Vapaasana


Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 

 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Mikko Satama // Esiaviollinen seksi
TAPPAJIA TUHOOJIA JA KAASUVALOTTAJIA EmptyEilen kello 10:38 am kirjoittaja Hellevi

» Mikko Satama // Vankeutta, vainoja ja voimatekoja Apostolien teot 5-8 toteutuu yhä tänä päivänä!
TAPPAJIA TUHOOJIA JA KAASUVALOTTAJIA EmptyEilen kello 8:52 am kirjoittaja Hellevi

» Nätti kuva tai + ajatus
TAPPAJIA TUHOOJIA JA KAASUVALOTTAJIA EmptyTo Toukokuu 16, 2024 4:47 am kirjoittaja Hellevi

»  Totuuden kuolema (The Death of Truth) :: By Daymond Duck
TAPPAJIA TUHOOJIA JA KAASUVALOTTAJIA EmptyKe Toukokuu 15, 2024 6:30 am kirjoittaja jarrut

»  Tapio Puolimatka Jyväskylässä 10 2 2024 Jotta emme olisi petollisten ihmisten pelinappuloita
TAPPAJIA TUHOOJIA JA KAASUVALOTTAJIA EmptyTi Toukokuu 14, 2024 7:26 am kirjoittaja jarrut

» Tapio Puolimatka : Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa
TAPPAJIA TUHOOJIA JA KAASUVALOTTAJIA EmptyTi Toukokuu 14, 2024 6:57 am kirjoittaja Rea Aalto

» Järkyttävä paljastus : Saksan helluntailaiset tukivat Hitlerin rotulakeja vuonna 1938.
TAPPAJIA TUHOOJIA JA KAASUVALOTTAJIA EmptyTi Toukokuu 14, 2024 6:46 am kirjoittaja jarrut

» Ongelma seurakunnassa: nukkuvat, itsekkäät, kristilliset johtajat
TAPPAJIA TUHOOJIA JA KAASUVALOTTAJIA EmptyTi Toukokuu 14, 2024 6:30 am kirjoittaja jarrut

» Maailman viha juutalaisia, Siionia, Jumalaa ja Messiasta kohtaan ovat erottamattomasti sidoksissa toisiinsa
TAPPAJIA TUHOOJIA JA KAASUVALOTTAJIA EmptyMa Toukokuu 13, 2024 3:36 pm kirjoittaja Rea Aalto

Toukokuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Kalenteri Kalenteri


TAPPAJIA TUHOOJIA JA KAASUVALOTTAJIA

Siirry alas

TAPPAJIA TUHOOJIA JA KAASUVALOTTAJIA Empty TAPPAJIA TUHOOJIA JA KAASUVALOTTAJIA

Viesti kirjoittaja Vierailija La Heinä 30, 2022 12:07 pm

TAPPAJIA TUHOOJIA JA KAASUVALOTTAJIA

K I L L E R S , D E S T R O Y E R S , A N D G A S L I G H T E R S
by Jonathan Brentner, 21.6.2022



Kun luen raportteja pahuuden ja väkivallan lisääntymisestä Yhdysvalloissa ja se näyttää pahenevan päivä päivältä, niin suru ja epäusko paisuvat sisälläni. Tapahtuuko tätä todella?Yksin Raamatun profetia asettaa nykyiset tapahtumat minulle oikeaan perspektiiviin ja rauhoittaa siten sieluni. Raamattu ei ainoastaan kerro minulle, että näkisin tällaisia vaarallisia aikoja viimeisinä päivinä, vaan se myös vakuuttaa minut Herran vastauksesta.

Kolmisenkymmentä vuotta sitten huomasin ensimmäisen kerran Habakukinkirjan merkityksen nykyisten tapahtumien kannalta. Tänä päivänä olen yllättynyt siitä, että Yhdysvallat ei ole vielä kokenut jotakin samanlaista kuin se tuomio, jonka Jumala lähetti Juudalle muutama vuosikymmen sen jälkeen, kun Habakuk kirjoitti kirjansa. Paljonko meillä on vielä aikaa, ennenkuin Hän tekee niin?

Jakeissa Hab. 1:2-4 profeetta luettelee pahuutta ja väkivaltaa, jota hän näki muinaisessa Juudassa, mikä kuulostaa hyvin samankaltaiselta kuin se, mitä näen tämän päivän Amerikassa.


1. TAPPAJIA


Jakeessa 2 Habakuk valittaa Jumalan reagoimattomuutta väkivaltaan, jota hän näki aikanaan:Kuinka kauan, Herra, minun täytyy apua huutaa, ja sinä et kuule, parkua sinulle: "Väkivaltaa!" ja sinä et auta?

Ajattele tämän päivän aktiivisia tappajia::
• Yhdysvalloissa abortin tarjoajat murhaavat vuosittain 1,1 miljoonaa lasta ennen synnytystä, eli yhteensä yli 61 miljoonaa sen jälkeen, kun Roe v. Wade -ennakkopäätös annettiin vuonna 1973.

• Rokotteiden haittavaikutuksia koskevan CDC:n tietokannan mukaan 13 293 ihmistä on kuollut COVID-19-injektioiden seurauksena pelkästään Yhdysvalloissa; terveysviranomaisten tietokantaan ilmoittamien kuolemantapausten kokonaismäärä on 28 859. CDC:n raportointitiedoista tehtyjen tutkimusten mukaan vain noin 1 prosentti rokotteiden haittavaikutuksista päätyy CDC:n tietokantaan.

• Luen tai kuulen lähes päivittäin, että nuoret terveet aikuiset kuolevat yhtäkkiä, vaikka heillä ei ole mitään varoitusmerkkejä sairaudesta. Monet heistä ovat huippu-urheilijoita parhaassa iässään. Terveysviranomaiset kutsuvat sitä "äkilliseksi aikuiskuolemaksi (Sudden Adult Death = SAD)", eikä sitä ollut olemassa, ennenkuin COVID-19-injektiot yleistyivät.

• Helmikuussa 2022 luin kaksi erillistä kertomusta teini-ikäisistä pojista, jotka saivat kuolemaan johtaneet sydänkohtaukset muutaman päivän kuluessa saatuaan COVID-19-injektiot.Jakeessa Joh. 10:10 Jeesus sanoo, että varas eli Saatana tulee "varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan". Nyt näemme kaikkien näiden toimintojen olevan käynnissä maailmassamme.


2. TUHOOJIA


Jakeessa Hab. 1:3 profeetta protestoi näkemäänsä "vääryyttä":
Minkätähden sinä annat minun nähdä vääryyttä ja itse katselet turmiota? Minun edessäni on hävitys ja väkivalta; on syntynyt riita, ja on noussut tora. Hepreankielinen sana "vääryys" tässä jakeessa sisältää surun, joka johtuu pahasta käytöksestä. Tämä sopii yhteen rinnakkaisen sanan "väärä" kanssa; sana tarkoittaa tässä myös surua ja tuskaa, jota paha ja kieroutunut käytös aiheuttaa. Transsukupuolisten lasten suuri itsemurhien määrä nykyään on esimerkki tästä merkityksestä; sana kuvastaa sekä toisille tehtyä pahaa että sen traagista seurausta.

LBGTQ-agendan tavoitteena on vahingoittaa suuresti lapsia ja poistaa perherakenne, jonka Jumala on suunnitellut kasvattamaan heitä. Kulttuurimme saalistajat juhlivat "ylpeyden kuukautta (pride month)", mutta ne, jotka arvostavat Raamatun sanoja, tunnistavat sen karkeaksi pahuudeksi, joka piilee heidän turhan kerskumisensa ja häpeällisten, vulgaarien paraatiensa takana.

Seuraavassa joitakin muita esimerkkejä nykyajan tuhoojista:
• Michigan'in oikeusministeri Dana Nesse nousi hiljattain otsikoihin vaatiessaan, että jokaisessa koulussa pitäisi olla drag queen. Vaikka hän sanoi tämän piloillaan, kuten nyt väittää, se luonnehtii silti pahuutta, josta on tullut jokapäiväinen osa lastemme elämää kouluissamme.

