Haku
Viimeisimmät aiheet
Eniten katsotut aiheet
Putin ja diktaattori seurakunnat
2 posters
Sivu 1 / 1
Putin ja diktaattori seurakunnat
Venäjän väkiluku on suunnilleen 140 miljoonaa .
Vladimir Putin on Venäjän yksinvaltias diktaattori.
Olemme kaikki varmaankin tietoisia siitä, miten paljon
Putin on aikaansaanut pahaa omassa maassaan sekä koko maailmassa
erilaisilla teoillaan!
Hän on myös aikaansaanut sen, että kokonaiset venäläiset perhekunnat ovat jakautuneet
kahtia, joko Putinia vastaan tai puolesta. Uskallan väittää : 90 % Putinin puolella
Ja loput 10 % häntä vastaan! Eli noin 126 miljoonaa venäläistä on sitä mieltä, että
Putinin politiikka ja teot ovat aivan ok!
Venäläiset ovat hyvin aivopestyä kansaa ja vain harva toisinajatteleva on uskaltanut julkisesti
Ilmaista mielipiteensä Putinin tekoja vastaan, ja liiankin moni on menettänyt jopa henkensä näin tehtyään.
Olen entinen helluntailainen, 70-80 luvulta ja tiedän millaista on olla jäsenenä
yhteisössä missä kyseenalaistaminen ei ollut kovin yleistä, eikä varsinkaan
naisen osalta.
Uskallan väittää että samankaltaista diktaattorimaista aivopesua harjoitettiin helluntaiseurakunnissa
eikä ilman rangaistusta ja uhkailua säästynyt kukaan joka uskalsi julkisesti ilmaista
mielipiteensä helluntailaisten Raamatun tulkintaa vastaan!
Mutta me ihmiset olemme joukkosieluja ja kuljemme lauman perässä
Ja hyvin harva viitsii tai haluaa kyseenalaistaa yleensäkään mitä yhteiskunnassa ,
politiikassa jne jne tapahtuu
Suljetuissa yhteisöissä kuten helluntaiseurakunnat ,Jehovan todistajat jne
ei monikaan uskalla julkisesti kyseenalaistaa, pelko on suuri, koska johtajat peloittelevat
Jumalan nimissä helvettiin joutumisella, tai vaihtoehtoisesti myös joillakin “ jumalan antamilla vakavilla rankaisuilla!
Kun istuu viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen ja vuosikymmenestä toiseen
Samoissa suljetuissa yhteisöissä, eikä huomaa mitään väärää, niin puhuja voi
tuoda vaikka minkälaisia oppeja seurakuntaan, eikä kukaan sano mitään!
Ja sellainen henkilö joka ymmärtää Raamattua lukemalla, että opetus on väärää, ei pysty jäämään sellaiseen yhteisöön !
Mutta jokainen joka uskoo Jeesukseen Kristukseen ja tukeutuu Hänen opetuksiinsa Raamatussa
Voi elää rauhassa ilman pelkoa ja peloittelua !
Vladimir Putin on Venäjän yksinvaltias diktaattori.
Olemme kaikki varmaankin tietoisia siitä, miten paljon
Putin on aikaansaanut pahaa omassa maassaan sekä koko maailmassa
erilaisilla teoillaan!
Hän on myös aikaansaanut sen, että kokonaiset venäläiset perhekunnat ovat jakautuneet
kahtia, joko Putinia vastaan tai puolesta. Uskallan väittää : 90 % Putinin puolella
Ja loput 10 % häntä vastaan! Eli noin 126 miljoonaa venäläistä on sitä mieltä, että
Putinin politiikka ja teot ovat aivan ok!
Venäläiset ovat hyvin aivopestyä kansaa ja vain harva toisinajatteleva on uskaltanut julkisesti
Ilmaista mielipiteensä Putinin tekoja vastaan, ja liiankin moni on menettänyt jopa henkensä näin tehtyään.
Olen entinen helluntailainen, 70-80 luvulta ja tiedän millaista on olla jäsenenä
yhteisössä missä kyseenalaistaminen ei ollut kovin yleistä, eikä varsinkaan
naisen osalta.
Uskallan väittää että samankaltaista diktaattorimaista aivopesua harjoitettiin helluntaiseurakunnissa
eikä ilman rangaistusta ja uhkailua säästynyt kukaan joka uskalsi julkisesti ilmaista
mielipiteensä helluntailaisten Raamatun tulkintaa vastaan!
Mutta me ihmiset olemme joukkosieluja ja kuljemme lauman perässä
Ja hyvin harva viitsii tai haluaa kyseenalaistaa yleensäkään mitä yhteiskunnassa ,
politiikassa jne jne tapahtuu
Suljetuissa yhteisöissä kuten helluntaiseurakunnat ,Jehovan todistajat jne
ei monikaan uskalla julkisesti kyseenalaistaa, pelko on suuri, koska johtajat peloittelevat
Jumalan nimissä helvettiin joutumisella, tai vaihtoehtoisesti myös joillakin “ jumalan antamilla vakavilla rankaisuilla!
Kun istuu viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen ja vuosikymmenestä toiseen
Samoissa suljetuissa yhteisöissä, eikä huomaa mitään väärää, niin puhuja voi
tuoda vaikka minkälaisia oppeja seurakuntaan, eikä kukaan sano mitään!
Ja sellainen henkilö joka ymmärtää Raamattua lukemalla, että opetus on väärää, ei pysty jäämään sellaiseen yhteisöön !
Mutta jokainen joka uskoo Jeesukseen Kristukseen ja tukeutuu Hänen opetuksiinsa Raamatussa
Voi elää rauhassa ilman pelkoa ja peloittelua !
Rea Aalto- Viestien lukumäärä : 610
Ikä : 74
Hellevi likes this post
Diktaattorin käytöstä
Oli vuosi 1993-1995 muistaakseni:
Olin ollut siinä vaiheessa yli kymmenen tai 15 vuotta poissa helluntaiseurakunnasta, kun vanhin siskoni
vielä kuului sinne miehensä kanssa.Gräfsnäs nimisellä paikkakunnalla oli tulossa
jokin tapahtuma, ja siskoni pyysi minun mukaansa sinne.
Gräfsnäs oli Boråsin Trollhättanin ja Göteborgin suomalaisten helluntaiseurakuntien
yhteinen kesänvietto ja erilaisten tapahtumien paikka, kauniin järven lähellä.
En halunnut lähteä, koska ajattelin, jos siellä on joku puhumassa jotain väärää, niin
en kyllä kestäisi kuulla sellaista,ja en varmaan pystyisi olemaan hiljaa,
mutta siskoni sanoi että lähde nyt mukaan vaan ja niin sitten kuitenkin lähdin mukaan!
Pääpuhujaksi oli kutsuttu norjalainen julistaja Terje Berntzen ja häntä tulkkasi innolla helluntailainen
julistaja Veikko Manninen.
Aloin jo heti alussa katumaan sinne tuloa, sillä vanhoja virsiä oli muunneltu tanssimusiikin
tahtiin sopivaksi. Katselin ympärilleni reagoiko kukaan, mutta siellä vanhatkin mummot istuivat
hartaana kuulemassa!!!!!!
Sitten alkoi puhe: Terje Berntzen alkoi puhua minulle jo kauan sitten tutuksi tuntemaani elämän sana oppia,
sillä olinhan käynyt monissa ruotsalaisissa seurakunnissa ja tutustunut siellä erilaisiin opin suuntiin kuten Ulf Ekmanin perustama elämän sana, uskon sana oppi.
Lähdin teltasta ulos ja menin seisomaan hieman kauemmaksi teltan oviaukosta.
Norjalaisen huuto kuului kauas asti.
Hieman kauempana minusta seisoi joukko seurakunnan miehiä.Huusin heille: Kuka on kutsunut norjalaisen uskon sana opin julistajan, onko helluntaiseurakunnasta tullut nyt uskon sana opin kannattaja?
Joku huusi joukosta minulle takaisin , että mitä tarkoitat?
Vastasin että tarkoitan sitä mitä sanoin, koska sitä oppia norjalainen puhuja tuolla teltassa julistaa!
Siinä vaiheessa jostain ilmestyi isokokoinen mies, jota en heti muistanut tavanneeni missään, mutta jälkeenpäin
sain tietää siskoltani hänen nimensä!
Hän tuli aivan minun lähelleni, niin ettei kukaan voinut kuulla mitä hän minulle puhui!
Hän sanoi melko hiljaisella äänellä minulle: Minä olen kutsunut hänet tänne puhujaksi, mutta sinua minä en ole kutsunut !
Hän sanoi sen siihen malliin, että ymmärsin astuneeni “suurenkin herran varpaille”
Sitten hän jatkoi: Jollet sinä nyt laita suutasi kiinni, niin minä kutsun virkavallan paikalle, niin sinä varmasti olet hiljaa!
Katsoin häntä yhtä tarkkaan silmiin kuin hän oli minua katsonut ja sanoin yhtä päättäväisellä
tavalla kuin hän oli minulle sanonut: Olen ymmärtänyt viestisi, en ole mikään tollo!
Minua poliisilla uhannut mies on nimeltään Heimo Enbuska ja hän oli siihen aikaan Trollhättan:in suomalaisen helluntaiseurakunnan johtava saarnaaja.
Olin ollut siinä vaiheessa yli kymmenen tai 15 vuotta poissa helluntaiseurakunnasta, kun vanhin siskoni
vielä kuului sinne miehensä kanssa.Gräfsnäs nimisellä paikkakunnalla oli tulossa
jokin tapahtuma, ja siskoni pyysi minun mukaansa sinne.
Gräfsnäs oli Boråsin Trollhättanin ja Göteborgin suomalaisten helluntaiseurakuntien
yhteinen kesänvietto ja erilaisten tapahtumien paikka, kauniin järven lähellä.
En halunnut lähteä, koska ajattelin, jos siellä on joku puhumassa jotain väärää, niin
en kyllä kestäisi kuulla sellaista,ja en varmaan pystyisi olemaan hiljaa,
mutta siskoni sanoi että lähde nyt mukaan vaan ja niin sitten kuitenkin lähdin mukaan!
Pääpuhujaksi oli kutsuttu norjalainen julistaja Terje Berntzen ja häntä tulkkasi innolla helluntailainen
julistaja Veikko Manninen.
Aloin jo heti alussa katumaan sinne tuloa, sillä vanhoja virsiä oli muunneltu tanssimusiikin
tahtiin sopivaksi. Katselin ympärilleni reagoiko kukaan, mutta siellä vanhatkin mummot istuivat
hartaana kuulemassa!!!!!!
Sitten alkoi puhe: Terje Berntzen alkoi puhua minulle jo kauan sitten tutuksi tuntemaani elämän sana oppia,
sillä olinhan käynyt monissa ruotsalaisissa seurakunnissa ja tutustunut siellä erilaisiin opin suuntiin kuten Ulf Ekmanin perustama elämän sana, uskon sana oppi.
Lähdin teltasta ulos ja menin seisomaan hieman kauemmaksi teltan oviaukosta.
Norjalaisen huuto kuului kauas asti.
Hieman kauempana minusta seisoi joukko seurakunnan miehiä.Huusin heille: Kuka on kutsunut norjalaisen uskon sana opin julistajan, onko helluntaiseurakunnasta tullut nyt uskon sana opin kannattaja?
Joku huusi joukosta minulle takaisin , että mitä tarkoitat?
Vastasin että tarkoitan sitä mitä sanoin, koska sitä oppia norjalainen puhuja tuolla teltassa julistaa!
Siinä vaiheessa jostain ilmestyi isokokoinen mies, jota en heti muistanut tavanneeni missään, mutta jälkeenpäin
sain tietää siskoltani hänen nimensä!
Hän tuli aivan minun lähelleni, niin ettei kukaan voinut kuulla mitä hän minulle puhui!
Hän sanoi melko hiljaisella äänellä minulle: Minä olen kutsunut hänet tänne puhujaksi, mutta sinua minä en ole kutsunut !
Hän sanoi sen siihen malliin, että ymmärsin astuneeni “suurenkin herran varpaille”
Sitten hän jatkoi: Jollet sinä nyt laita suutasi kiinni, niin minä kutsun virkavallan paikalle, niin sinä varmasti olet hiljaa!
Katsoin häntä yhtä tarkkaan silmiin kuin hän oli minua katsonut ja sanoin yhtä päättäväisellä
tavalla kuin hän oli minulle sanonut: Olen ymmärtänyt viestisi, en ole mikään tollo!
Minua poliisilla uhannut mies on nimeltään Heimo Enbuska ja hän oli siihen aikaan Trollhättan:in suomalaisen helluntaiseurakunnan johtava saarnaaja.
Viimeinen muokkaaja, Rea Aalto pvm To Elo 17, 2023 7:48 am, muokattu 1 kertaa
Rea Aalto- Viestien lukumäärä : 610
Ikä : 74
Vs: Putin ja diktaattori seurakunnat
Korjaus:Minua poliisilla uhannut mies on nimeltään Heimo Enbuska ja hän oli siihen aikaan Boråsin suomalaisen helluntaiseurakunnan johtava saarnaaja.
Trollhättan:in suomalaisen helluntaiseurakunnan johtava saarnaaja.
Hellevi- Viestien lukumäärä : 2284
Rea Aalto likes this post
Similar topics
» Ei enää Putinia (No More Putin)
» Putin sanoo olevansa uskovainen!
» Tiesitkö että Adolf Hitler väitti olevansa uudestisyntynyt kristitty?
» Mihin se korona nyt yhtäkkiä katosi kun Putin ilmestyi näyttämölle
» Jumala, Trump ja Putin – kristillisen konservatiivioikeiston toiminta Suomessa kulkee samoilla raiteilla kuin Yhdysvaltain evankelikaaleilla
» Putin sanoo olevansa uskovainen!
» Tiesitkö että Adolf Hitler väitti olevansa uudestisyntynyt kristitty?
» Mihin se korona nyt yhtäkkiä katosi kun Putin ilmestyi näyttämölle
» Jumala, Trump ja Putin – kristillisen konservatiivioikeiston toiminta Suomessa kulkee samoilla raiteilla kuin Yhdysvaltain evankelikaaleilla
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Eilen kello 7:09 am kirjoittaja vakiokalusto
» Voiko ihminen pelastua "tekemällä voitavansa"? Yksin evankeliumi herättää uskon Kristukseen
Eilen kello 7:05 am kirjoittaja vakiokalusto
» Perisynnin vaikutus, eräitä väitteitä luterilaisen syntiopetuksen pohjalta
Eilen kello 6:57 am kirjoittaja vakiokalusto
» Mikä sytyttäisi kristityn sammuneen rakkauden?
Eilen kello 6:44 am kirjoittaja vakiokalusto
» Osmo Tiililä /Kristitty matkalaisena
Ti Marras 05, 2024 9:19 am kirjoittaja Hellevi
» Raivoisa, voimakas ja yllättävä (Fierce, Strong, and Surprising) :: By Daymond Duck
Ti Marras 05, 2024 8:47 am kirjoittaja vakiokalusto
» Professori Jeffrey Sachs tuhoaa täysin lännen Ukraina-narratiivin joka on valheellinen (VIDEO)
Ma Marras 04, 2024 8:17 am kirjoittaja jarrut
» Henkien koettelu Raamatun mukaan
Su Marras 03, 2024 10:56 am kirjoittaja jarrut
» Brooks Alexander: TULEVA MAAILMANUSKONTO
Su Marras 03, 2024 10:48 am kirjoittaja jarrut