Vapaasana


Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 

 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» Benjamin Turkia // Tee meidät eläväksi
Tulevaisuuden varalle: Miks mun kaveri on susilistassa?! EmptyTänään kello 7:21 am kirjoittaja Hellevi

» Israelissa pitkään asunut Benjamin Turkia: Näen profetioiden toteutuvan
Tulevaisuuden varalle: Miks mun kaveri on susilistassa?! EmptyTänään kello 7:00 am kirjoittaja Hellevi

» Israelin suurin tarve (Israel’s Greatest Need) :: By Daymond Duck
Tulevaisuuden varalle: Miks mun kaveri on susilistassa?! EmptyEilen kello 5:26 am kirjoittaja jarrut

» Mikko Satama // Aamuhartaus maanantai 29.04.2024
Tulevaisuuden varalle: Miks mun kaveri on susilistassa?! EmptySu Toukokuu 05, 2024 9:45 am kirjoittaja Hellevi

» Mikko Satama // Pelottava ja lohduttava Ilmestyskirja
Tulevaisuuden varalle: Miks mun kaveri on susilistassa?! EmptySu Toukokuu 05, 2024 8:25 am kirjoittaja Hellevi

» Mikko Satama: Helluntailainen henkikasteoppi
Tulevaisuuden varalle: Miks mun kaveri on susilistassa?! EmptySu Toukokuu 05, 2024 7:43 am kirjoittaja Hellevi

» Mikko Satama // Naispppeus ja uuden liiton seurakuntaa
Tulevaisuuden varalle: Miks mun kaveri on susilistassa?! EmptySu Toukokuu 05, 2024 7:12 am kirjoittaja Hellevi

»  Benjamin Turkia: Tämä kirjoitus toteutui viime viikolla
Tulevaisuuden varalle: Miks mun kaveri on susilistassa?! EmptyPe Toukokuu 03, 2024 1:20 pm kirjoittaja Rea Aalto

» Pentti Holin vierailu Aamuvieras-ohjelmassa t
Tulevaisuuden varalle: Miks mun kaveri on susilistassa?! EmptyPe Toukokuu 03, 2024 9:17 am kirjoittaja Hellevi

Toukokuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Kalenteri Kalenteri


Tulevaisuuden varalle: Miks mun kaveri on susilistassa?!

2 posters

Siirry alas

Tulevaisuuden varalle: Miks mun kaveri on susilistassa?! Empty Tulevaisuuden varalle: Miks mun kaveri on susilistassa?!

Viesti kirjoittaja jarrut Su Marras 03, 2013 10:46 am



     
Kirjoittaja Rea Aalto

Miks mun kaveri on susilistassa?  

--------------------------------------------------------------------------------

Saan silloin tällöin kirjeitä missä kysytään: Miksi minun hyvä ystäväni on susilistassa?
Eräskin kirjoittaja sanoo kohta menettävänsä uskonsa Jeesukseen,
kun susilistassa on hänen hyvän ystävänsä nimi!

Haluan sanoa hyvin yksinkertaisesti, aivan kuten Raamattukin opettaa, eli yksinkertaisesti:

Jos joku saarnaaja, Raamatunopettaja jne ei johda sinua Jeesuksen Kristuksen tuntemukseen,
eli Raamattuun, ei hän silloin ole Jeesuksen vaan omalla asiallaan.

Eli kääntäen, sinut on johdettu ihmisen palvontaan.

Ihmisen palvonta eli epäjumalan palvonta, on tämän päivän suuri harhaoppi.


Sellainen henkilö on harhassa.
_________________
Olen itse vastuussa kaikista sanoistani Jumalan ja ihmisten edessä.Rea Aalto reaaalto@hotmail.com

       


Usko-on
Liittynyt: 23 Hel 2012
Viestejä: 215
Lähetetty: Tor Tou 03, 2012 1:48    

--------------------------------------------------------------------------------

Varmaan, Rea, kuitenkin perustelet jokaisen henkilön kohdalla, miksi olet asettanut hänet susilistalle. Kun sitä joku arkana kyselee ystävästään, sitä suurempi syy on vastata kärsivällisesti. Ja etenkin, jos kyselijän uskokin jo horjuu.

Moni meistä erehtyy opetuksessaan joskus, kaikkikin. Emme silti jää toimimaan esimerkiksi äärikarismaatikkojen työyhteydessä, vaan sanoudumme sellaisesta irti. Emme myöskään palvo ihmistä, vaan pyrimme nöyrästi elämään anteeksiannosta ja armosta pieninä ihmisinä Jeesuksen sovitustyöhön turvaten.

Yritän itse muistaa, että eksyksissä ollut on pitkään kuin toipilas. Hän on saattanut saada hyvän ohjeen ihmiseltä, joka on jossain asiassa oikeassa ja toisessa jopa harhassa. Tai ajatukset ja opetus ovat voineet muuttua suuntaan tai toiseen. Tuskinpa kyselijää on johdettu ihmisen palvontaan. Jokainen vähintään säpsähtää, jos oma tai ystävän nimi löytyy joltain listalta. Se on terve tapa reagoida. Joku saattaa jopa jossain määrin järkyttyä susilistasta.

Kun minut on haukuttu pahasti, joskus ystävä on kokenut sen rankemmin kuin minä itse. Olen tottuneempi esim. foorumeiden kovuuteen. Silti ystävä ei todellakaan ole edes mitenkään sidoksissa minuun, saati palvo minua.

Eksytyksissä pitkään mukana olleilla on sisin hyvin hauras ja olo epävarma. He tarvitsisivat rinnallakulkijoita jopa vuosien ajan sekä hyvää raamatunopetusta.
Näillä sivuilla on erinomaista opetusta ja hyvät linkit.
_________________
Usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy (Hebr. 11:1)

   


Rea Aalto
kirjoittaaa: 

--------------------------------------------------------------------------------

Usko-on kirjoitti:
Varmaan, Rea, kuitenkin perustelet jokaisen henkilön kohdalla, miksi olet asettanut hänet susilistalle. Kun sitä joku arkana kyselee ystävästään, sitä suurempi syy on vastata kärsivällisesti. Ja etenkin, jos kyselijän uskokin jo horjuu.

Moni meistä erehtyy opetuksessaan joskus, kaikkikin. Emme silti jää toimimaan esimerkiksi äärikarismaatikkojen työyhteydessä, vaan sanoudumme sellaisesta irti. Emme myöskään palvo ihmistä, vaan pyrimme nöyrästi elämään anteeksiannosta ja armosta pieninä ihmisinä Jeesuksen sovitustyöhön turvaten.

Yritän itse muistaa, että eksyksissä ollut on pitkään kuin toipilas. Hän on saattanut saada hyvän ohjeen ihmiseltä, joka on jossain asiassa oikeassa ja toisessa jopa harhassa. Tai ajatukset ja opetus ovat voineet muuttua suuntaan tai toiseen. Tuskinpa kyselijää on johdettu ihmisen palvontaan. Jokainen vähintään säpsähtää, jos oma tai ystävän nimi löytyy joltain listalta. Se on terve tapa reagoida. Joku saattaa jopa jossain määrin järkyttyä susilistasta.

Kun minut on haukuttu pahasti, joskus ystävä on kokenut sen rankemmin kuin minä itse. Olen tottuneempi esim. foorumeiden kovuuteen. Silti ystävä ei todellakaan ole edes mitenkään sidoksissa minuun, saati palvo minua.

Eksytyksissä pitkään mukana olleilla on sisin hyvin hauras ja olo epävarma. He tarvitsisivat rinnallakulkijoita jopa vuosien ajan sekä hyvää raamatunopetusta.
Näillä sivuilla on erinomaista opetusta ja hyvät linkit.

Rea kirjoittaa
Usko-on:lle


Kiitos avartavasta kirjoituksestasi! On todella hienoa että löytyy nk "pehmeän linjan" kirjoittajia, kuten sinä.
Varsinkin tällaisella "kauhealla ja järkyttävällä" foorumilla, minkä perustin ensin msn foorumille, sen vielä ollessa, jo yli 10 v sitten.
Syy foorumin perustamiseen oli se valtava tarve ja huoli uskovista joita johdetaan harhaan.
Harhaopit ja niiden opettajat ovat tänä päivänä niin lukuisat ( aivan kuten Raamattu ilmoittaa) ettei raitista evankeliumin sanomaa enää monikaan tunne, sillä elämme lopun ajoissa.

Kun puhun epäjumalan palvomisesta ja ihmisen palvomisesta, tarkoitan sitä, että moni jää ihailemaan julistajaa itseään, unohtaen pääasian: Jeesuksen Kristuksen. Puhuja ei sitä itsekään tiedosta (ehkä) että hän karismaattisena persoonana kiinnittää henkilöitä omaan persoonaansa.
Miksi? Siksi että hän ei sisäisesti itsekään tunne Jeesuksen Kristuksen persoonaa, vaan on nk "maailman hengessä", sielullinen ihminen, ilman Pyhän Hengen ohjausta.

Kääntäen sama asia:

JOS puhuja olisi Jeesuksen Kristuksen Hengessä, hän osaisi johdattaa henkilöitä RAAMATTUUN. Eli nöyrästi vain kehoittaisi lukemaan Raamattua, sillä se on jokaiselle ihmiselle annettu ja Jumala on sen kirjoituttanut niin yksinkertaisesti, että jokainen voi saada ymmäryksen kaikkeen, mitä tarvitsemme, jos olemme nöyrällä ja vilpittömällä sydämellä.
Jumala itse, Jeesus Kristus itse opettaa Pyhän Henkensä kautta meitä Raamatussa.

Mutta valittevan usein monet uskossaan heikot, jäävät aivan kuin puhujan, eli toisen ihmisen seuraajaksi, ja toisen ihmisen riippuvaisuuteen! Olisiko syynä juuri se laiskuus, ettei itse haluta tai viitsitä lukea Raamattua?
Siihen saakoon jokainen itse vastata!
Ja valitettavan usein puhujat ovat kovin korskeita ja itseään täynnä olevia, koska ovat omalla asialla, eli oman kunnian pyytäjiä ja eivät siksi osaakaan eivätkä voisikaan johdattaa kuulijoitaan Jeesuksen Kristuksen Ristin juurelle!

Jeesus heitä kaikkia armahtakoon, minä mukaan lukien!

_________________
Olen itse vastuussa kaikista sanoistani Jumalan ja ihmisten edessä.Rea Aalto reaaalto@hotmail.com

   


Usko-on
Liittynyt: 23 Hel 2012
Viestejä: 215
Lähetetty: Sun Tou 06, 2012 6:46    Viestin aihe:    

--------------------------------------------------------------------------------

Hyvä Rea!

Eksyttävä henki vaikuttaa nykyisin juuri karismaattisen kristillisyyden sisällä. Tästä tulee varoittaa. Hyvä, että on olemassa myös keskustelufoorumi, missä näin voi tehdä. Silti eksytys vaikuttaa liberaaliteologiassa ja myös lakihenkisessä tai yleisuskonnollisessa kristillisyydessä. Tarvitsemme Pyhän Hengen opastusta ja elävää uudistusta.

Itse olen varoittanut uushenkisyydestä ja 'torontolaisuudesta' vuodesta 1996 lähtien. Tuolloin vasta silmäni avautuivat. Olisin mennyt mukaan harhaan tai harhoihin ellei minua itseäni olisi varoitettu.

Jos Jumala ei olisi itse paljastanut minulle avoimeksi eksyttävää henkeä, en olisi uskonut minua varoittanutta henkilöä. Olin kuitenkin jo tuolloin ollut uskossa ja lukenut Raamattuani yli 20v. Tuo hetki, kun sain selkeän ymmärryksen uskovia eksyttävän hengen petollisuudesta ja väkivaltaisuudesta, oli dramaattinen.

Jumala paljasti sinulle saman petollisen hengen kuin minullekin. Tässä me nyt vaan olemme kaksi eläkeläistä naapurimaista. Ehkä Jumala on tiennyt ja nähnyt miten tulemme toimimaan.

Tiettyyn rajaan saakka voi varoittaa henkilökohtaisella tasolla. Mutta se jää kyllä hyvin vähäiseksi. Joutuu varoittamaan julkisesti. Ja tämä on vaikea kenttä.

Minä olen varmaan toiminut väärin monessa kohtaa. Saan hyökkäyksiä osakseni. On sitä mikä masentaa. Ja kuitenkin Jumala on uskonut aivan erityisen tehtävän varoittajana. Näissä asioissa suututaan ja loukkaannutaan.

En minä tiedä, onko 'susilista' enää tässä hämärtymisen vaiheessa toimiva ratkaisu. Voi olla, että se ei sitä enää ole. Mutta voi olla toisinkin.

Minä itse joudun varoittamisissani olemaan jatkuvasti Jumalan edessä. Loukkaan ja satutan hyviä ja aitoja kristittyjä. Kuka suuttuu omasta puolestaan, kuka ystävänsä puolesta. Silti tulen jatkamaan. Usein vetäydyn vain hiljaisesti yhteydestä, joka on sidoksissa väärään hengellisyyteen. Aina se ei ole mahdollista.

Jeesuksessa Kristuksessa ainoastaan on armo ja totuus täytenä ja täydellisessä tasapainossa. Jumalan armon avulla Kristukseen kätkettyinä, Häneen liittyneinä, voimme selvitä eteenpäin.

Uskomme ei olle Jeesuksen matkimista tai omia töitämme. Se on sitä, että olemme itsessämme, ilman Kristusta, toivottomat. Hänessä on syntien sovitus, yhteys Isään ja meiltä puuttuva kuuliaisuus ja viisaus.

Tähän armoon saamme turvata. Ja Jumala on kanssamme juuri arjen pienissä hetkissä ja vaatimattomissa toimissa.
_________________
Usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy (Hebr. 11:1)

       

Onnellinen
Liittynyt: 01 Tou 2012
Viestejä: 3
Lähetetty: Lau Tou 26, 2012 5:38      

--------------------------------------------------------------------------------

Hei

Kiitos Usko-on kirjoituksestasi tällä Foorumilla. En ole nähnyt perusteluja tuolle susilistan henkilögallerialle. Olen itse järkyttynyt. Henkilö, joka siellä on, on mielestäni paljon itsekriittisempi ja muita Jumalan Sanan alle johdattava kuin mitä ovat henkilöt yleensä ja monet tällä foorumillakin.

Uskoni on todella järkkynyt. Ja kaikki tietävä, kenen intressissä on saattaa uskovien usko sammumaan. Kunpa tuon mustan listan edustajien kanssa olisi HENKILÖKOHTAISESTI jokaiselle itselleen ensin kirjoitettu: sinä edustat jotain muuta kuin Raamatun Jeesuksen tuntemista.

Minun uskostani ei ole enää kuin murusia jäljellä tämän VapaaSana-foorumin takia. Tulin tänne innokkaana, syntini anteeksi saaneena, n. 10 vuotta harhaoppisessa toiminnassa mukana olleena ja monia vihollisen piiriin järjestäneellä (mm. myymällä harhaoppisia kirjoja ja toimimalla hengen vaikutuksen alla, joka ei ollut Pyhä Henki, vaikka niin luulin). Olen kokenut Jumalan apua irrottautumisessa pahasta juuri henkilön kautta, joka täällä on merkitty susilistalle. En tiedä itsekriittisempää henkilöä kuin hän.

Ja sitten täällä mielestäni ylimielisesti ja yleisellä tavalla vain kuitataan meidän heikkojen uskon menetys. Ei ole SPESIFIÄ näyttöä siitä, miksi ihminen on susilistalla.
En jaksa uskoa enää, koska kristityt teemme toisistamme petoja. Tähän on kaikki johtanut. Valitettavasti. Ja tiedän kenen intressissä on lopettaa uskoni Jeesukseen.  

 

Usko-on
Liittynyt: 23 Hel 2012
Viestejä: 215
Lähetetty: Sun Tou 27, 2012 10:18      

--------------------------------------------------------------------------------

Meidän vahvojen tulisi kantaa heikkojen vajavaisuuksia ja huolehtia heikoista kaikissa olosuhteissa ja tilanteissa. Ja Jumala näkee miten huonosti osaammekaan hoitaa tätä leiviskäämme, joka kuuluu meille kaikille.

Jeesus, Hyvä Paimenemme, hoitakoon sinua, pientä lammastaan huolella ja hyvin.

Kyllä tämän ajan vaikeuksien keskellä menee usein pitkäksi aikaa hyvin hiljaiseksi. Yksin sitä joutuu ja saa olla Jumalan edessä. Meidän uskomme koetellaan ja se tekee kipeää. Mutta sielujemme Paimen huolehtii meistä.

Nyt on seurakuntiin soluttautunut hiljalleen oppeja ja hengellistä sumua, vihollisvoimien siteitä, ihmisten välittäminä. Ja usein nämä julistajat näkevät selvästi ääri-ilmiöt, mutta eivät eksytyksen sumua ja niin vaarattoman tuntuisia siteitä.

Kyse on siis kristityistä, usein rakkaista ystävistä ja sukulaisista. Nyt tänä aikana tulisi osata sekä varoittaa, olla itse erossa väärästä, sekä rakastaa kaikkia. Mutta tätähän me emme osaa.

Näissä tilanteissa toimimme persoonallisesti, sen mukaan mitä olemme ja mitä ymmärrämme Jumalan edessä. Rea Aalto vastaa tuosta listasta. Hänen kohdallaan varoittaminen näistä eksyttävistä ja salaa seurakuntiin soluttautuvista opeista tapahtuu noin.

Minulle tämä foorumi on nyt paikka, missä voin varoittaa ja samalla keskustella ihan arkisesti. En tule ulos heitetyksi, enkä pahoin nimitetyksikään. Ja tämä on hyvin poikkeuksellista. Tässä lepään ja kokoan ajatuksiani. Ja kännyllä kirjoittamani tulee talteen, jos vaikka kokoan myöhemmin kirjoituksen jostain aihepiiristä.

Tämä foorumi sanoo kestävänsä erilaisia ihmisiä ja ajatuksia. On hyvä, että olet mukana. Jumala itse vahvistakoon uskoasi Häneen, Kristukseen, jonka varassa pysymme pystyssä.
_________________
Usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy (Hebr. 11:1)



Viimeinen muokkaaja, jarrut pvm Ti Toukokuu 15, 2018 7:54 am, muokattu 3 kertaa
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2791
Join date : 24.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Tulevaisuuden varalle: Miks mun kaveri on susilistassa?! Empty Vs: Tulevaisuuden varalle: Miks mun kaveri on susilistassa?!

Viesti kirjoittaja Rea Aalto Ma Joulu 16, 2013 9:05 pm

Kopioin tästä ketjusta , vanhalla  vapaasanalla käydystä keskustelusta, erään kirjoittajan viestin, tarkastelua varten:

Kiitos Usko-on kirjoituksestasi tällä Foorumilla. En ole nähnyt perusteluja tuolle susilistan henkilögallerialle. Olen itse järkyttynyt. Henkilö, joka siellä on, on mielestäni paljon itsekriittisempi ja muita Jumalan Sanan alle johdattava kuin mitä ovat henkilöt yleensä ja monet tällä foorumillakin.

Uskoni on todella järkkynyt. Ja kaikki tietävä, kenen intressissä on saattaa uskovien usko sammumaan. Kunpa tuon mustan listan edustajien kanssa olisi HENKILÖKOHTAISESTI jokaiselle itselleen ensin kirjoitettu: sinä edustat jotain muuta kuin Raamatun Jeesuksen tuntemista.

Minun uskostani ei ole enää kuin murusia jäljellä tämän VapaaSana-foorumin takia. Tulin tänne innokkaana, syntini anteeksi saaneena, n. 10 vuotta harhaoppisessa toiminnassa mukana olleena ja monia vihollisen piiriin järjestäneellä (mm. myymällä harhaoppisia kirjoja ja toimimalla hengen vaikutuksen alla, joka ei ollut Pyhä Henki, vaikka niin luulin). Olen kokenut Jumalan apua irrottautumisessa pahasta juuri henkilön kautta, joka täällä on merkitty susilistalle. En tiedä itsekriittisempää henkilöä kuin hän.

Ja sitten täällä mielestäni ylimielisesti ja yleisellä tavalla vain kuitataan meidän heikkojen uskon menetys. Ei ole SPESIFIÄ näyttöä siitä, miksi ihminen on susilistalla.
En jaksa uskoa enää, koska kristityt teemme toisistamme petoja. Tähän on kaikki johtanut. Valitettavasti. Ja tiedän kenen intressissä on lopettaa uskoni Jeesukseen.

Rea Aalto

Viestien lukumäärä : 571
Join date : 23.10.2013
Ikä : 74
Paikkakunta : Ruotsi

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa