Vapaasana


Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 

 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Benjamin Turkia // Tee meidät eläväksi
 Här säger sig ”mirakelpastorn” bota sjuka EmptyTänään kello 7:21 am kirjoittaja Hellevi

» Israelissa pitkään asunut Benjamin Turkia: Näen profetioiden toteutuvan
 Här säger sig ”mirakelpastorn” bota sjuka EmptyTänään kello 7:00 am kirjoittaja Hellevi

» Israelin suurin tarve (Israel’s Greatest Need) :: By Daymond Duck
 Här säger sig ”mirakelpastorn” bota sjuka EmptyEilen kello 5:26 am kirjoittaja jarrut

» Mikko Satama // Aamuhartaus maanantai 29.04.2024
 Här säger sig ”mirakelpastorn” bota sjuka EmptySu Toukokuu 05, 2024 9:45 am kirjoittaja Hellevi

» Mikko Satama // Pelottava ja lohduttava Ilmestyskirja
 Här säger sig ”mirakelpastorn” bota sjuka EmptySu Toukokuu 05, 2024 8:25 am kirjoittaja Hellevi

» Mikko Satama: Helluntailainen henkikasteoppi
 Här säger sig ”mirakelpastorn” bota sjuka EmptySu Toukokuu 05, 2024 7:43 am kirjoittaja Hellevi

» Mikko Satama // Naispppeus ja uuden liiton seurakuntaa
 Här säger sig ”mirakelpastorn” bota sjuka EmptySu Toukokuu 05, 2024 7:12 am kirjoittaja Hellevi

»  Benjamin Turkia: Tämä kirjoitus toteutui viime viikolla
 Här säger sig ”mirakelpastorn” bota sjuka EmptyPe Toukokuu 03, 2024 1:20 pm kirjoittaja Rea Aalto

» Pentti Holin vierailu Aamuvieras-ohjelmassa t
 Här säger sig ”mirakelpastorn” bota sjuka EmptyPe Toukokuu 03, 2024 9:17 am kirjoittaja Hellevi

Toukokuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Kalenteri Kalenteri


Här säger sig ”mirakelpastorn” bota sjuka

Siirry alas

 Här säger sig ”mirakelpastorn” bota sjuka Empty Här säger sig ”mirakelpastorn” bota sjuka

Viesti kirjoittaja jarrut To Loka 30, 2014 7:37 pm

Publicerad : 28 oktober
Här säger sig ”mirakelpastorn” bota sjuka
Line Neesgaard hoppades på att bli av med sin skolios.
Line Neesgaard hoppades på att bli av med sin skolios.  Foto: TV4

I kvällens ”Kalla fakta” har TV4 följt några av de mest framträdande ”mirakelpastorerna”, bland annat Jens Garnfeldt, frikyrkopastor från Danmark.

Frikyrkopastorn Jens Garnfeldt tillhör den så kallade ”karismatiska kristna rörelsen”, turnerar runt i svenska församlingar och håller i mirakelmöten.

En som har träffat Jens Garnfeldt är Line Neesgaard. Hon har haft skolios sedan hon föddes och lidit av svåra smärtor. Hon träffade mirakelpastorn i hopp om att bli av med problemen.

– Han har den här stilen att det är mycket högljudda rop och Jesu kraft. Det gör ju ett intryck på en när man står där, säger Line Neesgaard till TV4:s ”Kalla fakta”.

Line lade mycket pengar på hoppet om att bli helad från sin skolios. Men hennes smärtor försvann inte – i stället fick hon en känsla av nederlag.

– Att jag inte klarade av att ta emot det här helandet som var helt färdigt, öppet och som Jesus ville ge mig. Varför hände det då inte? Då blev ju logiken att det måste vara mitt fel.

I en videoupptagning från ett av Jens Garnfeldts så kallade mirakelmöten syns hur han försöker bota en man som lider av cancer.

”Jag förbannar denna cancer i sina rötter! Den här cancern är död!”, ropar pastorn.

Lisa van Duin, jurist på socialstyrelsen, får titta på ett klipp från ett av mötena.

– Utifrån det man ser och hör här så ser det ju ut som han säger att jag ska behandla cancer. Och det får man inte göra på så sätt.

Enligt henne är det ett brott mot lagen.

”Kalla fakta” har träffat Jens Garnfeldt och frågat honom hur han kan påstå att han till exempel kan bota cancer.

– Jesus säger att när vi lägger händerna på de sjuka så ska de bli friska. Så det är ju egentligen inte jag som tar ställning till vad som ska hända eller inte hända. Jag agerar bara i tillit till det Jesus sa, och sedan är det gud som gör jobbet, säger han.

”Kalla fakta” sänds i kväll klockan 21.30 i TV4.


http://www.metro.se/nyheter/har-sager-sig-mirakelpastorn-bota-sjuka/EVHnjA!jCnzpDZ5rNGiM/
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2791
Join date : 24.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

 Här säger sig ”mirakelpastorn” bota sjuka Empty Sama mies herättää kuolleita......

Viesti kirjoittaja jarrut To Loka 30, 2014 7:55 pm



Viimeinen muokkaaja, jarrut pvm Pe Loka 31, 2014 9:34 am, muokattu 1 kertaa
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2791
Join date : 24.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

 Här säger sig ”mirakelpastorn” bota sjuka Empty Ladda och lyssna

Viesti kirjoittaja jarrut Pe Loka 31, 2014 9:32 am

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/400279?programid=909

Predikanten Jens Garnfeldt säger att han förlänger ben, botar cancer och återuppväcker döda. Nu reser han runt i Sverige för att försöka skapa en ny skandinavisk väckelse, och Bo Sjökvist följer med för att försöka förstå vad det är frågan om.
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2791
Join date : 24.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

 Här säger sig ”mirakelpastorn” bota sjuka Empty Vs: Här säger sig ”mirakelpastorn” bota sjuka

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa