Vapaasana


Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 

 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Raimo Mäkelä // Jumalan karitsa jes. 53
Jouko Nieminen // Väärä opetus tulesta EmptyEilen kello 8:49 am kirjoittaja jarrut

» David Wilkerson: Viimeiset vitsaukset
Jouko Nieminen // Väärä opetus tulesta EmptyTi Huhti 30, 2024 8:09 am kirjoittaja jarrut

» Mauri Viksten /Jumalalle sovelias
Jouko Nieminen // Väärä opetus tulesta EmptyTi Huhti 30, 2024 7:30 am kirjoittaja jarrut

» Mauri Viksten // Nöyrtyminen
Jouko Nieminen // Väärä opetus tulesta EmptyTi Huhti 30, 2024 7:29 am kirjoittaja jarrut

» Israelin suurin tarve (Israel’s Greatest Need) :: By Daymond Duck
Jouko Nieminen // Väärä opetus tulesta EmptyTi Huhti 30, 2024 7:22 am kirjoittaja jarrut

» Aihe: Silmäteräkansan uusin ihme
Jouko Nieminen // Väärä opetus tulesta EmptyMa Huhti 29, 2024 7:25 am kirjoittaja jarrut

» Jeesus ei pakota ihmistä muuttumaan, mutta yrittääkö ihminen pakottaa Jeesusta?
Jouko Nieminen // Väärä opetus tulesta EmptyLa Huhti 27, 2024 7:38 am kirjoittaja jarrut

» TAPIO PUOLIMATKA // Messias, vanhurskauden Opettaja
Jouko Nieminen // Väärä opetus tulesta EmptyLa Huhti 27, 2024 7:30 am kirjoittaja jarrut

» Nätti kuva tai + ajatus
Jouko Nieminen // Väärä opetus tulesta EmptyLa Huhti 27, 2024 6:41 am kirjoittaja Hellevi

Toukokuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Kalenteri Kalenteri


Jouko Nieminen // Väärä opetus tulesta

Siirry alas

Jouko Nieminen // Väärä opetus tulesta Empty Jouko Nieminen // Väärä opetus tulesta

Viesti kirjoittaja Hellevi Ke Helmi 01, 2023 9:45 am

Väärä opetus tulesta
Jouko Nieminen


Karismaattinen toiminta on synnyttänyt myös erikoisen käsityksen tulesta. Se liittyy läheisesti voimaan ja voiteluun. Tulikin käsitetään eräänlaisena Pyhästä Hengestä lähtevänä energiana, joka sytyttää rohkeuden ja innon evankeliumin viemiseen. Käytännössä evankeliumi, mitä viedään, on juuri tämän tulen edelleen jakamista ja sytyttämistä! Tärkeää on näyttää, kuinka "Hengessä palavia” me olemme Jumalan asialle. Hiljainen kristillisyys tuomitaan usein kokonaan perkeleestä olevaksi. Kokouksissa huudetaan rukouksen tapaan: ”Tulta, tulta! Fire, fire! Kasta meidät tulikasteella!

Anna Pyhän Hengen tulta, täytä meidät tulella”! Tällainen opetus on edesvastuutonta ja vailla minkäänlaisia raamatullisia perusteita. Se pohjautuu täysin pinnalliseen, virheelliseen ja vaaralliseen raamatuntulkintaan. Bill Johnsonin (Bethel Church, Redding, Kalifornia) inspiroimiin liikkeisiin ja
karismaattisiin yhteisöihin on otettu käytäntöön ns. ”tulitunneli”.

Toronton nauruherätyksestä tuttu "apostoli” Marc Dupont on sanonut, että tämän tulitunnelin muodostamisen jälkeen seurakunta ei enää koskaan ole samanlainen kuin ennen. Tulitunneli tehdään siten, että ihmiset muodostavat lattialle kujan ja laittavat"siunaavat kätensä” niiden päälle, jotka kulkevat tunnelin läpi. Toiset romahtavat tunnelissa lattialle jääden siihen kirkumaan ja sätkimään, toiset saavat hysteerisiä naurukohtauksia.

Kaiken tällaisen katsotaan olevan merkki siitä, että he ovat saaneet Pyhän Hengen "tulikasteen”. He ovat nyt "Hengessä palavia”. Myös Markku Koivisto oli aikanaan innoissaan järjestämässä asiaa John Arnottin ja Dupontin kanssa.

Kun Raamatussa puhutaan tulesta, se liittyy kuitenkin yleensä aina kuvauksiin Jumalan vihasta, tuomioista ja helvetistä. Väärä oppi perustuu muutamaan todella irtonaiseen raamatunpaikkaan. Matt. 3:11 Johannes sanoo: ”Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät
Pyhällä Hengellä ja tulella.”

Tätä toivotaan ja odotetaan, ja pidetään henkikasteen lisäksi vielä varsinaisena superkasteena! Kannattaisi kuitenkin malttaa lukea edes seuraava jae: ”Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisut aittaan, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa.”

Puimatanner merkitsee lopun ajassa tapahtuvaa seulontaa missä jyvät ja akanat erotetaan toisistaan. Tällöin akanat poltetaan tulessa. Se ei ole mikään Pyhän Hengen tuli, vaan Jumalan pyhän vihan tuli! Meidän ei todellakaan tule pyytää Jumalalta tulta, vaan armoa. Kristuksen veri ja armon evankeliumi on ainoa suojamme tulta vastaan.

Toinen kohta minkä vääristely johtaa irtaantumiseen Jumalan sanan terveestä ymmärtämisestä, on Luuk. 12:49: ”Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle, ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt.” Tästä on ajateltu, että totta kai tuli on Jeesuksen tahtomana positiivinen asia. Mutta vain kaksi jaetta myöhemmin Jeesus jatkaa: ”Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle
rauhaa. Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta.

Sillä tästedes riitautuu viisi samassa talossa keskenään, kolme joutuu riitaan kahta vastaan ja kaksi kolmea vastaan, isä poikaansa vastaan ja poika isäänsä vastaan, äiti tytärtänsä vastaan ja tytär äitiänsä vastaan, anoppi miniäänsä vastaan ja miniä anoppiansa vastaan.”

Ymmärrämmehän, ettei Jeesuksen tahto ole sekään, että ihmiset riitaantuvat keskenään. Jeesus toivoo
kuitenkin Jumalan valtakunnan nopeaa tulemista, mutta sitä ennen koko kristikunta jakaantuu väistämättä kahteen ryhmään, ”nisuihin” ja "ruumeniin”. Nisut kootaan taivaan aittoihin mutta ruumenet poltetaan Jumalan vihan tulessa. Siltä me pienet, tavalliset ja vajavaiset ihmiset voimme
varjeltua vain Jeesuksen veren varassa Hänen armoonsa turvautuen.


Hellevi
Hellevi

Viestien lukumäärä : 2076
Join date : 13.11.2017

Stiina likes this post

Takaisin alkuun Siirry alas

Jouko Nieminen // Väärä opetus tulesta Empty Vs: Jouko Nieminen // Väärä opetus tulesta

Viesti kirjoittaja Hellevi Ti Maalis 07, 2023 8:33 am

”Tulta, tulta! Fire, fire! Kasta meidät tulikasteella!

Anna Pyhän Hengen tulta, täytä meidät tulella”! Tällainen opetus on edesvastuutonta ja vailla minkäänlaisia raamatullisia perusteita. Se pohjautuu täysin pinnalliseen, virheelliseen ja vaaralliseen raamatuntulkintaan. Bill Johnsonin (Bethel Church, Redding, Kalifornia) inspiroimiin liikkeisiin ja
karismaattisiin yhteisöihin on otettu käytäntöön ns. ”tulitunneli”.

Herra Jeesus, armahda meitä syntisiä, puhdista meidät
vääristä luuloista ja opeta karttamaan vääryyden julistajia ja julistusta!

Hellevi
Hellevi

Viestien lukumäärä : 2076
Join date : 13.11.2017

Stiina likes this post

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa