Vapaasana


Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 

 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Mikko Satama // Esiaviollinen seksi
Joulun ja Uuden Vuoden rauhaa Kaikille! EmptyEilen kello 10:38 am kirjoittaja Hellevi

» Mikko Satama // Vankeutta, vainoja ja voimatekoja Apostolien teot 5-8 toteutuu yhä tänä päivänä!
Joulun ja Uuden Vuoden rauhaa Kaikille! EmptyEilen kello 8:52 am kirjoittaja Hellevi

» Nätti kuva tai + ajatus
Joulun ja Uuden Vuoden rauhaa Kaikille! EmptyTo Toukokuu 16, 2024 4:47 am kirjoittaja Hellevi

»  Totuuden kuolema (The Death of Truth) :: By Daymond Duck
Joulun ja Uuden Vuoden rauhaa Kaikille! EmptyKe Toukokuu 15, 2024 6:30 am kirjoittaja jarrut

»  Tapio Puolimatka Jyväskylässä 10 2 2024 Jotta emme olisi petollisten ihmisten pelinappuloita
Joulun ja Uuden Vuoden rauhaa Kaikille! EmptyTi Toukokuu 14, 2024 7:26 am kirjoittaja jarrut

» Tapio Puolimatka : Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa
Joulun ja Uuden Vuoden rauhaa Kaikille! EmptyTi Toukokuu 14, 2024 6:57 am kirjoittaja Rea Aalto

» Järkyttävä paljastus : Saksan helluntailaiset tukivat Hitlerin rotulakeja vuonna 1938.
Joulun ja Uuden Vuoden rauhaa Kaikille! EmptyTi Toukokuu 14, 2024 6:46 am kirjoittaja jarrut

» Ongelma seurakunnassa: nukkuvat, itsekkäät, kristilliset johtajat
Joulun ja Uuden Vuoden rauhaa Kaikille! EmptyTi Toukokuu 14, 2024 6:30 am kirjoittaja jarrut

» Maailman viha juutalaisia, Siionia, Jumalaa ja Messiasta kohtaan ovat erottamattomasti sidoksissa toisiinsa
Joulun ja Uuden Vuoden rauhaa Kaikille! EmptyMa Toukokuu 13, 2024 3:36 pm kirjoittaja Rea Aalto

Toukokuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Kalenteri Kalenteri


Joulun ja Uuden Vuoden rauhaa Kaikille!

Siirry alas

Joulun ja Uuden Vuoden rauhaa Kaikille! Empty Rauhantervehdys.

Viesti kirjoittaja Sepi Ti Joulu 24, 2013 8:20 am

On hyvä, että arkipyhiä on olemassa katkaisemassa työputkea, että isit ja äidit saisivat olla lastensa kanssa yhdessä viettämässä yhteistä aikaa. Monet lapset on vanhempiensa työkiireiden takia onnellisempia siitä, että saa olla vanhempiensa kanssa yhdessä viettämässä aikaa, kuin saamistaan Joululahjoista. Lapset kaipaavat vanhempiensa huomiota ja heidän antamaansa turvallisuuden tunnetta ja hellyyttä kasvaakseen terve itsetuntoisiksi ja kasvaakseen ihmisiksi, jotka kokevat että heitä rakastetaan ja pystyvät itse tulevaisuudessa rakastamaan. Valitettavasti me ihmiset olemme raadollisia ja itse monesti kamppailemme omien lapsuuden traumojen ja ahdistusten kanssa, niin vaikka ymmärrämme miten tulisi toimia lasten kanssa, niin usein rikkinäisyytemme saa meidät toimimaan vastoin tahtoamme ja saamme monet lähimmäisistämme murheen valtaan ilon sijasta. Kun pitäisi rakastaa, niin räyhäämme ja puramme omaa pahaa oloamme ympäristöön, vaikka haluaisimme jotain muuta. Lisäksi markkinatalous on monen ihmisen kohdalla tehnyt Joulusta painajaisen, kun tavaranhimossamme (joita emme todellisuudessa tarvitse) juoksemme tavaratalosta (ostoshelvetti) toiseen ja hukkaamme senkin ajan jonka voisimme olla perheemme kanssa markkinatalouden alttarille. Uutisissakin jauhetaan koko ajan kuinka paljon kulutettiin tänäkin Jouluna ja markkinamiehet hykertelee onnessaan. Onnettomia on siis ne jotka hukkaavat hyvän mielensä Joulun tresseihin joita meidän ei olisi tarvis ottaa vastaan, mutta markkinamiehet on saaneet meidät kuluttajat materialismin valtaan ja lupaavat Joulumainoksissaan viedä meidät "tavarataivaaseen" Tammikuussa sitten monelle iskee "morkkis" kun näkee hyödyttömät liiat ostamansa tavarat pyörivänsä kotinsa lattioilla ja suuri osa niistä sitten lentääkin nopeasti roskikseen täysin tarpeettomina. Toiset taas tuskailevat Visa luottojensa kanssa, ja tuumaavat että tulipa tehtyä taas tyhmiä termppuja kun tuli nuo tilitkin ylitettyä roimasti ja ulosottomieskin monen kohdalla tekee tuttavuutta. Ja me emme opi mitään näistä asioista vaan toistamme joka vuosi nämä temppumme, emmekä koskaan viisasastu. Sillä me emme tee sitä mitä tahdomme, vaan sitä mitä emme tahdo. Siksi sitä en siis tee minä vaan synti joka minussa asuu. Room:7.  Sad 

Tänä päivänä on evankeliumin julistajissa niin paljon rahanahneutta, insestiä, pedofiliaa ja homoseksuaalisuutta ja muita raskaita syntejä joita pyritään salaamaan eri lahkoissa ja hengellisissä piireissä. Tämä saa uskomattomat ihmiset haukkonmaan henkeään ja kun ovat itse jossain hengellisessä, henkisessä tai jossain muussa kriisissä, niin eivät uskalla kääntyä kristittyjen puoleen kun ovat uutisissa ja eri medioissa kuulleet mitä siellä on touhuttu. Sen sijaan heidän pitäisi tehdä parannusta ja katua syntejään ja tunnustaa ne ja antaisivat Jumalan sovittaa ne Jeesuksen Kristuksen kalliissa sovintoveressä, niin uskomattomatkin ihmiset näkisivät, että uskovatkin ovat heikkoja ja lankeilevia ihmisiä, mutta heillä on armahtava ja armollinen Jumala joka voi suurenkin syntisen armahtaa ja kulkea koko elämän matka heidän kanssaan. Tälläisen armollisen ja rakastavan Jumalan luo uskaltaa uskomaton ja syntinenkin tulla syntejänsä katumaan, kun saa vain kuulla totuuden Jeesuksesta, joka on koko maailman sovitus.

Moni luulee, että kun tullaan uskoon, niin syntielämä lakkaa ja olemme synnittömiä ja vaelluksemme on puhdasta ja esikuvallista. Mutta kun uskoontulon ilo (mikä on todellista iloa Herrassa) alkaa rapistua joidenkin tai useampien lankeemustemme kautta, niin alkaa tulla hätä puseroon, että mikä minun uskonelämässäni on vikana kun tämä maallinen elämä ei olekaan niin suurta onnea ja autuutta kun kuvittelin. Huomaan jäsenissäni yhä synnin lain joka koko ajan vetää minua himojeni kautta synnin huvituksiin ja samalla huomaan itsessäni hengen lain pitävän minua kiinni Raamatun luotetavassa sanassa ja sen ihanissa lupauksissa. Olen siis sodassa itseni kanssa. Apostoli Paavali joka oli lähempänä Herraa kuin moni muu kirjoittaa rohkeasti. Jos minut itsenikin pyrkiessäni vanhurskautumaan Kristuksessa havaitaan syntiseksi, niin onko silloin Kristus synnin palvelija. Pois se huudahtaa Paavali. Apostoli Paavali tarkoittaa että pyhitys on koko elämän kestävä prosessi ja tällä tiellä eri kristityt ovat eri asteella. Jotkut ovat jo Herran voimassa ja avulla voittaneet helmasyntinsä (kuolettaneet Jumalan Hengen avulla ruumiin teot) ja sydän palaa tulisesi Jumalan tahdolle. Toiset vielä kamppailevat helmasyntiensä kanssa, mutta riippuvat tiukasti langenneinakin kiinni Vapahtajassa ja ovat kiinni pelastuksessa ja ovat hellästi Jumalan hoidossa, sillä ei Jumala tullut maailmaan kutsumaan vanhurskaita pelastukseen, vaan syntisiä. Tämä tarkoittaa sitä, että Jumala auttaa vain niitä jotka rehellisesti tunnustavat syntinsä ja tekevät totista parannusta synneistään ja pyrkivät tosissaan irti helmasynneistään. Helmasynti tarkoittaa sitä, että se on niin voimakas meidän orjuuttaja, josta ilman Jumalan voimaa ja armoa emme pysty vapautumaan, sillä vain Jumalan Poika voi synnin orjan tehdä todellisesti vapaaksi. Very Happy 

Tänä päivänä menestysteologit lupaavat meille terveyttä, rahaa, menestystä ja kaikenlaista ajallista onnea ja monet hurahtavat tähän valheeseen ja kun he hetken vaellettuaan heidän harhoissaan huomaavat, että en ole sen rikkaampi, vaan pikemminkin köyhempi kun rahani on mennyt noiden huijareiden luxus elämän ylläpitoon. En ole terveempi ja onnellisempi, vaan olen joutunut pelkotiloihin kun nuo huijarisaarnaajat eivät anna arvostella itseään vaan saattavat uhkailla kun heidän todellista karvaansa aletaan paljastamaan. "Älkää koskeko Herran voideltuihin" Näin he pyrkivät hallitsemaan pelolla Jumalan rakkauden ja vapauden sijaan. He vielä likapilkkuina kemuilevat teidän rakkausaterioillanne (ehtoollinen) ja he ovat sielullisia, Henkeä heillä ei ole (Jumalan). Näin opetti Herran veli Juudas kirjeessään ja kuinka ajankohtainen se on vielä tänäkin päivänä.

Kun Herran kutsumat apostolit Paavali ja Barnabas julistivat Kirkkauden evankeliumia Pyhässä Hengessä Pisidian Antiokiassa ensimmäisellä lähetysmatkallaan, Niin he eivät vääristelleet Kristuksen evankeliumia, vaan julkitoivat totuuden, että kaikki ihmiset ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saamme Hänen armostaan vanhurskauden uskon perusteella syntiemme tähden kuolleen ja ylösnousseen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta. Sillä Jumala vanhurskauttaa sen olla on usko Jeesukseen. Lisäksi apostolit julistivat, että monen ahdistuksen kautta on meidän meneminen taivasten valtakuntaan. Mitä Paavali tällä tarkoitti? Eikö usko olekaan terveyttä, onnea ajallista rikkautta ja menestystä niinkuin tämän päivän menestysteologit opettavat? Apostoli Paavali puhui Pyhässä Hegessä totuuden kuulijoilleen ja tarkoitti, että uskoon tulo kyllä vanhurskauttaa meidät heti Jumalan lasten täyteen vanhurskauteen, koska Jeesus Kristus on meidän vanhurskautemme, mutta tästä alkaa vasta pyhityselämämme. Tämä tarkoittaa sitä, että kun ahkeroitsemme uskossamme, niin Jumala voi armossaan ilmaista meissä enemmän Poikansa kirkkautta, joka ilmenee enenevissä määrin lähimmäisen rakkaudessa, laupeudessa, ilossa Herrassa ja kaikenlaisessa toiminnassa jota vastaan ei ole laki. Mutta tämän pyhityselämän keskellä olemme monessa ahdistuksessa ja vaivassa ruumiin himojemme ja lnkeemustemme tähden ja maailman pilkan ja vainon tähden ja joista kaikista me saamme jalon voiton Hänen kauttansa joka on meitä rakastanut.

Jumalan rakkaus on niin suuri, että sen voi ottaa vastaan joka ikisenä vuoden päivänä. Ei tarvitse odottaa joulua, että sen voi ottaa vastaan, vaan niinkuin Jumala apostoli Paavalin kautta sanoo: Katso nyt on otollinen aika, Katso nyt on pelastuksen päivä, sillä otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut. Jeesus vielä sanoo, että ei kukaan tule minun luokseni, ellei Isä häntä vedä. Koska Jumala tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat, vetää Isä kahdesti, jopa kolmesti ihmisen eämän aikana ihmistä Poikansa kautta pelastukseen. Tämä ilmoitetaan meille Jobin kirjassa jossa Job kärsimyksiensä keskellä todistaa, että kahdesti, jopa kolmesti Jumala vetää ihmistä tykönsä. Näin Raamatu todistaa Vanhassa Testamentissa ja Uudessa Testamentissa, että kahden tai kolmen todistajan nojalla on jokainen asia vahvistettava. Niinpä kun fariseukset ja ylipapit ja kirjanoppineet väittivät Jeesukselle, että sinun todistuksesi ei ole tosi koska sinä todistat itsestäsi. Jeesus sanoi, että vaikka minä todistan itsestäni, niin minun todistukseni on tosi, sillä minä tiedän mistä minä olen tullut. Jeesus on tie totuus ja elämä. Mutta Jeesus lisäsi, että myös Johannes Kastaja on todistanut minusta ja myös Isä. Näin on Jeesuksen todellinen luonto ja persoona todistettu kolmen todistajan todistuksella, joten voimme uskoa ja ottaa evankeliumin vastaan varmana totuutena ja pistää täysi luottamuksemme ja toivomme siihen. Joka tämän tekee hän todistaa että Jumala on totinen ja Vanhurskas Isä jota me rakastamme ja tottelemme koko sydämistämme ja odotamme kärsivällisesti Hänen Poikaansa Jeesusta Kristusta meille iankaikkiseksi elämäksi ja uuden maan ja taivaan tulemista jossa vanhurskaus asuu. TULE HERRA JEESUS.

Toivotan kaikille veljille ja sisarille Kristuksessa Jeesuksessa hyvää Joulua ja kärsivällisyyttä odottaessamme Jumalan lasten kirkkauden ilmestymistä. MARAN ATA.

Sepi

Viestien lukumäärä : 3
Join date : 28.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa