Vapaasana


Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 

 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Jeesus ei pakota ihmistä muuttumaan, mutta yrittääkö ihminen pakottaa Jeesusta?
 Bibelfocus // Jeesus vierailu EmptyTänään kello 7:38 am kirjoittaja jarrut

» TAPIO PUOLIMATKA // Messias, vanhurskauden Opettaja
 Bibelfocus // Jeesus vierailu EmptyTänään kello 7:30 am kirjoittaja jarrut

» Nätti kuva tai + ajatus
 Bibelfocus // Jeesus vierailu EmptyTänään kello 6:41 am kirjoittaja Hellevi

» KRISTILLISEN IHMISKUVAN KATOAMINEN JA KIRKON USKO Sammeli Juntunen
 Bibelfocus // Jeesus vierailu EmptyEilen kello 9:36 am kirjoittaja jarrut

» LUOTU, LANGENNUT JA LUNASTETTU IHMINEN
 Bibelfocus // Jeesus vierailu EmptyEilen kello 9:27 am kirjoittaja jarrut

» BibelFocus // Toinen "peto" kristikunnassa, joka vaarantaa hengellisen terveyden!
 Bibelfocus // Jeesus vierailu EmptyEilen kello 7:43 am kirjoittaja Hellevi

» BibelFocus // Haluan nähdä armoa enkä uhrauksia
 Bibelfocus // Jeesus vierailu EmptyEilen kello 7:16 am kirjoittaja Hellevi

» Kenttäpiispan tärkeä kannanotto
 Bibelfocus // Jeesus vierailu EmptyTo Huhti 25, 2024 9:37 am kirjoittaja jarrut

» Vallankumouksen hedelmät kypsyvät
 Bibelfocus // Jeesus vierailu EmptyTo Huhti 25, 2024 9:32 am kirjoittaja jarrut

Huhtikuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Kalenteri Kalenteri


Bibelfocus // Jeesus vierailu

Siirry alas

 Bibelfocus // Jeesus vierailu Empty Bibelfocus // Jeesus vierailu

Viesti kirjoittaja jarrut Ti Maalis 01, 2022 9:18 am

Jeesus vierailu?

Kysymys:
Hei!


Kuulin eräästä naisesta, joka näki Jeesuksen istunnossa. Myös se mies, joka piti istunnon, tiesi siitä. Henkilökohtaisesti pidän sitä outona ja mietin vain, mitä mieltä te olette tällaisista kohtaamisista Jeesuksen kanssa?

Monet ihmiset kertovat tällaisia tarinoita, joissa he NÄKIVÄT Jeesuksen ja pelastuvat. Koin oman pelastukseni kotona, mutta en nähnyt Jeesusta, tiesin vain, että hän oli totuus, todellisuus.

Voimmeko nähdä hänet? Kun ajattelee, mitä siinä sanotaan, että Hänen on mentävä Isän luo ja että me emme voi nähdä Häntä...

Kiitos vastauksesta....

Vastaus:

Hei! Tämä on mielenkiintoinen ja tärkeä kysymys, erityisesti meidän aikanamme.
Monet asiat viittaavat siihen, että Jeesus ei voi ilmestyä sillä tavalla, josta yhä useammat ihmiset kertovat. Siksi en usko kaikkia näitä tarinoita Jeesuksen näkemisestä.

Mitä Jeesus itse sanoi, mitä Raamattu sanoo?
1. Ensimmäinen asia, jonka otat itse esille. Jeesus sanoi, että hän menee Isän luo, emmekä me enää näe häntä. Hän sanoi myös, että on meidän parhaaksemme, että näin on, koska muuten hän ei voi lähettää Pyhää Henkeään. Tämä viittaa siihen, että hän ei kuitenkaan voi palata.

    Joh. 16:10: "...sillä minä menen Isän tykö, ettekä te enää näe minua."

    Joh. 16:7: "Mutta minä sanon teille totuuden: teidän on parempi, että minä menen pois. Sillä jos minä en mene pois, ei auttaja tule teidän luoksenne. Mutta kun lähden pois, lähetän hänet luoksesi."

2. Toinen asia, joka tulee mieleeni, on se, että Jeesus itse sanoi, että meidän ei pidä uskoa niitä, jotka sanovat Jeesuksen ilmestyvän kaikkialle, koska turvallisinta on totella Jeesuksen kutsua.

    Matteus 24:26: "Jos he sanovat teille: Hän on erämaassa, älä mene sinne; tai hän on sisähuoneissa, älä usko sitä."

3. Kolmas on se, että Jeesus sanoi tulevansa takaisin jonain päivänä. Sitten hän ei voi tulla takaisin useita kertoja ennen kuin hän tulee takaisin! Hän on myös sanonut, millainen hänen tulemisensa tulee olemaan.

    Matteus 24:27: "Sillä niin kuin salama lähtee idästä ja näkyy lännessä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva."

4. Neljäs on se, mistä luen Apostolien teot 3:20-21:ssä, mutta se on parhaiten käännetty Raamattu 2000:ssa. Se on loogisin käännös, ja siksi haluan korostaa sitä:

    "Silloin tulee aika Herralta, jolloin me saamme levätä, ja hän lähettää teille Messiaan, jonka hän on määrännyt, Jeesuksen, vaikka taivaan on säilytettävä hänet siihen päivään asti, jolloin kaikki se, mitä Jumala on pyhien profeettojensa kautta julistanut aikojen alusta asti, tulee voimaan.""

5. Viides asia, jota ajattelen, on se, että usko tulee ensisijaisesti saarnaamisesta. Se, että Jeesuksen täytyisi paljastaa itsensä ihmisille, jotta he uskoisivat, on siis jossain määrin vastoin Raamatun opetusta. Sitä paitsi suurten asioiden katselemisesta ei ole mitään hyötyä. On parempi, että usko on elävä, vaikka ei ole nähnyt.

    Room. 10:17: "Niinpä siis usko tulee saarnasta, ja saarnaaminen Kristuksen sanasta."

    Joh. 20:29: "Koska te olette nähneet minut, te uskotte". Autuaita ovat ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

6. Toinen tärkeä asia on tämä. Ei ole harvinaista, että Jeesukseksi itseään väittävä hahmo esiintyy epäterveissä ja okkulttisissa yhteyksissä. Myös Raamattu on varoittanut tästä.

    2. Kor. 11:14: "Eikä se ole mikään ihme. Saatana itse tekee itsestään valon enkelin."


Väärä Jeesus


Eräs henkilö, joka on ollut mukana okkultismissa ja nähnyt tällaisen väärän "Jeesuksen" monta kertaa, on Johanna Michaelsen. Tultuaan kristityksi hän on tullut julkisuuteen ja todistanut hyvin voimakkaasti tästä asiasta. Petollinen asia tässä valheellisessa "Jeesuksessa", joka esiintyy kaikkialla, on se, että hänellä on petollinen viesti, joka ei ehkä aluksi ole kovin selkeä, mutta jonka tarkoituksena on vähitellen johtaa yhä syvemmälle harhaan ja orjuuteen. Voit katsoa hänen haastattelunsa tästä linkistä.



http://nazarenepsalm113.wordpress.com/2009/07/16/entire-johanna-michaelsen-interview/
Kaikesta tästä huolimatta pidän mahdollisena, että joku yksittäinen ihminen voi jossain vaiheessa nähdä Jeesuksen, mutta sitten näyssä tai unessa, koska se ei ole sama asia kuin hänen henkilökohtainen tulemisensa. Apostoli Johannes näki Jeesuksen näyssä. Tällaisiin näkyihin on kuitenkin suhtauduttava hyvin epäilevästi, sillä on hyvin tavallista, että näkyjä käytetään erilaisten harhojen vahvistamiseen.

Joskus Jeesuksesta esitettyjä näkyjä esitetään yhden tai useamman raamatun sanan tietyn tulkinnan korostamiseksi, mutta se on hyvin vaikeaa. On parempi korostaa tulkintaa vielä useammalla Raamatun sanalla. Vielä epäilevämmin voi suhtautua siihen, kun näkyjä mainostetaan lavoilla ja myytävässä kirjallisuudessa (jne.), koska silloin tämä tehdään kasvattamaan itseään ja tekemään rahaa.

Ruotsalainen esimerkki tällaisesta tarinasta Jeesuksen ilmestyksestä on se, jonka Birger Skoglund esittelee Åstolissa tehdyssä videotallenteessa. Kuten voitte kuulla, Birger on koko tarinan keskushahmo, ei Jeesus. On niin häpeilemätöntä ja mautonta, miten Birger käyttää tätä tarinaa yhtäältä itsensä ja palvelutyönsä vahvistamiseen ja toisaalta uuden ekumenian ja uskonliikkeen aitouden vahvistamiseen.



(On kuitenkin hieman outoa, että juuri kun Birger sanoo "valosta tulee ihminen", hän nostaa kätensä ylös tunnetusti saatanalliseen tervehdykseen. Tämä tapahtuu noin 5:45 videon jälkeen. Tämä voi olla vain sattumaa, mutta se sopii pelottavan hyvin yhteen "valon enkelin valepuvussa" kanssa, josta hän kertoo meille - jos tämä, mitä hän kertoo meille, on todella totta.).

Katso YouTubesta: https://www.youtube.com/watch?v=0AoDEmVQ5eA


Paulin kokemus

Joillakin on tapana huomauttaa, että Paavali todella tapasi Jeesuksen Damaskoksen tiellä. Mutta hän näki valon välähdyksen ja kuuli Jeesuksen äänen (Ap. t. 9:1-9). Jeesus ei siis ollut fyysisesti paikalla - jos edellä mainittua kirjoitusta on punnittava. Paavali on saattanut nähdä Jeesuksen, kun hänet otettiin ylös "kolmanteen taivaaseen" (2. Kor. 12:2).

Tämä oli luultavasti kokemus, joka oli ehkä Paavalin yksinoikeus, sillä hän sai myös ainutlaatuisen näkemyksen Raamatusta, joka loi perustan koko hänen apostoliselle palvelutyölleen pakanoiden keskuudessa; Jeesus avasi hänen mielensä evankeliumin syvällisemmälle ymmärtämiselle. Paavali oli joka tapauksessa erittäin pidättyväinen puhuessaan tästä tapahtumasta, ja meidän kaikkien kristittyjen pitäisi ottaa siitä mallia!
Jeesus elää kanssamme!

Kyse ei ole siitä, että Jeesus olisi jättänyt meidät kokonaan ulkopuolelle tässä maailmassa. Hän on luvannut asettua asumaan jokaisen luo, joka uskoo häneen ja pyytää Pyhää Henkeä. Niinpä Jeesus - Pyhän Henkensä, auttajan, kautta - voi asua sydämissämme, jos niin haluamme. Me uskovat voimme olla Jumalan temppeli maan päällä tänään!

 Luulen, että tämä on suurempaa kuin pystymme käsittämään. Ja minulle se riittää aina kotiin taivaaseen asti. Toki olisi mahtavaa, jos Jeesus astuisi kotiovelleni ja kävisi luonani, mutta olen luopunut toivomasta sellaista. Se on osa epäkypsää uskoa. Sen sijaan pitäkäämme kiinni Raamatun opetuksesta ja siitä, mitä Jumala on todella luvannut meille:

     Luuk. 11:13: "Jos te, jotka olette pahoja, osaatte antaa hyviä lahjoja lapsillenne, kuinka paljon enemmän teidän taivaallinen Isänne antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä pyytävät?".


/Lennart

Kieli Englanti
https://bibelfokus.se/qa/q7
.................................................................................
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

jarrut
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2784
Join date : 24.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa