Vapaasana


Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 

 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
»  Benjamin Turkia: Tämä kirjoitus toteutui viime viikolla
Putin ja diktaattori seurakunnat EmptyTänään kello 8:48 am kirjoittaja Rea Aalto

» Benjamin Turkia : Maailman suurin salaisuus
Putin ja diktaattori seurakunnat EmptyTänään kello 8:08 am kirjoittaja Hellevi

» Benjamin Turkian : Juna lähti jo
Putin ja diktaattori seurakunnat EmptyTänään kello 7:01 am kirjoittaja Hellevi

» Raimo Mäkelä // Jumalan karitsa jes. 53
Putin ja diktaattori seurakunnat EmptyEilen kello 8:49 am kirjoittaja jarrut

» David Wilkerson: Viimeiset vitsaukset
Putin ja diktaattori seurakunnat EmptyTi Huhti 30, 2024 8:09 am kirjoittaja jarrut

» Mauri Viksten /Jumalalle sovelias
Putin ja diktaattori seurakunnat EmptyTi Huhti 30, 2024 7:30 am kirjoittaja jarrut

» Mauri Viksten // Nöyrtyminen
Putin ja diktaattori seurakunnat EmptyTi Huhti 30, 2024 7:29 am kirjoittaja jarrut

» Israelin suurin tarve (Israel’s Greatest Need) :: By Daymond Duck
Putin ja diktaattori seurakunnat EmptyTi Huhti 30, 2024 7:22 am kirjoittaja jarrut

» Aihe: Silmäteräkansan uusin ihme
Putin ja diktaattori seurakunnat EmptyMa Huhti 29, 2024 7:25 am kirjoittaja jarrut

Toukokuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Kalenteri Kalenteri


Putin ja diktaattori seurakunnat

2 posters

Siirry alas

Putin ja diktaattori seurakunnat Empty Putin ja diktaattori seurakunnat

Viesti kirjoittaja Rea Aalto Ke Elo 16, 2023 7:38 am

Venäjän väkiluku on suunnilleen  140 miljoonaa .

Vladimir Putin on Venäjän yksinvaltias diktaattori.

Olemme kaikki varmaankin tietoisia siitä, miten paljon  

Putin on aikaansaanut pahaa omassa  maassaan sekä koko maailmassa

erilaisilla teoillaan!

Hän on myös aikaansaanut sen, että  kokonaiset  venäläiset perhekunnat ovat jakautuneet

kahtia, joko Putinia vastaan tai puolesta. Uskallan väittää : 90 % Putinin puolella  

Ja loput 10 % häntä vastaan! Eli noin 126 miljoonaa venäläistä on sitä mieltä, että

Putinin politiikka ja teot ovat aivan ok!

Venäläiset ovat  hyvin aivopestyä kansaa  ja vain harva toisinajatteleva on uskaltanut julkisesti

Ilmaista mielipiteensä Putinin tekoja vastaan, ja liiankin moni on menettänyt  jopa henkensä näin tehtyään.



Olen entinen helluntailainen, 70-80 luvulta ja tiedän millaista on olla jäsenenä

yhteisössä missä  kyseenalaistaminen ei ollut kovin yleistä, eikä varsinkaan  

naisen osalta.

Uskallan väittää että samankaltaista diktaattorimaista aivopesua harjoitettiin helluntaiseurakunnissa

eikä ilman rangaistusta ja uhkailua  säästynyt kukaan joka uskalsi julkisesti ilmaista  

mielipiteensä   helluntailaisten Raamatun tulkintaa vastaan!



Mutta me ihmiset olemme joukkosieluja ja kuljemme lauman perässä

Ja hyvin harva viitsii tai haluaa kyseenalaistaa yleensäkään mitä yhteiskunnassa ,

politiikassa  jne jne tapahtuu



Suljetuissa yhteisöissä kuten helluntaiseurakunnat ,Jehovan todistajat jne

ei monikaan uskalla julkisesti kyseenalaistaa, pelko on suuri, koska johtajat peloittelevat

Jumalan nimissä helvettiin joutumisella, tai vaihtoehtoisesti myös joillakin “ jumalan antamilla vakavilla rankaisuilla!



Kun istuu viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen ja vuosikymmenestä toiseen

Samoissa suljetuissa yhteisöissä, eikä huomaa mitään väärää, niin puhuja voi

tuoda vaikka minkälaisia oppeja seurakuntaan, eikä kukaan sano mitään!



Ja sellainen henkilö joka ymmärtää Raamattua lukemalla, että opetus on väärää, ei pysty jäämään sellaiseen yhteisöön !

Mutta jokainen joka uskoo Jeesukseen Kristukseen ja tukeutuu Hänen opetuksiinsa Raamatussa

Voi elää rauhassa ilman pelkoa ja peloittelua !

Rea Aalto

Viestien lukumäärä : 569
Join date : 23.10.2013
Ikä : 74
Paikkakunta : Ruotsi

Hellevi likes this post

Takaisin alkuun Siirry alas

Putin ja diktaattori seurakunnat Empty Diktaattorin käytöstä

Viesti kirjoittaja Rea Aalto Ke Elo 16, 2023 12:16 pm

Oli  vuosi 1993-1995 muistaakseni:

Olin ollut siinä vaiheessa yli kymmenen tai 15  vuotta   poissa helluntaiseurakunnasta, kun vanhin siskoni
vielä kuului sinne miehensä kanssa.Gräfsnäs nimisellä paikkakunnalla oli tulossa
jokin tapahtuma, ja siskoni pyysi minun mukaansa sinne.

Gräfsnäs oli Boråsin Trollhättanin ja Göteborgin suomalaisten helluntaiseurakuntien
yhteinen kesänvietto ja erilaisten tapahtumien paikka, kauniin järven lähellä.
En halunnut lähteä, koska ajattelin, jos siellä on joku puhumassa jotain väärää, niin  
en kyllä kestäisi kuulla sellaista,ja en varmaan pystyisi olemaan hiljaa,
 mutta siskoni sanoi että lähde nyt mukaan vaan ja niin sitten kuitenkin lähdin mukaan!

Pääpuhujaksi oli kutsuttu  norjalainen julistaja Terje Berntzen ja häntä tulkkasi innolla helluntailainen
julistaja Veikko Manninen.

Aloin jo heti alussa katumaan sinne tuloa, sillä vanhoja virsiä oli muunneltu tanssimusiikin
tahtiin sopivaksi. Katselin ympärilleni reagoiko kukaan, mutta siellä vanhatkin mummot istuivat
hartaana kuulemassa!!!!!!

Sitten alkoi puhe: Terje Berntzen alkoi puhua minulle jo kauan sitten tutuksi tuntemaani elämän sana  oppia,
sillä olinhan käynyt monissa ruotsalaisissa seurakunnissa ja tutustunut siellä erilaisiin opin suuntiin kuten Ulf Ekmanin perustama elämän sana, uskon sana oppi.
Lähdin   teltasta ulos ja menin seisomaan hieman kauemmaksi teltan oviaukosta.
Norjalaisen huuto kuului kauas asti.

Hieman kauempana minusta seisoi joukko seurakunnan miehiä.Huusin heille: Kuka on kutsunut norjalaisen uskon sana opin julistajan, onko helluntaiseurakunnasta tullut nyt uskon sana opin kannattaja?
Joku huusi joukosta minulle takaisin , että mitä tarkoitat?
Vastasin että tarkoitan sitä mitä sanoin, koska sitä oppia norjalainen puhuja tuolla teltassa julistaa!

Siinä vaiheessa jostain ilmestyi isokokoinen mies, jota en heti muistanut tavanneeni missään, mutta jälkeenpäin
sain tietää siskoltani hänen nimensä!
Hän tuli aivan minun lähelleni, niin ettei kukaan voinut kuulla mitä hän minulle puhui!
Hän sanoi melko hiljaisella äänellä minulle: Minä olen kutsunut hänet tänne puhujaksi, mutta sinua minä en ole kutsunut !
Hän sanoi sen siihen malliin, että ymmärsin astuneeni “suurenkin herran varpaille”

Sitten hän jatkoi: Jollet sinä nyt laita suutasi kiinni, niin minä kutsun virkavallan paikalle, niin sinä varmasti olet hiljaa!
Katsoin häntä yhtä tarkkaan silmiin kuin hän oli minua katsonut ja sanoin yhtä päättäväisellä
tavalla kuin hän oli minulle sanonut: Olen ymmärtänyt viestisi, en ole mikään tollo!


Minua poliisilla uhannut mies on nimeltään Heimo Enbuska ja hän oli siihen aikaan Trollhättan:in suomalaisen helluntaiseurakunnan johtava saarnaaja.


Viimeinen muokkaaja, Rea Aalto pvm To Elo 17, 2023 7:48 am, muokattu 1 kertaa

Rea Aalto

Viestien lukumäärä : 569
Join date : 23.10.2013
Ikä : 74
Paikkakunta : Ruotsi

Takaisin alkuun Siirry alas

Putin ja diktaattori seurakunnat Empty Vs: Putin ja diktaattori seurakunnat

Viesti kirjoittaja Hellevi To Elo 17, 2023 6:56 am

Minua poliisilla uhannut mies on nimeltään Heimo Enbuska ja hän oli siihen aikaan Boråsin suomalaisen helluntaiseurakunnan johtava saarnaaja.

Korjaus:

Trollhättan:in suomalaisen helluntaiseurakunnan johtava saarnaaja.

Hellevi
Hellevi

Viestien lukumäärä : 2082
Join date : 13.11.2017

Rea Aalto likes this post

Takaisin alkuun Siirry alas

Putin ja diktaattori seurakunnat Empty Vs: Putin ja diktaattori seurakunnat

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa