Vapaasana


Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 

 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Benjamin Turkia // Tee meidät eläväksi
David Wilkerson /  Jeesuksen Kristuksen evankeliumi  EmptyEilen kello 7:21 am kirjoittaja Hellevi

» Israelissa pitkään asunut Benjamin Turkia: Näen profetioiden toteutuvan
David Wilkerson /  Jeesuksen Kristuksen evankeliumi  EmptyEilen kello 7:00 am kirjoittaja Hellevi

» Israelin suurin tarve (Israel’s Greatest Need) :: By Daymond Duck
David Wilkerson /  Jeesuksen Kristuksen evankeliumi  EmptyMa Toukokuu 06, 2024 5:26 am kirjoittaja jarrut

» Mikko Satama // Aamuhartaus maanantai 29.04.2024
David Wilkerson /  Jeesuksen Kristuksen evankeliumi  EmptySu Toukokuu 05, 2024 9:45 am kirjoittaja Hellevi

» Mikko Satama // Pelottava ja lohduttava Ilmestyskirja
David Wilkerson /  Jeesuksen Kristuksen evankeliumi  EmptySu Toukokuu 05, 2024 8:25 am kirjoittaja Hellevi

» Mikko Satama: Helluntailainen henkikasteoppi
David Wilkerson /  Jeesuksen Kristuksen evankeliumi  EmptySu Toukokuu 05, 2024 7:43 am kirjoittaja Hellevi

» Mikko Satama // Naispppeus ja uuden liiton seurakuntaa
David Wilkerson /  Jeesuksen Kristuksen evankeliumi  EmptySu Toukokuu 05, 2024 7:12 am kirjoittaja Hellevi

»  Benjamin Turkia: Tämä kirjoitus toteutui viime viikolla
David Wilkerson /  Jeesuksen Kristuksen evankeliumi  EmptyPe Toukokuu 03, 2024 1:20 pm kirjoittaja Rea Aalto

» Pentti Holin vierailu Aamuvieras-ohjelmassa t
David Wilkerson /  Jeesuksen Kristuksen evankeliumi  EmptyPe Toukokuu 03, 2024 9:17 am kirjoittaja Hellevi

Toukokuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Kalenteri Kalenteri


David Wilkerson / Jeesuksen Kristuksen evankeliumi

Siirry alas

David Wilkerson /  Jeesuksen Kristuksen evankeliumi  Empty David Wilkerson / Jeesuksen Kristuksen evankeliumi

Viesti kirjoittaja Hellevi Raitosalo To Maalis 30, 2017 10:32 am



Mikä on Jeesuksen Kristuksen evankeliumi? Jopa suurin osa uskosta osattomista tietää, että Raamatussa on neljä evankeliumikirjaa - Matteus, Markus, Luukas ja Johannes. Mikä on näiden evankeliumien sisältö, mikä on se "ilosanoma"? Kun me kristityt puhumme Jeesuksen Kristuksen evankeliumista, mistä me oikeastaan puhumme?

Raamattu antaa meille lukuisia määritelmiä siitä, mitä tämä evankeliumi on. Meidän tulee käyttää näitä Raamatun mukaisia määritelmiä nähdäksemme, elääkö Jeesuksen Kristuksen todellinen evankeliumi Hänen seurakunnassaan. Ajattele:

1. Jeesus sanoo, että Hänen seurankuntansa
on itsensä kieltämisen ja ristin seurakunta

Herra sanoi Pietarille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua" (Matt. 16:24).

Jeesuksen Kristuksen seurakuntaan kuuluminen merkitsee enemmän kuin pelkästään sitä, että uskotaan Häneen. Monet tämän päivän kristityt vain "antavat äänensä Jeesukselle". Heillä on sellainen asenne, että "äänestin Jeesusta. Se tekee minusta Hänen puolueensa jäsenen." Mutta äänestettyään he lähtevät ja unohtavat kaiken Hänen valtansa heidän elämässään.

Jeesus sanoo, että Hänen seurakuntaansa kuuluminen menee paljon tuota syvemmälle. Se merkitsee antautumista Hänen seuraamiselleen. Siihen kuuluu itsensä kieltämistä ja ristin kantamista. "Joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias" (Matt. 10:38).

Herramme sanoo selvästi: "Kun olette minun seurakunnassani, valmistautukaa kärsimään ja siihen, että teitä vainotaan sen tähden, että uskotte minuun. Valmistautukaa kieltämään itseltänne kaikki maine ja kunnia ja maailmallinen mielihyvän tavoittelu. Ihmiset naulaavat teitä pilkan ristille, alentamisen ristille ja hylkäämisen ristille. He tekevät sen siksi, että teillä on nälkä ja jano minun puoleeni. Jos te kuulutte minun seurakuntaani, risti seuraa aivan varmasti."

On tosiasia, ettei maailma ole milloinkaan hyväksynyt Kristuksen seurakuntaa. Eikä tule koskaan hyväksymäänkään. Jos sinä elät Jeesukselle, ei sinun tarvitse erottaa itseäsi toisten seurasta - he kyllä tekevät sen sinun puolestasi. Sinun ei tarvitse muuta kuin elää Hänelle. Yhtäkkiä huomaat, että sinua pilkataan, syrjitään ja kutsutaan pahantekijäksi: "Ihmiset vihaavat teitä ja erottavat teidät yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikäänkuin jonkin pahan - Ihmisen Pojan tähden" (Luuk. 6:22).

Mutta Jeesus lisää, että tämä on juuri se polku, joka johtaa todelliseen elämään. "Joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen" (Matt. 16:25). Toisin sanoen: "Ainoa tapa löytää tarkoitus elämään on se, että luovut kaikesta minun tähteni. Silloin sinä tulet löytämään todellisen ilon, rauhan ja onnen." Kristus tahtoo sanoa meille: "Seurakunnassani ei ole tahraa eikä ryppyä. Kun tulette luokseni, teidän täytyy olla valmiit luopumaan kaikista synneistä. Antakaa kaikki minulle, kuolkaa itsellenne, kaikelle jumalattomalle kunnianhimolle ja itsekkyydelle. Teidät haudataan minun kanssani uskon kautta, mutta minä herätän teidät uuteen elämään."

Ajattelepa, mitä merkitsee olla ilman tahraa tai ryppyä. Tiedämme, että tahra on likaa. Mutta entä ryppy? Oletko ikinä kuullut sanontaa uudesta rypystä? Se merkitsee sitä, että olemassaolevaan malliin lisätään uusia ideoita. Tässä merkityksessä ryppy liittyy selvästi niihin, jotka yrittävät parannella evankeliumia. Ehdotetaan helppoa tietä taivaaseen, ilman antautumista Kristukselle.

Sellaista evankeliumia saarnataan monissa tämän päivän seurakunnissa. Saarnoissa keskitytään siihen, mitä ihmiset tarvitsevat. Mutta kun minä luen Jeesuksen sanoja, näen, ettei tällainen saarnaaminen toimi. Se ei tee evankeliumin todellista työtä.

Älä nyt käsitä väärin: En vastusta sitä, että Jumalan kansalle saarnataan lohdutusta ja voimaa. Herran paimenena minut on kutsuttu tekemään juuri sitä. Mutta jos saarnaan ainaostaan siitä, mitä ihmiset tarvitsevat ja jätän huomiotta tuon Kristuksen kutsun antaa elämämme, silloin todelliset tarpeet eivät tule koskaan kohdatuiksi. Jeesuksen sanat ovat selkeät: meidän tarpeemme täyttyvät, kun kuolemme itsellemme ja otamme Hänen ristinsä.---


2. Jeesuksen seurakunta on paikka,
jossa synnintekijät katuvat syntejään -
sydämellään ja suullaan

Tervetuloa Jumalan mielen
mukaisen murheen seurakuntaan



3. Jeesuksen seurakunta on paikka,
jossa saatat kuulla kovaakin sanomaa


Jos me kuulumme Kristuksen seurakuntaan,
me tulemme kuulemaan voimallisia,
syyllistäviä saarnoja, jotka loukkaavat meidän lihaamme


3. Millä tavalla luulisit
Jeesuksen perustavan seurakunnan sinun kotikaupunkiisi?

Kirjoitus kokonaisuudessaan löytyy tästä osoitteesta
http://www.tscpulpitseries.org/finnish/ts040510.htm
Hellevi Raitosalo
Hellevi Raitosalo

Viestien lukumäärä : 434
Join date : 23.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa