoja,
2:11 vaikka enkelitkään, jotka väkevyydeltään ja voimaltaan ovat suuremmat, eivät lausu heitä vastaan herjaavaa tuomiota Herran edessä.
2:12 Mutta niinkuin järjettömät, luonnostaan pyydystettäviksi ja häviämään syntyneet eläimet, niin joutuvat myös nämä, kun herjaavat sitä, mitä eivät tunne, häviämään omaan turmelukseensa,
2:13 saaden vääryyden palkan; he pitävät nautintonaan elää päivänsä hekumassa; he ovat tahra- ja häpeäpilkkuja; he herkuttelevat petoksissaan, kemuillessaan teidän kanssanne;
2:14 heidän silmänsä ovat täynnä haureutta eivätkä saa kylläänsä synnistä; he viekoittelevat horjuvia sieluja, heillä on ahneuteen harjaantunut sydän; he ovat kirouksen lapsia.
2:15 He ovat hyljänneet suoran tien, ovat eksyneet ja seuranneet Bileamin, Beorin pojan, tietä, hänen, joka rakasti vääryyden palkkaa,
2:16 mutta sai rikkomuksestaan ojennuksen: mykkä juhta puhui ihmisen äänellä ja esti profeetan mielettömyyden.
2:17 Sellaiset ovat vedettömiä lähteitä ja myrskytuulen ajamia hattaroita, ja pimeyden synkeys on heille varattu.  
2:18 Sillä he puhuvat pöyhkeitä turhuuden sanoja ja viekoittelevat lihan himoissa irstauksilla niitä, jotka tuskin ovat päässeet eksyksissä vaeltavia pakoon,
2:19 ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.
2:20 Sillä jos he meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.
2:21 Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että sen tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.
2:22 Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa."

Rea Aalto

Viestien lukumäärä : 568
Join date : 23.10.2013
Ikä : 74
Paikkakunta : Ruotsi

Takaisin alkuun Siirry alas

Jumala on itse lähettänyt eksytyksen Empty Vs: Jumala on itse lähettänyt eksytyksen

Viesti kirjoittaja Rea Aalto La Marras 23, 2013 10:18 pm

Mielenkiintoista verrata:

2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

Sama kohta on käännetty englanniksi

12 That they all might be damned who believed not the truth, but had pleasure in unrighteousness.

ruotsiksi:

för att de skola bliva dömda, alla dessa som icke hava satt tro till sanningen, utan funnit behag i orättfärdigheten.

--------------------------------------------

Rea Aalto

Viestien lukumäärä : 568
Join date : 23.10.2013
Ikä : 74
Paikkakunta : Ruotsi

Takaisin alkuun Siirry alas

Jumala on itse lähettänyt eksytyksen Empty Vs: Jumala on itse lähettänyt eksytyksen

Viesti kirjoittaja Vierailija Ti Marras 26, 2013 6:55 am

2 Tess.2: 7. Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää, 8. niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä, 9. tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä 10. ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua. 11. Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, 12. että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen. 13. Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen. 14. Siihen hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme kautta, omistamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden. 15. Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme. 16. Ja meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon, 17. lohduttakoon teidän sydämiänne ja vahvistakoon teitä kaikessa hyvässä työssä ja puheessa.

"Väkevän eksytyksen" on kreikaksi "energeian planés", joka on jossain suomennettu myös "vaikuttavan eksytyksen". Kuitenkin sana energinen johdetaan varmaan samasta juuresta; voisimme kenties sanoa suomeksi "energiaeksytyksen".

Jumalan voimasta Raamattu käyttää yleisesti sanaa "dynamis", "dynamei", "dynameios". En osaa lainkaan alkukieliä, mutta nyt minulla on interlineaarikäännöksestä poimittuna voimaa kuvaavat kohdat työpöydälläni. Yritän selvittää näitä myös itselleni. Samalla vertaan näitä kohtia uushenkiseen voimaan, joka ymmärretään energiana.

Tämä on puhuttelevaa: 2 Tim.1:7: Sillä Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman ja rakkauden ja raittiuden hengen. voima=dynameios rakkaus=agapes raittius=sofronismu Tässä on voimasta juuri se sana, joka liitetään Jumalan, Kaikkivaltiaan, voimaan. Tämä sama voima on ilmennyt luomisessa ja Jeesuksen kuolleista herättämisessä. Sama voima antoi Paavalille kestävyyttä kärsimyksiin ja vainoihin. Juuri tämä Jumalan voima vaikuttaa uudestisyntymisen ja muuttaa meidän sydämemme niin, että tarvitsemme armoa pelastukseksemme. Tämä voima on Jumalan lahjoittama elämä meissä, ja se synnyttää rakkauden totuuteen. Tämän voiman vaikutuksiin ei kuulu hallitsematon tai sopimaton käytös, eikä sen tuottaminen toisille.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Jumala on itse lähettänyt eksytyksen Empty Vs: Jumala on itse lähettänyt eksytyksen

Viesti kirjoittaja Rea Aalto Ti Marras 26, 2013 8:54 am

Kiitos Cirsilina mielenkiintoisesta kirjoituksestasi, pistää miettimään hieman syvemmin Näitä vakavia asioita!

Rea Aalto

Viestien lukumäärä : 568
Join date : 23.10.2013
Ikä : 74
Paikkakunta : Ruotsi

Takaisin alkuun Siirry alas

Jumala on itse lähettänyt eksytyksen Empty Vs: Jumala on itse lähettänyt eksytyksen

Viesti kirjoittaja Vierailija Ti Marras 26, 2013 11:44 am

Huomasin viestin laitettuani myös sen, että alkukielinen sana oli merkitty "eksymys" eikä "eksytys". Olisiko siinäkin vivahde-ero. Voimme ehkä puhua "voimallisesta eksymyksestä" tai jopa "energiaeksymyksestä".

Olennaista on, että se on Jumalan lähettämä. Joku on viitannut tässä yhteydessä Gamalielin sanoihin: "sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa." (Apt.5:34-38) Minusta meidän tulee ajatella, että tämä eksymys tai eksytys ei raukea tyhjiin, vaan se Jumalan lähettämänä tekee sen työn, minkä yksin Jumala syvimmältään ymmärtää. Lopun aikaan liittyy vakavia asioita, joita meidän on vaikea hahmottaa omasta pienestä näkökulmastamme käsin. "Maan elo" on kypsymässä.

Aralle mielelle vie myös tekstin loppuosa, koska yhteyteni seurakuntaan on heikko, ja välillä on vaikea keskittyä sanaan. Kuitenkin Herra Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, auttakoon minua ja muita samassa tilanteessa apua pyytäviä.
2 Tess.2:15-17: Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme. Ja meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon, lohduttakoon teidän sydämiänne ja vahvistakoon teitä kaikessa hyvässä työssä ja puheessa.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Jumala on itse lähettänyt eksytyksen Empty Vs: Jumala on itse lähettänyt eksytyksen

Viesti kirjoittaja Vierailija Ti Marras 26, 2013 5:16 pm

Tervehdys kaikille lukijoille!

Mediapersoona Jari Sarasvuo piti saarnan Kallion kirkossa Helsingissä maanantaina. Kirkko oli ollut ääriään myöten täynnä ihmisiä. Osa jäi ulkopuolellekin! Mutta kuinka moni tuli kuullakseen Jumalan Sanaa? Tuliko suurin osa vain uteliaisuuttaan. Onko pääasia mielestänne, että ihmisiä saadaan kirkkoon millä tahansa tavalla?

Luin juuri iltapäivälehden mielipidepalstalta netissä, lukijoiden ajatuksia tapahtumasta. Eräs kirjoitti: "Kuin ilmestyskirjasta ja ennustus vääristä profeetoista ennen loppuamme."

Kirkollisen lehden keskustelupalstalla pastori kirjoittaa: "Jos meteliä pitämällä ja julkkiksia kirkkoon haalimalla saadaan ihmisiä ehtoollispöytään, niin ei muuta kuin Aamen ja Halleluja. Jos Jari S. näyttikin kuvissa seisovan kirkon kuorissa aika jäykin jaloin, niin oletan, että Herran Pyhän Aterian hänkin nautti polvensa notkistaen."

Kertokaa mitä mieltä olette.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Jumala on itse lähettänyt eksytyksen Empty Vs: Jumala on itse lähettänyt eksytyksen

Viesti kirjoittaja Rea Aalto Ti Marras 26, 2013 6:48 pm

Hei Tuulia!

Tervetuloa tälle uudelle vapaasanalle ( entinen foorumimuoto lopetettiin ja siirryimme Hellevi Raitosalon kanssa tähän
uuteen foorumiin)

Tällaiseksi on mennyt hengellinen tilanne>> julkisuuden henkilöitä käytetään hyväksi, että kirkkoihin saataisiin väkeä.
Ihmiset tulevat uteliaisuudesta, kun on kysymys jostain julkisuuden henkilöstä.Täytyy lukea netistä, mihin tämä johtaa.Luin jostain että Pirkko Jalovaarakin olisi toimimassa samassa kirkossa kuin Jari Sarasvuo.
Tämä saa ainakin minun "kilikelloni" soimaan, koska olen vakaasti sitä mieltä, oman kokemuksenikin perusteella, että Jalovaara on okkulttinen eksyttäjä.

Tämän verran osaan aiheeseen tässä vaiheessa sanoa omasta puolestani.

Rea Aalto

Viestien lukumäärä : 568
Join date : 23.10.2013
Ikä : 74
Paikkakunta : Ruotsi

Takaisin alkuun Siirry alas

Jumala on itse lähettänyt eksytyksen Empty Vs: Jumala on itse lähettänyt eksytyksen

Viesti kirjoittaja Vierailija Ti Marras 26, 2013 7:06 pm

Jari Sarasvuon ajatuksia on ollut Kirkko ja kaupunki -lehden nettiversiossa kesällä. Varsinainen linkki vaikutti poistetulta, mutta arkistossa se oli jäljellä. Jokin erehdys kai, kun se ensimmäinen linkki ei heti avautunut. Ottakaa kuitenkin talteen koko kirjoitus, niin se on minullakin.

Kyse on uudesta henkisyydestä, eli ei suinkaan kristinuskosta. Siis lainaus kesältä:
http://www.kirkkojakaupunki.fi/artikkelit/pelastus-on-matka-viisauteen
Pelastus on matka viisauteen 22.07.2013
Jari Sarasvuo sanoo:
Pelastus on minulle sitä, että matka saa jatkua. Mitä pidempään ja useammin vaellus kohti viisautta saa jatkua, sitä lähemmäksi ihminen seikkailee kohti hengellistä kotiaan. Meidät on tuomittu tekemään pyhiinvaellus alkuperäisestä viattomuudesta tietoisuuteen ja sitä kautta löytämään takaisin viattomuuteen, johon aikuisena astutaan viisauden portista.
Pelastumiseen kuuluu mahdollisuus viisastua. Viisaus tulee kokemusten jälkeisestä pohdinnasta. Ensin eksytään, langetaan, minkä jälkeen on tilaisuus nähdä kohtalokas luonnevikansa ja valita toisin.
...
... Kadotus tarkoittaa: olen pihalla ja pahassa pulassa. Armo tarkoittaa: ei se mitään, et ole oikeasti yksin ja sinun käy paremmin kuin uskotkaan. Parannus tarkoittaa yritystä osallistua annettuun lahjaan. Huh, pelastuin pälkähästä, matkani saa jatkua, vaellan siis viisaammin.
Päinvastoin kuin monet protestantit ovat väärinkäsittäneet, ihminen ei pysty tekemään parannusta muuten kuin tekojen kautta. Mieli ei muutu miettimällä! Se voi muuttua tekemisen kautta, sillä tekemisessä mieli menettää valtaansa ja tilaa raivautuu todellisuudelle. Uskohan tarkoittaa tekoja. Ajatus on heikko, mutta teko on vahva.
Käsittelen noita Sarasvuon ajatuksia ehkä lisää tuolla, missä kokoan ajatuksia yhteen New Agesta ja uushenkisyydestä.
Eli tämä opetus ei suinkaan kuulu kirkkoon. Samoin henkilö, joka tällaista sotkua opettaa, ei kuulu kirkkoon puhujana.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Jumala on itse lähettänyt eksytyksen Empty Vs: Jumala on itse lähettänyt eksytyksen

Viesti kirjoittaja Admin La Tammi 11, 2014 10:59 pm

Outoja ajatuksia Sarasvuolta!

Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 137
Join date : 23.10.2013
Ikä : 74
Paikkakunta : Ruotsi

https://vapaasana.swedishforum.net

Takaisin alkuun Siirry alas

Jumala on itse lähettänyt eksytyksen Empty Vs: Jumala on itse lähettänyt eksytyksen

Viesti kirjoittaja Vierailija Pe Tammi 17, 2014 7:57 am

Admin kirjoitti:Outoja ajatuksia Sarasvuolta!
http://www.kirkkojakaupunki.fi/artikkelit/pelastus-on-matka-viisauteen
Pelastus on matka viisauteen 22.07.2013
Jari Sarasvuo sanoo:
Päinvastoin kuin monet protestantit ovat väärinkäsittäneet, ihminen ei pysty tekemään parannusta muuten kuin tekojen kautta. Mieli ei muutu miettimällä! Se voi muuttua tekemisen kautta, sillä tekemisessä mieli menettää valtaansa ja tilaa raivautuu todellisuudelle. Uskohan tarkoittaa tekoja. Ajatus on heikko, mutta teko on vahva.
Tuo on juuri kaiken harhan, uskonnollisuuden ja okkultismin ytimessä. Siinä sanotaan itse asiassa, että parannus ja oikeastaan myös pelastus on lähtöisin ihmisestä ja hänen teoistaan. Tämä jättää kristitynkin lain loukkuun, vaille todellista elämää ja armoa Jeesuksessa Kristuksessa. "Luonnollinen ihminen" kuten Sarasvuo, ei voi tätä käsittää, mutta luterilaisten teologien luulisi ymmärtävän tämän.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Jumala on itse lähettänyt eksytyksen Empty Vs: Jumala on itse lähettänyt eksytyksen

Viesti kirjoittaja jarrut Pe Loka 25, 2019 6:07 am

Taas on tullut kyselijöitä, mikä eksytys, mistä se on saanut
alkunsa, miksi ei siitä ei tehdä loppua !

Miksi ei sitä selitetä niin että kaikki tajuaisivat mistä on kysymys!

Nostan tämän ketjun hyväksi selvitykseksi.
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2782
Join date : 24.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Jumala on itse lähettänyt eksytyksen Empty Vs: Jumala on itse lähettänyt eksytyksen

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa