Haku
Viimeisimmät aiheet
Eniten katsotut aiheet
Onko Vanha ja Uusi liitto yhtä aikaa voimassa?
2 posters
Sivu 1 / 1
Onko Vanha ja Uusi liitto yhtä aikaa voimassa?
[/font]Stiina sanoo
Mitä vapaasuuntalaisiin, ainakin helluntailaisiin tulee, jotkut väittävät tulleensa uskoon, vain Taivas tietää mikä on todellinen laita, mutta armo Jeesuksen täytetystä työstä Ristillä ei kuitenkaan näytä riittävän, vaan sitä ansiotyötä on silti jääty suorittamaan, liekö kasvatuksen aiheuttamaa - kaikki-pitää-ansaita periaatetta.
Tätä vaaditaan sitten 'muiltakin, muuten ei uskonmittoja täytetä, se on raskasta masentavaa ja ilotonta kristillisyyttä, ja toisten kyttäämistä.
Tämä johtuu siitä, ettei saada raitista Evankeliumia, missä olisi myös 100 % Armo, eikä yksistään sitä 200 % lakia. Moni käy tätä läpi, lain vaatimuksia täytetään vuosikaupalla, masentuneena ja kiukkuisena. Tästä voi sanoa, että farisealaisuus kukoistaa, marttyyrit ja itsesäälissä kiemurtelijat uhraavat itseään Taivaspaikan toivossa.
Ihminen ( voi ) ymmärtää kärsimysten kautta, ei pakosta, eikä vaatimalla.
Kukaan muu ei voi pelastaa, tästä kuoleman ruumiista, kuin vain Jeesus Kristus.
Usko ei ole itsesääliä tekopyhyyden tähden, Jumala on Rakastanut jokaista ihmistä niin paljon, että antoi ainoan Poikansa uhriksi ihmiskunnan edestä, niin ettei yksikään hukkuisi, ei edes omiin luuloihinsa ja ansioihinsa, sillä Jeesus Kristus on täyttänyt lain vaatimukset, kaikkien ihmisten edestä, täydellisesti.
"Vapaasuuntaisilla" ja monilla on kummatkin liitot yht'aikaa voimassa, siis Vanha ja Uusi liitto
Mitä vapaasuuntalaisiin, ainakin helluntailaisiin tulee, jotkut väittävät tulleensa uskoon, vain Taivas tietää mikä on todellinen laita, mutta armo Jeesuksen täytetystä työstä Ristillä ei kuitenkaan näytä riittävän, vaan sitä ansiotyötä on silti jääty suorittamaan, liekö kasvatuksen aiheuttamaa - kaikki-pitää-ansaita periaatetta.
Tätä vaaditaan sitten 'muiltakin, muuten ei uskonmittoja täytetä, se on raskasta masentavaa ja ilotonta kristillisyyttä, ja toisten kyttäämistä.
Tämä johtuu siitä, ettei saada raitista Evankeliumia, missä olisi myös 100 % Armo, eikä yksistään sitä 200 % lakia. Moni käy tätä läpi, lain vaatimuksia täytetään vuosikaupalla, masentuneena ja kiukkuisena. Tästä voi sanoa, että farisealaisuus kukoistaa, marttyyrit ja itsesäälissä kiemurtelijat uhraavat itseään Taivaspaikan toivossa.
Ihminen ( voi ) ymmärtää kärsimysten kautta, ei pakosta, eikä vaatimalla.
Kukaan muu ei voi pelastaa, tästä kuoleman ruumiista, kuin vain Jeesus Kristus.
Usko ei ole itsesääliä tekopyhyyden tähden, Jumala on Rakastanut jokaista ihmistä niin paljon, että antoi ainoan Poikansa uhriksi ihmiskunnan edestä, niin ettei yksikään hukkuisi, ei edes omiin luuloihinsa ja ansioihinsa, sillä Jeesus Kristus on täyttänyt lain vaatimukset, kaikkien ihmisten edestä, täydellisesti.
Viimeinen muokkaaja, Hellevi pvm La Toukokuu 08, 2021 5:43 am, muokattu 2 kertaa
Hellevi- Viestien lukumäärä : 2284
Stiina likes this post
Vs: Onko Vanha ja Uusi liitto yhtä aikaa voimassa?
Valitysvirret
3:22Herran armoa on, ettemme ole aivan hävinneet,
sillä hänen laupeutensa ei ole loppunut:
3:23 se on joka aamu uusi, ja suuri on hänen uskollisuutensa.
3:24 Minun osani on Herra, sanoo minun sieluni;
sentähden minä panen toivoni häneen.
3:55 Minä huusin sinun nimeäsi, Herra, kuopan syvyydestä.
3:56 Sinä kuulit minun huutoni: "Älä peitä korvaasi minun
avunhuudoltani, että saisin hengähtää."
3:57 Sinä olit läsnä silloin, kun minä sinua huusin;
sinä sanoit: "Älä pelkää."
3:58 Sinä, Herra, ajoit minun riita-asiani,
lunastit minun henkeni.
3:22Herran armoa on, ettemme ole aivan hävinneet,
sillä hänen laupeutensa ei ole loppunut:
3:23 se on joka aamu uusi, ja suuri on hänen uskollisuutensa.
3:24 Minun osani on Herra, sanoo minun sieluni;
sentähden minä panen toivoni häneen.
3:55 Minä huusin sinun nimeäsi, Herra, kuopan syvyydestä.
3:56 Sinä kuulit minun huutoni: "Älä peitä korvaasi minun
avunhuudoltani, että saisin hengähtää."
3:57 Sinä olit läsnä silloin, kun minä sinua huusin;
sinä sanoit: "Älä pelkää."
3:58 Sinä, Herra, ajoit minun riita-asiani,
lunastit minun henkeni.
Hellevi- Viestien lukumäärä : 2284
Stiina likes this post
Vs: Onko Vanha ja Uusi liitto yhtä aikaa voimassa?
Seurakunnissa vapaaehtoisena oleminen on melkein aina kurjempaa kuin sekulaarissa töissä. On ihan kuin ihmisten pätemistarpeella ei olisi mitään rajaa, vaikka kristityillä pitäisi olla päinvastoin, niin että heikkoa ja osaamatonta, kokematonta ja lahjatonta tuetaan, mutta ei.
Usein ei ole johtajaa, vaan kyynärpäätaktiikka vallitsee. Haukutaan, syyllistetään, vaaditaan mahdottomia ja viimeksi savustetaan huonona pois. Puolueellisuus kukoistaa, joku osaamaton saatetaan nostaa ja tehdä hänestä väärin perustein esimerkki, joten vielä sitenkin nolataan yms.
Samoihin mietteisiin olen minäkin tullut.
Kaikki toisia hylkivät ja alas painavat ja välinpitämättömät kristityiksi itseään nimittävät väittävät uskovansa Jeesukseen pelastajanaan, ja ovat sanojensa mukaan Hänen seuraajiaan!
Missään ei kuitenkaan näy Jeesuksen Henki heidän toiminnoissaan, vaan on se sama ihan ikioma henki, joka ei lähimmäisistään tippaakaan välitä.
Jeesus tuli palvelemaan kaikkein kurjintakin ihmisistä. Mutta nämä, palvelevat vain itseään ja tyydyttävät omia itsekkäitä toiveitaan ja halujaan, polkemalla jalkoihinsa heidät, jotka apua lohtua ja huomaamista tarvitsisivat.
Vaikeaa on silloin olla uskova, joka rukoilee heidänkin puolestaan, niin kuin Jeesus opettaa Sanassa.
jarrut- Admin
- Viestien lukumäärä : 2981
Stiina likes this post
Similar topics
» Antti Laato // Miksi Vanha testamentti on niin verinen?
» Kaatuminen : Vanha Testamentti
» Kaatumis-siunausko Vanha Testamentti
» BibelFocus; Vanha risti ja uusi
» Paaxo Suihkonen // Kristityn vanha ja uusi luonto
» Kaatuminen : Vanha Testamentti
» Kaatumis-siunausko Vanha Testamentti
» BibelFocus; Vanha risti ja uusi
» Paaxo Suihkonen // Kristityn vanha ja uusi luonto
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Eilen kello 7:09 am kirjoittaja vakiokalusto
» Voiko ihminen pelastua "tekemällä voitavansa"? Yksin evankeliumi herättää uskon Kristukseen
Eilen kello 7:05 am kirjoittaja vakiokalusto
» Perisynnin vaikutus, eräitä väitteitä luterilaisen syntiopetuksen pohjalta
Eilen kello 6:57 am kirjoittaja vakiokalusto
» Mikä sytyttäisi kristityn sammuneen rakkauden?
Eilen kello 6:44 am kirjoittaja vakiokalusto
» Osmo Tiililä /Kristitty matkalaisena
Ti Marras 05, 2024 9:19 am kirjoittaja Hellevi
» Raivoisa, voimakas ja yllättävä (Fierce, Strong, and Surprising) :: By Daymond Duck
Ti Marras 05, 2024 8:47 am kirjoittaja vakiokalusto
» Professori Jeffrey Sachs tuhoaa täysin lännen Ukraina-narratiivin joka on valheellinen (VIDEO)
Ma Marras 04, 2024 8:17 am kirjoittaja jarrut
» Henkien koettelu Raamatun mukaan
Su Marras 03, 2024 10:56 am kirjoittaja jarrut
» Brooks Alexander: TULEVA MAAILMANUSKONTO
Su Marras 03, 2024 10:48 am kirjoittaja jarrut