Vapaasana


Join the forum, it's quick and easy

Vapaasana
Vapaasana
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Haku
 
 

Näytä tulokset:
 

 


Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» KRISTILLISEN IHMISKUVAN KATOAMINEN JA KIRKON USKO Sammeli Juntunen
 Kumpiko on tärkeämpi, joko Jumalan Sana tai palvelijan voitelu? EmptyEilen kello 9:36 am kirjoittaja jarrut

» LUOTU, LANGENNUT JA LUNASTETTU IHMINEN
 Kumpiko on tärkeämpi, joko Jumalan Sana tai palvelijan voitelu? EmptyEilen kello 9:27 am kirjoittaja jarrut

»  Ihana Totuus
 Kumpiko on tärkeämpi, joko Jumalan Sana tai palvelijan voitelu? EmptyEilen kello 8:37 am kirjoittaja Hellevi

» BibelFocus // Toinen "peto" kristikunnassa, joka vaarantaa hengellisen terveyden!
 Kumpiko on tärkeämpi, joko Jumalan Sana tai palvelijan voitelu? EmptyEilen kello 7:43 am kirjoittaja Hellevi

» BibelFocus // Haluan nähdä armoa enkä uhrauksia
 Kumpiko on tärkeämpi, joko Jumalan Sana tai palvelijan voitelu? EmptyEilen kello 7:16 am kirjoittaja Hellevi

» Kenttäpiispan tärkeä kannanotto
 Kumpiko on tärkeämpi, joko Jumalan Sana tai palvelijan voitelu? EmptyTo Huhti 25, 2024 9:37 am kirjoittaja jarrut

» Vallankumouksen hedelmät kypsyvät
 Kumpiko on tärkeämpi, joko Jumalan Sana tai palvelijan voitelu? EmptyTo Huhti 25, 2024 9:32 am kirjoittaja jarrut

» Palkkapaimenet ja lampaankorva
 Kumpiko on tärkeämpi, joko Jumalan Sana tai palvelijan voitelu? EmptyTo Huhti 25, 2024 9:02 am kirjoittaja jarrut

» Miten meidän tulee suhtautua uskossa heikkoihin ja niihin, jotka ovat tulossa keskuuteemme?
 Kumpiko on tärkeämpi, joko Jumalan Sana tai palvelijan voitelu? EmptyTo Huhti 25, 2024 8:44 am kirjoittaja jarrut

Huhtikuu 2024
MaTiKeToPeLaSu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Kalenteri Kalenteri


Kumpiko on tärkeämpi, joko Jumalan Sana tai palvelijan voitelu?

3 posters

Siirry alas

 Kumpiko on tärkeämpi, joko Jumalan Sana tai palvelijan voitelu? Empty Kumpiko on tärkeämpi, joko Jumalan Sana tai palvelijan voitelu?

Viesti kirjoittaja jarrut Ma Helmi 27, 2017 10:15 am

Kumpiko on tärkeämpi, joko Jumalan Sana tai palvelijan voitelu?




Jos voideltu palvelija ohittaa Sanaa, niin se on hälytettävän varoitus eksytyksestä!

Jumalan Sana on voideltua palvelijaa tärkeämpi, koska voidellut palvelijat toimivat AINA Sanan mukaan. Jos voideltu palvelija ei toimi Sanan mukaan, se tietää eksytystä.

Älkäämme katsoko ensiksi voideltuun, vaan Jumalan Sanaan, jonka mukaan palvelijan kuuluu toimia!

Paavali ja apostolit eivät juosseet uuden voitelun, etteivätkä uuden voiman perään, vaan apostolien lisäksi Paavali itse sanoi, että päätti olla tuntematta muita, kuin Kristusta ristiinnaulittuna, niin julisti ja saarnasi vain Jumalan Sanaa ollessaan heikkona, koska itseasiassa Sana on väkevää meissä.

Kyse on Sanan sisällöstä (=kirjoituksia) ja Jumalan voimasta. Jeesus sanoi: 'te eksytte, koska ette tunne kirjoituksia, ettekä Jumalan voimaa'.

Samoin eksyttäjät tekevät suurempia tunnustekoja ja ihmeitä käyttäen Jeesuksen nimeä - toimimatta Sanan mukaan. Jumala kutsuu heitä laittomuuden tekijöiksi ks. Matt. 7:20-27.

Se kertoo Sanan tärkeydestä, jonka mukaan tulee tehdä Isän tahdon mukaan toimimalla aina Sanan mukaan. Raamatun mukaan suuremmat tunnusteot toisen kielenkäännöksen mukaan tarkoittaa lukumääräistä ja laajaa katsottuna yhteen Raamatun opetukseen, jonka mukaan palvelija ei ole missään asiassa lähettäjää suurempi ja se pätee tunnustekoihin myös.

Siunausta sinun päivään!

1Joh. 2:5 Mutta joka noudattaa hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella tullut täydelliseksi. Tästä me tiedämme olevamme hänessä. RK (sanavahvistus -jarrut-)


http://tutkimusm.blogspot.se/2017/01/kumpiko-on-tarkeampi-joko-jumalan-sana.html
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2782
Join date : 24.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

 Kumpiko on tärkeämpi, joko Jumalan Sana tai palvelijan voitelu? Empty Vs: Kumpiko on tärkeämpi, joko Jumalan Sana tai palvelijan voitelu?

Viesti kirjoittaja jarrut Ma Loka 28, 2019 2:14 pm

Onkos kokemusta?
Voitelua vai Raamatun Sanaa?

jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2782
Join date : 24.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

 Kumpiko on tärkeämpi, joko Jumalan Sana tai palvelijan voitelu? Empty Vs: Kumpiko on tärkeämpi, joko Jumalan Sana tai palvelijan voitelu?

Viesti kirjoittaja jarrut Su Marras 17, 2019 6:40 am

Stiinalta hyviä ajatuksia, tärkeästä asiasta.

Tuo "tuntuminen" on ongelma monien kohdalla.
On vaikea käsittää, ettei usko ole mikään tunne!
Kun joku kysyy, tuntuuko sinusta, että olet Jeesuksen oma,
mitä siihen nuori uskovainen muuta osaa sanoa, kuin sen,
että tuntuu. Sama tuntuminen helposti jatkuu ja vaikuttaa
milloin masennuksia ja pettymyksiä, kun ei aina tunnu,
ja kun omatuntokin syyttää jo anteeksisaaduista
vanhoistakin asioista, uudelleen ja uudelleen.

Varsinkin siinä, kun pelkää, että onko Jumala minut hyljännyt,
kun ei miltään tunnu. Vaan kun saa Raamatusta lukea;
Biblia (1776)
Matt. 28:20 Ja opettakaat heitä pitämään kaikki,
mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen
teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!
jarrut
jarrut
Admin

Viestien lukumäärä : 2782
Join date : 24.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

 Kumpiko on tärkeämpi, joko Jumalan Sana tai palvelijan voitelu? Empty Vs: Kumpiko on tärkeämpi, joko Jumalan Sana tai palvelijan voitelu?

Viesti kirjoittaja Hellevi Raitosalo Su Marras 17, 2019 7:43 am

”Minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus”


On niin vaikea suostua siihen, että jatkuvasti jokin asia on ahdistuksena kiusaamassa. Olen huomannut, että kun yksi ahdistus loppuu, niin toinen alkaa. Jotkut asiat ovat ahdistaneet vuosikymmeniä. Toki eräänä syynä tähän voi olla sekin, että otan kohtaamani tilanteet, ihmissuhteet ja ongelmat kovin raskaasti. Joku toinen saattaa samassa tilanteessa sanoa, että hänellä on kaikki hyvin ja paljon huonomminkin asiat voisivat olla. Hän osaa nähdä myönteiset asiat niin tärkeinä, että pystyy sivuuttamaan kielteiset. Taidanpa nähdä kaiken tummien silmälasien lävitse. Ahdistuksissa ei kuitenkaan joka kerta ole kysymys vain siitä, miten asiat näen, vaan siitä, miten koen. Tosiasiat pysyvät tosiasioina, vaikka niihin asennoidunkin niin kuin asennoidun.

Kuinka hyvin psalmista osaakaan kuvata sitä tilannetta, jossa kokee olevansa ja samalla hän rohkaisee: ”Sinä... olet antanut meidän kokea paljon ahdistusta ja onnettomuutta” (Ps. 71:20, KR 38, ”hätä ja ahdistus ovat minut saavuttaneet” (Ps. 119:143) ja nytkin ”minulla on ahdistus” Ps. 102:3). Mutta minä ”kerron hänelle ahdistukseni” ja kun koen, että ”minun henkeni minussa nääntyy, niin sinä tunnet minun tieni” (Ps. 142:3–4). Mitäpä voin muuta kuin pyytää: ”Herra, auta minun sieluni ahdistuksesta” (Ps. 143:11). Samalla koetan pitää kiinni siitä, että ”Herra, varhain sinä kuulet minun ääneni” (Ps. 5:4) ja kyllä ”sinä kuulet minua, kun kerron, mitä teitä olen kulkenut” (Ps. 119:26, KR 92) ja tällä hetkellä kuljen.

Ennen kaikkea jälleen opettelen luottamaan siihen ihmeelliseen Psalmin sanaan, jossa Herra lupaa: ”Minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus (Ps.91:15, KR 38. Oli minulla millaista ja mistä tahansa johtuvaa pahaa oloa, niin tartun tähän lupaukseen ja koetan tyytyä siihen. Lupaus Herran läsnäolosta riittää aina ja kaikissa olosuhteissa.

Ja kuitenkaan se ei millään tahdo riittää. Liian usein huomaan vaativani Herran tunnettavaa tai vaikuttavaa läsnäoloa. En tyydy pelkkään hänen lupaukseensa.Tiedän, ettei minulla ole oikeutta vaatia häntä muuttamaan olosuhteitani oman nmieleni mukaiseksi eikä odottaa hänen ilmaisevan itsensä tahtomallani tavalla. Minulle riittäköön se, että hän on se, joka on ja että hän on tässä ja nyt kanssani, näkee ja tietää kaiken.

Juuri tämän oivaltaminen rohkaisi lopulta Jobiakin: ”Nyt minä ymmärrän, että kaikki on sinun vallassasi eikä mikään suunnitelmasi ole mahdoton sinun toteuttaa” (Job. 42:2). Rohkaiskoon tämä tieto Herran kaikkivaltiudesta ja voimasta minuakin niin, että vaivoistani ja ahdistuksistani huolimatta täytän joka päivä uskollisesti lähimmät velvollisuuteni.

Olavi Peltola


Viimeinen muokkaaja, Hellevi Raitosalo pvm Ma Marras 18, 2019 12:51 pm, muokattu 1 kertaa
Hellevi Raitosalo
Hellevi Raitosalo

Viestien lukumäärä : 434
Join date : 23.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

 Kumpiko on tärkeämpi, joko Jumalan Sana tai palvelijan voitelu? Empty Vs: Kumpiko on tärkeämpi, joko Jumalan Sana tai palvelijan voitelu?

Viesti kirjoittaja Hellevi Raitosalo Su Marras 17, 2019 7:45 am

Kuinka vaikeaa onkaan ahdistusten kohdatessa luottaa Jumalan lupauksiin. Aina pitäisi olla hyvänolon tunne, kun sitä ei ole, jaksanko luottaa siihen, että olen silloinkin Jumalan yhtä Rakas lapsi kuin hyvinä päivinä? Enkö luotakaan, että hänen Sanansa lupaukset ovat totta, että hän on luonani, aina, eikä koskaan jätä? On helppoa jäädä valituskuoppaan ja itsesääliin.

Usko ei ole tunne. Usko on lujaa luottamusta ja ojentautumista sen mukaan, vaikka miltään ei tunnu eikä mitään näy. Muista, että Jumalan Sanan lupaukset juuri vaikeina hetkinä ovat suuremmat kuin tunteemme.

Tunteet menevät ja tulevat, Jumalan SANA pysyy ikuisesti.
Hellevi Raitosalo
Hellevi Raitosalo

Viestien lukumäärä : 434
Join date : 23.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

 Kumpiko on tärkeämpi, joko Jumalan Sana tai palvelijan voitelu? Empty Kun tunteet puhuvat tai vaan Nutturalla

Viesti kirjoittaja Hellevi Ti Marras 19, 2019 7:24 am

Naisten piirissä meille syntyi keskustelua siitä, miten tunteet voivat meitä hallita.
Kirjoitin keskusteluista meille runon, jos siitä nyt niin voisi sanoa.

- Tuntuu niin harmaalta.
Ilma painaa mieltä.

Jumalakin on kadonnut kuvioista,
tuntuu, ettei sitä uskoakaan varmaan ole,
yhtään?

Ei tunnu että on rakastettu,
tunteetkin ovat kadonneet.
Ei tunnu miltään.
Pitäisikö ottaa avioero, jo?
Vanhoilla päivilläkö,
kauheelta se tuntuis?

Miten se nyt oikein meni,
kun ei tunnu että elää?
Onkohan sitä jo kuollut,
siltä tuntuu?

Pitäisiköhän tilata lääkäriaika?
Tuntuu vaan ettei jaksa.

Mikään ei huvita.
Tuntuu niin tyhjältä.
Tuntuu, että ei jaksa hengittääkään.
Kai sitä pitää heittää henkensä,
tuntuu, ettei muu auta.

Ja aina sataa, kaikki tuntuu
kylmältä ja kuolleelta.

Lupasiko se säätiedotus huomenna
aurinkoista! melkein tuntuu paremmalta -
voisi oikeastaan lähteä jo aamusta sille kurssille,
mitä oli viimeviikolla perumassa.

Mitä jos laittaisi uuden kampauksen,
se tuntuisi pirteämmältä -
on sellainen tunne, että Rakaskin
tykkäisi,
kun on aina tätä samaa nutturaa...



 Kumpiko on tärkeämpi, joko Jumalan Sana tai palvelijan voitelu? Zznutt11



H
Hellevi
Hellevi

Viestien lukumäärä : 2076
Join date : 13.11.2017

Takaisin alkuun Siirry alas

 Kumpiko on tärkeämpi, joko Jumalan Sana tai palvelijan voitelu? Empty Vs: Kumpiko on tärkeämpi, joko Jumalan Sana tai palvelijan voitelu?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa