Vapaasana


Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 

 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
Toukokuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Kalenteri Kalenteri


Harhaopista pääsee vapaaksi

2 posters

Siirry alas

Harhaopista pääsee vapaaksi Empty Harhaopista pääsee vapaaksi

Viesti kirjoittaja Hellevi Raitosalo Ti Loka 13, 2020 5:50 am

Perustuu Mark Havillen kirjoitukseen
"An Illusion of Power".
The Signs and Wonders Movement - Exposed.

--------------------------------------------------------------------------------

Mark Haville johtaa "National Prayer Network" -järjestöä. Hän on yksi harvoista kääntymyksen tehneistä entisistä menestysteologian, uskon sanalaisuuden ja ihmeiden ja merkkien saarnaajista. Ennen eroamistaan uudistuksesta hän oli liikkeessä tunnettu julistaja.

Oletko koskaan ihmetellyt, miksi reagoimme tunteissamme niin voimakkaasti asioihin (elokuvat, musiikki, kirja, tunteikas tilaisuus jne.), jotka eivät ole totta? Itkemme, vapisemme, hikoilemme, nauramme, pelkäämme. Yksi syy ainakin on, että annamme itsemme uskoa ikään kuin kuviteltu olisi totta. Pian uskoontuloni jälkeen Kenneth Copeland in ja muiden uskonliikkeen ja menestysjulistajien opetukset tulivat tutuiksi. Silloin en tiennyt, että väärä oppi (väärä tieto Jumalasta) vaikuttaa suoraan suhteeseeni Herraan Jeesukseen Kristukseen. Täytin mieleni ja aikani opetuksella, jonka kuvittelin olevan Jumalan voideltua sanaa. Mutta se oli vain Copelandin ja muiden sanaa.

Ihmeet ja merkit -sirkuksessa avain menestyksen on väitetty Jumalan "voitelu" elämässäsi. Kuuntelin ja vietin paljon aikaa "suurten nimien" kanssa. Tunsin, että olin tehnyt kaiken saavuttaakseni "Jumalan läsnäolon". Olin opiskellut, minulla oli oikeat kontaktit, rukoukset, tunnustukset jne. Eräänä aamuna johdin rukousta raamattukoulussa. Uskoin Herran sanovan minulle, että tulisi rukoilla Pyhän Hengen vuodatusta, kuten helluntaina tapahtui. Edellisellä viikolla olimme opiskelleet paastoa ja rukousta. Tunti kului ja se tapahtui. Ihmisiä lojui lattialla, jotkut itkivät, toiset nauroivat ja näkivät näkyjä. Se oli valtavaa. Uskoin Jumalan puhuneen minulle siitä etukäteen. Jälkeenpäin monet seurakunnat pyysivät minua puhumaan. Samoja asioita tapahtui. Olin oppinut, kuinka kokoukseen luoda "oikea" ilmapiiri. Tiesin, että tietty tapa ylistää oli tärkeä. Piti tietää oikeat laulut ja itse olla tilanteen johtaja. Tunnelma oli kaikki kaikessa.

Jotka uskoivat, että olin Jumalan erityisesti "voitelema", uskoivat myös, saavansa kauttani "Pyhän Hengen kosketuksen". Kun ilmiöitä esiintyy, niitä janotaan entistä enemmän. Yksi temppu, joka tepsi, oli puhaltaa ihmisten ylle ja kaataa heidät "voitelun" iskemänä (engl. slain in the spirit). Tein kaikkea mitä muutkin uudistuksen johtajat.

Tiesin, kuinka he elivät. Voitelusta huolimatta heidän elämässään oli monenlaisia ongelmia. Eräs piirre suurissa julistajissa on, että lopetettuaan esiintymisen he eivät halua olla tekemisissä "tavallisen" väen kanssa. Näkemistäni ristiriitaisuuksistani huolimatta jatkoin eteenpäin. Opin menestystä Robert Tilton ilta, "voitelua" rukouksessa Larry Lea lta, ihmeitä Benny Hinn iltä, tapasin Morris Cerullo n, Fred Price n, jne. Uskoin Jumalan olevan kaiken takana. Copelandin Euroopan työn johtaja profetoi minulle. Useat "suuret nimet" olivat välittäneet "voitelunsa" ylleni ja join sitä eteenpäin. Ihmiset kaatuivat "hengen lyöminä", hillitöntä nauramista ja muuta esiintyi. Minulla oli se, mitä monet seurakunnat janoavat, tosi voima, Pyhän Hengen voima.

Mutta mitä tapahtuu, kun alat huomata, että "Jumalan työ", jossa olet mukana, saattaa olla maailman mukaista ja Raamatun vastaista? Eräs minua huolestuttava asia oli uskonsanaa julistavan Novel Hayes in todistus. Hän kertoi kuinka Jumala käski kerätä uhrin Kenneth ja Gloria Copeland in taloa varten. Tiesin, että meidän tulee auttaa kodittomia. Tiesin myös, että Copelandeilla oli kaksi 32.000 (engl.) punnan (n. 270.000 Smk) Mercedes loistoautoa. Kenneth Copelandilla oli yksityinen lentokone. He tuskin olivat köyhiä tai kodittomia.

Mitä enemmän tulin tuntemaan ja mitä enemmän vertasin asioita Jeesuksen opetukseen, sitä ristiriitaisemmalta tuntui. Monet liikkeen puhujat vaativat viisinumeroisia palkkioita Englannin kokouksista. Heille piti olla viiden tähden hotellit, lennot ensimmäisessä luokassa, jne. Kustannus saattoi olla 30.000 puntaa (n. 250.000 Smk) vajaan viikon kokouskiertueesta. Puolustelin asiaa ajattelemalla, että ainakin moni sielu pelastuu. Käytännössä kukaan muu ei näyttänyt hyötyvän menestysopetuksesta paitsi opettajat. Kristityt eivät olleet taloudellisesti siunatumpia kuin ei-uskovat. Yksi tapaus oli erityisen puhutteleva. Amerikkalainen menestyssaarnaaja Frederic K.C. Price tuli pitämään seminaaria Lontooseen. Liput maksoivat 25 puntaa (yli 200 Smk). Ihmisiä rohkaistiin "kylvämään" 500 puntaa (n. 4.300 Smk) hänen työlleen. Tiesin, että yksistään hänen pukunsa ja kenkänsä olivat tuhansien dollareiden arvoiset. Olin aiemmin työssä kenkiä suunnittelevassa yhtiössä Pariisissa ja tunnen 1000 punnan (n. 8500 Smk) kengät, kun näen ne.

Toinen menestysopettaja tuli seurakuntaani ja sanoi Jumalan näyttäneen hänelle sinä aamuna (ei siis oma idea vaan suoraan Jumalalta saatu ilmoitus), että Psalmi 91 sisältää 91 Jumalan siunausta. Siunaukset voi omistaa jokainen, joka uhraa hänen työnsä hyväksi 91 puntaa (vajaa 800 Smk). Tiesin, että se oli huijausta. Muutamaa päivää myöhemmin sama puhuja esitti ilmestyksen uutena toisessa paikassa.

Kokouksissa pelastuneet hävisivät jonnekin. Suurissa missioissa tilanne oli sama. Vuosittain sanotaan tuhansien tulevan uskoon. Käytännössä ei juuri ketään näy seurakunnan tilaisuuksissa. Morris Cerullo pitää konferensseja säännöllisesti Lontoossa. Sama ilmiö. Pahempaa oli tulossa. Benny Hinn piti suurkokouksia Wembley'n stadionilla. Puhujalavalle nousi mies todistamaan parantumisesta. Hän sanoi Jumalan parantaneen kieroon katsoneet silmänsä. Benny kosketti miestä päähän ja tämä kaatui. Ongelma oli, että tunsin tämän miehen. Tiesin hänen valehtelevan. En odottanut Bennyn tietävän siitä, mutta varmasti Pyhä Henki tunsi miehen. Ananias ja Safiira valehtelivat Pyhälle Hengelle ja saivat maksaa siitä. Ihmettelin oliko tätä vaikuttava henki lainkaan Pyhä Henki.

Monella "voidellulla" julistajalla on henkivartijat (Morris Cerullo, Benny Hinn, jne.) Mihin kukaan kristitty tarvitsee henkivartijoita? Paavali oli jatkuvasti vaarassa, mutta uskoi yksin Jumalan varjelukseen. Rodney Howard Browne väittää tuhannen sielun pelastuvan viikoittain hänen ristiretkillään. Mistä nämä tuhat per viikko löytyvät? Ongelma on, että kukaan ei tutki eikä tarkasta näitä väitteitä. Pahempaakin on tapahtunut. Seurakuntaani kuului nainen, joka kuoli vaikka oli kokenut "nauruvoitelun" parantumisen takeeksi. Kuolinsyy oli sama sairaus, josta hänet julistettiin terveeksi.

Ymmärsin, että Jumala ei voi olla tämän takana. Aloin nähdä väärän opetuksen tulosta. Monet ymmärtävät Jumalan lähinnä joksikin voimaksi. Pyhä Henki on "voitelua" jakava voima. Tunteet ovat hyvä palvelija, mutta huono isäntä. Jos olet kiinni kokemuskristillisyyden harhassa, voit päästä vapaaksi. Sana ja Henki ovat yhtä. Usko Kristukseen valaisee ennen muuta mielen. Nyt näen, että pelastava usko toimii ymmärryksen kautta. Sen jälkeen seuraavat tahto ja tunteet. Pyhä Henki on luvattu jokaiselle. Hän saa meidät sanomaan, "Abba, Isä", eikä "Lisää Herra!". Kääntymykseni jälkeen kirjoitin useille seurakunnan johtajille ympäri maailmaa. Kerroin kokemukseni ja kuinka epäraamatullinen uskoni ja kuvitelmani tuottivat vääriä ihmeitä ja väärää oppia. Yksikään ei halunnut julkisesti keskustella asiasta. Jumala ei toimi harhan kanssa eikä sen kautta. Liikkeen julistajat sanovat ettemme saa arvostella mitä Pyhä Henki tekee. Raamattu kehottaa tutkimaan kaikki.

Mitä tapahtuu? Selvästi se on jotakin yliluonnollista. Asia ei ole uusi. Historia osoittaa kuinka shamanismi, hypnoosi ja mielentekniikat tuottavat samoja ilmiöitä. Ihmisiä ohjataan tiettyyn ajatteluun, "Varo arvostelijoita, he hajottavat seurakuntaa!"

Roskaa! Väärä oppi hajottaa.

Edelleen he sanovat, "Älä pelkää jos se näyttää hypnoosilta, okkultismilta, shamanismilta, visualisoinnilta ja kultinomaiselta. Paholainen matkii aina Jumalaa." Näin meille sanotaan. Tällä tavoin johtajat tukevat harhaa sen lisäksi, että varoittaisivat väkeään petoksesta. Jos joku näyttää väärältä, maistuu väärältä, kuulostaa väärältä ja tuntuu väärältä SE ON VÄÄRÄÄ!


Hellevi Raitosalo
Hellevi Raitosalo

Viestien lukumäärä : 434
Join date : 23.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Harhaopista pääsee vapaaksi Empty Vs: Harhaopista pääsee vapaaksi

Viesti kirjoittaja Hellevi Su Loka 17, 2021 3:44 am

"Vihamies kuka oisi niin voimallinen
että voittaa hän vois tämän Herran.
Sodassamme Hän linna on turvallisin
Hän on voittanut Saatanan kerran.
Jos me joudummekin
syvihin vesihin
ratki keskelle kuoleman kauhun!
Emme nääntyä voi
Hänen äänensä soi
yli myrskyn ja helvetin pauhun.

Siis te Jeesuksen ystävät armoitetut
kaikki uskossa vaeltakaatte.
Luja toivonne olkoon te ahdistetut
vaikka kiusoja, vaivoja saatte.
Teillä Auttaja on
apu ahdinkohon
tätä tietä kulkiessanne
Hän on armollinen
Hän on uskollinen;
pysykää yhä Jeesuksessanne."

(SV
185:1, 2; VK 310: 1, 2).
Hellevi
Hellevi

Viestien lukumäärä : 2103
Join date : 13.11.2017

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa