Haku
Viimeisimmät aiheet
Eniten katsotut aiheet
Kristuksen ylösnousemus – ristinkuoleman aamen
Sivu 1 / 1
Kristuksen ylösnousemus – ristinkuoleman aamen
Kristuksen ylösnousemus
– ristinkuoleman aamen
– ristinkuoleman aamen
Tämän numeron aihepiiri liikkuu Kristuksen ristin kärsimyksen ja hänen kuolemansa ympärillä. Se oli maailman syntivelan maksu, josta Kristus sanoi: "Se on täytetty." Kunpa sen uskossa ymmärtäisimme ja panisimme siihen sielumme turvan. Kristuksen ristin juurella moni on kokenut paradoksin. Siinähän katselemme kammottavinta näkyä, mitä voi olla, ja kuitenkin sitä katsellessamme puhkeamme pyhään, kiitolliseen riemuun: Tämä on uhri minun,edestäni. Minä olen vapaa. Taivas on auki minulle, samoin kuin se oli auki ryövärille.
Usein Kristuksen rististä puhuttaessa unohtuu, että oli risti oli kirouksen puu. Siinä Kristus oli Jumalan hylkäämänä vailla kaikkea Jumalan hyvyyttä ja rakkautta, äärimmäiseen tuskaan ja pimeyteen naulittuna. Mutta Kristus tuli kiroukseksi meidän edestämme, että siunaus tulisi meidän osaksemme. Risti on Kristukselle kirouksen puu, mutta meille siunauksen puu, taivaallisen, iankaikkisen siunauksen puu.
Kun Jumala herätti Kristuksen kuolleista, kirous oli poissa, sillä velkamme oli maksettu ja Isä oli hyväksynyt Poikansa uhrin syntivelkamme maksuksi. Koska Kristuksen noustessa haudasta, synti ei enää ollut hänen kannettavanaan, se oli otettu pois. Koko maailman syntejä hän oli kantanut, ja nyt, koko maailman synnit oli otettu pois Jumalan edessä.
Tähän tosiasiaan perustuu usko ja myös tunnon rauha uskossa Jeesukseen. Koska Kristus on maksanut koko syntivelan, kukaan ei voi nyt itse syntejään sovittaa – eikä kenenkään tarvitsekaan, mikä olisi mahdotonta. Omia tekoja ei tarvita pelastukseen. Kristuksen lunastustyö on riittävä, täydellinen. Jeesuksen ylösnousemus on Kristuksen ristinkuoleman aamen, jonka Isä on lausunut. Sen tähden Ylösnoussut julistaa: "Rauha teille!"
Markku Särelä
Hellevi- Viestien lukumäärä : 2284
Similar topics
» Kristuksen ylösnousemus ja ihmisen kestokyky
» Jumalan houkka ei ole hullu
» VIIMEINEN TUOMIO
» Tapio Puolimatka // "Jeesuksen ylösnousemus kristityn rauhan perusteena"
» Tapio Puolimatka Karhulassa 6.6. 2023: "Jeesuksen ylösnousemus kristityn rauhan perusteena"
» Jumalan houkka ei ole hullu
» VIIMEINEN TUOMIO
» Tapio Puolimatka // "Jeesuksen ylösnousemus kristityn rauhan perusteena"
» Tapio Puolimatka Karhulassa 6.6. 2023: "Jeesuksen ylösnousemus kristityn rauhan perusteena"
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Eilen kello 7:09 am kirjoittaja vakiokalusto
» Voiko ihminen pelastua "tekemällä voitavansa"? Yksin evankeliumi herättää uskon Kristukseen
Eilen kello 7:05 am kirjoittaja vakiokalusto
» Perisynnin vaikutus, eräitä väitteitä luterilaisen syntiopetuksen pohjalta
Eilen kello 6:57 am kirjoittaja vakiokalusto
» Mikä sytyttäisi kristityn sammuneen rakkauden?
Eilen kello 6:44 am kirjoittaja vakiokalusto
» Osmo Tiililä /Kristitty matkalaisena
Ti Marras 05, 2024 9:19 am kirjoittaja Hellevi
» Raivoisa, voimakas ja yllättävä (Fierce, Strong, and Surprising) :: By Daymond Duck
Ti Marras 05, 2024 8:47 am kirjoittaja vakiokalusto
» Professori Jeffrey Sachs tuhoaa täysin lännen Ukraina-narratiivin joka on valheellinen (VIDEO)
Ma Marras 04, 2024 8:17 am kirjoittaja jarrut
» Henkien koettelu Raamatun mukaan
Su Marras 03, 2024 10:56 am kirjoittaja jarrut
» Brooks Alexander: TULEVA MAAILMANUSKONTO
Su Marras 03, 2024 10:48 am kirjoittaja jarrut