• David Fiorazo kirjoitti seuraavaa Harbingers Daily -lehdessä julkaistussa artikkelissa: "Pohjois Carolinassa esikoulunopettaja käytti 'raskaana olevaa miestä' esittäviä LGBTkortteja opettamaan lapsille progressiivisen ylpeyden lipun värejä." Tällainen irstailu menee paljon paljon yli sen, mitä aiemmin pidin mahdollisena.

• Pelkästään tänä vuonna Yhdysvalloissa on palanut kymmenittäin elintarviketehtaita, ja nykyajan tuhoojat pyrkivät tuhoamaan elintarvikehuoltomme ja aiheuttamaan laajaa kärsimystä ja kaaosta. Viime vuosien aikana olemme nähneet saman pahan, väkivallan ja riidan, josta Habakuk valitti niin kauan sitten, karkaavan käsistä Yhdysvalloissa ja se pahenee koko ajan.


3. KAASUVALOTTAJIA (GASLIGHTERS)


Käytän tässä sanaa "kaasuvalottajia", koska se osuu globalistien toiminnan ytimeen paremmin kuin pelkästään sanoa, että hallitustamme kontrolloivat tahot huijaavat meitä. Brandon Holthaus, pastori ja näkyvä profetiapuhuja, kuvaa kaasuvalotusta "pahaksi keinoksi manipuloida ja kontrolloida ihmisiä psykologisesti". (Pastori Holthaus nauhoitti hiljattain erinomaisen profetiapäivityksen otsikolla "WEF Is Gaslighting Us (WEF kaasuvalottaa meitä)".)

Kaasuvalottajat saavat ihmiset kyseenalaistamaan sen, minkä tietävät olevan todella todellisuutta; he yrittävät saada meidät epäilemään sitä, mitä näemme ja kuulemme. He kertovat sinulle, että se,mitä näet tapahtuvan, ei ole tapahtunut.Jos kuuntelet heitä kyllin kauan, niin alat epäillä tervejärkisyyttäsi ja myötäillä heidän perverssiä todellisuuden kuvaustaan.Älä mene lankaan; he huijaavat ihmisiä vääristääkseen oikeuden ja oikeuttaakseen murhaavan ja tuhoavan käytöksensä. Jakeessa Hab. 1:4 profeetta valittaa tällaisista laittomista eksyttäjistä omassa ajassaan:Sentähden on laki heikko, ja oikeus ei tule milloinkaan voimaan. Sillä jumalaton saartaa vanhurskaan; sentähden oikeus vääristetään.

Yllä olevan jakeen sanat sopivat yhteen nykypäivän kaasuvalottajien käyttäytymisen kanssa; tätä menetelmää he käyttävät saavuttaakseen asiat, jotka profeetta luettelee yllä olevassa jakeessa. Eikö se ole sama pahaa tarkoittava petos, jota profeetta Jesaja kuvaili?Voi niitä, jotka sanovat pahan hyväksi ja hyvän pahaksi, jotka tekevät pimeyden valkeudeksi ja valkeuden pimeydeksi, jotka tekevät karvaan makeaksi ja makean karvaaksi! (Jes. 5:20) Nykyajan kaasuvalottajat yrittävät vakuuttaa meille, että "paha" on "hyvää". Esimerkkejä tästä on runsaasti kaikkialla, minne vain katsomme:

• Koko kesäkuun ajan sekä uutiset että sosiaalinen media ovat pommittaneet meitä valheella, että LBGTQ-agenda on moraalisesti hyväksyttävä, vaikka tiedämme, että Jumala sanoo sen olevan paha.
• Katsoin videon Ashi Babbitt'in murhaajasta; näin hänen tähtäävän ja tappavan Ashin, kun hän oli rauhallisesti ja hiljaa nauttimassa Capitol-rakennuksessa olon ihmeistä 6. tammikuuta 202 Viranomaiset kuitenkin kertovat meille, että hänen murhaajansa oli oikeutettu murhaamaan hänet, mikä on täyttä hölynpölyä.

• Bidenin oikeusministeriö pidätti Simone Gold'in, yhden monista etulinjan lääkäreistä, jotka varoittavat ihmisiä COVID-19-injektioiden vaaroista ja tuomitsi hänet 60 päivän vankeuteen, koska hän vain käveli Capitol-rakennukseen avoimista ovista 6. tammikuuta 2021. Eikö tämä oikeuden irvikuva ole juuri sitä vääryyttä, jota Habakuk valitti tapahtuvan omassa ajassaan?

• Kesäkuun 20. päivänä 2022 Valkoisen Talon COVID-19 Response -koordinaattori, tohtori Ashish Jha sanoi, että "näillä rokotteilla ei ole ollut vakavia sivuvaikutuksia" viitaten COVID19-injektioihin. Tämä ei ole vain räikeä valhe, vaan myös selvää kaasuvalotusta. CDC:n tietokannassa on tietoja 838 800 näiden pistosten aiheuttamasta haittavaikutuksesta Yhdysvalloissa ja yhteensä 28 859 kuolemantapauksesta, mukaan lukien raportit Amerikan ulkopuolelta.

Ja nämä luvut edustavat vain pientä murto-osaa pistosten aiheuttamista todellisista haitoista ja kuolemantapauksista. Voisin mainita kymmeniä muita esimerkkejä, miten globalistit kertovat meille, että se, mitä näemme ja kuulemme, ei ole todellisuutta. Se on kyllä aivopesua ja eliitti on onnistunut saamaan monet ihmiset uskomaan valheisiinsa. Kaasuvalotus ja kiusaaminen tapahtuvat myös henkilökohtaisella, jokapäiväisellä tasolla. Olen kokenut sitä ja matkan varrella huomannut, että Snl. 11:9 tuo paljon tervetullutta rohkaisua tällaisina aikoina:

Jumalaton turmelee suullaan lähimmäisensä, mutta ymmärrys on vanhurskaiden pelastus. Raamatun totuuksien vankka ymmärtäminen on ehdottoman tärkeää nykypäivänä, koska elämme. eksytyksen aijassa, jolloin kiusaaminen ja kaasuvalotus ovat yleisiä, mikä vaatii päivittäistä turvautumista Jumalan Sanaan.


H E R R A N           VA S TA U S          H A B A K U K I L L E


Jakeessa Hab. 1:5 Herra kehottaa profeettaa katsomaan kansojen suuntaan nähdäkseen hänen vastauksensa muinaisessa Juudassa vallitsevaan pahuuteen ja väkivaltaan. Tuomio tulisi kaldealaisten muodossa, mikä on viittaus babylonialaisiin, jotka Nebukadnessarin johdolla myöhemmin tuhoaisivat Jerusalemin ja veisivät monia vangeiksi. Mikä voisi olla Herran vastaus Amerikan tappajille, tuhoojille ja kaasuvalottajille? Mihin Herra haluaisi meidän katsovan näinä vaarallisina aikoina?

Uskon, että Jeesuksen vastaus tähän kysymykseen on Lk. 21:28: "Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä."Herra antoi meille niin monia merkkejä Raamatussa, että tietäisimme Hänen paluunsa ajan seurakunnallensa ja se on nyt! Siksi odotamme hänen pikaista ilmestymistään. Siksi katsomme ylös innokkaasti odottaen Jeesuksen kohtaamista pilvissä.


Maranata! Tule pian, Herra Jeesus




Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

TAPPAJIA TUHOOJIA JA KAASUVALOTTAJIA Empty Habakuk

Viesti kirjoittaja Hellevi La Heinä 30, 2022 1:22 pm

Habakuk 1

Ennussana, jonka profeetta Habakuk sai näyssä.
Profeetan valitus: Kuinka kauan vääryys saa jatkua?

2 Kuinka kauan minun pitää huutaa, etkö kuule minua,
Herra? Kuinka kauan minun täytyy valittaa väkivallan
tähden, etkö sinä auta?
3 Miksi annat minun nähdä vääryyden tekoja, kuinka
kauan annat pahuuden vallita? Kaikkialla näen hävitystä
ja väkivaltaa, riita puhkeaa, viha leviää.

4 Laki on voimaa vailla, oikeus ei toteudu koskaan.
Jumalaton sortaa vanhurskasta, ja oikeus vääristyy.
Jumalan vastaus: Minä kutsun kaldealaiset

5 Katsokaa kansoja, katsokaa, kauhistukaa ja ihmetelkää,
sillä minä teen teidän päivinänne teon, jota ette uskoisi,
jos ette itse näkisi. [Ap. t. 13]
6 Minä kutsun kaldealaiset*, rajun ja pelottavan kansan,
joka kulkee maan ääriin ja ottaa haltuunsa toisten asuinsijat.
[Babylonialaisia sanottiin myös kaldealaisiksi.]

7 Se on julma ja armoton kansa. Itse se päättää,
mikä on oikein ja mitä se saa tehdä.
8 Nopeampia kuin pantterit ovat heidän hevosensa,
ne juoksevat nopeammin kuin hämärässä saalistavat
sudet. Heidän ratsunsa kiitävät, ne tulevat kaukaa,
ne lentävät. Niin kuin kotka syöksyy saaliin kimppuun,
[Jer. 4:13, Jer. 5:6; Sef. 3:3]

9 niin kaldealaiset rientävät ryöstämään. Heidän
joukkonsa vyöryvät suoraan eteenpäin, heillä
on vankeja kuin meressä hiekkaa.
10 Kuninkaita he pitävät pilkkanaan, ruhtinaita
he ilkkuvat. He nauravat linnoituksille, kasaavat
vallin ja valtaavat ne.

11 Sitten he kiitävät eteenpäin kuin tuuli, rientävät
kohti uusia rikoksia. Omaa voimaansa he pitävät jumalana.
Profeetan valitus: Herra, miksi sinä vaikenet?

12 Herra, sinä olet ollut jo aikojen alusta. Herra,
minun pyhä Jumalani! Herra, sinä olet lähettänyt
kaldealaiset rankaisemaan meitä, sinä, kalliomme,
olet tuonut heidät kurittamaan meitä. Älä anna
meidän kuolla heidän käsiinsä! [1. Moos. 49:24+]

13 Sinun silmäsi ovat pyhät ja puhtaat, sinä et
voi katsoa pahaa, et saata katsella vääryyttä.
Miksi siis katselet petollisuutta, miksi vaikenet,
kun jumalaton nielee hurskaan? [Job 21+]
14 Kuinka sallit, että ihmiset ovat kuin meren
kalat, kuin meressä vilisevät eläimet, joilla ei
ole hallitsijaa?

15 Kaldealaiset pyydystävät ihmisiä koukuilla,
vetävät heitä verkoilla kuin kaloja. Saadessaan
saaliin he iloitsevat ja riemuitsevat. [Jer. 16]
16 He uhraavat verkoilleen, polttavat suitsuketta
pyydyksilleen. Niillä he ovat saaneet, mitä ovat
halunneet, heillä on ruokaa yllin kyllin.
17 Saavatko he loputtomiin saalistaa,
surmata kansoja säälimättä?


Habakuk 2
Jumalan vastaus: Vanhurskaat pelastuvat


1 Profeetta sanoi: -- Minä seison vartiopaikallani,
asetun tähystämään saadakseni tietää, mitä Herra
puhuu minulle, mitä hän vastaa valituksiini.
[Jes. 21:8; Hes. 3:17, Hes. 33:7]
2 Herra vastasi minulle: -- Kirjoita näky niin
selvästi tauluihin, että sen voi vaivatta lukea.[Jes. 8]
3 Näky odottaa vielä toteutumistaan, mutta määräaika
lähestyy joka hetki, se hetki tulee vääjäämättä.
Jos se viipyy, odota, näky toteutuu varmasti ja ajallaan.

4 Kirjoita siis: Tuo kansa on perin juurin röyhkeä ja
väärämielinen. Mutta vanhurskas saa elää, kun hän
pysyy uskollisena.* ["Mutta vanhurskas elää minun
uskollisuudestani."][Sananl. 11:4; Room. 1:17]
Uhkauksia kansojen sortajaa vastaan

5 Totisesti, rikkaus on petollista. Ahne ei saa kylläkseen,
vaikka hän levittää kitansa ammolleen kuin tuonela ja
on kyltymätön kuin kuolema, vaikka hän kahmii luokseen
kaikki kansat ja haalii itselleen kansakunnat. [Sananl. 27]

6 Kaikki kääntyvät häntä vastaan, ivaavat häntä
laulavat pilkkalauluja: -- Voi sitä, joka kahmii toisen
omaisuutta ja kerää kallisarvoisia pantteja!
Kuinkahan kauan saat jatkaa?

7 Kohta ovat velkojat kimpussasi, ahdistajasi tulevat
ja ottavat sinut saaliikseen.
8 Niin kuin sinä ryöstit monia kansoja, niin jäljelle
jääneet ryöstävät kaiken sinulta sen veren tähden,
jonka olet vuodattanut, ja väkivallan tähden,
ota olet tehnyt maille, kaupungeille ja niiden
asukkaille. [Jes. 33:1; Jer. 51:24]

9 -- Voi sitä, joka kokoaa ja kiskoo väärää voittoa
talonsa hyväksi ja tekee pesänsä korkealle pelastuakseen
kaikesta onnettomuudesta! [Sananl. 15:27; Dan. 4:27]
10 Sinä teit suunnitelmia, jotka koituivat häpeäksi suvullesi.
Suunnittelit tuhoa monille kansoille, mutta näin turmelit
oman elämäsi.

11 Seinäkivi huutaa ja syyttää, ja kattohirsi yhtyy huutoon.
12 -- Voi sitä, joka rakentaa kaupunkinsa veritöin ja pystyttää
linnoitukset vääryyden varaan! [Jer. 22:13; Miika 3:10]
13 Eikö tapahdu Herran Sebaotin tahto, kun kansojen
työ joutuu tulen saaliiksi ja kansakuntien vaivannäkö
raukeaa tyhjiin? [Jer. 51]

14 Maa on oleva täynnä Herran voiman tuntemusta,
niin kuin meri on vettä tulvillaan. [Jes. 11]
15 -- Voi sitä, joka juottaa kansoille vihan viiniä ja
päihdyttää ne katsellakseen niiden alastomuutta.
16 Sinä ympärileikkaamaton, et sinä saa kunniaa,
häpeään sinä joudut. Juo siis sinäkin ja paljasta
alastomuutesi. Jumalan vihan malja kiertyy kohdallesi,
ja kunniasi peittyy häpeään. [Ps. 60+]

17 Väkivalta, jota olet tehnyt Libanonille, koituu omaksi
tuhoksesi, ja hävitys, joka kohtasi eläimiä, murskaa
myös sinut. Sinä tuhoudut ihmisveren tähden, jonka
olet vuodattanut, ja väkivallan tähden, jota olet tehnyt
maille, kaupungeille ja niiden asukkaille. [Jes. 14]
18 Mitä auttaa jumalankuva? Senhän on veistäjä tehnyt.
Mitä hyödyttää valettu patsas? Sen vastaukset ovat valhetta.

Miten veistäjä voi luottaa veistokseensa, omatekoiseen
jumalaan, joka ei puhu? [Ps. 115-8+]
19 Voi sitä, joka sanoo puupalalle: "Herää!"
ja mykälle kivelle: "Nouse!" Nekö voisivat antaa
oikeita neuvoja? Kullalla ja hopealla ne kyllä on
silattu, mutta henkeä niissä ei ole.
20 Herra on pyhässä temppelissään, hänen
edessään vaietkoon koko maa! [Sef. 1:7; Sak. 2:17]


Habakuk 3
Habakukin psalmi


1 Profeetta Habakukin rukous, lauletaan valitusvirsien tapaan.
2 Herra, minä olen kuullut sanomasi, ja minä pelkään. Tee myös
tänään niitä tekoja, joita olet ennen tehnyt, anna meidän nähdä ne.
vaikka vihastut, armahda meitä.

3 Jumala tulee Temanista, Pyhä ilmestyy Paranin vuorelta. (sela)*
Hänen valtansa loiste peittää taivaan, maa on täynnä hänen ylistystään.
[Esitysohje, jonka merkitys on tuntematon.][5. Moos. 33:2; Tuom. 5:4]
4 Hän loistaa valona, hän säteilee kirkkautta, hohde verhoaa hänen
suuren voimansa. [2. Moos. 24:17]

5 Hänen edellään rientää rutto, kuolema kulkee hänen jäljessään.
[2. Moos. 9:3, 2. Moos. 12:29]
6 Kun hän pysähtyy, maa vavahtaa, kun hän katsoo, kansat vapisevat.
Ikuiset vuoret menevät murskaksi, ikiaikaiset kukkulat vajoavat
Voimallinen on aina hänen kulkunsa. [Ps. 68,9]

7 Kusanin telttojen minä näen tuhoutuvan,
Midianin telttakankaat vapisevat.
8 Virtoihinko sinä, Herra, olet vihastunut,
oletko kiivastunut jokiin, tulistunut merelle,
kun nyt ajat hevosillasi, kiidät voitonvaunuissasi?
[2. Moos. 15:4,5]

9 Sinä otat jousen käteesi, asetat nuolen jänteelle.
(sela) Sinä halkaiset maan, ja virrat purkautuvat esiin.
10 Vuoret näkevät sinut ja vapisevat, rankkasade lankeaa,
syvät vedet pauhaavat ja kohottavat aaltonsa korkealle. [Ps. 77]

11 Aurinko ja kuu jäävät piiloon majaansa, kun välkkyvät
nuolesi viuhuvat ja keihääsi salamat leimahtelevat.
12 Sinä tallaat maata vihassasi, poljet kansoja kiivaudessasi.
13 Sinä lähdet pelastamaan omaa kansaasi, auttamaan voideltuasi.
jumalattomien päämiehen sinä murskaat, tuhoat hänen
talonsa perustuksia myöten. (sela)

14 Vihollisten päälliköt hyökkäävät kuin myrsky
karkottaakseen meidät. He iloitsevat, kun raahaavat
kurjan piilopaikkaansa, ja syövät saaliinsa kuin pedot.
Mutta sinä lävistät heidät nuolillasi.
15 Sinä ajat hevosillasi halki meren, jossa suuret
vedet kuohuvat. [Ps. 77]

16 Minä kuulin pauhun -- sydämeni vapisi,
huuleni värisivät. Tuska tunkeutui luihini,
polveni tutisivat. Tyynesti minä silti odotan
ahdingon päivää. Se päivä koittaa kansalle,
joka hyökkää meidän kimppuumme.

17 Vielä ei viikunapuu ole kukassa,
viiniköynnöksissä ei ole rypäleitä, vielä ei
oliivipuu kanna hedelmää eikä pelloilla
kypsy vilja, vielä ei aitauksessa ole
lampaita eikä karjaa tarhassa.

18 Mutta jo nyt minä riemuitsen Herrasta,
iloitsen Jumalastani, joka pelastaa. [Ps. 46]
19 Herra, minun Jumalani, on voimani.
Hän tekee jalkani nopeiksi kuin kauriin
jalat ja ohjaa kulkuni kukkuloille.
Laulunjohtajalle. Kielisoittimilla.
[2. Sam. 22:34; Ps. 18:34]
Hellevi
Hellevi

Viestien lukumäärä : 2105
Join date : 13.11.2017

Hellevi likes this post

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa