Haku
Viimeisimmät aiheet
Eniten katsotut aiheet
Rovasti Per-Olof Malk: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen
Sivu 1 / 1
Voi olla, että arvostelun pahaa henkeä ja muuta syntiä on alettu ajaa ulos ja jos se ei ole auttanut, ahdistuvaa ihmistä on alettu syyttää pienestä uskosta ja riittämättömästä rukouksesta. Monia on alettu kutsua riivatuiksi. Heihin on kohdistunut kasvavia henkisiä paineita ja fyysistäkin väkivaltaa. Sitten, ehkä 2-3 vuoden syvän sisäisen kamppailun jälkeen ja masennuksen jo alettua jotkut ovat jättäneet ryhmänsä tai yhteisönsä. Sen jälkeen he ovat kuin liikenneonnettomuuden uhreja, joita on nostettava varovasti. Kirkkomme ja vapaitten suuntien opetuksessa näistä kokemuksista ja niiden syistä ei puhuta, mikä on tyrmistyttävää.
Ei ole oikein, että Jumalan valtakunnan opettajat vaikenevat kärsimyksistä, joita heidän laumansa jäsenillä on eksyttävän opetuksen tähden. On myös ihmisarvoa alentavaa, että seurakunnissa ei anneta tervettä opetusta, jotta kristityt voisivat etukäteen välttää näihin syviin kärsimyksiin joutumista. Sanottakoon asia vielä näin: Jos jotakuta julistajaa ei kiinnosta ihmisten varjeleminen eksytyksiltä, niin huomiota voisi myös kiinnittää niihin kansantaloudellisiin menetyksin, joita ”elävää kristillisyyttä ajavat ryhmät ja liikkeet” aiheuttavat ihmisille, kun he saamansa uskonnollisen kohtelun jälkeen tarvitsevat sairaslomia hoitaakseen traumojaan – ja yhä useammin myös pitkiä terapia- ja sairaalajaksoja. Tämä ei ole Jumalalle kunniaksi.
Erkki Leminen on kirjassaan Armo kuuluu sulle juuri kirjoittanut: ”Rautakin väsyy. Teräsjousen kimmoisuus heikkenee. Vieteri löystyy. Eikö siis ihminen väsyisi. Eikö ihmisen mieli, käskyillä rasitettu, läksyillä kuormitettu, normeilla rajoitettu, sykkyröille kierretty, uupuisi? Niin kuin kaikki ihmiset kaikkina aikoina ovat kaivanneet ja etsineet levottomalle sielulleen lepopaikkaa ja lepoa, niin mekin tämän ajan levottomat sielut kaipaamme ja etsimme. Meille jokaiselle olisi tärkeää löytää sellainen paikka ja asema, jossa eivät kaikki tuulet voisi meitä heilutella, eivät kaikki lyöjät lyödä, eivät kaikki käskijät iskeä, eivät läksyttäjät läksyttää eivätkä kaikenlaiset vaatijat väsyttää.”
Tämän kaipuun näkee Jumala. Siksi hän sanoi: ”Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen. Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minä huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet.” (Hes 34:11-12.)
Rovasti Per-Olof Malk
https://www.evankeliumikoulu.fi/wp-content/uploads/2014/10/AR_2011-4.pdf
jarrut- Admin
- Viestien lukumäärä : 2981
Vierailija- Vierailija
Similar topics
» Per-Olof Malk/ Takaisin Golgatalle
» Per Olof Malk // Galatalaiskirjettä
» Per-Olof Malk:Ei hän väsy, ei uuvu
» Per-Olof Malk / Ei hän väsy, ei uuvu
» Per-Olof Malk /Kristinuskon harhapolkuja
» Per Olof Malk // Galatalaiskirjettä
» Per-Olof Malk:Ei hän väsy, ei uuvu
» Per-Olof Malk / Ei hän väsy, ei uuvu
» Per-Olof Malk /Kristinuskon harhapolkuja
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Eilen kello 7:09 am kirjoittaja vakiokalusto
» Voiko ihminen pelastua "tekemällä voitavansa"? Yksin evankeliumi herättää uskon Kristukseen
Eilen kello 7:05 am kirjoittaja vakiokalusto
» Perisynnin vaikutus, eräitä väitteitä luterilaisen syntiopetuksen pohjalta
Eilen kello 6:57 am kirjoittaja vakiokalusto
» Mikä sytyttäisi kristityn sammuneen rakkauden?
Eilen kello 6:44 am kirjoittaja vakiokalusto
» Osmo Tiililä /Kristitty matkalaisena
Ti Marras 05, 2024 9:19 am kirjoittaja Hellevi
» Raivoisa, voimakas ja yllättävä (Fierce, Strong, and Surprising) :: By Daymond Duck
Ti Marras 05, 2024 8:47 am kirjoittaja vakiokalusto
» Professori Jeffrey Sachs tuhoaa täysin lännen Ukraina-narratiivin joka on valheellinen (VIDEO)
Ma Marras 04, 2024 8:17 am kirjoittaja jarrut
» Henkien koettelu Raamatun mukaan
Su Marras 03, 2024 10:56 am kirjoittaja jarrut
» Brooks Alexander: TULEVA MAAILMANUSKONTO
Su Marras 03, 2024 10:48 am kirjoittaja jarrut