Vapaasana


Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 

 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» KRISTILLISEN IHMISKUVAN KATOAMINEN JA KIRKON USKO Sammeli Juntunen
Houkutellaan tielle hunajalla ja sokerilla EmptyEilen kello 9:36 am kirjoittaja jarrut

» LUOTU, LANGENNUT JA LUNASTETTU IHMINEN
Houkutellaan tielle hunajalla ja sokerilla EmptyEilen kello 9:27 am kirjoittaja jarrut

»  Ihana Totuus
Houkutellaan tielle hunajalla ja sokerilla EmptyEilen kello 8:37 am kirjoittaja Hellevi

» BibelFocus // Toinen "peto" kristikunnassa, joka vaarantaa hengellisen terveyden!
Houkutellaan tielle hunajalla ja sokerilla EmptyEilen kello 7:43 am kirjoittaja Hellevi

» BibelFocus // Haluan nähdä armoa enkä uhrauksia
Houkutellaan tielle hunajalla ja sokerilla EmptyEilen kello 7:16 am kirjoittaja Hellevi

» Kenttäpiispan tärkeä kannanotto
Houkutellaan tielle hunajalla ja sokerilla EmptyTo Huhti 25, 2024 9:37 am kirjoittaja jarrut

» Vallankumouksen hedelmät kypsyvät
Houkutellaan tielle hunajalla ja sokerilla EmptyTo Huhti 25, 2024 9:32 am kirjoittaja jarrut

» Palkkapaimenet ja lampaankorva
Houkutellaan tielle hunajalla ja sokerilla EmptyTo Huhti 25, 2024 9:02 am kirjoittaja jarrut

» Miten meidän tulee suhtautua uskossa heikkoihin ja niihin, jotka ovat tulossa keskuuteemme?
Houkutellaan tielle hunajalla ja sokerilla EmptyTo Huhti 25, 2024 8:44 am kirjoittaja jarrut

Huhtikuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Kalenteri Kalenteri


Houkutellaan tielle hunajalla ja sokerilla

2 posters

Siirry alas

Houkutellaan tielle hunajalla ja sokerilla Empty mutta, Joka aamu on armo uus

Viesti kirjoittaja jarrut La Maalis 13, 2021 7:36 am

Joka aamu on armo uus
https://vapaasana.swedishforum.net/t3210-joka-paiva-on-armo-uus#8737


Joka päivä on uskovalle uusi armon päivä. Jokainen hetki on uusi armon hetki, saamme elää parannusta tehden jokaisena hetkenä.

Herkällä omallatunnolla varustetut ihmiset saattavat luulla että jos töppäilen, olen pettänyt Jumalan.
Olen nähnyt päihteistä vapautuneen kamppailun ja tuskan, kun hän eksyi kapakkaan. Monella on sellainen luulo, että nyt usko loppui, ja itseensä pettyneenä jätetään kaikki. Ei tarvitse edes itsesäälissä jäädä siihen tilaan, vaan saa tehdä parannuksen, saamme aina palata RISTIN juurelle ja tunnustaa syntimme.

Siinä on jokaisen uskovaisen puhdistuspaikka ja armahdus. Jokainen kompuroi tavalla tai toisella ja tarvitsee anteeksiantamusta.

Jumala on PYHÄ, eikä voi mitään syntiä tai vääryyttä sietää, siksi kaikki synnit ja vääryydet on tuotava valoon, että niistä pääsee vapaaksi. On sellaisiakin syntejä, joitten kanssa saa taistella aina, uudelleen ja uudelleen pyytää armahdusta, jotta voisi jatkaa matkaa. Kukaan ei ole enempää eikä vähempää, kuin armahdettu syntinen. Syntiä vastaan taistelu kestää koko elämän. Vasta Taivaassa se loppuu. Jumala tietää mitä tekoa me olemme, Hän tuntee meidät läpikotaisin, paremmin kuin me itse tai muut, Hän tietää kaikki. Apua huutava saa avun:

Psalmit:50:15 Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä,
niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua.



Roomalaiskirje 7



Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen,
myyty synnin alaisuuteen. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen;
sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.

Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää.
Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa,
mitä en tahdo, minä teen. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo,
niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä,
sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni
lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa,
joka minun jäsenissäni on.

Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta!
Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia,
mutta lihalla synnin lakia.

jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2782
Join date : 24.10.2013

Stiina likes this post

Takaisin alkuun Siirry alas

Houkutellaan tielle hunajalla ja sokerilla Empty Tähän hyvin sopivaa

Viesti kirjoittaja jarrut Su Maalis 14, 2021 8:08 am


Elämässä on surun ja ilon aikoja

”Kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä aakobin ja hänen veljensä Johanneksen ja vei
heidät korkealle vuorelle, yksinäisyyteen” (Matt. 17: 1). On aikoja ja tapahtumia, jotka jättävät niin syvät jäljet elämäämme, ettemme voi niitä koskaan unohtaa. Sellaista aikaa muisteli Johannes kirjoittaessaan päivästä, jolloin Jeesus löysi hänet.

Se syöpyi hänen sieluunsa niin syvälle, että hän vielä vanhoilla päivillään muisti hetken, jolloin se tapahtui. Jollakin tavoin tämä pitää paikkansa Matteuksenkin kohdalla, kun hän kirjoitti: ”Kuuden päivän kuluttua.” Lukiessamme Matteuksen evankeliumin kuudettatoista lukua saamme tietoja siitä, mitä tapahtui ennen näitä kuutta päivää.

Jeesus oli puhunut Pietarille vakavia sanoja, samoin kuin toisillekin, siitä, että ristiä oli kannettava joka päivä ja että se, joka kadottaa elämänsä, on sen pelastava. Siitä he kyllä saivat ajattelemisen aihetta. Mutta nyt, kuusi päivää myöhemmin, tulisivat nuo lyönnit parannetuksi, jotka he olivat saaneet, ja pimeys oli väistyvä loistavan auringon tieltä.

Nyt oli hetki tullut, jolloin Jeesus oli tuleva kirkastetuksi heidän silmiensä edessä. Hän, joka antaa väsyneelle väkeä ja voimattomalle voimaa, tietää, milloin on aika lohduttaa, ja niin käy kulku kohti korkeuksia, jolloin suru ja huokaus pakenevat. Sen, joka tahtoo oppia tuntemaan Jeesusta, on ensin opittava tunteaan itsensä. Itsetuntemuksen tietä joudumme taiste-uun, masennukseen ja epäilyyn.

Mutta Jeesuksen tunteminen antaa meille sanomattoman ihanan ilon. Sellaisina aikoina kristitty saa armon unohtaa itsensä ja nähdä yksin Jeesuksen.

Ludvig Hope Armo riittää lehdestä
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2782
Join date : 24.10.2013

Stiina likes this post

Takaisin alkuun Siirry alas

Houkutellaan tielle hunajalla ja sokerilla Empty Vs: Houkutellaan tielle hunajalla ja sokerilla

Viesti kirjoittaja jarrut Su Maalis 14, 2021 8:59 am

Jeesus oli puhunut Pietarille vakavia sanoja, samoin kuin toisillekin,
siitä, että ristiä oli kannettava joka päivä ja  että  se, joka kadottaa elämänsä,
on sen pelastava.



Luukkaan evankeliumi 9

Ja Hän (Jeesus) sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea,
hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua.

Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen,
mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen.
Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa
koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon?

Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä Ihmisen Poika on häpeävä,
kun hän tulee omassa ja Isänsä ja pyhäin enkelien kirkkaudessa.”

Jeesus ei sano, että ottakaa Hänen ristinsä, vaan; hän (sinä ja minä)
kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua.



Se tarkoittaa käytännössä sitä, emme enää elä itsellemme,
vaan seuraamme Jeesusta joka hetki, emme kiellä Häntä, vaan
suostumme kantamaan Ristin seuraamisen kärsimykset.

RISTIÄ, jonka Jeesus kantoi, ei kukaan toinen pysty kantamaan,
mutta se Risti, jota kannetaan Hänen seuraajanaan,
sillä on nimensä ja arvonsa Jeesuksen Ristin kaltaisuudessa.
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2782
Join date : 24.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Houkutellaan tielle hunajalla ja sokerilla Empty Älä, älä koskaan lähde pois

Viesti kirjoittaja jarrut Ma Maalis 15, 2021 6:22 am

jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2782
Join date : 24.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Houkutellaan tielle hunajalla ja sokerilla Empty Mitä on Pyhän Hengen pilkka?

Viesti kirjoittaja jarrut Ma Maalis 15, 2021 6:55 am

Voi olla, että Sinäkin kysyt, tai olet kysynyt:

Aina sanotaan, että kaikki synnit voi saada anteeksi Jeesukselta mutta Uudessa testamentissa on kuitenkin kohta, jossa Jeesus varoittaa synnistä, joka on anteeksiantamaton. Onko siis olemassa sellainen synti, jonka ihminen voi tehdä, jota ei koskaan saa anteeksi, vaikka ihminen kuinka katuisi ja pyytäisi anteeksi ja voiko sellaiseen syyllistyä tahtomattaan vahingossa?

Mitä on Pyhän Hengen pilkka?



”Sen tähden sanon teille: `Jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta hengen herjaamista ei anteeksi anneta. Joka sanoo jotakin ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anneta anteeksi, ei tässä eikä tulevassa ajassa” (Matt. 12:31-32)

Opetus Pyhän Hengen pilkasta on ollut harmillisen värikästä ja monet vilpittömät kristityt ovat pelänneet tehneensä sen. Se on tuottanut heille suunnatonta pimeyttä, koska he ovat sen synnin tehdessään ajatelleet joutuneensa pelastuksen ulkopuolelle. Siksi haluan ottaa esille tämän herkän asian ja käydä läpi, mitä Jeesus todella tarkoitti Pyhän Hengen pilkalla?

Huomaa, mitä Jeesus sanoo ensin: kaikki synnit ja herjaukset tullaan antamaan anteeksi. Siis kaikki. Jeesus pystyi sanomaan näin vahvasti ja ehdottomasti, koska Hänen syvin kutsumuksensa oli kantaa koko maailman synnit ristille ja kuolla sijaiskärsijänä niiden tähden. Hän on siis kantanut sinunkin kaikki yksittäiset synnit ristille.

Sanat Pyhän Hengen pilkasta osoitettiin fariseuksille, jotka olivat arvioineet Jeesuksessa vaikuttavan Saatanan voiman. He eivät siis uskoneet Hänen olevan maailman Vapahtaja. Tähän liittyy Jeesuksen seuraavat sanat: ”Ellette usko, että minä olen se, joka olen, te kuolette synteihinne” (Joh. 8:24). Kuulijat ymmärsivät, että Jeesus käytti tuossa sitä Jumalan nimeä ”EHJE”, jonka Jumala oli ilmoittanut Moosekselle (2. Moos. 3:14). Ydinkysymys oli, pystyivätkö juutalaiset uskomaan Jeesuksen olevan Jumalan Poika, joka tuli kantamaan heidän syntinsä? Ymmärsivätkö he, että Hän todella oli ihmiseksi tullut Vanhan Testamentin Jumala?

Fariseukset, sen sijaan että olisivat uskoneet Jeesuksen olevan Jumalan Poika, joka toimi Pyhän Hengen voimassa muun muassa parantaen sairaita, kieltäytyivät uskomasta ja sanoivat siis Hänessä olevan vihollisen voiman. Silloin he torjuivat Jumalan lähettämän lahjan, Jeesuksen, pelastuksen.

Pyhän Hengen synti on siis se, ettei usko Jeesuksen olevan ihmiseksi tullut Jumala, joka kantoi meidän syntimme. Jeesus ei pyydä meitä käsittämään tätä vaan uskomaan (Joh. 8:24). Jeesuksen ulkopuolella ei ole pelastusta. Uskon vastakohtana on epäusko. Ja se on se synti jota ei anneta anteeksi. Sillä jos emme usko Jeesukseen syntiemme sovittajana, meillä ei ole anteeksiantamusta. Sitä Jeesus tarkoittaa.

Kun vilpitön kristitty pelkää ja kysyy onko hän tehnyt Pyhän Hengen pilkan, vastaamme että ei. Jokainen, joka tänään uskoo Jeesukseen Raamatun ilmoitusta vastaavalla tavalla, saa kaikki syntinsä anteeksi. Ainoa kadottava synti on Jeesuksen, siis Jumalan lahjan torjuminen. Mutta luokoon Jumala meihin joka päivä uskoa Vapahtajaan.


Jaakko Pirttiaho
https://yksinarmosta.fi/2018/04/13/mita-on-pyhan-hengen-pilkka/
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2782
Join date : 24.10.2013

Stiina likes this post

Takaisin alkuun Siirry alas

Houkutellaan tielle hunajalla ja sokerilla Empty Vs: Houkutellaan tielle hunajalla ja sokerilla

Viesti kirjoittaja jarrut Ma Syys 20, 2021 8:20 am

"Vanhat heränneet sanovat, että ihminen houkutellaan tielle hunajalla ja sokerilla, mutta tielle päässeitä odottaa pian terva ja pikiöljy.!"

jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2782
Join date : 24.10.2013

Reikäpää likes this post

Takaisin alkuun Siirry alas

Houkutellaan tielle hunajalla ja sokerilla Empty Vs: Houkutellaan tielle hunajalla ja sokerilla

Viesti kirjoittaja Hellevi Ke Helmi 08, 2023 12:52 pm

Houkutellaan tielle hunajalla ja sokerilla 085e4910


Sydämet Jeesus näkee.
Hellevi
Hellevi

Viestien lukumäärä : 2076
Join date : 13.11.2017

Reikäpää likes this post

Takaisin alkuun Siirry alas

Houkutellaan tielle hunajalla ja sokerilla Empty Vs: Houkutellaan tielle hunajalla ja sokerilla

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa