Vapaasana


Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 

 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
»  Terve järki (Common Sense) :: By Daymond Duck
Missä on Jumalan voima?   EmptyTänään kello 8:39 am kirjoittaja jarrut

» Amerikka/Ukraina teki terrori-iskun Moskovaan avustajiensa kautta illuministisena '322'-päivänä tappaen ainakin 137 viatonta siviiliä konserttitalossa?![
Missä on Jumalan voima?   EmptyTänään kello 8:24 am kirjoittaja jarrut

»  Väinö Hotti || HERRAN ODOTTAMINEN
Missä on Jumalan voima?   EmptyTi Maalis 26, 2024 9:06 am kirjoittaja Hellevi

» Nätti kuva tai + ajatus
Missä on Jumalan voima?   EmptyTi Maalis 26, 2024 8:28 am kirjoittaja Hellevi

» Profeettakoulu – oikein vai väärin?
Missä on Jumalan voima?   EmptySu Maalis 24, 2024 9:07 am kirjoittaja Hellevi

» BibelFocus /Ruotsin kirkko tarjoaa okkulttista "hengen kastetta" messussa!
Missä on Jumalan voima?   EmptySu Maalis 24, 2024 8:37 am kirjoittaja Hellevi

» Katso Ihmistä
Missä on Jumalan voima?   EmptyPe Maalis 22, 2024 9:53 am kirjoittaja jarrut

» Jerusalemin murhenäytelmä
Missä on Jumalan voima?   EmptyPe Maalis 22, 2024 9:45 am kirjoittaja jarrut

» Käynti tuonelan portilla
Missä on Jumalan voima?   EmptyPe Maalis 22, 2024 9:32 am kirjoittaja jarrut

Maaliskuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Kalenteri Kalenteri


Missä on Jumalan voima?

4 posters

Siirry alas

Missä on Jumalan voima?   Empty Missä on Jumalan voima?

Viesti kirjoittaja Hellevi Raitosalo Ti Elo 12, 2014 9:03 am

Missä on Jumalan voima?  
Raamattuluento
Rov. Olavi Peltola, Oulu 2003.
67 min, 7.6 Mt.

Evankeliumissa ristiinnaulitusta ja syntien tähden kuolleesta
Jumalan ainosyntyisestä Pojasta on ainoa todellinen Jumalan voima.
Sen tähden elämämme tärkein asia on ymmärtää evankeliumi oikein.
Evankeliumin ytimessä on sanoma Jumalan Pojan heikkoudesta ja täydellisestä
ruhjoutumisesta Golgatan keskimmäisellä ristillä. Sen tähden evankeliumi on
aina evankeliumia heikkoudessa, johon Jumalan voima kätkeytyy.

Nykyaikana vaikuttaa monenlaisia voimia, jotka saavat suuria ja näkyviä asioita aikaan.
Ihmeitä tapahtuu näiden voimien ansiosta. Todellinen voima on kuitenkin vain evankeliumissa.

Avaimena evankeliumin oikeaan ymmärtämiseen ja siten myös
Jumalan voiman osallisuuteen on käsitteen "Jumalan vanhurskaus"
ymmärtäminen. Olenko Pyhän Jumalan edessä hänen lausumanaan vanhurskas,
on elämämme tärkein kysymys!

"Vanhurskaus" on oikeustermi. Se vie meidät taivaalliseen oikeussaliin,
jossa meidät Jumalallisella vaa'alla punnitaan ja iankaikkinen kohtalomme
riippuu siitä, minkälaisen arvion Jumala meistä antaa.

Roomalaiskirjeen mukaan kukaan ei pelkästään omien ansioidensa varassa
ole Jumalan edessä vanhurskas. Ainoa vanhurskaus, joka kestää Jumalan edessä,
on hänen itsensä antama vanhurskaus.

Jeesus Kristus on kärsimisellään ja kuolemallaan hankkinut meille Jumalan edessä kestävän vanhurskauden,
jonka Jumala on valmis antamaan kaikille ihmisille ja hän tekee kaikkensa, että me ottaisimme sen vastaan.

Saadaksemme vanhurskauden meidän tulee mennä Golgatalle Jeesuksen ristin luokse. Siellä on
katumuksen ja anteeksiannon paikka. Jumalan vanhurskaus on siis sama kuin syntien
anteeksiantamus Jeesuksen sovitustyön tähden.

Kun Jumala vanhurskauttaa meidät, antaa syntimme anteeksi, hän ei poista syntisyyttämme,
vaan syntisyydestämme huolimatta hänen ajatuksensa meistä ovat rauhan ajatuksia uskoessamme
Jeesukseen. Tämän uskon Jumala lukee edessään kelpaavaksi vanhurskaudeksi.

Roomalaiskirje on alunperin kirjoitettu kristityille, jotka muutamaa vuotta myöhemmin paloivat
elävinä soihtuina keisari Neron puutarhassa. Kirjeen tarkoitus onkin kirkastaa, mitä todellinen
on ja siten auttaa myös meidän aikamme kristittyjä selviytymään lopun ajan vaikeuksissa.

"Kirkasta oi Kristus meille ristinuhri Golgatan" olkoon siis rukouksemme.

Kuuntele:

http://www.evank.org/mp3/OP_Missa_on_Jumalan_voima_2003-08-16.mp3
Hellevi Raitosalo
Hellevi Raitosalo

Viestien lukumäärä : 434
Join date : 23.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Missä on Jumalan voima?   Empty Vs: Missä on Jumalan voima?

Viesti kirjoittaja Vierailija Pe Elo 15, 2014 6:06 am

Missä on syntiä, niin siellä ei esiinny Jumalan voimaa, eikä armoa, vaan vihollisen "armoa" ja voimaa.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Missä on Jumalan voima?   Empty Vs: Missä on Jumalan voima?

Viesti kirjoittaja Rea Aalto Pe Elo 15, 2014 6:50 am

karit kirjoitti:Missä on syntiä, niin siellä ei esiinny Jumalan voimaa, eikä armoa, vaan vihollisen "armoa" ja voimaa.


Sokeutesi vuoksi ymmärrät Raamatun sanoman aivan väärin!!

Juuri siellä missä syntiä on, siellä on Jumalan Voima: Evankeliumin sanoma Jeesuksesta Kristuksesta
joka antaa katuvalle syntiselle anteeksi!

Rea Aalto

Viestien lukumäärä : 566
Join date : 23.10.2013
Ikä : 73
Paikkakunta : Ruotsi

Takaisin alkuun Siirry alas

Missä on Jumalan voima?   Empty Vs: Missä on Jumalan voima?

Viesti kirjoittaja jarrut La Elo 16, 2014 6:04 am

karit kirjoitti:Eli tehkäämme syntiä, että siitä hyvää tulisi? Kannattaa varoa, ettei väännä Jumalan armoa irstaudeksi. Raamattu nimenomaan varoittaa "armonsalva" opista.


Room. 6:1 Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi? 2 Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä? 3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut

Tuo "oikeitten uskovien" synnittömyysoppisi  karit, on yksi harhaoppi.


Paavalin kirje Roomalaisille ilmoittaa selvästi kuinka asia on:
7:14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.  
7:16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
7:17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
7:18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
7:20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
7:21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
7:22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
7:23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2750
Join date : 24.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Missä on Jumalan voima?   Empty Vs: Missä on Jumalan voima?

Viesti kirjoittaja Vierailija Ke Elo 27, 2014 12:59 pm

Teille kelpaa kaikenmaailman tarinat, mutta ei Jumalan Sana. Voi teitä.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Missä on Jumalan voima?   Empty viesti

Viesti kirjoittaja miikkulainen71 Ke Elo 27, 2014 3:22 pm

karit:lle

Nooa oli kuuliainen Jumalalle ja teki arkin, jossa pelastui poikansa ja vaimonsa ja miniänsä ja tietysti hän itse, sekä suuri joukko eläimiä. Mutta kun vedenpaisumus oli ohi, niin Nooa teki viinitarhan, joi viiniä ja juopui ja teki syntiä. 1. Moos. 6-9

Mooseksesta sanotaan Raamatussa, että hän oli nöyrin kaikista ihmisistä, mutta hänkin teki syntiä. Hän ei totellut Jumalan käskyä, kun piti puhua kalliolle, että Israelin kansa saisi vettä. Tämän seurauksena hän ei päässyt näkemään luvattua maata. 4. Moos. 12:3, 4. Moos. 20:1-13

Daavid voitti Goljatin ilman miekkaa, Jumalan voimassa ja hän voitti monia sotia, mutta hänkin teki syntiä, niin kuin Raamattu kertoo. 1. Sam. 17:4-51, 2. Sam. 11:1-27
Luvussa 12 on kertomus Daavidin ja profeetta Naatanin kohtaamisesta ja mitä Daavid vastaa profeetan puheeseen. 2. Sam. 12:1-13
Laitan tähän Daavidin puheen, niin karit, niin kuin muutkin synnittömät voitte sen tästä lukea.

- Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

Tässä myös Daavidin rukous Psalmista 51:

- Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi,(51:2) kun profeetta Naatan tuli hänen luokseen, sen jälkeen kuin hän oli yhtynyt Batsebaan.(51:3) Jumala, ole minulle armollinen hyvyytesi tähden; pyyhi pois minun syntini suuren laupeutesi tähden. Pese minut puhtaaksi rikoksestani, puhdista minut synnistäni. Sillä minä tunnen rikokseni, ja minun syntini on aina minun edessäni. Sinua ainoata vastaan minä olen syntiä tehnyt, tehnyt sitä, mikä on pahaa sinun silmissäsi; mutta sinä olet oikea puheessasi ja puhdas tuomitessasi. Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt. Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden. Puhdista minut isopilla, että minä puhdistuisin, pese minut, että minä lunta valkeammaksi tulisin. Anna minun kuulla iloa ja riemua, että ihastuisivat ne luut, jotka särkenyt olet. Peitä kasvosi näkemästä minun syntejäni, pyyhi pois kaikki minun pahat tekoni. Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki. Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi. Ps. 51:1-11

Huomaatko karit, lopuksi Daavid pyytää, ettei Jumala ottaisi häneltä pois Pyhää Henkeä. Sinä kun väität ettet ole löytänyt yhtään synnin tekijää, jota olisi Pyhä Henki kuljettanut. Samalla tavoin Pyhä Henki oli myös Mooseksessa.

Minäkään en aio tämän jälkeen vastata sinulle mitään, koska olen jo aiemmin Raamatusta näyttänyt, että olet eksyksissä ja samalla myös harhaoppinen.

- Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut. Tit. 3:10.11

Koska pidät itseäsi synnittömänä, jota ei kukaan Raamatun henkilö ollut paitsi Jeesus, niin sinulle sopii seuraava jae. Toivottavasti Jumala muuttaa mielesi.

- Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään. Matt. 23:12




miikkulainen71

Viestien lukumäärä : 23
Join date : 19.12.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Missä on Jumalan voima?   Empty Vs: Missä on Jumalan voima?

Viesti kirjoittaja Vierailija Ke Elo 27, 2014 3:40 pm

Kuten totesin "ei kannata etsiä tukea väitteilleen vanhasta liitosta". Nykyään vallitsee uusi, täydellisten liitto, josta vanhan liiton ihmiset saattavat vain uneksia.

Vierailija
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Missä on Jumalan voima?   Empty Vs: Missä on Jumalan voima?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa