Vapaasana


Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 

 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Nätti kuva tai + ajatus
 Rovasti Per-Olof Malk: Minä etsin itse lampaani     ja pidän niistä huolen EmptyEilen kello 4:47 am kirjoittaja Hellevi

»  Totuuden kuolema (The Death of Truth) :: By Daymond Duck
 Rovasti Per-Olof Malk: Minä etsin itse lampaani     ja pidän niistä huolen EmptyKe Toukokuu 15, 2024 6:30 am kirjoittaja jarrut

»  Tapio Puolimatka Jyväskylässä 10 2 2024 Jotta emme olisi petollisten ihmisten pelinappuloita
 Rovasti Per-Olof Malk: Minä etsin itse lampaani     ja pidän niistä huolen EmptyTi Toukokuu 14, 2024 7:26 am kirjoittaja jarrut

» Tapio Puolimatka : Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa
 Rovasti Per-Olof Malk: Minä etsin itse lampaani     ja pidän niistä huolen EmptyTi Toukokuu 14, 2024 6:57 am kirjoittaja Rea Aalto

» Järkyttävä paljastus : Saksan helluntailaiset tukivat Hitlerin rotulakeja vuonna 1938.
 Rovasti Per-Olof Malk: Minä etsin itse lampaani     ja pidän niistä huolen EmptyTi Toukokuu 14, 2024 6:46 am kirjoittaja jarrut

» Ongelma seurakunnassa: nukkuvat, itsekkäät, kristilliset johtajat
 Rovasti Per-Olof Malk: Minä etsin itse lampaani     ja pidän niistä huolen EmptyTi Toukokuu 14, 2024 6:30 am kirjoittaja jarrut

» Maailman viha juutalaisia, Siionia, Jumalaa ja Messiasta kohtaan ovat erottamattomasti sidoksissa toisiinsa
 Rovasti Per-Olof Malk: Minä etsin itse lampaani     ja pidän niistä huolen EmptyMa Toukokuu 13, 2024 3:36 pm kirjoittaja Rea Aalto

» Petoksella_laittomuudella_ja_vakivallalla_jotka_maarittelevat_aikamme_ei_ole_osaa_Jeesuksen_valtakunnassa
 Rovasti Per-Olof Malk: Minä etsin itse lampaani     ja pidän niistä huolen EmptyMa Toukokuu 13, 2024 9:50 am kirjoittaja jarrut

» BibelFocus: Kuka voi koetella?
 Rovasti Per-Olof Malk: Minä etsin itse lampaani     ja pidän niistä huolen EmptyMa Toukokuu 13, 2024 6:29 am kirjoittaja Hellevi

Toukokuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Kalenteri Kalenteri


Rovasti Per-Olof Malk: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen

Siirry alas

 Rovasti Per-Olof Malk: Minä etsin itse lampaani     ja pidän niistä huolen Empty Rovasti Per-Olof Malk: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen

Viesti kirjoittaja jarrut Ke Loka 04, 2017 7:41 am


Rovasti Per-Olof Malk: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen




Kuulemme  yhä  uudestaan  ihmisistä,  jotka  ovat  elävän  kristillisyyden  ja  hengellisen   uudistumisen toivossa   alkaneet  kulkea  piireissä  tai  ryhmässä,  joissa  Jumalan  toiminta  on  näkynyt  miltei  käsin kosketeltavalta.   Sitten   he   ovat   voineet   osallistua    yleisötilaisuuksiin    ja    mennä    kursseille, joissa on opetettu, miten sairaita parannetaan tai kuinka profetoidaan.  Mutta  jossakin  vaiheessa  vaikeudet  ja epäilykset ovat tulleet ilon rinnalle. Innoittavan ilmapiirin sisältä on tullut esille vastenmielisiä asioita, kulissien takaa on alkanut  näkyä  väärinkäytöksiä.    Niistä  puhuminen on tehnyt ilmapiiristä kovan. Peitetty viha on saattanut olla aistittavissa.  

Voi  olla,  että  arvostelun  pahaa  henkeä  ja muuta syntiä on alettu ajaa ulos ja jos se ei ole auttanut, ahdistuvaa ihmistä on alettu  syyttää  pienestä  uskosta  ja  riittämättömästä rukouksesta. Monia on alettu kutsua riivatuiksi.  Heihin  on  kohdistunut  kasvavia  henkisiä  paineita  ja  fyysistäkin  väkivaltaa.  Sitten,  ehkä  2-3  vuoden  syvän  sisäisen kamppailun jälkeen ja masennuksen jo  alettua  jotkut  ovat  jättäneet  ryhmänsä  tai  yhteisönsä.  Sen  jälkeen  he  ovat  kuin  liikenneonnettomuuden   uhreja,   joita   on   nostettava varovasti. Kirkkomme  ja  vapaitten  suuntien  opetuksessa   näistä   kokemuksista   ja   niiden   syistä  ei  puhuta,  mikä on  tyrmistyttävää.  

Ei  ole  oikein,  että  Jumalan  valtakunnan  opettajat  vaikenevat  kärsimyksistä,  joita  heidän  laumansa jäsenillä  on  eksyttävän  opetuksen  tähden.  On  myös  ihmisarvoa  alentavaa,   että   seurakunnissa   ei anneta tervettä   opetusta,   jotta   kristityt   voisivat   etukäteen  välttää  näihin  syviin  kärsimyksiin   joutumista.   Sanottakoon   asia   vielä   näin:  Jos  jotakuta  julistajaa  ei  kiinnosta  ihmisten   varjeleminen   eksytyksiltä, niin huomiota   voisi      myös   kiinnittää   niihin   kansantaloudellisiin      menetyksin,   joita   ”elävää   kristillisyyttä  ajavat   ryhmät   ja   liikkeet” aiheuttavat ihmisille, kun he saamansa    uskonnollisen   kohtelun    jälkeen   tarvitsevat  sairaslomia  hoitaakseen  traumojaan  –  ja  yhä  useammin  myös  pitkiä  terapia-  ja sairaalajaksoja. Tämä  ei  ole  Jumalalle kunniaksi.

Erkki   Leminen   on   kirjassaan   Armo kuuluu  sulle  juuri  kirjoittanut:  ”Rautakin  väsyy.  Teräsjousen kimmoisuus  heikkenee.  Vieteri  löystyy.  Eikö  siis  ihminen  väsyisi. Eikö ihmisen mieli, käskyillä rasitettu, läksyillä  kuormitettu,  normeilla  rajoitettu, sykkyröille kierretty, uupuisi?  Niin  kuin  kaikki  ihmiset  kaikkina aikoina  ovat  kaivanneet  ja  etsineet  levottomalle  sielulleen  lepopaikkaa  ja  lepoa,  niin  mekin  tämän  ajan levottomat  sielut  kaipaamme ja etsimme. Meille jokaiselle olisi tärkeää  löytää  sellainen  paikka  ja  asema, jossa  eivät  kaikki  tuulet  voisi  meitä  heilutella, eivät kaikki lyöjät lyödä, eivät kaikki käskijät  iskeä,  eivät läksyttäjät  läksyttää  eivätkä kaikenlaiset vaatijat väsyttää.”

Tämän  kaipuun  näkee  Jumala.  Siksi  hän  sanoi:  ”Minä  etsin  itse  lampaani  ja  pidän  niistä  huolen.  Niin kuin  paimen  pitää  huolta  lampaistaan,  kun  ne  ovat  hajaantuneet  hänen  ympäriltään,  niin  minä huolehdin lampaistani  ja  haen  ne  turvaan  kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä  päivänä  ovat kaikonneet.”  (Hes  34:11-12.)

                 Rovasti  Per-Olof Malk
https://www.evankeliumikoulu.fi/wp-content/uploads/2014/10/AR_2011-4.pdf
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2802
Join date : 24.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

 Rovasti Per-Olof Malk: Minä etsin itse lampaani     ja pidän niistä huolen Empty Vs: Rovasti Per-Olof Malk: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen

Viesti kirjoittaja Vierailija Su Kesä 25, 2023 7:57 am

Luettavaksi


Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa